تفریحات ارزان در مراکش

جاذبه‌های گردشگری مراکش
تفریحات ارزان در مراکش

مراکش با فرهنگ فریبنده‌اش که تحت تاثیر فرهنگ آفریقایی، عربی و اروپایی شکل گرفته و رشته کوه‌های بی پایان، بیابان‌ها، سواحل، بازارها، شهرهای باستانی، روزهایی خاطره انگیز را به مخاطبانش هدیه می‌دهد. اما سفر به این خطه برای بسیاری از گردشگران، وقتی جذاب‌تر می‌شود که بتوانند از هزینه‌های سفر بکاهند و با جاذبه‌ها و تفریحات ارزان مراکش آشنا شوند.

 

آشنایی با تفریحات ارزان مراکش

به دنبال کشف مراکش با بودجه‌ای پایین هستید؟ باید بگوییم جذابیت‌های باورنکردنی بسیاری در سفر با تور مراکش به استقبالتان می‌آیند که بسیاری از آنها رایگان و یا ارزان هستند.

 

صحرانوردی

هیچ سفری به مراکش، بدون صحراگردی کامل نخواهد شد. چه به دنبال سفری مقرون به صرفه باشید و یا گشت وگذاری لوکس را جستجو می‌کنید، بازدید از صحراها جزئی جدایی ناپذیر از این سفر به شمار می‌آید.  

آژانس‌های تور بسیاری را در این خطه خواهید یافت که این گردش را ترتیب می‌دهند و معمولا تمام این تورها، مسیرهای مشابهی را دنبال می‌کنند. بعلاوه اگر می‌خواهید شب را در کویر بمانید، انتخاب توری که اقامت در چادرها را ارائه می‌دهد، ایده‌ای جذاب و مقرون به صرفه و جالب است. و البته گذراندن شب در یک چادر بادیه نشینان، بسیار ارزان‌تر از گذراندن آن در یک چادر لوکس محسوب می‌شود. بعلاوه برای کاهش هزینه‌ها، سعی کنید به جای یک وسیله نقلیه شیک، با شتر سفر کنید. شترها کندترند، اما به جذابیت کویرگردی می‌افزایند و تفریحات ارزان مراکش را به بهترین نحو برایتان به ارمغان می‌آورند.

عکس: thewayfaress.com

 

وقت گذرانی در میدان جما الفنا

اگر بودجه کافی ندارید، برای برخورداری ا ز تفریحات ارزان مراکش، عصرهنگام سری به میدان مرکزی Djemma el Fna بزنید و اوقاتی مفرح را تجربه کنید. میدان جماع الفنا، یکی از فضاهای فرهنگی اصلی مراکش است و از زمان تاسیس آن در قرن یازدهم، به یکی از نمادهای شهر بدل شده است. در تمام طول روز تا شب، جذابیت‌هایی نظیر اجرای موسیقی و شعر و رقص، مارگیران، فروشندگان، غرفه‌های تنقلات و رستوران‌ها را در این میدان مثلثی شکل خواهید یافت.

 

عجایب هفتگانه جدید جهان

عکس: alksar.com

 

شهر آبی شفشاون 

Chefchaouen، یکی از توریستی‌ترین مکان‌هایی است که در سفر با تور مراکش خواهید یافت و تفریحات ارزان مراکش

را برایتان در چنته دارد. بسیاری از گردشگران، سفری یک روزه را به این منطقه  ساکت و آرام و زیبا تجربه می‌کنند که مکانی عالی برای پرسه زدن و عکس گرفتن به شمار می‌آید. در این محدوده، امکانات اقامتی ارزان و راحتی را خواهید یافت. علاوه بر این، بیشتر خیابان‌ها و ساختمان‌ها با رنگ آبی درخشانی رنگ آمیزی شده‌اند و از جذابیت خاصی برخوردارند.

گفتنی است شفشاون، در سال ۱۴۷۱ در رشته کوه ریف، توسط یهودیان و مورهای فراری از اسپانیا بنا نهاده شد. برخی می‌گویند گروهی از یهودیان از هیتلر گریختند و در این منطقه ساکن شدند و آنرا آبی رنگ کردند. به اعتقاد بعضی افراد این امر، برای دور نگه داشتن پشه‌ها بوده و برخی دیگر معتقدند که این رنگ، حاکی از آبی دریاست.

عکس: ntraveler.com

 

حمام مراکشی

از دیگر تفریحات ارزان مراکش، می‌توان به ریلکس کردن در حمام‌ها اشاره کرد. بازدید از حمام‌های مراکشی، احتمالا بهترین راه برای استراحت و تجدید قوا پس از یک روز طولانی گشت و گذار به شمار می‌آید. گزینه متداول در این رابطه، یک حمام بخار سنتی است که تجربه‌ای آرامش بخش و جوان کننده را به ارمغان می‌آورند.

 حمام‌ها تقریبا در همه جای مراکش وجود دارد. اما دو نوع از آنها را خواهید یافت: حمام‌های لوکس و حمام‌های محلی ارزان‌تر. اولی تجربه نوازش خصوصی‌تری را ارائه می‌دهد، در حالی که دومی بیشتر یک حمام عمومی است که در آن باید حوله، اسکراب بدن و سایر وسایل موردنیازتان را همراه داشته باشید. البته برخی از حمام‌های عمومی صابون و شامپو می‌فروشند، اما اگر خودتان این گزینه‌ها را بیاورید، می‌توانید در هزینه‌هایتان بیشتر صرفه جویی کنید.

 

معتبرترین پاسپورت‌های دنیا

عکس: greenplus-spa.com

 

دهکده آیت بن حدو

Ait Benhaddou، یک روستای کوچک جذاب در جنوب شرقی مراکش است که در سال‌های اخیر به یک مقصد گردشگری محبوب بدل شده و گردش در آن، در شمار تفریحات ارزان مراکش محسوب می‌شود.

گفتنی است این محدوده، از تاریخ غنی و جذابی برخوردار است که قدمت آن به هزاران سال پیش می‌رسد.این روستای عجیب، در کنار رودخانه اونیلا در کوه‌های اطلس واقع شده است. و اما یکی از بارزترین ویژگی‌های آیت بن حدو، قلعه استادانه ای است که به کسار معروف است.

این سازه، از مجموعه‌ای از ساختمان‌های به هم پیوسته تشکیل شده که بسیاری از آنها با کنده کاری‌های پیچیده و عناصر تزئینی شکل داده شده‌اند. کسار در ابتدا، برای محافظت از ساکنان آیت بن حدو در برابر حمله به احزاب و سایر تهدیدها ساخته شد و برای قرن‌ها به طور تحسین برانگیزی با این هدف کاربری داشت. اما با گذشت زمان، اینجا به یک مرکز مهم تجارت و بازرگانی بدل شد و موقعیت استراتژیک آن در مسیرهای کاروانی بین سودان و مراکش، آنرا به یک دارایی ارزشمند برای بازرگانان و تجار بدل کرد.

کسار با دیوارهای سر به فلک کشیده، دروازه‌های پرآذین و کوچه‌های پرپیچ‌وخمش که بازدیدکنندگان را به دوران شوالیه‌ها و پادشاهان، نبردها و فتوحات گذشته می‌برد، بسیار چشمگیر است. این فضا، شبیه یک فیلم است و بی دلیل هم نیست. زیرا صحنه‌هایی از فیلم لورنس عربستان، در اینجا فیلمبرداری شد!

همچنین این محیط اینستاگرامی که تفریحات ارزان مراکش را رقم می‌زند، نمونه‌ای بارز از معماری جنوب این خطه محسوب می‌شود  لوکیشن هایی عالی برای ثبت عکس‌های یادگاری از این گشت و گذار را رقم می زند. خصوصا اینکه این شهر، چشم اندازهایی خیره کننده از مناظر کوه‌های اطلس، با قله‌های سر به فلک کشیده، دره‌های ناهموار و آبشارهای پرقدرت را به مخاطبانش هدیه می‌دهد.  

عکس: tripsavvy.com

 

شهر فاس

دیگر تفریحات ارزان مراکش را می‌توان در فس یا فاس تجربه کرد. Fes، شهری قابل توجه واقع در مراکش بوده که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر، زمانی پایتخت امپراتوری سابق مراکش بود و هنوز هم به طور گسترده‌ای بعنوان مرکز فرهنگی این کشور در نظر گرفته می‌شود. می‌توانید در داخل دیوارهای قرون وسطایی این شهر فوق‌العاده به گشت و گذار بپردازید و ادویه‌ها، صنایع دستی سنتی، حمام‌ها و دباغ‌خانه‌ها را کشف کنید.

فاس، حال و هوای خاصی دارد. موسیقی جهانی در اوایل ماه مه، در میادین و کوچه‌ها طنین انداز شده و جشنواره موسیقی بین المللی در اینجا برگزاری می‌شود. بعلاوه توصیه می‌کنیم بدون چشیدن طعم غذای این شهر که از بهترین‌ها در دنیا محسوب می‌شوند نیز غافل نشوید. در نهایت این مکان، سفری مقرون به صرفه را با کلیه جذابیت‌هایش برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

 

بهترین مقاصد دنیا برای برگزاری مراسم عروسی

عکس: tripsavvy.com

 

نکاتی برای برخورداری از تفریحات ارزان مراکش

چانه زدن را یاد بگیرید. توانایی چانه زنی، یکی از مفیدترین مهارت‌هایی است که صرف نظر از مقصد، هر مسافری می‌تواند از آن سود ببرد. اما در کشوری مانند مراکش که برخی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های آن بازارهای روباز هستند، این مهارت ارزش بیشتری پیدا می‌کند. در این خطه، قیمت‌ها اغلب ثابت نیستند و چه بهتر که کمی هم با زبان مراکشی آشنا شوید تا از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

برای کاهش هزینه‌های سفر و بهره مندی از تفریحات ارزان مراکش، روش‌های کم هزینه حمل و نقل را در نظر بگیرید. حقیقت این است که مراکش، گزینه‌های حمل و نقل بسیاری را ارائه می‌دهد. این کشور قطارهایی دارد که احتمالا مقرون به صرفه‌ترین راه برای سفرهای بین شهری بوده و البته گزینه ارزان‌تر، اتوبوس‌های عمومی هستند. هر چند آنها معمولا تهویه مطبوع ندارند و توقف‌های زیادی انجام می‌دهند، اما روشی عالی برای دیدن فرهنگ محلی و در عین حال صرفه جویی در هزینه‌ها به شمار می‌آیند.

بهتر است از شکم گردی در رستوران‌ها صرفنظر کنید و تفریحات ارزان مراکش را، در میان غرفه‌های غذای خیابانی بازارها بیابید که خوراکی‌های محلی اصیل را با قیمتی مناسب به فروش می‌رسانند. با توجه به تعداد زیاد غذاکده‌های خیابانی، گزینه‌های غذایی بسیاری پیش رو خواهید داشت. هر چند توصیه می‌کنیم به جاهایی بروید که محبوب خانواده‌های محلی هستند.

نیازی نیست لزوما، در یک هتل شیک اقامت داشته باشید. هاستل‌ها ارزان‌ترین نوع اقامت در مراکش هستند. یک تخت در خوابگاه در مراکش، هر شب حدود ۸ تا ۱۰ دلار هزینه دربر دارد. بسیاری از این هاستل‌ها، راحت بوده و اغلب صبحانه رایگان ارائه می‌دهند. بعلاوه، Airbnb های بسیاری را در مراکش خواهید یافت که معمولا ارزان‌تر از هاستل‌ها هستند.

عکس: happytowander.com

 

۰۲ خرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران