بهترین شرکت های هواپیمایی ایران

خطوط هوایی
بهترین شرکت های هواپیمایی ایران

در کنار شرکت‌های هواپیمایی قدیمی ایرانی، در سال‌های اخیر چندین شرکت هوایی جدید نیز شروع به فعالیت کرده‌اند که هر کدام، در مسیرهایی خاص به فعالیت می‌پردازند. با این وجود، اغلب بهترین شرکت های هواپیمایی ایران، همان نام‌های قدیمی و آشنا هستند که گردشگران ایرانی به خوبی آن‌ها را می‌شناسند. آمار و ارقام نیز نشان می‌دهد که ایرلاین های برتر ایرانی، ۵ شرکتی هستند که در ادامه این نوشته آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

 

۵ ایرلاین برتر ایران

مواردی که در میان بهترین شرکت های هواپیمایی ایران‌ قرار داده‌ایم، اغلب دارای تعداد هواپیماهای بیشتر بوده و آن‌ها را هم می‌توانید در لیست تورهای داخلی مثل تور کیش و تور مشهد بینید و هم در تورهای خارجی مثل تور دبی یا تور استانبول به کار گرفته می‌شوند. با این حال در بسیاری از موارد، وقتی قصد سفر به کشورهای دور را دارید، مجبورید به سراغ ایرلاین‌های خارجی بروید.

عکس: friendlyiran.com

 

شرکت هواپیمایی ماهان

ماهان ایر کار خود را از سال ۱۳۷۱ آغاز کرد و در حال حاضر نه تنها برای سفرها و تور داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه روزانه پروازهایی به ۲۰ مقصد مختلف در اروپا، آسیا و خاور میانه برگزار می‌کند. این مجموعه در حال حاضر دارای ۴۰ فروند هواپیماست که شامل یک بویینگ 300 – 747 و یک بویینگ 400 – 747 می‌شود که هر کدام قابلیت جا به جایی ۴۶۰ مسافر را دارند.

در حال حاضر شرکت هواپیمایی ماهان از جمله مجهز‌ترین و به روزترین شرکت‌هایی ایرلاین‌های ایرانی به حساب آمده و به همین دلیل در صدر لیست بهترین شرکت های هواپیمایی ایران قرار می‌گیرد. در مورد کلاس‌های پروازی، با توجه به هواپیمایی که با آن پرواز می‌کنید، امکان انتخاب کلاس تجاری را نیز برای پرواز خود خواهید داشت. برخی از مهم‌ترین مقاصد خارجی که هواپیمای ماهان آن‌ها را پوشش می‌دهد، شامل استانبول، دبی، مسکو، سنت پترزبورگ، آنکارا، دهلی، گوانگژو، شانگهای، پکن، بانکوک و پوکت می‌شود.

 

با هتل‌های رباتی جهان آشنا شوید

عکس: mahan.aero

 

شرکت هواپیمایی ایران ایر

ایران ایر قدیمی‌ترین و بدون شک معروف‌ترین در میان ایرلاین های برتر ایرانی است که در گذشته با نام هما (هواپیمایی ایران) به فعالیت می‌پرداخت و سپس نام آن به ایران ایر تغییر پیدا کرد. ایران ایر در حال حاضر یکی از قدیمی‌ترین ایرلاین‌های فعال در خاور میانه به حساب آمده که هر روز پروازهایی به بیش از ۷۲ مقصد داخلی و خارجی برگزار می‌کند. ایران ایر در حال حاضر دارای ناوگانی به بزرگی ۳۰ هواپیما است که شامل یک بویینگ 400 – 747 نیز می‌شود.

ایران ایر در پروازهای خود کیترینگ اختصاصی انجام داده و همچنین خدمات این مجموعه به مسافرانش، همیشه زبانزد است. همچنین در برخی از هواپیماهای بزرگ، می‌توان بلیط کابین کلاس هما که همان کلاس تجاری است را نیز تهیه نمود و از صندلی‌های بزرگ، امکانات صوتی تصویری و پذیرایی بهتر استفاده کرد. ایران ایر بدون شک از بهترین شرکت های هواپیمایی ایران‌ و کارهای تجاری در بخش‌های دیگر هم انجام می‌دهد. از جمله شرکت‌های زیر مجموعه ایران ایر می‌توان به هواپیمایی ایران ایرتور که از سال ۱۳۹۴ افتتاح شده، گروه هتل‌های هما که مجموعا ۵ هتل در ۴ شهر را شکل می‌دهند و ایران ایر کارگو اشاره کرد که یک شرکت هوایی باربری است و سه فروند هواپیما در خود دارد.

عکس: atr-aircraft.com

 

شرکت هواپیمایی آتا

آتا یکی از جدیدترین ایرلاین‌های ایران است که اولین پرواز خود را در سال ۱۳۸۸ به انجام رساند. این شرکت که مقر اصلی آن تبریز است، پروازهای متنوعی از این شهر به مقاصد مختلف برگزار می‌کند اما پروازهای به مراتب بیشتری از تهران دارد. تمرکز اصلی آتا بر روی پروازهای داخلی بوده و تنها چند مقصد محدود خارجی را پوشش می‌دهد.

در حال حاضر ناوگان شرکت هوایی آتا شامل ۱۷ هواپیما می‌شود که که تنها دو بویینگ 737 در میانشان دیده شده و ۹ هواپیما این ناوگان، ام‌دی-۸۳ هستند. در حال حاضر پروازهای این شرکت هوایی از مبدا تبریز به تهران، استانبول و مشهد بوده و از تهران، تقریبا به تمامی شهرهای بزرگ ایران پرواز دارد. یکی از مولفه‌های مهمی که آتا را با توجه به قدمت پایین در میان بهترین شرکت های هواپیمایی ایران قرار می‌دهد، استفاده از علم روز و پیشرفته برای تامین و نگهداری هواپیما و تجهیزات زمینی گسترده است. همچنین از نظر خدمات و فروش بلیط الکترونیک نیز این مجموعه در میان برترین‌ها قرار می‌گیرد.

 

۱۵ جاذبه‌ی گردشگری مهم دنیا که توسط توریست‌ها آسیب دیده‌اند

عکس: kishmizban.com

 

شرکت هواپیمایی کیش ایر

شرکت هوایی کیش ایر، اولین ایرلاین ایرانی است که موفق به کشب گواهینامه IOSA شده که همین نشان از کیفیت بالای این مجموعه دارد. کیش ایر با خارج کردن هواپیماهای توپولوف از ناوگان خود، حالا دارای ۹ فروند هواپیما است که شامل مدل‌های 83 – MD و 82 – MD، فوکر 100 و ایرباس A321 می‌شود.

بسیاری از پروازهای کیش ایر به مقاصد داخلی برگزار شده و خیلی از پروازها به مقصد کیش را شامل می‌شوند. با این حال دو شهر دبی و مسقط نیز در میان مقاصد کیش ایر دیده می‌شوند. این مجموعه هم دارای امکانات و خدمات بسیار خوبی‌ست و به نسبت، گردشگران ایرانی رضایت خوبی از این مجموعه دارند. با وجود تمامی کاستی‌ها مطمئنا این شرکت در میان بهترین شرکت های هواپیمایی ایران قرار می‌گیرد. ایرلانی که کار خود را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرده و ۲۵ سال مشغول فعالیت در کشور است.

عکس: flightsim.to

 

شرکت هواپیمایی قشم ایر

قشم ایر کار خود را در سال ۱۳۷۲ با نام فراز قشم آغاز کرد اما یکی دو باری مالک آن تغییر کرد تا در نهایت این روزها این شرکت را با نام قشم ایر می‌شناسند. مجموعه‌ای بزرگ و از بهترین شرکت های هواپیمایی ایران که با ناوگانی متشکل از ۲۱ هواپیما، خدمات عالی و پوشش بیش از ۴۰ مقصد مختلف در ایران و منطقه، گزینه‌ای عالی برای سفرهایتان خواهد بود.

فارغ از مقاصد داخلی، در حال حاضر قشم ایر به شهرهایی همچون آنکارا، استانبول، ازمیر، دنیزلی، نجف، سلیمانیه، وارنا، لارناکا و چند شهر خارجی دیگر نیز پرواز دارد. ناوگان این مجموعه نیز متنوع بوده و شامل ایرباس A300، ایرباس A320، فوکر 100 و BEA146 می‌شود که امکان اجرای پروازهای متعدد در طول یک روز را برای قشم ایر ممکن می‌کند. ارائه خدمات بسیار خوب در حین پرواز، قوانین منعطف حمل بار و برخورد عالی خدمه پرواز از جمله ویژگی‌هایی هستند که به محبوبیت قشم ایر کمکم می‌کنند.

 

بهترین هتل‌های شناور جهان

عکس: flightsim.to

 

جدا از ۵ شرکت نام برده شده، شرکت‌های هوایی معراج، زاگرس و آسمان نیز پیشینه‌ی بسیار خوبی داشته و دارای ناوگانی مدرن هستند و همچنین خدمات بسیار خوبی را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. برای مثال، ایرلاین معراج با کم‌ترین تاخیر جزو خوش قول‌ترین شرکت‌هایی در کشورمان است و از نظر مقاصدی که پوشش می‌دهد نیز در شرایط خیلی خوبی قرار دارد. یا شرکت آسمان که بعد از ایران ایر، جزو ایرلاین‌های قدیمی کشورمان به حساب می‌آید.

ایرلاین های برتر ایرانی برای تورهای خارجی

این سوال برای بسیاری از گردشگران پیش می‌آید که آیا از ایرلاین‌های داخلی نیز برای تورهای خارجی استفاده می‌شود؟ در بسیاری از مقاصد محبوب، مخصوصا در منطقه، ایرلاین‌های ایرانی طرفداران بیشتری هم دارند. با توجه به هزینه‌های پایین‌تر پرواز با این ایرلاین‌ها، در نهایت با انتخاب آن‌ها، قیمت تور نیز کاهش پیدا می‌کند. البته تنها بهترین شرکت های هواپیمایی ایران‌ هستند که پروازهای خارجی دارند و عموما از بهترین هواپیماهایشان نیز برای چنین سفرهایی استفاده می‌کنند.

عکس: exotigo.com

 

ایمن‌ترین شرکت‌های هوایی ایران

البته با توجه به بزرگی ناوگان و همچنین خدمات ایرلاین‌ها‌، ۵ موردی که در نوشته‌ی امروز به آن‌ها اشاره کردیم، حتما بهترین شرکت های هواپیمایی ایران محسوب می‌شوند اما آیا آن‌ها امن‌ترین هم هستند؟ با توجه به آمارهای حوادث پیش آمده در میان شرکت‌های هوایی ایران، در حال حاضر ماهان، قشم ایر و آسمان را می‌توان امن‌ترین ایرلاین‌های ایران به شمار آورد. هر چند حوادث منجر به فوت در تاریخ شرکت‌های هوایی ایران اصلا زیاد نیست و بیشترین تعداد نیز مربوط به ایران ایر است که با توجه به قدمت این شرکت هوایی، آمارها را باید در طول مدت فعالیت آن به حساب آورد.

 

آشنایی با زیباترین جزایر جهان

عکس: airport-technology.com

 

۰۴ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران