گشتی در گولوک، سفری به شمال بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم

بدروم شهری زیبا و ساحلی در امتداد دریای اژه و در جنوب ترکیه است که اگرچه وسعت زیادی ندارد اما به شدت زیبا و دیدنی بوده و از مقاصد محبوب تور ترکیه شناخته می‌شود. اگرچه این شهرستان بیشتر مقصدی تابستانی محسوب می‌شود اما تور بدروم در تمام طول سال علاقمندان خودش را دارد. بدروم شهری ساحلی با امکانات مدرن است که زیرساخت‌هایی رو به گسترش و پیشرفت دارد. از امکانات آبی و تفریحات روز دنیا تا ویلاها و هتل‌های ساحلی همه چیز فراهم و در دسترس شماست. با این همه هرگز به ساحل آن محدود نشوید و جاذبه‌های دیگر شهر و حتی اطراف آن را نیز کاوش کنید. شهرستان گولوک که در منطقه میلاس و در شمال بدروم قرار گرفته یکی از نقاطی است که می‌توانید در تور بدروم آن را کشف کنید.

 

موزه هنرهای زکی مورن

زکی مورن هنرمندی ترکی بود که در کشیدن نقاشی دستی توانا داشت. نقاشی‌های سیاه سفید او به قدری هنرمندانه کشیده شده که بعد گذشت سال‌ها هنوز زنده و شفاف و زیبا هستند. محل زندگی اون ساختمانی سفید و زیبا با دیوارهای سنگی است که حالا تبدیل به موزه شده و در آن لوازم شخصی زندگی و آثار آن به نمایش درآمده است. در بخش‌های مختلف و مخصوصا زیر تابلوها راهنماهای کوتاهی به زبان ترکی نوشته شده که متاسفانه ترجمه انگلیسی ندارند با این همه هنوز هم بازدید از آثار وی در موزه زکی مورن بدروم تجربه‌ای دلچسب و فرهنگی است و خوب است آن را از دست ندهید.

 

۵ ساحل جذاب و دیدنی بدروم با چشم انداز بی نظیر

آدرس: Kumbahçe, Zeki Müren Cd. No:11, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

 

بندر IASOS MARINA

برای رسیدن به این بندر باید به سمت روستای Kiyikislacik رانندگی کنید که از بدروم ۴۵-۶۰ دقیقه طول می‌کشد. تقریبا می‌توان گفت ورودی بندر کمی نامحسوس و گمراه کننده است البته در فصل گردشگری باجه ورودی بلیط می‌فروشد اما از شهریور به بعد خبری از هزینه ورودی و فروش بلیط نیست. ویرانه‌های شهر باستانی یاسوس در نیمی از شبه جزیره کوچک مدفون شده‌اند این مخلوطی از لایه‌های باستانی هلنی، یونان باستان، روم و بیزانس تشکیل شده که یکی روی دیگری قرار دارد. لوح‌ها اطلاعاتی محو شده دارند که قابل رمزگشایی نیستند. در جالب‌ترین قسمت یونانی-رومی به خوبی می‌توانید ویرانه‌های یک آمفی تئاتر کوچک جذاب، آگورا، ورزشگاه، بلوطریون (خانه شورای) و غیره را ببینید. بالای تپه ویرانه‌های یک قلعه و باسلیکای بیزانسی است که اگر مشتاق هستید و وقت دارید، می‌توانید در شبه جزیره قدم بزنید. این کار نباید بیش از یک ساعت طول بکشد، اما مطمئن شوید کفش‌های راحت پوشیده‌اید و آب زیادی همراه خود دارید. در ابتدا حتی یک جاده خاکی وجود دارد که به یک عرشه منتهی می‌شود و برخی ویرانه‌های زیبا که از دریا بیرون آمده است را می‌توان دید. این نقطه بیشتر بکر و کشف نشده و به دور از شلوغی توریستی بوده و فرصتی برای گشت و گذار خصوصی را فراهم می‌آورد.

آدرس: Goklimani Mevkii, Gulluk 48670, Turkey

 

گلکسی تراول

آن‌ها متخصص انجام امور مسافرتی و حمل و نقل هستند. نه تنها ترانسفر فرودگاهی انجام می‌دهند بلکه می‌توانید با کمک آن‌ها در تور گردشی با قایق شرکت کنید و در کم‌ترین زمان ممکن زیبایی‌های اطراف و منطقه را از نظر بگذرانید. پرسنل این شرکت گردشی بسیار خوش برخورد هستند و سعی می‌کنند بهترین انتخاب‌ها را در تور ترکیه به شما پیشنهاد بدهند

 

۸ مرکز ماساژ بدروم که آرامش را به شما هدیه می‌دهند

آدرس: Akbuk, Didim 09270, Turkey

 

ریزورت ساحلی و اسپای آپولونیوم

اگر از گولوک خوشتان آمد و تصمیم داشتید جایی بمانید یکی از بهترین جاها ریزورت آپولونیوم است که بهترین شرایط و امکانات را فراهم می‌آورد. همه جا تمیز است و غذاها همه باکیفیت و بسیار لذیذ هستند. هر روز چندین فعالیت مانند گلف، واترپلو، والیبال و غیره برگزار می‌شود که هر آماتوری از انجام آن‌ها لذت خواهد برد. همچنین با وجود تمام امکانات و مزایایی که این هتل دارد شما می‌توانید در عرض ۵ دقیقه به ساحل برسید و به جای ماندن در هتل در ساحل تفریح و شنا کنید.

آدرس: Bozbuk Mah. | Milas Merkez, Milas, Turkey

 

مرکز غواصی Aquapro

این تنها مرکز غواصی بریتانیایی ترکی است که ۲۱ سال سابقه فعالیت در بدروم را دارد. در اینجا همه دوره‌های PADI/CMAS شامل دوره‌های تخصصی PADI و دوره‌های تکمیلی NEW-PADI ارائه می‌شود که این یعنی شما با هر سطح و تجربه‌ای که باشید می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. شما با پیوستن به آن‌ها در قایق موتوری ۲۱ متری و کاملا مجهز، همراه با تجهیزات کامل کمک‌های اولیه و اکسیژن، کمپرسور روی کشتی به تجربه گشت و گذار دنیای زیر آن خواهید رفت. این یکی از بهترین نقاط غواصی است که می‌توانید در تور بدروم به آن‌ها بپیوندید.

 

۱۰ حقیقت جذاب درباره شهر ساحلی بدروم

آدرس: Bitez Mahallesi, Bitez 48960, Turkey

۰۲ مهر ۱۴۰۰