۱۲ لوکیشن بسیار زیبا از سری فیلم‌های جنگ ستارگان، برای سفر به فانتزی‌ها در دنیای واقعی

سرگرمی و تفریح‌ها
۱۲ لوکیشن بسیار زیبا از سری فیلم‌های جنگ ستارگان، برای سفر به فانتزی‌ها در دنیای واقعی

وقتی به سیارات مختلف در سری فیلم‌های جنگ ستارگان نگاه می‌اندازید، با خود فکر می‌کنید که همه‌ی آن‌ها به واسطه استفاده از جلوه‌های ویژه‌ حال و هوایی متفاوت از این سیاره خاکی دارد. اما این طور نیست و دست اندرکاران این فیلم‌ها، با بررسی شگفت‌انگیزترین نقاط زمین، مناطقی را پیدا کرده‌اند که انگار جدا از سیاره ما و جایی ورای کهکشان ماست. به همین واسطه و با توجه به چهلمین سالی که از اولین فیلم آن می‌گذرد، نگاهی می‌اندازیم به ۱۲ لوکیشن جذاب فیلم‌های مختلف این سری که در مناطقی فیلم‌برداری شده‌اند که سفر به هر کدام آن‌ها می‌تواند به خاطره‌ای ماندگار برایتان بدل شود.


۱- دوبرونیک، کرواسی

وقتی به عکس‌های این شهر نگاه می‌کنید، متوجه خواهید شد که جز چند جزییات کوچک، چیزی از این شهر تغییر داده نشده و به همین شکل به عنوان کانتو بایت در سری فیلم‌ها و وجود دارد. البته این شهر تاریخی و بسیار زیبا در سریال بازی‌های تاج و تخت و به عنوان سرزمین پادشاه نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

 

 هفت عجایب IMAX جهان، سینماهایی که هوش از سرتان می‌برد 

 

 

 دوبرونیک

 

 


۲- ربع‌الخالی، امارات


بزرگ‌ترین پهنه‌ی بدون شکستگی شنی در دنیا، در اپیزود ششم به عنوان سیاره جاکو مورد استفاده قرار گرفت در صورتی که قبلا در جای دیگری فیلم‌برداری می‌شد. این سرزمین شنی که داستان‌های زیادی در دل خود دارد، نزدیک‌ترین محل فیلم‌برداری سری فیلم‌ها به ایران است که می‌توان در زمان تور دبی، به راحتی و به واسطه تورهای یک روزه به دیدنش رفت.

 

 جاذبه‌های دست کم گرفته شده دبی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید 

 

 

 ربع‌الخالی

 

 

۳- ترمیر، انگلستان


یکی از اولین صحنه‌های نبرد در فیلم هفتم (نیرو بر می‌خیزد) در یک سرزمین زیبا و سبز رخ می‌داد، همانجایی که برای اولین بار ری به مبارزه با کایلو رن می‌رود. تمامی صحنه‌ها اعم از مبارزه هوایی نیز در این محل فیلم‌برداری شده که البته سازه‌های آن به صورت دیجیتالی به این دره‌ی بی‌نهایت زیبا اضافه شده‌اند.

 

 

  ترمیر

 


۴- چوت ال جرید، تونس


این محل جزو معروف‌ترین لوکیشن‌های جنگ ستارگان محسوب می‌شود. سیاره تاتوئین که دو ربات فیلم داستان حماسی خود را از آن شروع می‌کنند و البته لوک اسکایواکر و پدرش دارث ویدار در این محل بزرگ شده‌اند. هر گوشه از این صحرا جدا از زیبایی‌های خود، یادآور بخشی از فیلم ‌خواهد بود و البته هنوز خانه‌های لوکیشن اصلی باقی مانده‌اند تا دوست داران فیلم به دیدن آن‌ها بروند.

 

 

چوت ال جرید 

 


۵- Reynisfjara، ایسلند


این مکان قبل از اینکه در فیلم روگ وان مورد استفاده قرار بگیرد هم به عنوان یکی از ده مکان زیبای غیر گیاهی دنیا شناخته می‌شد و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کد که حالا حجم توریست‌هایی که برای دیدن این محل به آن مراجعه می‌کنند چند برابر شده است.

 

 یک‌ شب را در زیباترین هتل‌های یخی دنیا ماجراجویی کنید

 

 

 Reynisfjara

 


۶- پازلوود، جنگل دین، انگلستان


با توجه به بودجه بالایی که به دست آبرامز افتاده بود، او لوکیشن‌هایی زیادی را در تمام دنیا مورد استفاده قرار داد و برای اپیزود هفتم به این جنگل زیب در انگلستان هم سرک کشید.

 

 

  پازلوود

 


۷- دره باترکاپ، صحرای یوما، امریکا


یکی از معروف‌ترین صحنه‌ها در فیلم آخر و درگیری‌های پایانی سه گانه اول، مربوط به حفره بزرگ کاراکون و آن موجود افسانه‌ای است که درصحرا زندگی می‌کند. این صحنه‌ها در فیلم بازگشت جدای، تماما دراین صحرا فیلم برداری شده است و البته چند مورد از صحنه‌هایی که در صحرای تونس که پیشتر از آن یاد کردیم نیز در آن نهفته است.

 

 

  دره باترکاپ

 


۸- گوئیلین، چین


مگر می‌شود در دنیایی فانتزی فیلمی ساخت و به سراغ یکی از سحر انگیزترین نقاط دنیا در چین نرفت. چه طرفدار فیلم‌های جنگ ستارگان باشید چه نباشید، بدون شک هنگام تور چین باید برنامه‌ای برای دیدن این مکان بی‌نهایت زیبا بریزید. جورج لوکاس از این مکان زیبا در فیلم انتقام سیث استفاده کرد و به جز استفاده از شخصیت‌های کامپیوتری و تجهیزات سیاره، از پس زمینه به همین شکل که هست استفاده کرد.

 

 شگفتی‌های چین که تنها باید ببینید تا باور کنید 

 

 

 گوئیلین 

 


۹- تیکال، گواتمالا


در پایان فیلم امیدی دوباره، این پیرامید‌های عجیب به عنوان معابد و البته زیستگاه یاوین شناخته می‌شد. این جنگل هم در درگیری‌های معروف آن فیلم بر سر خراب کردن سپر دفاعی ستاره مرگ مورد استفاده قرار گرفته بود. حتی چند سازه‌ی مورد استفاده قرار گرفته در فیلم هم هنوز دراین مکان وجود دارد که طرفداران برای دیدن آن‌ها هم که شده به دیدن این جنگل سحرانگیز می‌روند.

 

 

 تیکال

 


۱۰- دره مرگ، امریکا


اگر چه بخش اعظمی از سیاره تاتوئین در تونس فیلم‌برداری شده، اما صحنه‌هایی که بیشتر مربوط به خاک و صحرا می‌شود و نه مربوط به بخش قابل سکونت تاتوئین، در دره مرگ معروف آمریکا فیلم‌برداری شده است. یکی از صحراهای بسیار معروف که به واسطه شکل خاصش سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود می‌بیند.

 

 فیلم‌هایی که بعد از تماشا، حتما برنامه‌ی سفر می‌چینید! 

 

 

  دره مرگ

 


۱۱- کوهستان اتنا، ایتالیا


نکته‌ای جذاب در مورد این کوهستان وجود دارد. در صحنه پایانی اپیزود سوم که نبرد در میان گدازه‌های آتش‌فشای رخ می‌دهد، صحنه‌ای خاص از جراحت دارث ویدار است که یکی از مهم‌ترین نقاط داستانی را شرح می‌دهد. زمانی که آتشفشان این کوهستان فعالیت خود را آغاز می‌کند، تیم سازنده برای گرفتن صحنه پایانی سریعا خود را رسانده و فیلم‌برداری را با دو بازیگر اصلی انجام می‌دهند. به همین خاطر لحظه پایانی آن نبرد تا این حد واقعی به نظر می‌رسد، چون در کنار آتش‌فشانی واقعی فیلم‌برداری شده است.

 

 

کوهستان اتنا

 


۱۲- صحرای نمکی بونویل، امریکا


و در آخر، اگر فکر می‌کنید نفرد اکس وینگ‌ها در سکانس‌های پایانی آخرین جدای، تماما به صورت دیجیتال فیلم‌برداری شده کاملا در اشتباهید! البته نه اینکه این سرزمین صاف نمکین در بونویل به رنگ قرمز در بیاید، اما مکانی چنین مسطح و زیبا و یک دست سفید، بدون ذره‌ای جلوه کامپیوتر در همین کره خاکی وجود دارد. این مکان جدا از اینکه برای فیلم‌برداری چند فیلم مورد استفاده قرار گرفته، محلی برای زدن رکوردهای سرعت با ماشین‌های فوق پیشرفته و البته جایی برای بازدید گردشگرانی است که می‌خواهند از چند نمونه بزرگ‌تری آینه‌های طبیعی جهان دیدن کنند.

 

 

 صحرای نمکی بونویل

۲۰ تیر ۱۳۹۷

نظرات کاربران