گشت و گذار در حوالی ساحل پرانانگ کرابی

جاذبه‌های گردشگری کرابی
گشت و گذار در حوالی ساحل پرانانگ کرابی

ساحل پرانانگ در کرابی همراه با غار زیبایش، یکی از معروف‌ترین سواحل این خطه و در عین حال یکی از زیباترین مکان‌های تایلند است. اگر قصد سفر با تور کرابی را دارید، حتما باید از این ساحل شگفت‌انگیز دیدن کنید. صخره‌های تماشایی، جنگل‌های سبز، میمون‌ها روی درختان، شن‌های نرم و دریای آبی فیروزه‌ای.

خواه به دنبال فضایی مناسب برای شنا، غواصی، کایاک سواری باشید و یا بخواهید به کوهنوردی، پیاده‌روی و تماشای چشم‌اندازهای محبوب ریلی بپردازید، باید بگوییم ساحل پرانانگ امکانات فراوانی را در این رابطه در اختیارتان قرار خواهد داد.

 

درباره ساحل پرانانگ کرابی

ساحل پرانانگ، جنوبی‌ترین بخش ماسه‌ای در خلیج ریلی است که ۴۵۰ متر طول دارد و با آب فیروزه‌ای سبز زمردین و عمیق احاطه شده است. این ساحل، در برابر پس زمینه چشمگیر صخره‌های آهکی بلند قرار گرفته و برخی از زیباترین مناظر کرابی را ارائه می‌دهد. دو جزیره کوچک Koh Rang Nok و Koh Nang، در مقابل ساحل Phra Nang قرار دارند و دکوری برای یک تصویر کارت پستالی عالی از کرابی به شمار می‌آیند.

پرانانگ که به‌ خاطر شن‌های نرم سفید، آب شفاف، غارهای شگفت‌انگیز و صخره‌های مرجانی زیبایش شهرت دارد، مناظری خیره کننده را در تمام طول سال برای بازدیدکنندگانش به ارمغان می‌آورد و از این رهگذر، گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می‌کند.

 

تجربه بهترین خرید در سفر به کرابی

از آنجایی که ساحل پرانانگ در نزدیکی ساحل معروف ریلی واقع شده است که در میان صخره‌های آهکی عظیم قرار گرفته، تنها راه رسیدن به آنجا توسط قایق‌های دم بلند است.

کل ساحل تماشایی است و جالب است بدانید کارت پستال‌های کرابی، عمدتا این جزیره صخره‌ای مشهور را به نمایش می‌گذارند و این پانورامای خیره‌کننده، برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی از سفر با تور کرابی ایده‌آل هستند. اگر دوست دارید، می‌توانید در ساحل از خدمات ماساژ برخوردار شوید و یا در دریای شفاف کریستالی غوطه ور شوید و غواصی در تایلند را تجربه نمایید.

چگونه به ساحل پرانانگ کرابی برویم؟

ساحل پرانانگ در استان کرابی، به راحتی از طریق هواپیما یا اتوبوس قابل دسترسی است. اما ساده‌ترین راه برای رسیدن به این ساحل از سمت کرابی، قایق‌های دم بلند هستند که از ساحل آئو نانگ یا شهر کرابی حرکت می‌کند. هزینه سفر با قایق به این ساحل، در حال حاضر برای هر نفر ۲۰۰ بات (یک طرفه) بوده و خدمات قایق، بین ساعت ۸ صبح تا ۱۸ ارائه می‌شود. به یاد داشته باشید که بعد از ساعت ۱۸، قیمت‌ها افزایش می‌یابند.

 

۷ ریزورت خانوادگی استخردار در کرابی

بهترین زمان بازدید از ساحل پرانانگ در کرابی

پرانانگ که در امتداد سواحل دریا قرار دارد، تحت تاثیر آب و هوای محیطی گرمسیری بوده و بنابراین در تمام طول سال گرم است. بهترین زمان برای بازدید از پرانانگ، از ماه فوریه تا ماه آوریل است. در این بازه زمانی، هوا مطبوع بوده و در عین حال این محدوده، از ازدحام جمعیت کمتری برخوردار می‌شود. آب و هوا در این ماه‌ها، با وجود میانگین دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و نسیم خنکی که از سوی ساحل می‌وزد، عالی است.

دسامبر و ژانویه نیز، ماه‌های اوج بازدید از ساحل پرانانگ هستند. در ضمن نرخ اقامت، غذا، مسافرت و سایر خدمات، همزمان با تعداد گردشگرانی که در اینجا حضور می‌یابند، افزایش پیدا می‌کنند. ماه‌های ژوئن تا اکتبر، منطقه کرابی بارندگی شدیدی را تجربه می‌کند و بنابراین چنین زمان‌هایی، بهترین گزینه برای بازدید نیستند.

گفتنی است در فصول پربازدید و در حوالی زمان ناهار، ساحل پرانانگ شلوغ می‌شود و بسیاری از قایق‌های دم بلند در این محدوده توقف می‌کنند. اما صبح زود و یا اواخر بعدازظهر، جمعیت کمتری را در این ساحل خواهید یافت و می‌توانید فضایی خصوصی‌تر را برای خود و عزیزانتان داشته باشید.

بیشتر تورهای یک روزه، حدود ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح به اینجا می‌رسند. بنابراین هر چه زودتر خود را به ساحل پرانانگ برسانید، شانس بیشتری برای داشتن فضای خصوصی‌تر در بخش‌های بهتر ساحل دارید. در ضمن این ساحل رو به جنوب، در تمام طول روز آفتابی است و در آفتاب کامل خواهد بود. اما خوشبختانه، درختان کافی در ساحل وجود دارند که سایه طبیعی را فراهم کنند. همچنین می‌توانید در یکی از غارها، پناهگاهی برای در امان ماندن از آفتاب سوزان پیدا کنید.

 

بهترین رستوران‌های سنتی در کرابی

شکم گردی در ساحل پرانانگ کرابی

اگر گرسنه هستید، قایق‌های غذاخوری در این حوالی انواع غذاهای خوشمزه تایلندی را ارائه می‌دهند. بنابراین می‌توانید پنکیک، برگر، پد تای، بستنی و حتی شیک‌های میوه‌ای را از این قایق‌های دم بلند رنگارنگ خریداری کنید.

اما در عین حال باید گفت خرچنگ تازه و غذاهای غربی، در رستوران Raya Dining سرو می‌شوند. همچنین می‌توانید برای صرف غذاهای سنتی تایلندی، به رستوران Krua Phranang بروید. و یا برای برخورداری از حظ بصری و تماشای طبیعت ساحلی در حین صرف غذا، توصیه می‌شود سری بزنید به تراس Raitalay که غذاهای بین‌المللی ارائه می‌دهد.

در ضمن باید گفت هیچ سرویس بهداشتی در ساحل پرانانگ وجود ندارد و این امر، گذراندن تمام روز را در اینجا را دشوار می‌کند. برای استفاده از سرویس بهداشتی، یا باید به ریلی بروید و یا از سرویس بهداشتی یکی از رستوران‌های ساحلی استفاده نمایید.

غارهای پرانانگ کرابی

در بالای ساحل، غار معروف پرانانگ قرار دارد که نوعی غار صخره‌ای خاص به شمار می‌آید. برای ماهیگیران محلی، این غار که اغلب از آن بعنوان غار پرنسس نیز یاد می‌شود، مقدس است. همچنین تلاش کوهنوردانی که از دیواره‌های صخره‌ای مرتفع این غار آویزان شده‌اند نیز، دیدنی است.

داستان غار پرانانگ، کمی عجیب است. این غار، به الهه باروری باستانی اختصاص داده شده و بنابراین مملو از مجسمه‌های آلت تناسلی انسان در اندازه‌های مختلف و همچنین هدایایی به امید افزایش باروری و شکوفایی است. در طول سالیان، این غار به یک جاذبه توریستی تبدیل شده و ماهیگیران محلی، هنوز در غار هدایایی باقی می‌گذارند. اما اینجا تنها غاری نیست که در ساحل وجود دارد، بلکه غارهای متعددی را می‌توانید در این محدوده شاهد باشید. زیرا همانطور که پیشتر اشاره شده کل این منطقه در اطراف صخره‌های آهکی شکل گرفته است.

 

خرید ۶ سوغاتی عالی در سفر به کرابی

صخره نوردی در ساحل پرانانگ کرابی

بطور کلی صخره‌های پانورامای استان کرابی، برای صخره‌نوردی بسیار محبوبیت دارند. ساحل پرانانگ نیز، از این قاعده مستثنی نیست. اینجا مکانی ایده‌آل برای صخره‌‌نوردان مبتدی و پیشرفته است تا از این تفریح ​​ماجراجویانه، برای بالا رفتن از صخره‌های آهکی عظیم احاطه شده توسط آب‌های آرام لذت ببرند. در ضمن می‌توانید در دوره‌های مختلف صخره نوردی که در این محدوده برگزار می‌شوند شرکت کنید یا صرفا از تماشای صخره‌نوردان که در تلاش برای تسخیر دیوارهای آهکی چشمگیر هستند، لذت ببرید.

تفریحات آبی در پرانانگ کرابی

آب اطراف ساحل پرانانگ، آرام و بسیار شفاف بوده و مکانی عالی برای شنا و لذت بردن از گرمای استوایی محسوب می‌شوند. در عین حال این آب‌ها، برای کشف حیات دریایی و تماشای موجودات آبی بسیار ایده‌آل هستند. اینجا با وجود صخره‌های مرجانی خیره کننده و گونه‌های متنوع موجودات دنیای زیر آب، یکی از بهترین نقاط را برای غواصی در تایلند ارائه می‌دهد. در واقع پرانانگ، مکانی فوق‌العاده برای کاوش در میان گیاهان زنده دریای آبی عمیق بوده و صخره‌های مرجانی تنها ۲۰۰ متر از ساحل فاصله دارند.

 

۴ معبد معروف تایلند که در سفر به کرابی می‌توانید به دیدن آنها بروید

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با غواصی به این دنیا سفر کرده و عکس‌هایی را از نزدیک، همراه صدها گونه کمیاب ثبت کنید. پس از شیرجه زدن درون آب و شنا در میان موجودات دوست داشتنی و گیاهان زیبا، می‌توانید در امتداد نوارهای شنی ساحلی و در میان جزر و مد، به سمت جزایر کوچک Rang Nok و Nai رفته و در این محدوده قدم بزنید. بدون شک فضای سه بعدی دریای آندامان، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

و اگر دوست ندارید در میان آب‌ها غوطه‌ور شده و خیس شوید، بهتر است از کایاک سواری انفرادی یا گروهی بهره‌مند شوید. در این صورت، باید یک کایاک کرایه کرده و در میان این آب‌های بی‌نظیر پارو بزنید و از تماشای زیبایی‌های اطراف به وجد آیید.

ویوپوینت ریلی از پرانانگ کرابی

شبه جزیره ریلی، یکی از زیباترین مناطق استان کرابی است و یک امتیاز برجسته در ساحل پرانانگ، برخورداری از چشم‌اندازهایی دیدنی از ساحل ریلی است. برای دسترسی به چنین چشم‌اندازهایی، باید به ویوپوینت ریلی صعود کنید. در این رابطه، کوه دراگون کرست، یکی از باورنکردنی‌ترین مناظر را ارائه می‌دهد.

متاسفانه راه صعود برای همه قابل مدیریت نیست. باید کفش‌های مناسب بپوشید، مراقب معابر لغزنده بوده و برای کوهنوردی آماده باشید. در برخی از نقاط در طول راه، طناب‌هایی برای نگه داشتن صعودکنندگان وجود دارند. صعود، حدود ۲۵ دقیقه طول می‌کشد. اما همه اینها، ارزشش را دارد! زیرا با صعود به نقطه نهایی، با منظره‌ای فوق‌العاده از ساحل پرانانگ، ریلی و مناظر صخره‌ای فوق‌العاده زیبایشان مواجه خواهید شد.

 

۱۱ دلیل که شما را علاقه‌مند سفر به کرابی می‌کند

گفتنی است ساحل پرانانگ، با یک مسیر پیاده روی به سواحل شبه جزیره ریلی متصل می‌شود. از ساحل معروف ریلی نیز توسط یک خیابان پیاده روی که سرشار از رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعدد است، می‌توانید به ریلی شرقی برسید. و از آنجا، از طریق یک مسیر جنگلی ۵۰۰ متری که تا ساحل پرانانگ ادامه می‌یابد، می‌توانید به پیاده روی و جنگل نوردی بپردازید و از تماشای خلاقیت‌های مادر طبیعت لذت ببرید.

و در نهایت دوباره با حضور در پرانانگ، با فضای صخره‌ای با ابهت و سازه‌های سنگ آهکی دیدنی مواجه شوید. در ضمن در نیمه راه این مسیر جنگلی، نقطه ورودی به مسیر پیاده روی ویوپوینت ریلی قرار دارد. اگر خوش شانس باشید، در این مسیر باشکوه می‌توانید شاهد میمون‌های دوست داشتنی از جمله لنگورهای عینکی و ماکاک‌ها باشید که از روی درختان نزدیک به صخره‌ها آویزان شده‌اند.

اقامت در پرانانگ کرابی

در بازدید از ساحل رویایی پرانانگ، اقامتگاه‌های بسیار مجللی را خواهید یافت. هتل‌های شیک با قیمت‌های مشابه و حتی یک خانه ییلاقی در اینجا، در دسترس علاقمندان هستند. با اینحال ما موارد زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • هتل لوکس ساحلی Rayavadee:

اینجا یک هتل ۵ ستاره زیبا با استخری عالی در موقعیتی درخشان از ساحل پرانانگ و در امتداد ساحل آندامان کرابی بوده و از همه طرف، توسط باغ‌ها و سواحل استوایی احاطه شده است. این اقامتگاه، دارای آلاچیق‌های ۲ طبقه مستقل و ویلاهای استخری کنار ساحل است. همچنین باید گفت این هتل، کلیه امکانات رفاهی از جمله رستوران، اسپا و مرکز تناسب اندام و اتاق‌هایی بسیار راحت و دنج را ارائه می‌دهد.

 

کرابی را بعد از تجربه‌ی این ۱۰ تفریح هیجان‌انگیز ترک کنید!

  • ریزورت و اسپای Bhu Nga Thani:

این اقامتگاه، دقیقا در کنار دریا واقع شده و همچنین از استخری مدرن همراه با چشم‌اندازهایی باشکوه به مناظر اطراف برخوردار است.

  • ریزورت Avatar Railay:

این ریزورت مقرون به صرفه، فقط مخصوص بزرگسالان بوده و از موقعیت مکانی عالی همراه با کلیه امکانات جذاب از جمله استخر، بار، رستوران و وای فای رایگان برخوردار است.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم ضمن بازدید از ساحل پرانانگ، به یک تور جزیره در این حوالی بپیوندید و از سایر جزایر در سفری یک روزه از کرابی دیدن کنید و گشت و گذاری جذاب را به جزایری همچون چیکن، پودا، لانتا و فی فی تجربه نمایید. در ضمن می‌توانید برای کشف پتانسیل‌های تایلند در این رابطه، مقاله معرفی زیباترین جزیره‌های تایلند را نیز مطالعه کنید.

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۰۷ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران