برنامه‌های کاربردی و ضروری در سفر به ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه

با پیشرفت‌هایی که در دنیای علم و تکنولوژی رخ می‌دهند شاهد تسهیل زندگی بشر در تمامی زمینه‌ها هستیم. از جمله کارآمد‌ترین این موارد که در سال‌های اخیر با استقبال بسیاری از مخاطبان روبرو شده‌اند می‌توان به اپلیکیشن‌های قابل نصب بر روی تلفن‌های هوشمند اشاره کرد. کسانی‌ که بنابر شرایط کاری و یا علاقه خود مدام در حال سفر کردن هستند می‌توانند به کمک این برنامه‌ها سفری مطمئن و بی‌دردسری را پشت سر بگذارند. بنابر اهمیتی که این برنامه‌ها در زندگی گردشگران ایفا می‌کنند در این مقاله قصد داریم تا چند مورد از بهترین برنامه‌های کاربردی و ضروری در سفر با تور ترکیه را به شما همراهان همیشگی مقتدرسیر معرفی کنیم.

 

بی تاکسی  (BiTaksi)

اولین مورد از برنامه‌های کاربردی در سفر به ترکیه بی‌ تاکسی است. به کمک این اپلیکیشن مسافران تور استانبول می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی به تردد شهری بپردازند و از تمامی خیابان‌ها و محله‌های این شهر زیبا دیدن کنند. بی تاکسی برنامه‌ای قابل نصب بر روی تلفن همراه بوده که می‌توان بر روی تلفن‌های اندروید و ios نصب کرد. این برنامه تقریبا چیزی شبیه به اسنپ ما ایرانیان است. پس در هر کجای شهر استانبول که هستید می‌توانید برنامه BiTaksi را دانلود کرده و در زبان‌های انگلیسی و یا ترکی استانبولی به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

 

معرفی شلوغ‌ترین فرودگاه‌های ترکیه

ترافی  (Trafi)

یکی دیگر از کاربردی‌ترین برنامه‌های سفر به ترکیه اپلیکیشن ترافی نام دارد. این برنامه با زبانی بسیار ساده در کنار گردشگران تور ترکیه خواهد بود تا بدون گم کردن مسیر بتوانند به گردش خود در شهر بزرگ استانبول بپردازند. مهم نیست که تا چه حدی در استفاده از برنامه‌های تلفن‌های همراه حرفه‌ای هستید؛ چرا که استفاده از این برنامه بسیار ساده بوده و بدون دشواری و سردرگمی می‌توانید از آن کمک بگیرید.

از جمله امکانات ترافی می‌توان به پیشنهاد بهترین وسیله حمل و نقل عمومی بسته به شرایط، زمان مورد نیاز برای رسیدن به مقصد، اطلاع دادن از تمامی جزئیات مسیر از قبیل ترافیک‌ها و ... اشاره کرد. به کارگیری این برنامه کاملا رایگان بوده و در نسخه‌های اندروید و ios  قابل اجرا است.

گوگل مپ  (Google Maps)

گوگل مپ یا Google Maps اپلیکیشنی بسیار کاربردی است که مهم نیست در استانبول باشید یا ایران؛ چرا که در هر نقطه از جهان می‌توان به کمک این برنامه کاربردی مسیرها را بررسی کرده و بدون گم شدن در مکانی ناشناخته خود را به مقصد برسانید. پس اگر دوست دارید نقشه کل دنیا را با جزئیات کامل بر روی تلفن همراه خود مشاهده کنید همین حالا برنامه گوگل مپ را دانلود کنید. توجه داشته باشید که گوگل مپ برای استفاده نیاز به اینترنت داشته و در دو نسخه اندروید و ios قابل اجرا است.

 

بازدید از ۸ شهر باستانی مهم ترکیه

یاندکس مپ  (Yandex Maps)

در صورتی که به شهر استانبول سفر کرده و در یافتن آدرس مکان‌هایی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید به مشکل خورده‌اید اپلیکیشن یاندکس مپ چاره کار شما خواهد بود. این برنامه مسیرها را با نهایت دقت نشان داده و کمک می‌کند تا بدون دشواری مسیرها را بیابید. آنچه سبب شده تا برنامه یاندکس مپ از سایر اپلیکیشن‌های نقشه متمایز شود قابلیت استفاده از آن به صورت آفلاین است.

از جمله امکانات جالب یاندکس مپ می‌توان به مواردی از قبیل نمایش اطلاعات لحظه‌ای دوربین‌های پلیس، کنترل کننده ترافیک جاده‌ها، نمایش جزئیات مهم نظیر مخاطبین، ساعت کاری ادارات، ذخیره‌سازی مکان‌های مورد نظر کاربران، نمایش مسیرهای مخصوص پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و بسیاری موارد متعدد دیگر از این قبیل اشاره کرد. این برنامه در دو نسخه اندروید و ios ارائه شده و برای استفاده از تمامی امکانات آن به روزرسانی مداوم آن توصیه می‌شود.

زوماتو  (Zomato)

زوماتو نام دیگری از برنامه‌های کاربردی و ضروری در سفر به ترکیه است. مخصوصا اگر علاقه بسیاری به شکم‌گردی در طول سفر دارید این برنامه می‌تواند به عصای دست شما در استانبول تبدیل شود. زوماتو در اصل یک برنامه جست‌وجوگر است که شما را در پیدا کردن بهترین رستوران‌ها و کافه‌های نزدیک خود کمک می‌کند. علاوه بر پیدا کردن رستوران مناسب در حوالی خود Zomato کمک می‌کند تا از کیفیت غذاها و امتیازی که رستوران‌ها در بین مشتریان داشته‌اند نیز مطلع شوید. از دیگر امکانات این اپلیکیشن می‌توان به پرداخت آنلاین پول، سفارش آنلاین، رزرو میز و تهیه اپ ویژه رستوران‌ها اشاره کرد.

 

معرفی بهترین هتل‌های وان در ترکیه

ترندیول  (Trendyol)

ترندیول از جمله برنامه‌های شناخته شده ترکیه است که نه تنها بین گردشگران بلکه بین مردم محلی آن نیز طرفداران بسیاری دارد. به کمک این اپلیکیشن کاربردی می‌توان خریدهای متنوعی از قبیل پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و ... را انجام داد. به عبارتی ساده‌تر با دانلود اپلیکیشن ترندیول می‌توانید مرکز خرید را به همراه خود داشته باشید. از دلایل محبوبیت بالای این برنامه تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای است که بر روی اجناس قرار می دهد. اگر دوست دارید در سفر خود به استانبول بدون اتلاف وقت از برندهای معتبر دنیا با تخفیف‌های بسیار جذاب خرید کنید نصب این برنامه را قبل از سفر فراموش نکنید.

فوراسکوئر  (Foursquare)

استانبول شهری شلوغ و پر از جذابیت‌های فراوان است. پس در طول سفر به این شهر بزرگ ترکیه نیاز به یک راهنمای خوب خواهید داشت. با دانلود فوراسکوئر می‌توانید یک برنامه زنده و همه‌چیز تمام را در لحظه به لحظه سفر خود به همراه داشته باشید. در حقیقت اپلیکیشن فوراسکوئر کار پرس و جو سوال از انسان‌های اطراف را انجام خواهد داد. به کمک این برنامه می‌توانید تمامی مکان‌های جذاب و دیدنی که در اطراف خود وجود دارد را شناسایی کرده و نظر افراد را در مورد هر یک از آن‌ها بخوانید. در نتیجه بهترین تصمیم را با توجه به سلیقه خود برای بازدید از هر مکانی گرفته و از هدر رفتن زمان خود در طول سفر جلوگیری خواهید کرد.

آنچه برنامه کاربردی فوراسکوئر در بین کاربران محبوب کرده طبقه‌بندی تمامی موارد مورد نیاز در آن است. به عنوان مثال اگر به دنبال یک رستوران خوب در حوالی خود هستید می‌توانید با استفاده از این برنامه وارد بخش رستوران‌ها شده و طبق علاقه خود رستوران آمریکایی، ترکی، ایتالیایی و ... را جست و جو کنید. فوراسکوئر دارای نسخه‌های اندروید و ios در دسترس همگان قرار دارد.

 

معرفی بهترین سوغاتی‌های خوراکی ترکیه برای مسافران تور استانبول

۱۳ مرداد ۱۴۰۰