شگفت‌انگیزترین نقاط دنیا که از وجودشان بی‌خبرید

اخبار
شگفت‌انگیزترین نقاط دنیا که از وجودشان بی‌خبرید

وقتی در گوگل به جستجو می‌پردازید و یا در سایت‌های مختلف با عکس‌های نقاط طبیعی روبرو می‌شوید، ممکن است در مورد خیلی از آن‌ها احساس غیرواقعی بودن داشته باشید و تصور کنید با عکس‌هایی گرافیکی روبرو هستید. اما به شما اطمینان می‌دهیم که خیلی از آن‌ها واقعی بوده و هزاران نمونه شگفت‌انگیز از عکس‌هایی که جاهای مختلف می‌بینید بر روی زمین وجود دارند. البته با وجود صدمات جبران ناپذیری که بشر به زمین وارد کرده باید خوشحال باشیم که چنین نقاطی هنوز دست نخورده باقی مانده‌اند.

 

 

بلیوی، سالار دی یویونی

سالار دی یویونی بزرگ‌ترین تپه نمکی دنیا و آینه‌ای نامحدود است که در پوتوسی بولیوی واقع شده است. این تپه حدود ۱۰۵۸۲ کیلومتر را زیر پوشش خود قرار داده است. این تپه که قدمتی کهن دارد میلیون‌ها سال پیش به دلیل تغییرات زمین و جا به جایی دریاچه‌های ما قبل تاریخ به وجود آمد. سالار دی یویونی نه فقط به خاطر منبع فراوانی نمک بلکه به دلیل لیتیوم غنی هم شهرت دارد. این تپه دارای ذخیره نمکی ۱۰ میلیارد تنی بوده و ضخامت رسوب آن در جاهای مختلف از چند سانتی‌متر تا چند متر متغیر است. در فصل بارانی دریاچه‌های اطراف سالار دی یویونی معمولا دچار سیل و آب گرفتگی می‌شوند و آن زمانی‌ست که پهنه آسمان در آب‌ها منعکس شده و آینه‌ای نامتناهی را ایجاد می‌کند.

 

به منزلگاه اساطیر و داستان‌های حماسی سفر کنید

 

 

سالار دی یویونی

 

 

انگلستان، لندن، باغ اسطوخودوس

زمین‌های اسطوخودوس لندن مهد مرغوب‌ترین و بهترین اسطوخودوس‌های جهان هستند. این بهشت گل یک سر بنفش باورنکردنی با عطر دل‌انگیز و باورنکردنی‌اش در روستای Carshalton، چند کیلومتری مرکز لندن واقع شده است. این باغ گل در سراسر منطقه‌ای به وسعت ۲۵ هکتار گسترده شده است. بهترین زمان برای بازدید از این باغ گل از اواسط نوامبر تا اواخر دسامبر است. در طول روز بازدید برای عموم مردم آزاد است و شما می‌توانید در صورت سفر به لندن طی سفری روزانه برای دیدن این باغ گل بروید. در اینجا دانه گیاه اسطوخودوس را با شرایطی آلی و ارگانیک نگهداری می‌کنند و در شرایطی دقیق و نظارت شده رشد می‌دهند. این زمین ۲۵ هکتاری انواع پرندگان و پروانه‌ها را هم به خودش جذب کرده و منظره‌ای دوچندان زیبا را پدید آورده است.

 

۱۰ عکس برتر سفر در سال ۲۰۱۸ از نگاه نشریه نشنال جئوگرافی

 

 

باغ اسطوخودوس

 

 

ویتنام، غار سان دونگ

غار سان دونگ بزرگ‌ترین غار دنیاست که بشر توانسته تا حالا کشف کند. این غار در استان کوانگ بینه ویتنام واقع شده و اسم آن به غار کوهستانی ترجمه می‌شود. این غار توسط یکی از مردان محلی به نام Ho Khanh در سال ۱۹۹۱ کشف گردید. این غار به خاطر فعالیت و سایش مداوم رودخانه زیرزمینی و فرسایش بافت آهکی کوه در طی ۳ تا ۵ میلیون سال به وجود آمده است. در واقع این غار ۲۰۰ متر عرض، ۱۵۰ متر ارتفاع و ۹ کیلومتر طول دارد. بی‌بی‌سی نیز رسما این غار را زیباترین غار روی سیاره خوانده است. به علاوه سان دونگ به عنوان بخشی از پارک ملی Phong Nha-Ke نیز محسوب می‌شود.

 

 

غار سان دونگ

 

 

ژاپن، جنگل بامبوی ساگانو

جنگل بامبوی ساگانو یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های چشمگیر طبیعی ژاپن است. این جنگل در شهر توکیو قرار داشته و در ۱۶ هکتار زمین گسترده شده است. به غیر از زیبایی طبیعی و سرسبزی بی‌حد این جنگل، صدایی خاص و وهم‌آلود هم در فضای آن می‌پیچد که به خاطر وزش باد و جریان هوا بین درختان به وجود می‌آید. این صدا یکی از شگفتی‌های طبیعی ژاپن است که مردم آن به وجودش به خود می‌بالند. در این جنگل مسیرهایی برای گردش و پیاده‌روی در نظر گرفته شده تا بازدیدکنندگان بتوانند با خیالی آسوده در آن کاوش کنند.

 

زیباترین جنگل‌های جهان را بشناسید

 

 

جنگل بامبوی ساگانو

 

 

پرتغال، غار آلگاروه

غار آلگاروه یکی از شگفتی‌های چشمگیر حاشیه دریاست که در آگاروه‌ی پرتغال واقع شده است. این غار زیبا و جذاب همچون پناهگاهی در ساحل ایستاده و تمام وقت با موج‌هایی که به سمتش هجوم می‌برند مقابله می‌کند. فعالیت امواج دریا در خارج و داخل این غار و همچنین عبور انوار خورشید از سوراخ‌های روی بدنه غار باعث شده تا این غار به یکی از جاذبه‌های اصلی آلگاروه تبدیل شود.

 

 

غار آلگاروه

 

 

چین، کوهستان تیانزی

تیانزی به معنی پسر بهشت در زبان چینی، کوهستانی دیدنی و باورنکردنی در استان هونان چین است که اگر وقت داشتید طی سفر با تور چین به این کشور حتما باید از آن بازدید کنید. این کوهستان ۱۶۶۵۰ هکتار زمین را پوشش می‌دهد. این رشته کوه به خاطر قله‌های هزار افسانه‌ایش شهرت جهانی داشته و گردشگران، کوهنوردان و عکاسان سراسر دنیا را به سمت خود می‌کشاند. کوه تیانزی نیز بین مردم به عنوان پادشاه جنگل شناخته می‌شود. هر کدام از این قله‌ها صحنه‌های زیبایی از جنگل و صخره‌های پایین دست را به نمایش می‌گذارند که انتخاب زیباترین بین آن‌ها واقعا کاری دشوار و عبث است. ابرهای شناور، انوار طلایی رقصان بین درختان و صخره‌ها و همچنین هوایی دل‌انگیز و جنگل‌های بکر از اهداف کوهنوردان برای آمدن به این منطقه هستند.

 

طبیعت‌گردی در دل زیباترین برکه‌های چین

 

 

کوهستان تیانزی

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران