۵ نقطه‌ی فوق‌العاده در مالزی که از شلوغی گردشگران در امان مانده

جاذبه‌های گردشگری مالزی

اگر قبلا با تور مالزی سفر کرده باشید احتمالا به اندازه‌ی کامل برج‌های دو قلوی پتروناس را دیده‌اید، بر روی شن‌های سفید ساحل پرهنتیان آفتاب گرفته‌اید و از خیابان‌های جرج‌تاون آنقدر عکاسی کرده‌اید که حافظه‌ی دوربینتان پر شده باشد. غیر از شما تمام گردشگرانی که به این کشور می‌آیند نیز برنامه‌ی حضور در همین جاها را دارند، اما ما پیشنهادات متفاوتی به شما خواهیم داد. جاهایی بسیار زیبا که فعلا از دید گردشگران عادی پنهان مانده و مثلا بسیار نقاط گردشگری مالزی، شلوغ نیستند.

 


جزیره آمان در پنانگ


جزیره آمان یا صلح، جایی اسرار آمیز برای خود محلی‌ها محسوب می‌شود. جزیره‌ای که به جرج تاون بسیار نزدیک است، اما کاملا متفاوت از این نقطه‌ی بسیار معروف، جایی فوق‌العاده برای دیدن محسوب می‌شود. تنها ۵ دقیقه مسیر را با قایق از Seberang Perai باید طی کنید تا به آمان برسید. در این مکان اجازه‌ی رفت و آمد هیچ وسیله‌ی موتوری داده نمی‌شود و ساخت و ساز‌ها در آن به شدت محدود است. از همین رو است که آرامشی کم‌نظیر در آمان پا برجاست و بودن در این منطقه زیبا به شدت لذت بخش است. جدا از تمام این زیبایی‌ها که ذکر کردیم، نوعی خوراک خرچنگ در این مکان سرو می‌شود که به شدت از آن تعریف شده و نوع پختش و خرچنگ‌های مورد استفاده در آن مخصوص جزیره آمان است.

 

 فعالیت‌های رایگان و ارزان در جورج تاون پنانگ 

 

 

 

 


کامپونگ پولای


چینی‌های هاکا یا همان مردمان جنوب شرقی این کشور پهناور، قرن‌ها قبل به جنگل‌‌های جنوب کلانتان آمدند و جدا از تاثیرات فرهنگی، معبدی در این مکان ساختند که جدا از صخره‌های آهکی بسیار زیبا و جنگل‌های خارق‌العاده، از مهم‌ترین دیدنی کامپونگ پولای محسوب می‌شوند. البته مسیرهای امروزی که به راحتی شما را به این مکان می‌رسانند در دهه ۹۰ میلادی ساخته شده‌اند و به خاطر مسیر بسیار سختی که پیشتر برای رسیدن به معبد آب و ماه نیاز بود پیموده شود، این مکان از چشم بسیاری پنهان مانده است. نمای زیبای رودخانه، دهکده‌هایی با ساختنار قدیمی، پیکر تراشی زیبا از الهه‌ای با نام کوان یین بخشنده و دیدنی‌های بسیاری در این مکان وجود دارد که می‌ارزد زحمت سفر به این منطقه را به جان بخرید.

 

 بیشترین‌ سفرها به کدام مقاصد مالزی صورت می‌گیرد؟

 

 

 

 


آخرین بازماندگان نژاد کلابیت در باریو آسال، ساراواک


ساراواک منطقه‌ای خاص در مالزی است که نژادهای مختلف از چینی‌های، مالایی‌ها، هندی‌ها یا حتی اقوام کم جمعیت مثل کایان‌ها، ملانائوها و البته کلابیت‌ها را در خود جای داده است. دهکده باریو آسال که در بلندی‌های این منطقه قرار گرفته است که اینجا نیز در سال‌های اخیر به واسطه جاده‌های جدید دسترسی به آن‌ها ساده شده است. در حال حاضر تنها تعداد کمی از این مردمان خاص باقی مانده که در دهکده‌هایی به سبک قدیمی و با ظاهر جذاب زندگی می‌کنند و جدا از بازدید از این دهکده نباید دیدنی‌های منحصر به فرد طبیعی اطراف این محل را نیز به راحتی از دست داد.

 

 

 

 


خانه‌ی جن‌زده‌ی پراک


پراک پایتخت استان ایپو به حساب می‌آیند و یکی از مقاصد نوظهور گردشگری در مالزی‌ست. اما یکی از معروف‌ترین نقاط آن که کم پیش می‌آید  گردشگران زیادی از آن دیدن کنند، خانه‌ی جن زده‌ای در جنوب منگلمبو است. این خانه همان جایی است که یک پرستار اوراسیایی با نام سیبل کاتیگاسو به گروه‌های مقاومت ضد ژاپنی کمک کرده بود و به همین خاطر او و چندین نفر دیگر در این مکان زیر شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفتند و در بدترین شرایط ممکن کشته شدند. بعد از آن گفته می‌شود که صدای نجوا و جیغ‌هایی گاه و بیگاه در محیط شنیده می‌شود، اما در مجموع هم آن‌ها که می‌خواهند روحی را در کالبد این ساختمان ببینند یا اینکه از بنای تاریخی دیدن کنند، به سراغ این منطقه از مالزی می‌آیند.

 

جرات به خرج دهید و در سفر به مالزی از این نقاط جن زده دیدن کنید

 

 

 

 


کلانتان


کلانتان در نزدیکی مرز تایلند قرار گرفته است و بهترین نقطه برای بازدید از زیبایی‌های طبیعی و همچنین معابد معروفش، کوتا بهارو است. جایی که می‌توانید در آن دوچرخه‌ای کرایه کرده و در مسیری تا مرز تایلند و در امتدادش، به دیدن چندین معبد زیبا و رنگارنگِ بودایی بروید. این معابد هم به سبک تایلندی و هم به سبک چینی هستند و در یکی از آن‌ها پیکر تراشی بزرگی از بودای خوابیده دیده می‌شود.

 

 

۲۳ دی ۱۳۹۷