گردشی ده روزه به کشورهای زیبای منطقه قفقاز

اطلاعات مفید
گردشی ده روزه به کشورهای زیبای منطقه قفقاز

قفقاز منطقه‌ای با تاریخ غنی و روزگارانی پر فراز و نشیب، و همچنین مناطق زیبای کوهستانی و دشت‌های سرسبز از جاهای برجسته دنیاست که کاوش در آن بر هر گردشگری واجب است. سه کشور ارمنستان، آذربایجان و گرجستان در امتداد یکدیگر بهترین موقعیت سفری ده روزه را به شما می‌دهند. به علاوه خیلی از گردشگران رویای دیدن قفقاز را دارند و این در حالیست که به دلیل نزدیک مرز ایران با این منطقه هزینه تا حد زیادی مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

 

 

آذربایجان

آذربایجان میزبان برخی از بهترین جاذبه‌های دیدنی جهان است. البته وقتی در مورد جاذبه‌های دیدنی آن روی گوگل جستجو می‌کنید اطلاعات خیلی کم‌تری نسبت به آنچه که واقعا وجود دارد پیدا خواهید کرد. البته احتمالا این قضیه از سیاسیت‌های مربوط به پاسپورت و روادید باشد که این کشور در پیش گرفته بود. شما می‌توانید در این کشور و مخصوصا پایتختش باکو به بازدید از معماری‌های مدرن و قدیمی بروید و در حاشیه دریای خزر گشت زنی کنید. معمولا برای یک روز کامل در این کشور بین ۱۹ تا ۲۰ دلار آمریکا هزینه خواهید داشت.

 

سفری ارزان به باکو چقدر هزینه دارد؟

 

 

آذربایجان

 

 

البته باید در نظر بگیرید که هزینه‌هایی که از پیش می‌دانید و برای گشت و گذار و بازدید از نقاط دیدنی در نظر می‌گیرید یک چیز است و هزینه‌های پنهان و از قلم افتاده چیز دیگریست. مردم آذربایجان آرام هستند و در مورد رفتارهای اجتماعی و احترام به بزرگ‌ترها کمی حساس هستند. از نظر بیشتر کشورهای دنیا آذربایجان کشوری ارزان محسوب می‌شود. برای ایرانی‌ها نیز، مسافت کم و هم‌ مرزی به عنوان یکی از نکات بسیار مثبت در صرفه جویی هزینه‌ها عمل کرده است. در سفر با تور باکو حتما از برج‌های شعله، بلوار باکو و آتشگاه دیدن کنید. یکی از جاذبه‌های کم نظیری که با آن مجواه می‌شوید آتشفشان کوچکی‌ست که به جای مواد مذاب از آن گل سرد بیرون می‌ریزد. این روزهای باکو بی‌شباهت به قدیمِ دبی، وقتی که هنوز در حال ساخت و ساز بود نیست.

 

 

ارمنستان

در مقایسه با آذربایجان، ارمنستان از مدرنیته شدن کم‌تری برخوردار است. روابط دو کشور هم آن چنان که باید و شاید دوستانه نیست. در ایروان تعداد کم‌تری آسمان خراش خواهید دید و اغلب مردم چیزی از زبان انگلیسی سر در نمی‌آورند. هیچ جای تعجب نیست که ارمنستان به عنوان اولین کشور مسیحی جهان پر از کلیسا و صومعه‌های مختلف حتی بر فراز بلندی‌های غیر قابل تصور باشد. یکی از صومعه‌های ارمنستان که حتما باید از آن بازدید کرد خور ویراپ است. این صومعه خاص دارای منظره شگفت‌انگیزی از کوه آرارات بوده و جدا از چشم‌اندازهای پانوراما، موقعیت‌های گردشی فوق‌العاده‌ای را هم ارائه می‌دهد

 

سفر به ارمنستان به پیشنهاد سایت لونلی‌پلنت

 

 

ارمنستان

 

 

این نقطه از ارمنستان محل قرارگیری کشتی نوح بوده است. اگر تکرار گردش بین صومعه‌ها شما را خسته می‌کند می‌توانید به سمت مقاصد تاریخی کشور سفر کنید. در غیر این صورت بهتر است تعداد روزهای اقامتتان با تور ارمنستان را کم کرده و برای کشور بعدی ذخیره کنید. بی‌شک دریاچه‌ها و صومعه‌های زیبایی که دردشت‌های بکر قرار گرفته‌اند می‌توانند نظر شما را به خودشان جلب کنند. برای نمونه دریاچه سوان یکی از پربازدیدترین جاهاییست که باید از آن دیدن کنید.

 

 

گرجستان

همانند بسیاری از پایتخت‌های اروپایی تفلیس نیز به دو بخش قدیمی و جدید تقسیم می‌شود. در بخش مدرن شهر چیزهای زیادی پیدا نمی‌کنید و اگر با تاکسی اینور و آنور بروید بین ۱ تا ۲ دلار هزینه برایتان می‌تراشد. اما در بخش قدیمی شهر اوضاع کاملا برعکس بوده و جاهای دیدنی زیادی در دسترس شما وجود دارد. شما می‌توانید نصف روزتان را در بخش قدیمی سپری کرده و از نقاط دیدنی آن دیدن کرده و ناهارتان را هم در همین قسمت بخورید.

 

راهنمای سفر ۶ روزه به گرجستان؛ کشور سفرهای زمستانی و تابستانی

 

 

گرجستان

 

 

عصر به تله کابین بروید و با ۲ دلار خودتان را به ناریکالا برسانید. شما می‌توانید از قلعه ناریکالا یکی از زیباترین و رمانتیک‌ترین غروب‌های شهر را با منظره پانوراما به تماشا بنشینید. سعی کنید حتما حمام گوگرد را در بخش قدیمی تفلیس تجربه کنید. بدون تردید بعد از بازدید از تفلیس مجبور خواهید شد یکی دو روز بیشتر سفرتان را ادامه دهید. زیرا زیبایی‌های گرجستان، قیمت‌های مناسب و طبیعت بکر و نقاط صعود در دسترس کاملا شما را وسوسه خواهد کرد. اگر از تعداد روزهای ارمنستان کم کرده باشید می‌توانید اوقات بیشتری را در گرجستان سپری کنید.

 

 

گرجستان

 

 

در مجموع سفر به قفقاز بسیار ارزان‌تر جاهای دیگر است. هتل‌های ۴ و ۵ ستاره تنها شبی ۸۰ دلار هزینه در بر دارند و نقاط دیدنی ۲ دلار. به علاوه تورهای روزانه نیز بسیار مقرون به صرفه هستند.

۱۴ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران