شگفت‌انگیزترین غارشهرهای دنیا

اخبار
شگفت‌انگیزترین غارشهرهای دنیا

از ابتدای زمان ، انسان در غار زندگی کرده ست ، هرچند دیگر مرسوم نیست ، هنوز تعدادی از شهرهای غارنشین و دهکده‌ها در جهان باقی مانده اند که می‌توان از آنها بازدید کرد. نه تنها غارهای مرموز و زیبا که باید حتما دید بلکه بسیاری از آثار باستانی و تاریخی و فرهنگی از تمدنهای مختلف گوناگون را میتوان دران پیدا کرد.

 

فرانسه، ترو

این روستا واقع در بخش Loir-et-Cher ، یکی از مکانهای جذاب فرانسه است. این منطقه همچنین به عنوان بهترین روستای غارنشین شناخته شده و شهرک‌های غاری ، معروف به "خانه های تروگلدی" ، دارد ؛ دارای تاریخچه ای قدیمی‌ست و در سه سطح مختلف شکل گرفته :در پایین، قدیمی‌ترین بناها که از زمان قرون وسطی قدمت دارند. در سطح میانه مسکونی تروگلودیت و در فلات مشرف به دره، شهر بالایی است که دارای مسیرها و خانه‌های غاری زیادی‌ست و مربوط به قرن یازدهم و دوازدهم میلادی می‌باشد که درست در دامنه‌های یک تپه شیب‌دار ساخته شده است. برخی از آنها برای اقامت مسافرتی در دسترس است. گردشگران می‌توانند از غار یوکاس، یک غار مسکونی دارای عتیقه‌جات و یا غار دوستان ِ Troo، که یک نمایشگاه است، بازدید کنند.

 

کوچکترین و زیباترین شهرهای دنیا را بشناسید

 فرانسه

 

ایتالیا، ماترا

ماترا جایی هیجان‌انگیز است که در اطرافش دره‌های عمیق دارد و مردمش در این غارها زندگی و کار می‌کنند. حداقل نه هزار سال پیش اقامت در اینجا آغاز شد. مردم خانه‌های خود را در غارهای موجود در دیواره‌های دره ساخته و همچنان به گسترش آنها ادامه دادند تا دست اخر، هزاران غار در سراسر شهر به وجود آمد. این شهر به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل شده اما زمانی به عنوان منطقه‌ای فقیرنشین، میزان بالایی از مرگ و میر نوزادان و بیماری مالاریا را داشت. ساکنان در غارها بدون برق، فاضلاب یا آب جاری زندگی می‌کردند. بعد از اینکه اوضاع برای سایر نقاط جهان بهتر شناخته شد، ساکنان این منطقه بیرون رانده شدند و خانه‌های غاری به تدریج در دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی متروک و فقط ۲۰ سال بعد، به عنوان نمونه‌ای از زندگی گذشته شناخته شدند. در سال ۱۹۹۳هم بعد از بازسازی خانه‌ها ، به عنوان میراث یونسکو نامگذاری شد و امروزه بسیاری از غارها به رستوران و هتل‌های شیک تبدیل شدند!

 

 ایتالیا

 

اسپانیا، Setenil de las Bodegas

واقع در نزدیکی آندلس، صخره بلند اسپانیا رندا، Setenil de las Bodegas دهکده کوچکی زیر معبر یک رودخانه‌ی بزرگ که در آن، ساکنان به معنای واقعی کلمه زیر یک صخره در سازه‌های غار شکل زندگی می‌کنند است. آن‌ها در فصل گرم تابستان از میهمانانی که به دنبال تجربه‌ای سنتی هستند استقبال می‌کنند و غرفه‌های میوه و کافه‌های پیاده‌رو نیز در غارهای طبیعی بنا می‌شود که غذاهایی با زیتون محلی و بادام و دیگر محصولات به فروش می‌رسد. این روستا قطعه‌ای از مسیر مشهور دهکده‌های سفید را تشکیل می‌دهد. دنباله‌ای از روستاهای جذاب که تپه های بین کادیز و مالاگا را شکل می‌دهند. اینجا کم‌تر از دو ساعت از جاذبه‌های تفریحی در سویل فاصله دارد.

 

سفرهایی شگفت‌انگیز به زیباترین جزایر دنیا

 اسپانیا

 

ایران، کندوان

این روستای باستانی خارق‌العاده در استان آذربایجان شرقی واقع شده از جاهای تاریخی مهمی است که متاسفانه به ندرت از آن صحبت می‌شود. این شهر تاریخی حدود ۸۰۰ سال پیش تأسیس شد و هنوز هم در حدود ۶۷۰ نفر در آن ساکنند. می‌گویند اینجا سال‌ها پیش توسط بقایای آتشفشانی ناشی از فوران قدرتمند قله سهند شکل گرفته و از خاکستر سخت شده آتشفشان خفته سازه‌ها بنا شده‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند در هتل بین‌المللی صخره‌ای که ​​اخیراً ساخته شده بمانند. این هتل از فضای داخلی غارهای زیبا با محیط اقامتی لوکس برخوردار است. این منطقه نه تنها به زیبایی، بلکه قدرت شفابخش آب‌های چشمه‌اش که درون جکوزی اتاق هتل پمپ می‌شوند مشهور است.

 

 جزیره‌ی هنگام سرزمین دلفین‌های بازیگوش

ایران

 

ترکیه، میرا

شهر باستانی میرا یکی از گنجینه‌های تاریخی در سواحل دریای مدیترانه ترکیه است. میرا یک شهر پیشرو در اتحادیه لیکیان بود و در اوایل بیزانس از Xanthos پیشی گرفت تا به پایتخت لیکیا تبدیل شود. امروزه جاذبه‌های معروف آن تئاتریست که روزگاری ۱۳۰۰۰ تماشاگر را به خود می‌دیده است. جاذبه دیگر مقبره‌های سنگی Necropolis Lycian  هستند. " نکروپولیس" مجموعه‌ای از مقبره‌های موجود در صخره هایی‌ست که مشرف به اقیانوس و رودخانه‌اند، زیبایی اصلی آن داخل مقبره‌هاست که با نقش‌های برجسته تزئین شده‌اند. راهروی آمفی تئاتر نیز به خوبی حفظ شده به طوری که حین بازدید از آن می‌توانید به راحتی خطوط باستانی حکاکی شده روی آن را تشخیص دهید. خطوطی که روزگاری دستی آن را قلم زده و اکنون از آن ردی ترک برداشته مانده است.

 

بازدید از پاموکاله در نزدیکی کوش آداسی

ترکیه

۰۸ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران