رایج‌ترین اشتباهات مسافران در سفرهای جاده‌ای

اطلاعات مفید
رایج‌ترین اشتباهات مسافران در سفرهای جاده‌ای

آیا قبل از شروع به سفر جاده‌ای ماشین‌تان را بررسی می‌کنید؟ یعنی روغن را عوض کنید، میزان مایعات را بررسی کرده و میزبان باد لاستیک‌ها سنجیده شود. شما باید قبل از سفر جاده‌ای ماشین را برای معاینه فنی ببرید و همچنین از سلامت کمربند ایمنی و تایرهای کمکی اطمینان حاصل کنید. ممکن است ماشین شما در ناکجاآباد به مشکل بربخورد و شما را در معرض دردسرها و خطرات پیشبینی نشده قرار دهد. موارد زیر رایج‌ترین اشتباهاتی هستند که مسافران در طول سفر جاد‌ه‌ای خود انجام می‌دهند.

 

در ترافیک گیر نکنید

وقتی نوروز از راه می‌رسد مسافرت‌های جاده‌ای با افزایش چند ده برابری روبرو می‌شود. تقریبا هیچ زمان دیگری اینچنین حجم از ماشین‌ها بین مسیرها و جاده‌های بین شهری تردد نمی‌کنند که در نوروز اتفاق می‌افتد. بزرگراه‌ها سریع‌‌ترین و راه‌ترین راه برای رسیدن به مقصد را فراهم می‌آورند. اما بعضی‌ها آنقدر وابسته به مسیر اصلی و رانندگی همراه با عجله هستند که نه تنها از مناظر اطراف لذت نمی‌برند بلکه در دام ترافیک‌های سنگین در محورهای اصلی هم می‌افتند. درست است که بزرگراه‌ها مسیری مستقیم و بهتر را در در دسترس قرار می‌دهند اما شما در سفری تفریحی هستید بی‌خیال محاسبات شوید و با عبور از جاده‌های فرعی هم از ترافیک و اتوبان‌های قفل شده دوری کنید و هم از تماشای مناظر طبیعی بهاری لذت ببرید.

 

  نکاتی برای برنامه‌ریزی سفری ایده‌ال 

اشتباهات مسافران 

 

وضعیت راه را بررسی کنید

با توجه به فرهنگ‌سازی سازمان راه‌داری این روزها مردم بیشتر از قبل وضعیت مسیرها را قبل از سفر بررسی می‌کنند. اما هنوز عده زیاد مردم اصلا به خودشان زحمت نمی‌دهند از طریق وبسایت و یا تلفن وضعیت مسیر مورد نظرشان را بررسی کنند. گاهی پیش می‌آید که با اتفاق حوادث ناگوار بر روی پل و یا مسیرهای اصلی و حتی عوامل طبیعی، بخشی از مسیر مسدود شود. بدون بررسی راه شما در این مسیرها گیر خواهید کرد. این وضعیت برای مسافران سفرهای مقرون به صرفه و افرادی که تعطیلاتی کوتاه دارند ضربه محسوب خواهد شد. ماندن به انتظار همه را کلافه می‌کند و وقت شما را نیز به هدر خواهد داد. دور زدن هم به معنی هزینه بنزین اضافی خواهد بود.

 

 اشتباهات مسافران

 

ماشین را هدف دزدان نکنید

وقتی شما به سفر بین شهری می‌روید و تمام ماشین را با چمدان پر می‌کنید و حتی سربند ماشین را هم تا جا دارد وسیله می‌پیچید از فاصله دور به همه می‌گویید که مسافری با لوازم زیاد و دور از منزل هستید. شاید اصلا حواس‌تان نباشد ماشین پر از وسیله را رها کنید و بروید دنبال چیزی اما در اطراف شما چشم‌های تیزبینی هستند که برخلاف شما کاملا هوشیار و آماده هستند. یکی از شیوه‌های سارقان دزدی از مسافران است. زیرا آن‌ها دور از خانه هستند، عجله دارند و در عبورند. به این ترتیب از پیگیری‌های قانونی سفت و سخت توسط مسافران در امان هستند. بنابراین سعی کنید از بار کردن لوازم غیرضروری دوری کنید، قبل از ترک ماشین کیف‌هایتان را همراه خود ببرید و ساک‌ها را در صندوق عقب جا دهید تا مشخص نباشد چقدر وسیله دارید.

 

  نکاتی که باید برای سفر در دوره بارداری رعایت کنید 

 اشتباهات مسافران

 

در یک روز مسیر طولانی نرانید

در یک روز چقدر می‌توانید برانید؟ اگر بیش از ۴۰۰ کیلومتر می‌رانید باید از خودتان بپرسید این همه حساب کتاب و عجله برای چیست؟ وقتی در روز برای مدت طولانی می‌رانید باعث خستگی و کم حوصلگی شما می‌شود و این شرایط از ارزش و کیفیت سفر برایتان می‌کاهد. به علاوه این فاکتورهای ایمنی هم هست. زیرا رانندگی طولانی و مداوم دقت شما را کم کرده و باعث بالا رفتن آسیب پذیری در مقابل خطرات احتمالی می‌شود. صد البته که روزها و شرایطی هست که راندن مسیرهای طولانی اجتناب ناپذیر است اما برای سفرهای تفریحی ایده خوبی به نظر نمی‌رسد.

 

  بهترین مقاصد گردشگری برای سفری دلپذیر در نوروز 

 اشتباهات مسافران

 

عجله نکنید

همانطور که در ابتدای مطلب در مورد اتوبان‌ها گفتیم، یکی از بهترین ویژگی سفر با ماشین دسترسی به مناظر زیبای فراوان است. ولی بعضی از مسافران آنقدر که عجله دارند از یک مقصد به مقصد بعدی بروند که از شکار مناظر دیگر مسیر غافل می‌شوند. در بین مقاصد خود وقت بیشتری صرف کنید و در جاده‌های اطراف بگردید و مناظر دیدنی بیشتری را کشف کنید. خوشبختانه در سفر با ماشین شخصی مدیریت همه چیز به خودتان بستگی دارد.

 

 اشتباهات مسافران

 

خیلی زیاد و یا خیلی کم برنامه نچینید

اگر برای سفر چند روزه خود برنامه زیادی در نظر بگیرید آن را تبدیل به عملیاتی سخت و خسته کننده تبدیل می‌کنید که از بار سرگرمی و تفریحی آن می‌کاهد و اگر هم با برنامه هرچه پیش آید خوش آید جلو بروید ممکن است در مقصد با سوال "حالا چه کاری انجام دهیم؟" روبرو شوید. این موضوع زمانی آزاردهنده‌تر می‌شود که اتصال اینترنت ضعیف و یا غیرقابل دسترسی باشد. بنابراین سعی کنید تعادل را حفظ کنید.

 

  در سفر به شرق آسیا چمدان‌های خود را از چه لباس‌هایی پر کنیم؟ 

اشتباهات مسافران

۲۰ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران