به منزلگاه اساطیر و داستان‌های حماسی سفر کنید

اطلاعات مفید
به منزلگاه اساطیر و داستان‌های حماسی سفر کنید

اگر چه بخش زیادی از داستان‌های اساطیری کاملا غیر واقعی و زاییده‌ی تفکرات نویسندگانشان بودند، اما هستند قصه‌هایی که از دل واقعیت بیرون کشیده و پیچ و تاب داده شده‌اند یا اینکه از مکانی خاص الهام گرفته شده‌اند. شاید خدایان یونانی وجود نداشته باشند یا دراکولا یک شخصیت خیالی باشد، اما جالب است بدانید که می‌توانید به نقاطی از جهان سفر کنید که در این داستان‌ها به آن اشاره شده یا جایگاهی برای این شخصیت‌ها بوده‌اند. اگر قصد بازدید از بارگاه خدایان، دروازه‌های جهنمی یا خانه‌هایی که در آن‌ها هیولاها زندگی می‌کردند دارید، به لیست جذاب امروز ما نگاهی بندازید.

 


۱- کوه المپیوس، خانه‌ی خدایان یونانی (یونان)


این کوه جدا از اینکه منطقه‌ای زیبا و استثنایی است، به واسطه روایاتی که از اقامت ۱۲ خدا و الهه باستانی در آن می‌گفتند در دنیا معروف شده است. بخشی از این کوه پارک ملی بوده و تنوع گیاهی و جانوری شگفت‌انگیزی دارد. جدا از تمام داستان‌هایی که از این منطقه روایت شده است،به واسطه تنوع پرندگان و تاثیر این کوه بر کوچ سالانه آن‌ها، کوه المپیوس برای اروپا اهمیت فراوانی دارد.

 

معروف‌ترین بازارهای جهان که قدم‌زدن در آنها به مانند بازدید از آثار باستانی می‌ماند

 

 

 کوه المپیوس

 


۲- دره‌ی پادشاهان، جایی که فراعنه دفن شده‌اند (مصر)


این دره که سازه‌ی بزرگ آن جایگاهی برای دفن فرائنه بوده در شهر باستانی اقصر و تبس فعلی قرار گرفته است. ۶۳ مقبره تا به حال پیدا شده که همگی آن‌ها با کارهای هنری از داستان‌های اساطیری مزین شده‌اند. یکی از مهم‌ترین کشفیات این مکان، مقبره توتنخامون بوده و نفرینی که در داستان روی مقبره‌اش روایت شده است. نفرینی که دامن هر کسی که آرامش مومیایی‌ها را به هم بزند، خواهد گرفت.

 

 

 دره‌ی پادشاهان

 


۳- غار آلپوتریپا، دروازه‌ای به دنیای زیرین (یونان)


زمین‌های حول محور این غار چندین سایت باستان‌شناسی را میزبانی می‌کنند، اما خود غار زیباتر از آن چیزی است که از دروازه‌های جهنم انتظار دارید. روایت است که خدایان باستان، برای دیدار از خدایان دنیای زیرین (هیدس) از این دروازه عبور می‌کردند. این دروازه‌ها بیش از ۵ هزار سال قدمت داشته و برای قرن‌های متمادی از نظرها پنهان بودند تا اینکه سال ۲۰۱۲ کشف و حالا درهایشان برای بازدید عموم باز شده است.

 

شهرهای مهم تاریخی دنیا برای یک سفر خاطره‌انگیز

 

 

 غار آلپوتریپا

 


۴- قلعه برن، منزلگاه دراکولا (رومانی)


همه‌ی داستان‌های خون آشامی که حالا در کتاب‌ها و فیلم‌ها مشاهده می‌کنید، از این جا آغاز شده است. جایی در مرز ترانسیلوانیا و والاچینا که برام استوکر داستان خون آشام معروف خود یعنی دراکولا را در آن متصور شده و سپس به رشته تحریر در آورده است. اگر چه دیگر خون آشامی در این قلعه‌ی زیبا زندگی نمی‌کند، اما هر ساله تعداد بسیار زیادی گردشگر برای بازدید از آن، بلیط ورودی به قلعه را خریداری می‌کنند.

 

 

 قلعه برن

 


۵- تروی، جایی که نبرد تروجان در آن رقم خورد (ترکیه)


این شهر بیش از ۳ هزار سال قبل از میلاد مسیح پایه‌گذاری و ۵۰۰ سال بعد از میلاد آن حضرت، برای همیشه رها شد. اما قصه‌ای که از نبرد معروف این شهر و سقوطش روایت می‌شود هیچ گاه ذهن مردمان این سیاره را رها نخواهد کرد. داستان عظیم و پر از جزییات است که نمی‌توان همه‌ی آن را روایت کرد، اما مهم‌ترین بخشش پنهان شدن سربازان یونانی در اسبی چوبی و بزرگ بود که به درون شهر برده شد و به این ترتیب سربازان از دیوارهای بلند شهر گذشته و آن را تسخیر کردند. جنگی که بعدها به "اسب تروجان" معروف شد. روایت است که این جنگ بیش از ۱۰ سال به طول انجامید و در سففر با تور ترکیه و بازدید از این شهر می‌توانید بقایای ۴۰۰۰ معبد و بسیاری سایت‌های تاریخی دیگر را مشاهده کنید.

 

۱۲ مقصد شگفت‌انگیز و سورئال در دنیا

 

 

 تروی

 


۶- ماتسو، دروازه‌ای به دنیای زیرین که بسته شد (ژاپن)


طبق داستان‌های اساطیر ژاپنی، ایزاناگی و ایزانامی اولین خدایان مرد و زن بودند. بعد از اینکه ایزاناگی همسرش را از دست می‌دهد، آنقدر اندوهگین می‌شود که به دنیای زیرین که با نام "یومی نو کونی" شناخته می‌شود رفته تا بتواند وی را دوباره به دنیا بازگرداند. داستان در نهایت با فرار او از جهنم و بستن این دروازه به پایان می‌رسد اما این مکان هنوز به عنوان دروازه‌ای که او از آن به دنیای زیرین وارد شده بود شناخته شده و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

 

 

 ماتسو

 


۷- شانگری لا، مدینه فاضله هیمالیایی‌ها (چین)


اولین بار جیمز هیلتون در سال ۱۹۳۳ و در رمان "افق از دست رفته" به شانگری لا اشاره کرد. شهری اساطیری در هیمالیا که مردم آن بیش از جاهای دیگر در سلامت زندگی می‌کنند و همه چیز به شکل ویژه‌ای خوب است. مردم ژونگدیان در استان یوان چین ادعا کردند که آن‌ها جایی بودند که نویسنده ازشان الهام گرفته است و در سال ۲۰۰۱ نیز اسم شهر خود را به شانگری لا تغییر دادند.

 

سفری رنگی‌ به زیباترین شهرهای پاستیلی دنیا

 

 

  شانگری لا

 


۸- ال دورادو، شهر طلایی در کف دریاچه (کلمبیا)


افسانه‌ی ال دورادو از آن‌جا آغاز می‌شود که گفته شده مردم محلی در صدها سال زندگی در کنار این دریاچه، رسمی داشتند که در آن مقداری طلا به درون برکه می‌انداختند تا در نهایت در کف این دریاچه مجموعه‌ای عظیم از طلا جمع شده است. داستان‌ها دیگر اما از وجود شهری باستانی و مملو از طلا روایت می‌کند که در کف این برکه مدفون شده است. هر چه که هست، افراد زیادی از سراسر دنیا در تب طلای الدورادو به این مکان آمده‌اند.

 

 

  ال دورادو

 


۹- آتشفشان کیلاویا، خانه‌ی پِلی الهه‌ی معروف هاوایی (هاوایی)


سواحل هاوایی چیزی است که برای گردشگران اهمیت دارد، اما آتشفاشان‌ها در تاریخ و همچنین داستان‌های اساطیری مردم این جزیره نقشی دو چندان داشته‌اند. پلی الهه‌ی آتشفشان‌ها در این جزیره داستان‌های زیادی دارد، اما در این روایات گفته شده که او در آتشفاشان کیلاویا اقامت دارد. کیلاویا یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های دنیا است که تنها بخشی از آن را می‌توان از نزدیک تماشا کرد.

 

زیباترین دهکده‌های ناشناخته در آسیا که باید ببینید

 

 

 آتشفشان کیلاویا

 


۱۰- دروازه‌های گینه، دروازه‌ای از جادو به دنیای ارواح (آمریکا)


در دنیای ساحره‌ها و جادو، قبرها دروازه‌هایی برای جایگاه ارواح هستند. دروازه‌های گینه در نیئو اورلئان هم از جایگاه مهمی بین آن‌ها که به جادو در آمریکا اعتقاد دارند برخوردار است. گفته می‌شود اگر این دروازه‌ها به ترتیب درست باز شوند، دروازه‌هایی از این دنیا به دنیای ارواح بازگشایی خواهد شد. اما اگر نتوانید آن‌ها را به درستی باز کنید، تنها چند روح خبیث را به دنیای واقعی راه داده‌اید. در حال حاضر کلا ۷ دروازه وجود دارند اما گفته می‌شود دروازه‌های جدیدی را می‌توان در قبرستان محلی پیدا کرد.

 

 

دروازه‌های گینه

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران