پیاده‌روی در قاره‌های مختلف دنیا

اخبار
پیاده‌روی در قاره‌های مختلف دنیا

بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی در قاره‌های مختلف دنیا، تجربیاتی منحصر به فرد را برایتان به ارمغان می‌آورند. در این راستا ضمن برخورداری از طبیعت شگفت‌انگیز و آب و هوایی پاک و بی‌نظیر، می‌توانید سر فرصت با جوامع محلی و فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید و در طی چند روزمحدود، اطلاعاتی فراوان را برای تمام عمرتان بدست آورید.

 

اروپا

اروپا به خاطر داشتن مسیرهای عالی، پیاده روی‌های چالش برانگیز و شبکه‌ای قابل توجه از کلبه‌ها و انواع اقامتگاه‌ها در این مسیرها، خطه‌ای بی نظیر برای شروع ماجراجویی‌های پیاده‌روی شماست.

در حاشیه قاره اروپا می‌توانید در میان آتشفشان‌های دیدنی، یخچال‌های طبیعی و چشمه‌های آب گرم ایسلند پیاده‌روی کنید.  مسیر ۵۵ کیلومتری Laugavegur، ردیفی از مناظر طبیعی زیبا، شش کلبه و فضایی عالی برای کمپینگ را شامل می‌شود. اسلوونی میزبان برخی از بهترین جاده‌های پیاده‌روی در اروپاست که از آن جمله می‌توان به مسیر کوهستانی آن به طول ۴۹۹ کیلومتر اشاره کرد که ۵۰ کلبه و اقامتگاه‌های مختلف را در خود جای داده است.

 

برترین مقاصد گردشگری صحرایی در دنیا

در نهایت اینکه مسیر پیاده‌روی دامنه کوهستان eponymous  در ارتفاع ۴۸۱۰ متری و در قلب قاره اروپا از سوئیس، فرانسه و ایتالیا عبور می‌کند و کوهنوردان می‌توانند مسیر خود را به راحتی سفارشی کنند تا اوقاتشان را در مناظر جنگلی انبوه یا گذرهای کوهستانی، چشم اندازهای تاریخی و یا همه این موارد بگذرانند! اگر عاشق سفر در این مسیر شدید پیشنهاد می‌کنیم مقاله سفر به سوئیس برای طرفداران طبیعت ‌گردی را نیز مطالعه فرمایید.

 افریقا

معروف‌ترین مسیر پیاده‌روی در قاره آفریقا، حوالی کوه کلیمانجارو است. این آتشفشان خفته در تانزانیا، در نزدیکی مرز کنیا واقع شده است. مسیر از دشت‌های گرم آغاز می‌شود و تا جنگل و مناطق کوهستانی ادامه می‌یابد و سرانجام به قله‌ای برفی می‌رسد که شما را با مناظری پانوراما از اطراف شگفت‌زده می‌کند. گفتنی است که طی کردن این مسیر، ۸ روز به طول می‌انجامد. گزینه دیگر شامل کوه‌های Simien در اتیوپی، تنگه و مسیر رودخانه Blyde در آفریقای جنوبی و کوهستان کنیا هستند. اگر به دنبال ماجراجویی بیشتر هستید می‌توانید خود را ۴ روز، با یک پیاده‌روی در مسیر ۸۳ کیلومتری در نامیبیا به چالش بکشانید.

برای مواجهه با حیوانات وحشی، به پارک ملی Murchison Falls در اوگاندا بروید. این منطقه دارای صدها گونه پرنده خزنده و پستاندار است و ضمن پیاده‌روی می‌توانید از جانوران بسیاری نظیر تمساح‌ها، گاومیش‌ها، شیرها و فیل‌ها نیز دیدن کنید.

 

بهترین مقاصد دنیا برای سفر تنهایی در سال ۲۰۲۰

خاورمیانه

اردن فرصت‌های بسیاری برای پیاده‌روی‌های روزانه ارائه می‌دهد و شما را با مناظر بیابانی بی‌بدیل، اماکن باستانی و قدیمی باشکوهی مواجه می‌کند. برای گذر از مسیرهای طولانی‌تر، می‌توانید از پترا به سمت ذخیره گاه بیوسفر دانا بروید و از دیدن معماری‌های جالب توجه، پیشروی در دره‌های بیابانی و عبور از صخره‌های ماسه سنگی بلند در جاده‌ای ۷۵ کیلومتری نهایت لذت را ببرید.

از طرف دیگر می‌توانید مسیر جدید پیاده‌روی در اردن را که ۶۵۰ کیلومتر است و از روستاهای زراعی Umm Qais تا دریای سرخ در خلیج Aqaba امتداد می‌یابد امتحان کنید. این پیاده‌روی، ۳۶ روز متوالی به طول خواهد انجامید. سفرهای جالب توجه دیگر شامل پیاده‌روی در تنگه بزرگ Wadi Ghul است که مناظری دیدنی از قله ۳۰۰۹ متری از جبل الشمس و مناظر اطراف را به نمایش می‌گذارد.

 

مکان‌هایی ترسناک و باورنکردنی در دنیا

آسیا

هیمالیا فرصت‌هایی شگفت‌انگیز را از اردوهای دامنه تا قله کوه برای پیاده‌روی و کوه‌نوردی فراهم می‌کند. مدار آناپورنا در نپال نیز یک جاده مرتفع با چشم‌اندازهایی از آثار باستانی و دهکده‌های کوهستانی باشکوه به شمار می‌آید. طی کردن این مدار، حدود ۱۵ روز طول می‌کشد و می‌توانید به مسیرهای زیبای فرعی نیز سرک بکشید و از اقامتگاه‌های قابل توجه سر راهتان نهایت بهره را ببرید. بنابراین نیاز نیست که چادر، کیسه خواب و آذوقه‌ای بیش از یک روز را با خود حمل کنید. 

مسیر زیبای تنگه Tiger Leaping در چین را فراموش نکنید. در این جاده می‌توانید با پیاده‌روی خود را به دیوار بزرگ چین برسانید. در جنوب شرقی آسیا نیز، پیاده‌روی دو روزه در مسیر کوه Kinabalu  انتظارتان را می‌کشد. در نهایت اگر با تور گرجستان سفر کردید، به پیاده روی در مسیر باشکوه مستیا به اوشگولی بپردازید. در اینجا مناظر منحصر به فردی در مسیری طولانی به استقبالتان خواهند آمد.

استرالیا

نیوزلند کشوری است که به ارائه فرصت‌های کوه‌نوردی خود افتخار می‌کند. تعداد ۹ مسیر بزرگ و طویل برای پیاده‌روی در این کشور وجود دارد که مناظر بی‌بدیلی از سواحل، کوه، جنگل، یخچال‌های طبیعی درخشان و آبشارهای دیدنی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. طولانی‌ترین و چالش برانگیزترین آنها، مسیر پیاده‌روی ۷۹ کیلومتری در پارک ملی Kahurangi است. پیست ساحلی Abel Tasman که در سطح جهانی شهرت دارد، یکی دیگر از پیاده روی‌های دیدنی و جذاب در خلیج‌های فیروزه‌ای این منطقه را فراهم می‌کند.

 

بازدید از بهترین باغ وحش‌های جهان

استرالیا با جاده‌هایی بکر که از سیدنی و ملبورن شروع می‌شوند و تا ایالت ویکتوریا در جنوب شرقی امتداد می‌یابند، به استقبال علاقمندان به پیاده‌روی می‌آید و در همین حین، تاسمانی، امکان پیاده‌روی ۴ روزه‌ای به طول ۴۶ کیلومتر را با چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از طبیعت در جنگل‌های انبوه، صخره‌های چشمگیر و آب‌های زیبا به مخاطبان هدیه می‌دهد. و در نهایت شهر کوکودا در کشور پاپوآ گینه نو، از قدیم الایام یک پیاده روی ۹۶ کیلومتری عالی و خاطره‌انگیز را در اختیار گردشگران می‌گذارد.

آمریکای جنوبی

ماجراجویی‌های پیاده روی در آمریکای جنوبی را از پاتاگونیا آغاز کنید، جایی که از دیدنی‌های باشکوه پارک ملی تورس دل پاین برخوردار خواهید شد. مسیری ۱۰۰ کیلومتری در دامنه‌های کوهستانی، یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌ها و قله‌های بلند در پشت یک دریاچه فیروزه‌ای انتظار شما را می‌کشند.

پیاده روی ۵ روزه در مسیر کوهستانی Fitzroy  آرژانتین، یک سفر کلاسیک دیگر در جنوب پاتاگونیا به شمار می‌آید. بعلاوه یک مسیر مشهور ۳۷ کیلومتری  در امتداد کوه‌های آند به پرو وجود دارد که برای پیاده روی ۴ – ۵ روزه عالی است و چشم‌اندازهایی پانوراما و بی‌نظیر ارائه می‌دهد. از پرو به شمال اکوادور بروید، جایی که می‌توانید در اطراف آتشفشان Cotopaxi یا در امتداد مدار Quilotoa پیاده‌روی کنید و به گشت  و گذاری چند روزه در دهکده‌های زیبای اطراف بپردازید.

آمریکای شمالی

آمریکای شمالی مسیرهای پیاده‌روی هزاران مایلی بسیار جذاب را در کوه‌های راکی، سیرا نوادا و رشته کوه‌های آپالاچی ارائه می‌دهد. پارک ملی یوسیمیتی شامل تعدادی مسیر پیاده‌روی یک روزه و یک شبه، از جمله مسیر ۷ کیلومتری Mist است. این مسیر تصاویری شگفت‌انگیز از مناظر آبشارهای ورنال و نوادا را به رخ می‌کشد. برای علاقه مندان به دره‌نوردی، هیچ جایی بهتر از پارک ملی تنگه بزرگ آریزونا نیست و در عین حال پیشنهاد می‌کنیم که برای پیاده‌روی‌های طولانی در آمریکای شمالی، حتما مسیرهای منتهی به اقیانوس آرام را نیز امتحان کنید و فراموش نکنید که برای طی کردن این جاده‌ها حتما باید به تجهیزات کمپینگ و غذا مجهز باشید.

 

برترین هتل‌های جذاب قایقی در سراسر دنیا

۲۱ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران