ویژگی تورهای لوکس و سفر لاکچری را بدانید

اطلاعات مفید
ویژگی تورهای لوکس و سفر لاکچری را بدانید

کلمه‌ی لاتین Luxury که در فارسی غالبا به اشتباه لاکچری تلفظ می‌شود و تلفظ صحیح آن لاکشری است، امروزه یکی از کلمات پر کاربرد در مناسبات میان آدم‌هاست. برای اثبات این ادعا تنها کافیست به خودمان و یا اطرافیان نزدیکمان نگاه کنیم و ببینیم چگونه اشیا و یا پیرامونمان را توصیف می‌کنیم؟ مثلا چگونه درباره‌ی غذایی که می‌خوریم، لباسی که می‌پوشیم، ماشینی که احتمالا سوارش می‌شویم و یا آرزوی  سوار شدنش را داریم، خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم و یا آرزوی زندگی کردن در آن را داریم حرف می‌زنیم؟ و یا اگر اثبات این ادعا در توصیفات اطرافیانمان کافی نیست، اگر سری به شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام بزنیم می‌توانیم ببینیم پای بسیاری از پست‌ها وعکس‌هایمان این واژه هشتگ شده است. واژه‌ای که در زبان فارسی معنای لوکس بودن دارد اما تنها به این معنا محدود نمی‌شود.

 

 

 رستوران لاکچری

 

 

پس لاکچری چیست؟

به طور کلی مفهوم صفت لاکچری با تجمل‌گرایی و ثروت‌مندی عجین شده است و هر وقت این صفت در مورد موصوفی به کار می‌رود یعنی کاری ناب، با کیفیت و گران انجام شده است. کاری که هرکسی قادر به تجربه کردن آن نیست. در اینجا تلاش می‌شود درباره‌ی سفرهای لاکچری و ملزومات آن توضیحاتی ارائه شود تا بدانیم اصولا به چه سفرهایی می‌گویند سفرهای لاکچری.

 

 

استراحت‌گاه لاکچری

 

 

کجا برویم؟

اینکه چه مکانی را برای سفر کردن انتخاب می‌کنیم نکته‌ی بسیار مهمی است. همه‌ی افراد، امکان و توانایی سفر به همه‌ی نقاط جهان را ندارند و فقط تعداد کمی موفق می‌شوند به نقاط بکر، دیدنی و مجلل جهان پا بگذارند. بنابراین انتخاب مقصد سفر یعنی قدم اول انجام یک سفر لاکچری.

 

 

دبی یکی از مقصدهای لاکچری در دنیا

 

با چه چیزی برویم؟

پس از آنکه انتخاب کردیم کجا برویم، حالا اینکه با چه وسیله‌ای این سفر را انجام بدهیم مهم است. از طریق هوا، خشکی و یا دریا. البته هرکدام از این طریق‌ها خودش به لاکچری و معمولی تقسیم بندی می‌شوند.

برای مثال در سفرهای هوایی پر واضح است که پروازهای فرست کلاس با پروازهای اکونومی، زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند. درست است که برخی هواپیماها دو کابین دارند که قادرند همزمان هم پرواز فرست کلاس ارائه بدهند و هم پرواز اکونومی اما کیفیت خدمات کابین فرست‌کلاس کجا و کیفیت کابین اکونومی کجا!

 

 

فرست‌کلاس در هواپیما

 

 

وضعیت صندلی‌های پرواز فرست کلاس که قادرند ۱۸۰ درجه باز شوند و تبدیل شوند به تخت‌خواب‌های گرم و نرم کجا و صندلی‌های کابین اکونومی که وقتی رویشان می‌نشینید حتی نمی‌توانید از جایتان جم بخورید کجا!

 

 

صندلی‌های فرست‌کلاس در هواپیما

 

 

سیستم‌های صوتی و تصویری مجزا برای تک تک مسافران پروازهای فرست‌کلاس کجا و پروازهای بدون سرگرمی و سیستم صوتی و تصویری پروازهای اکونومی کجا!

 

 

سیستم‌های صوتی و تصویری در فرست‌کلاس

 

 

یا سفر با کروزهایی که اختصاصی هستند، استخر روباز، سرسره، سینما، کازینو و مکان‌های دنج دارند کجا و کروزهای عمومی که همیشه عرشه‌ای شلوغ از آدم‌ها دارند کجا!     

 

امکانات کشتی کروز

 

کجا بمانیم؟

پس از انتخاب مقصد، وسیله‌ و چگونگی انجام یک سفر، انتخاب محل اقامت در طول سفر بسیار مهم است. گاها همین انتخاب محل مناسب برای اقامت در طول سفر است که خیلی از سفرها را از معمولی بودن به در می‌آورد و تبدیل می‌کند به لاکچری. قطعا کیفیت امکانات و خدمات ارائه شده در یک هتل پنج ستاره با یک هتل چهار و یا سه ستاره متفاوت است. همینطور اقامت در پلاژهای خصوصی در در مقایسه با هاستل‌ها.

 

 

هتل‌های لاکچری

 

 

تصور کنید به یک نقطه‌ای سفر کرده‌اید که دسترسی به آن خیلی سخت نیست و امکانش برای تعداد زیادی از افراد فراهم است اما محل اقامت شما در مقایسه با خیلی از افراد که به آنجا سفر کرده‌اند، جاییست که یک پنجره‌ی اتاقش رو به دریا باز می‌شود، دیگری رو به جنگل و ساحلی دارد اختصاصی برای شما. در این وضعیت شما به امکاناتی منحصر به فرد دسترسی دارید که خیلی‌ها ندارند.

 

 

هتل‌های لاکچری

 

 

 

چه کار کنیم؟

در طول سفر اینکه چه کارها و تفریحاتی انجام می‌دهیم بسیار مهم است. تجربیاتی که در طول سفر در حال انجام آن هستیم می‌تواند آن سفر را منحصر به فرد و لاکچری کند. مثلا یک زمانی انجام رفتینگ، کارتینگ، سافاری، چتر بازی و خیلی دیگر از تفریحات به دلیل نو بودن و اینکه امکانش در همه جا فراهم نبود، یک سفر را از حالت عادی خارج می‌کرد. امروزه نیز تفریحات و سرگرمی‌های جدیدی شکل گرفته‌اند که انجامش یک سفر عادی را به لاکچری تبدیل می‌کند.

 

 

گلف از ورزش‌های لاکچری

 

چه می‌خوریم؟

خوردن چه نوع غذاهایی و یا حضور در چه نوع رستوران‌هایی بسیار مهم است. یک فرضیه‌ای وجود دارد که می‌گوید انسان تشکیل شده است از همان چیزهایی که می‌خورد و شاید برای پایه‌ی همین فرضیه است که امروزه در شبکه‌های اجتماعی، ما از غذاهایی که می‌خوریم عکس می‌اندازیم و خیلی اوقات گذاشتن هشتگ لاکچری را زیر آن عکس‌ها فراموش نمی‌کنیم.

 

 

غذاهای لاکچری

 

البته که خیلی از غذاهایی که ما می‌خوریم و عکس می‌اندازیم لاکچری نیستند اما رستوران‌هایی در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که سرآشپزهای خاص دارند و غذاهای لاکچری نظیر خاویار سرو می‌کنند برای مشتریان خاص‌شان.

 

 

غذاهای لاکچری

 

 

چه می‌خریم؟

سرنوشت سفر با خرید و سوغات عجین شده است. امروزه افرادی که سفر می‌کنند، ساعت‌های زیادی از وقت‌شان را صرف خرید کردن می‌کنند اما چه می‌خرند؟ گاهی جدای از اجناسی که خریده می‌شود، مارک آنهاست که سفر را لاکچری می‌کند.

 

 

خریدهای لاکچری

 

به طورکلی لاکچری سفر کردن یعنی برای سفر کجا می‌رویم، چطور می‌رویم، در طول سفر کجا می‌مانیم، چه کارهایی انجام می‌دهیم، چه می‌خوریم و چه می‌خریم.

 

عطرهای لاکچری

۱۴ شهریور ۱۳۹۶

نظرات کاربران