مهمانداران در شرایط بحرانی هواپیما چگونه برخورد می‌کنند؟

خطوط هوایی
مهمانداران در شرایط بحرانی هواپیما چگونه برخورد می‌کنند؟

درون هواپیما، این مهمانداران هستند که باید مراقب همه چیز باشند و تا جای ممکن سفر را برای مسافرین امن، راحت و لذت‌بخش جلوه دهند. به همین خاطر برای موقعیت‌های مختلفی آموزش می‌بینند که در شغل‌های دیگر بعید است به آن برخورد کنند.در این مقاله به پنج مورد از مهم‌ترین وضعیتی که مهمانداران باید برای مواجهه با آن آماده باشند اشاره می‌کنیم؛

 

مهمانداران خطوط هوایی

 

 

ارائه خدمات پزشکی

مهمانداران هواپیما نه تنها می‌توانند کمک‌های اولیه را به مسافران ارائه کنند بلکه از پس وضعیت‌های پیچیده‌تر نیز بر می‌آیند. برای مثال پیش آمده که در بعضی پروازها مهمانداران به مسافری برای به دنیا آوردن بچه کمک کرده‌اند یا اینکه زخم‌های مربوط به جراحی که سر باز کرده‌اند را دوباره بخیه کنند.

 

 

ارائه خدمات پزشکی در هواپیما

 

 

مدیریت مسافرین بدرفتار

با اینکه اکثر مسافران تنها قصد دارند از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر سفر کنند، اما پیش می‌آید مسافری که با وضع نامناسب آرامش دیگران را به هم می‌زند یا اینکه به نقاطی که نباید سرک می‌کشد. در این موارد حفظ آرامش کل پرواز و مدیریت مسافر مورد نظر بدون زیر پا گذاشتن قوانین هواپیمایی، یکی از وظایف مهم مهمان‌داران به شمار می‌رود.

 

 

مدیریت مسافران در هواپیما

 

 

آرام کردن مسافرینی که ترس از پرواز دارند

ترس از ارتفاع و ترس از پرواز یکی از شایع‌ترین ترس‌های مزمن به شمار می‌رود. پس در بسیاری از پروازها ممکن است مهمان‌داران با مسافرینی مواجه شوند که ترس شدید دارند. مخصوصا اگر مشکلی در حین پرواز پیش بیاید این ترس‌ها نمود عینی بیشتری پیدا می‌کند و این وظیفه مهمان‌دار است که مسافرین یاد شده را آرام کند یا در مواقع لزوم نیازهای پزشکی آن‌ها را مرتفع کند.

 

 

ارام کردن مسافران در هواپیما

 

 

کمک به فرود هواپیما

اگر چه کمک‌خلبان موظف است که در مواقع ضروری هدایت هواپیما را به عهده بگیرد، اما فرود یک کار دو نفره محسوب می‌شود. مهمان‌داران برای شرکت در پروسه فرود هواپیما به خوبی آموزش دیده‌اند تا در این مواقع به یاری کمک‌خلبان بیایند.

 

 

کمک به فرود هواپیما

 

 

نجات مسافرین

اگر فکر می‌کنید یک ایراد فنی در زمان نشستن یا سقوطی که در نهایت بتوان از آن جان سالم به در برد، پایان نظم داخل کابین است، کاملا اشتباه می‌کنید. مهمانداران با آموزش‌هایی که دیده‌اند از راهنمایی مسافرین در مواقع فرود اضطراری تا بودن در کوهستان‌های برفی را آموزش دیده‌اند. پس در همه حال باید به آنان تکیه کرد و تا زمان نجات حرف‌شنوی داشت.

 

 

نجات مسافران در هواپیما

۲۵ مهر ۱۳۹۶

نظرات کاربران