صبحانه در منطقه باشاک شهیر استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
صبحانه در منطقه باشاک شهیر استانبول

آیا در سفر با تور استانبول، مشتاق صرف صبحانه سنتی ترکی هستید؟ حقیقت این است که مناطق مختلف این شهر، غذاکده‌های متعدد و مناسبی را در خود جای داده‌اند که علاوه بر سرو خوراکی‌های لذیذ و باکیفیت، چشم اندازهایی جالب توجه را نیز به مخاطبانشان هدیه می‌دهند. در این رابطه، مطالعه مقاله بهترین نقاط استانبول برای خوردن صبحانه خالی از لطف نیست. و در این میان، منطقه شیک و امروزی باشاک شهیر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

صبحانه ترکی

صبحانه‌های سنتی ترکی، سمفونی از طعم‌ها هستند. چای ترکی، پنیر، تخم مرغ، سبزیجات و میوه‌های تازه، انواع نان‌ها و نان شیرینی‌ها و پنکیک‌های ترد، این صبحانه‌ها را از دیگر صبحانه‌های سراسر جهان متمایز می کنند.

البته صبحانه‌های ترکی، بسته به شهری که سفر می‌کنید و یا غذاکده‌ای که انتخاب می کنید، می‌توانند تفاوت‌هایی نیز داشته باشند اما همگی گزینه‌هایی مشترک نظیر پنیر، زیتون سیاه، زیتون سبز، مربا، عسل، کره، گوجه‌فرنگی تازه، خیار و چای ترکی را شامل می‌شوند.

در ضمن تخم‌ مرغ نیز، جزء لاینفک صبحانه‌های ترکی است و هیچ گاه در سر میز صبحانه، با کمبود این گزینه مواجه نخواهید شد. و البته بسته به اینکه دوست دارید تخم‌مرغ‌هایتان چگونه سرو شوند، می‌توان آن‌ها را به صورت آب پز، نیمرو و یا املت منمن سفارش داد که شامل تخم‌مرغ‌های ادویه‌دار و همراه با فلفل قرمز، پیاز و گوجه‌فرنگی است. در ادامه بیایید، سری بزنیم به برخی از بهترین مکان‌ها برای صرف صبحانه در باشاک شهیر استانبول.

 

سولار وادیسی سوسیال تسیسی در باشاک شهیر استانبول (Sular Vadisi Sosyal Tesisi)

اگر می خواهید صبحانه‌تان را در هوای آزاد در باشاک شهیر میل کنید، مرکز اجتماعی سولار وادیسی مکان مناسبی برایتان به شمار می‌آید. در اینجا یک باغ سرسبز و وسیع به استقبالتان می‌آید و با انبوهی از میز و صندلی‌ها مواجه می‌شوید که با فواصل مناسب از هم قرار گرفته‌اند. بدیهی است که این مکان، برای دورهمی‌های خانوادگی و یا دوستانه نیز ایده آل است.

بعلاوه در اینجا صبحانه سنتی به طرق مختلف سرو می‌شود از جمله در بشقاب، روی میز و یا روی میز همراه با تزئینات. در ضمن گزینه‌های صبحانه نیز بسته به سرویس درخواستی، با قیمت‌های مختلف ارائه می‌شوند. در نتیجه بودجه‌تان هرچقدر باشد، متناسب با آن می‌توانید از یک وعده صبحانه لذیذ و بی نظیر برخوردار شوید. نکته جالب توجه اینکه می‌توانید قبل یا بعد از صبحانه نیز از گشت و گذار در مسیرهای پیاده روی و یا دوچرخه سواری در این مکان لذت ببرید. این مرکز، همه روزه از ساعت ۱۱ صبح پذیرای علاقمندان است.

 

خوردن صبحانه با چشم اندازی به بسفر

آدرس: Yunus Emre Cd . Water Valley Entrance Under Wedding Palace, 34650 Istanbul

 

شاپکا کانسپت در باشاک شهیر استانبول (ŞapQa Concept)

این غذاکده مدرن، چشم اندازی جالب توجه به مناظر دیدنی شهر دارد. می‌توانید صبحانه‌تان را در فضای داخلی صرف کنید و یا از میز و صندلی‌های محیط بیرونی، برای بهره مندی از هوای تازه در حین خورد و خوراک استفاده نمایید.

و اگرچه این مکان روی ارائه قهوه‌های خوشمزه و بی نظیر تخصص دارد، اما منوی صبحانه آخر هفته‌ها نیز بسیار مفصل بوده و همین امر، آنرا به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های صرف صبحانه در منطقه بدل کرده است. خصوصا طعم‌های آجوکا، مربا و بشقاب پنیر، اولین طعم‌هایی هستند که توجه مشتریان را به خود جلب می‌کنند. در ضمن بشقاب‌های صبحانه، قیمت‌های مناسبی دارند. در کنار این شکم گردی به یادماندنی، مهمانان می‌توانند از وای فای رایگان، تلویزیون، خدمات تحویل غذا و پارکینگ نیز برخوردار شوند. در نهایت باید گفت ساعات فعالیت این مکان، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲ صبح است.

آدرس: Başak Mah. Yunus Emre Cad. No:2 D:1A, 34480 Basaksehir/Istanbul

 

یشیلجام قهوه اوی در باشاک شهیر استانبول (Yeşilçam Kahve Evi)

این کافه رستوران همانند نامش، حسی نوستالژیک را به مخاطبانش القا می‌کند. تمام دیوارهای این مکان، با نقاشی‌های یشیلجام تزئین شده‌اند و فضا به شدت اینستاگرامی است. بنابراین توصیه می‌کنیم برای افزایش فالوورهای پیجتان، به اندازه کافی از لوکیشن‌های این کافه برای عکس گرفتن استفاده کنید. بعلاوه یک باغ زیبا نیز در اینجا به استقبالتان می‌آید که گزینه‌ای عالی برای شکم گردی و لذت بردن از طراوت طبیعت در روزهای گرم در سفر با تور استانبول محسوب می‌شود.

در ضمن این غذاکده، اصالت را در منویش ارائه می‌دهد و با طعم‌های کلاسیک ترکی، میزی جالب توجه را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. در میان گزینه‌های صبحانه، تخم مرغ‌های مخلوط، منمن و قهوه بیش از سایرین محبوبیت دارند. در ضمن قیمت‌ها نسبت به خدمات و امکانات ایده آل بوده و در مقایسه با سایر غذاکده‌های رقیب، بسیار مناسبند. این مکان، همه روزه از ساعت ۸ صبح پذیرای علاقمندان است.

 

اینستاگرامی‌ترین کافه‌های استانبول

آدرس: Basaksehir, Erdem Beyazit Cd no 20, 34480 Basaksehir/Istanbul

 

وادی کافه در باشاک شهیر استانبول (Vadi Café)

کافه وادی که در میان فضای سرسبزی واقع شده، محیطی مفرح و چشم اندازی فوق العاده را به مخاطبانش هدیه می‌دهد. در اینجا می‌توانید صبحانه‌ای لذیذ، تازه و باکیفیت را همراه با تماشای منظره شهر و در محیطی آرام و صمیمی میل کنید. جالب است بدانید که منوی صبحانه، حدود ۲۵ گزینه را شامل می‌شود و حتی املت اسکرامبل را نیز در اینجا خواهید یافت. همچنین می‌توانید منمن و تخم مرغ همزده را نیز سفارش دهید.

تمامی خوراکی‌ها، از محصولات طبیعی و ارگانیک و بسیار تازه تهیه می‌شوند و قطعا بارها و بارها هوس خواهید کرد که به این مکان مفرح و دوست داشتنی بیایید و صبحانه‌های دلپذیرش را همراه عزیزانتان میل کنید. قیمت‌ها نیز در سطح متوسطی بوده و کاملا با کیفیت و خدمات تناسب دارند. در ضمن وای فای رایگان، خدمات تحویل و تلویزیون نیز برای مشتریان فراهمند.

 

معرفی ۷ کافه‌ی فضای باز در استانبول

آدرس: Sular Vadisi, Başak Gül Sokak, Başakşehir 4th Stage, 34480 Başakşehir/İstanbul

 

گاگالاین در باشاک شهیر استانبول (Gagaline)

برخی از غذاکده‌هایی که صبحانه سرو می‌کنند، در ارائه کیفیت و طعم مشکل دارند و برخی دیگر، به لحاظ کلاس و سطح ارائه خدمات شکست می‌خورند. اما کافه رستوران گاگالاین، از این دو نقطه ضعف مبراست و صبحان‌های ترکی خلاقانه‌ای را با بهترین کیفیت و در محیطی شیک و دلپذیر سرو می‌کند.

در اینجا املت پاسترامی و بشقاب میوه‌های فصل قابل تحسین هستند و حتی محصولات گوشتی مانند سوسیس، ژامبون و بیکن را در بشقاب صبحانه خواهید یافت. بنابراین اگر به دنبال صبحانه‌ای غنی و کامل هستید، توصیه می‌کنیم در سفر با تور استانبول به باشاک شهیر، حتما سری به این غذاکده به یادماندنی بزنید. هر چند که قیمت‌ها کمی بالا هستند، اما بدون شک این مکان حداقل یکبار ارزش امتحان کردن را دارد. در صورت تمایل، می‌توانید از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز برای خورد و خوراک استفاده نمایید. گفتنی است این غذاکده، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱ صبح به روی علاقمندان باز است.

 

بهترین کافه‌های شاخ طلایی استانبول

آدرس: Başak, Ertuğrul Gazi Cd no 29, 34480 Basaksehir/Istanbul

 

باشاک شهیر سوفراسی در استانبول (Başakşehir Sofrası)

این کافه رستوران شیک و زیبا که همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ باز است، دارای پنجره‌های بلند سقف به کف بوده و از این رهگذر، نور طبیعی فراوان را به فضای داخلی دعوت می‌کند و همچنین چشم اندازی جالب توجه به مناظر شهر و فضای سبز اطراف دارد. بعلاوه این غذاکده وای فای رایگان، خدمات تحویل و میز و صندلی‌هایی در فضای باز نیز برای مشتریانش فراهم می‌کند.

به طور کلی این کافه رستوران، در سرو کباب‌های عالی و خوشمزه در منطقه شهرت دارد. با اینحال، منوی صبحانه این مکان نیز بسیار جذاب بوده و انواع گزینه‌های متنوع را برای سرو صبحانه ترکی شامل می‌شود.

آدرس: TÜMSAN 1. Kısım Sanayi Sitesi No:3, Istanbul, İstanbul, Turkey

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۰۱ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران