عادات غذایی سرزمین‌های مختلف را بشناسید

اطلاعات مفید
عادات غذایی سرزمین‌های مختلف را بشناسید

شاید فکر کنید که غذا خوردن مثل زبانی یکتا در تمام دنیا به یک شکل انجام می‌شود، اما واقعیت این است که عادات غذایی و رفتاری بر سر سفره غذا، در بسیاری از کشورها به کل با ما متفاوت است و گاهی نکاتی بسیار کوچک می‌تواند توهینی بزرگ به میزبانی باشد که با صرف زمان زیاد غذایی دلپذیر برای شما آماده کرده است. مطمئنا نمی‌توان در یک مقاله به تمام این نکات پرداخت، به همین خاطر ما عادات نسبتا عجیب اما مهم بعضی کشورها را برای شما ذکر می‌کنیم؛

 

ژاپن

ژاپنی‌ها در مورد رفتار بعد از غذا بسیار حساسند. برای مثال، به هیچ وجه نباید چاپ‌استیک را درون ظرف رها کنید یا هنگام غذا خوردن آن را درون غذا فرو کنید، در پایان باید به آرامی و موازی با هم کنار ظرف بگذارید تا به آشپز بگویید که از آنچه برای شما تدارک دیده راضی بودید. هیچگاه نباید دهان خود را از غذا پر کنید و باید به آرامی تکه تکه غذا را میل کنید. لیس زدن چاپ‌استیک‌ها هم از آن کارهایی است که به هیچ وجه نباید آن را انجام دهید.

 

 

عادت های غذایی ژاپن

 

 

چین

بسیاری از مواردی که در مورد آداب غذا خوردن با چاپ‌استیک گفتیم چون برگرفته از توصیه‌های بوداست، در چین هم رواج دارد. یعنی شما وقتی با تور چین وارد این سرزمین زیبا و دیدنی می‌شوید باید به‌خوبی به‌خاطر بسپارید که با اینکه باد گلو در بسیاری از فرهنگ‌ها پسندیده نیست و در بعضی از مناطق بسیار زشت محسوب می‌شود. در چین اما اوضاع فرق می‌کند و این کار نشان می‌دهد که چقدر از غذا لذت برده‌اید. نکته دیگر اینکه، هیچگاه با دست چپ در چین غذا نخورید. این کار به شدت ناپسند محسوب شده و چینی‌ها تنها از دست چپ برای پاک کردن دهان به وسیله دستمال استفاده می‌کنند.

 

 

عادت های غذایی چین

 

 

کره جنوبی

یک نکته بسیار مهم در مورد فرهنگ شرق آسیاست آن هم احترام به بزرگ‌تر است. اگر چه اول شروع کردن غذا به وسیله بزرگ‌ترها در دیگر کشورهای شرقی هم جدی گرفته می‌شود، اما در کره نوعی قانون نانوشته محسوب می‌شود و تا بزرگتر دست به غذا نبرد دیگران شروع به خوردن نمی‌کنند.به هیچ وجه موقع تمیز کردن بینی خود صدایی تولید نکنید که در کره به شدت عادت ناپسندی محسوب می‌شود، این کار را به هیچ وجه سر سفره انجام ندهید که از نظر مردم این شبه جزیره کاری به شدت منزجر کننده است.

 

 

عادت های غذایی کره

 

 

خوردن آب در بین غذا به هیچ وجه کار درستی محسوب نمی‌شود و بسیاری از رستوران‌ها بعد از اینکه غذا را صرف کردید برایتان آب می‌آورند. البته گاهی بین پیش‌غذا و غذای اصلی، درون لیوان‌های کوچک آب سرو می‌شود.

 

ایتالیا

دو نکته برای غذا خوردن در ایتالیا اهمیت دارد چون بسیار مرسوم است. اول اینکه وقتی پاستا یا ماکارونی سفارش می‌دهید، تکه‌ها آن را کوچک نکنید و دوم اینکه به هیچ وجه برای بردن اضافه غذا بسته نخواهید. از نظر ایتالیایی‌ها غذا هنگامی که پخته می‌شود باید سرو شود و اضافه‌ی غذا باید دور ریخته شود. در واقع پیتزای سرد که در بسیاری از کشورها محبوب است، به هیچ وجه در مهد این غذا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 

 

عادت های غذایی ایتالیا

 

 

انگلستان

نکات زیادی در مورد غذاهای دریایی در انگلستان وجود دارد اما چای خوردن مهم‌ترین مسئله این کشور است. برای نوشیدن چای باید چند مورد را رعایت کنید.

  1. باید دقایقی از جوشیدن آب جوش گذشته باشد تا برای سرو کردن آماده تلقی شود
  2. شیر سرد در کنارش قرار داده شود.
  3. وقتی چای را برای شیرین کردن هم می‌زنید به هیچ وجه نباید قاشق به جداره فنجان اصابت کند.
  4. قاشق را به سمت دسته فنجان درون نعلبکی قرار دهید.
  5. و هر کاری می‌کنید، به هیچ وجه چای کیسه‌ای را درون فنجان باقی نگذارید!

 

 

عادت های غذایی انگلستان

 

 

فرانسه

فرانسوی‌ها در غذاخوردن رفتار و عادات خیلی ویژه‌ای ندارند، اما باید یک نکته را هنگام رفتن به رستوران در نظر بگیرید. در فرانسه تقسیم کردن صورتحساب -آنگونه که در دیگر کشورها رایج است- کاری پسندیده به حساب نمی‌آید و کسی که شما را برای غذا دعوت می‌کند، باید هزینه آن را نیز حساب کند.

 

 

عادت های غذایی فرانسه

۲۹ مهر ۱۳۹۶

نظرات کاربران