اقامت در بهترین محله‌های باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
اقامت در بهترین محله‌های باکو

باکو بزرگ‌ترین شهر قفقاز است که در حاشیه دریای خزر واقع شده است. این شهر زیبا و ساحلی دارای فضای سبز و بلوار دیدنی در حاشیه دریا بود که فرصت خوبی برای گردش فراهم می‌آورد و به زیبایی در هر جایی با تلفیق تاریخ و زندگی مدرن جلوه‌گری می‌کند. اگر بار اولی باشد که با تور باکو سفر می‌کنید حتما نمی‌دانید به کجا بروید یا کجا اقامت داشته باشید. این پست اطلاعات بسیار مفیدی درباره محلات شهر و اقامت در آن‌ها به شما می‌دهد.

 

بلوار باکو

بلوار باکو تفرجگاهی ساحلی است که چند کیلومتردر امتداد ساحل پیش می‌رود در اینجا مسیرهای پیاده‌روی، امکان دوچرخه سواری و بازی بچه‌ها وجود دارد. همچنین در گوشه و کنار این بلوار غرفه‌های غذاهای خیابانی و اسنک پیدا خواهید کرد. اگر دوست دارید می‌توانید روی صندلی‌ها و نیمکت‌های پارک و در بین درختان بنشینید و از هوای آزاد و ساحلی لذت ببرید. برای خانواده‌های دارای فرزند و افرادی که می‌خواهند به مرکز شهر و جاهای اصلی اقامت داشته باشند بی‌شک اینجا بهترین انتخاب خواهد بود.

اطراف خیابان اسلام صفرلی

شمال میدان چشمه، در محلی که قبلا یهودیان زندگی می‌کردند می‌توانید به روزترین و مدترین منطقه شهر را پیدا کنید که پر از انواع کافه‌ها، بارها و کلوپ‌های جاز و دیگر مکان‌های موسیقی زنده است. هاستل ZION Hostel واقع در خانه بازسازی شده قرن نوزدهمی، گزینه مناسبی برای اقامت است و نمایش فیلم، شب شعر و کلاس‌های مستر نمایش می‌گذارد. برای افرادی که می‌خواهند جزوی از این جو باشند زیون انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. اگرچه در این منطقه شاد و سرزنده انتخاب‌های مختلفی وجود دارد.

 

معرفی محبوب‌ترین نقاط باکو

منطقه باییل

در گوشه و کنار باکو موزه‌ها و گالری‌های مختلفی پراکنده شده که در هیچ جایی نمی‌توان آن‌ها را منسجم و نزدیک به هم پیدا کرد. با این همه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دوستداران هنر YARAT در منطقه باییل است. یارات توسط آیدا محمودوا در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شده و یک سازمان غیر انتفاعی برای هنرمندان معاصر قفقاز، آسیای مرکزی و مناطق اطراف آن محسوب می‌شود. مرکز YARAT بایل محل اصلی گروه است و نه تنها نمایشگاه‌ها، بلکه کلوب‌های فیلم و سخنرانی‌های ادبی را نیز میزبانی می‌کند. موزه Stone Chronicle و سینمای روباز باکو هر دو با یک پیاده روی کوتاه از اینجا فاصله دارند، بنابراین می‌توانید به راحتی از صبح تا غروب خود را سرگرم کنید.

Third microdistrict

باکو صحنه‌ای رو به رشد در کلوپ‌های شبانه دارد، اما برای طرفداران موسیقی الکترونیکی  تنها یک مکان به اسم iN  وجود دارد که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده. کلوپ iN در ابتدای تاسیس فقط برای ۵۰ نفر ظرفیت داشت. با این حال  از آنجا که چندین بار در شهر جا به جا شده، اکنون به صورت دائمی در یک کارخانه متروکه در خیابان جیحون سلیموف در منطقه ۳ مستقر شده است. این مکان در مقیاسی چشمگیر بیش از ۶۰۰ نفررا برای بزرگ‌ترین رویدادهای شهر به سمت خود می‌کشاند. آرزوی بنیانگذار این کلوپ این است که به یکی از بهترین کلوپ‌های تکنو در جهان تبدیل شود. برای افرادی که به دنبال تفریحات شبانه هستند هیچ محله به اندازه منطقه ۳ جذاب نخواهد بود.

 

چرا باکو باید مقصد بعدی شما برای سفر باشد

شهر سفید

قدمت باکو حداقل دو هزار سال است اما چهره شهر به طور مداوم در حال تغییر بوده است. شهر سفید یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های توسعه شهری در آذربایجان است. این پروژه مرمت و توسعه بخش شرقی مرکز پایتخت که قبلا به عنوان شهر سیاه شناخته می شد به مساحت ۱۶۵۰ هکتار را برعهده دارد. با همکاری شرکت معماری معروف بین‌المللی Foster + Partners پس از اتمام کار  شهر سفید محل زندگی ۵۰،۰۰۰ نفر، به علاوه مغازه‌ها، ادارات و پارک‌ها خواهد بود. اما با این که پروژه به اتمم نرسیده هتل Boulevard Hotel Baku کار خود را آغاز کرده است. این هتل جذاب دسترسی مستقیم به ساحل خزر را فراهم می‌آورد.

خیابان تولستوی

خیابان لو تولستوی از شرق از سووتسکایا تا کتابخانه ملی آخوندوف، نیمی از بلوک‌ها دورتر از ساحل را در بر می‌گیرد. در اینجا تعداد زیادی هتل کوچک وجود دارد که با بسیاری از جاذبه های مهم باکو در فاصله کمی پیاده روی قرار داشته و فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای گردش را فراهم می‌آورند اما انتخاب برتر برای این منطقه خانه هنری گازلی با محیط هنری دیجیتال و فضای گالری مانند است. گازلی میزبان نمایشگاه‌های متعددی بوده و کتاب‌ها و کاتالوگ‌هایی را منتشر می‌کند که آثار هنرمندان زیادی را به نمایندگی به نمایش می‌گذارد. برای طرفداران فرهنگ و هنر این هتل غیرقابل چشم پوشی است.

 

معرفی بهترین کلاب‌های شبانه باکو

۱۷ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران