مقاصدی خیال انگیز در جهان که باید از آن‌ها دیدن کنید

اخبار
مقاصدی خیال انگیز در جهان که باید از آن‌ها دیدن کنید

سراسر دنیا مقاصد مختلف و زیبایی وجود دارد که اگر تمام عمرتان را هم سفر کنید باز جاهایی می‌مانند که از دایره مقاصدتان خارج مانده باشند. اما اگر از رفتن به مقاصد معمولی خسته شدید و دوست دارید از جاهایی دیدن کنید که بیشتر شبیه خیال هستند تا واقعیت، آسیا و همچنین نقاط شگفت‌انگیز باورنکردنی برای سفر و بازدید دارد که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید. اگر به دنبال سفر به چنین نقاطی هستید ما برای شما پیشنهاداتی داریم.

 

 

اندونزی، جزیره فلورس، دریاچه‌های کوه کلیموتو

بدون شک یکی از زیباترین مقاصد غیرواقعی و زیبای آسیا مربوط به دریاچه‌های کوه کلیموتو در اندونزی می‌شود که در اثر فعالیت‌های آتشفشانی به وجود آمده‌اند. آنچه که این سه دریاچه را عجیب و غیرواقعی می‌سازد رنگ‌های متفاوت هر کدام از آن‌هاست. غربی‌ترین دریاچه که رنگ آبی از خود ساطع می‌کند به اسم "مردم قدیمی" شهرت دارد. دریاچه بعدی که به مرد جوان خوانده می‌شود نیز به رنگ سبز است و در نهایت سومین دریاچه که قرمز است به نام دوشیزه‌های جوان شناخته می‌شود. همانطور که می‌توانید حدس بزنید اصلا نیاز نیست به شما بگوییم که چقدر چشم‌انداز این دریاچه‌های رنگی در پس‌زمینه کوهستان زیبا و دیدنی است.

 

 

دریاچه‌های کوه کلیموتو

 

 

چین، جزیره گوکی، روستای هوتو وان

اگر به مجمع‌الجزایر شنگسی در چین رفتید حتما سعی کنید که از روستای رها شده‌ی هوتو وان در جزیره گوکی نیز دیدن کنید. هوتو وان یک روستای ماهیگیری رها شده و خالی از سکنه است که اکنون تقریبا توسط مادر زمین بلعیده شده است. با بازدید از این روستا پی به قدرت شگفت‌انگیز زمین می‌برید که چطور خانه‌ها و منطقه‌ای که شهرنشینی بوده است تنها ظرف ۵۰ سال در انبوه خزه و گیاه فرو رفته است. درست است که کل روستا در پیچش گیاهان فرو رفته اما بازدید از آن مثل دیدن روستای شایر در مجموعه داستان‌های هابیت نویسنده مشهور، تالکین جذاب بوده و ما را به این فکر وا می‌دارد که شاید این گونه قبلا در زمین زندگی می‌کردند.

 

 زیباترین شهرهای آبی چین برای قایق‌سواری در کانال‌های آبی

 

 

 روستای هوتو وان

 

 

ترکیه، پاموکاله، قلعه پنبه‌ای خیره‌کننده

اگر به پاموکاله نگاهی بیاندازید کاملا متوجه می‌شوید که چرا به این نام به معنی قلعه پنبه‌ای شهرت گرفته است. استخرهای سفیدی که با آب‌های طبیعی و معدنی پوشیده شده‌اند با داشتن رنگ سفید از دور شبیه به سازه‌ای پنبه‌ای به نظر می‌رسد. نکته جالب این که دمای این استخرها هر کدام با هم فرق کرده و رنج آن‌ها بین ۳۵ تا ۱۰۰ درجه سیلیسیوس متغیر است. شما اجازه ورود و بازدید به بیشتر این استخرها را دارید اما در نظر داشته باشید که این منطقه حفاظت شده‌است .بنابراین همراه‌تان ساکی داشته باشید که کفش‌ها را در آن قرار دهید.

 

 سفری یک روزه از کوش آداسی به دنیای زیبای پاموکاله 

 

 

پاموکاله

 

 

یونان، کالامباکا، صومعه تثلیث مقدس

صومعه تثلیث مقدس در یونان یکی از عجیب‌ترین صومعه‌های دنیاست که هنوز بازدید از آن امکان‌پذیر است. این صومعه ارتدوکس شرقی بر فراز صخره‌ای به نام متئورا به معنی "در وسط آسمان" ساخته شده است. وقتی به این صومعه نگاه می‌کنید انگار واقعا این صخره و سازه روی آن درست بر وسط آسمان قرار گرفته‌اند و این دقیقا چیزیست که مردم را به خود به جذب می‌کند.

 

 

 صومعه تثلیث مقدس

 

 

ویتنام، موئی نه، نهر پری و ریگ‌های روان

موئی نه شهری جذاب و غیرمعمول است که عموما از طرف ساحل دوستان و کویرنوردان در تور ویتنام مورد استقبال قرار می‌گیرید. اما این شهر ساحلی بیشتر به خاطر پدیده‌ای منحصر به فرد به نام نهر پری شناخته شده و مشهور است. تصور کنید این نهر شبیه به لایه نازکی از آب است که می‌توانید بر روی آن راه بروید. به علاوه این نهر شگفت‌انگیز با صخره‌های شکلاتی رنگی احاطه شده که چهره‌ای ناآشنا و کم‌تر دیده شده از آن به نمایش می‌گذارند. اگر در مسیرتان پیش روی کنید با تپه‌های شن و ماسه‌ای روبرو می‌شوید که بیشتر شبیه به رویا و جادو هستند.

 

بهترین سواحل ویتنام که دیدن‌شان را نباید از دست بدهید

 

 

  نهر پری

 

 

هلند، روتردام، خانه‌های مکعبی

نه تنها طبیعت قادر به خلق چیزهای جذاب، دیدنی و متفاوت است بلکه یک ذهن خلاق هم می‌تواند به همان اندازه موجب حیرت و شگفتی ما شود. خانه‌های مکعبی در روتردام دارای معماری عجیب و منحصر به فردی هستند که در نگاه اول هر چشمی را به خودشان خیره می‌کنند. در توصیف این شهر باید بگوییم که خانه‌های مکعبی روتردام، سازه‌هایی عجیب و متصل به هم به رنگ زرد هستند که در یک خط به صف کشید شده‌اند. برای دیدن این خانه‌های مکعبی دو راه مقابل شما وجود دارد، یا از موزه خانه مکعبی دیدن کنید و یا در هاستل مکعبی اقامت داشته باشید.

 

 

 روتردام

 

 

اندونزی، جاوا، کاوا ایجن

اگر فقط یک بار از این محل دیدن کنید هرگز خاطره آن را از یاد نخواهید برد. تصور کنید در نیمه شبی گرمسیری در دهانه یک آتشفشان ایستاده‌اید و به شعله‌های آبی که از آن بیرون می‌آید خیره شده‌اید. به علاوه آتشفشان‌های دیگری نیز در کنار شما وجود دارند که معدنچی‌ها سخت مشغول کار روی آن‌ها هستند. اما اگر فکر می‌کنید این صحنه وجود ندارد باید خودتان بروید و ببینید. تنها امتیاز منفی در این آتشفشان وجود فعالیت‌های شیمیایی و سولفور است که باعث پخش شدن بویی نامطبوع می‌شود. اما این اتشفشان همچنان ارزش بازدید را دارد.

 

 

کاوا ایجن

۰۷ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران