کریسمس ۲۰۲۲ در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
کریسمس ۲۰۲۲ در تایلند

تور کریسمس تایلند با سفر در این ایام به کشورهای اروپایی یا حتی منطقه قفقاز بسیار متفاوت خواهد بود. در تایلند خبری از برف نیست، هیچ کس با لباس گرم و کلاه و شال گردن در خیابان‌ها نمی‌گردد و می‌توانید در طول سفر، به سواحل گرم و آفتابی بروید و آبتنی کنید! البته در تایلند که ۸۵ درصدش بودایی هستند و ۱۴ درصدش مسلمان، کریسمس به خوبی جشن گرفته می‌شود که مهم‌ترین دلیلش، حجم بالای توریست‌هایی‌ست که در این ایام به آن‌جا می‌روند.

در نوشته‌‌ای که امروز برایتان تدارک دیده‌ایم، از دلایل سفر به تایلند در ایام کریسمس و همچنین بهترین جاها برای چنین سفر را برایتان لیست کرده‌ایم، پس همراه ما باشید و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

۴ دلیل برای سفر به تایلند در ایام کریسمس

با آب و هوای آفتابی و دلپذیری که تور تایلند در ایام کریسمس دارد، می‌توانید فعالیت‌هایی را در این کشور تجربه کنید که در زمستان‌های اروپا و کشورهای اطراف ایران، به هیچ وجه امکان انجامشان را ندارید، اما مهم‌ترین دلایل برای سفر به تایلند در این ایام، موراد پایین هستند:

۱- سواحل تایلند در ایام کریسمس

وقتی در بسیاری از مقاصد محبوب گردشگری برف می‌بارد و مردم برای اسکی یا گرفتن عکس‌هایی با مناظر برفی به سفر می‌روند، در سواحل تایلند، می‌توانید آفتاب بگیرید و به تفریحات آبی بپردازید. مقاصد ساحلی محبوب تایلند همچون کرابی، پوکت، سامویی یا جاهایی از این دست، سواحلی استثنایی را پیش روی شما می‌گذارند و تفریحات متنوع و جذابی را برایتان تدارک خواهند دید. سفرهای دریایی، قایق سواری و فعالیت‌های این چنینی نیز از بخش‌های جذاب تور تایلند به شمار می‌رود.

۲- خرید کریسمسی در تایلند

تایلند همیشه یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای اهل خرید به حساب می‌آمده و هست و با مراکز خرید و بازارهای پرتعداد خود، برای هر کس و هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد. ایام کریسمس خیلی از برندهای محبوب در سراسر جهان، تخفیف‌های مختلفی را روی محصولات سال گذشته خود ارائه می‌دهند و این تخفیفات نیز در مراکز خرید تایلند نیز به چشم می‌خورند. همین تنوع و تخفیف‌های عالی، برای عاشقان خرید، یک دلیل عالی برای سفر به تایلند خواهد بود.

 

بهترین زمان برای سفر به بانکوک

۳- آتش ‌بازی شب سال نو میلادی در تایلند

هر ساله در شب سال نو میلادی، آتش ‌بازی بزرگی در بانکوک و بعضی دیگر از شهرهای توریستی تایلند برگزار می‌شود که اگر آن شب خاص در این مقاصد باشید، یک خاطره فراموش برایتان ثبت خواهد شد. آتش‌بازی کریسمس در بانکوک یکی از بزرگ‌ترین‌ها در کل دنیاست و برای چند دقیقه، صدها فشفشه بزرگ و کوچک به آسمان پرتاب شده و این شب خاص را روشن و به رنگ‌های متنوع در می‌آورد.

۴- هزینه کم‌تر سفر کریسمی به تایلند نسبت به مقاصد اروپایی

اگر برای کریسمس یا شب سال نو میلادی بخواهید به مقاصد اروپایی سفر کنید، باید هزینه‌ی زیادی برای چنین سفرهایی پرداخت کنید. شهرهای معروف اروپا در این ایام مملو از گردشگر شده و قیمت‌ها بسیار بالاتر از حد معمول است در حالی که در تایلند، تقریبا هزینه‌ی سفر، شبیه به همان چیزهایی که در طول سال می‌بینید خواهد بود و تنها در بعضی جاها، باید پول بیشتری خرج کنید. البته، مسلما زمان‌های ارزان‌تری هم برای رفتن به تور تایلند وجود دارد اما برای ایام کریسمس، تایلند از نظر هزینه‌ای، اوضاع بسیار بهتری نسبت به شهرهای معروف اروپایی دارد.

 

خاص‌ترین کافه‌ها و رستوران‌های چیانگ‌ مای، تایلند

۹ مکان عالی برای تور کریسمس تایلند

همان‌طور که توضیح دادیم، تایلند برای یک سفر کریسمسی، انتخابی فوق‌العاده است اما باید مقصد مناسبی را برای چنین سفری انتخاب کنید. شهرهایی که دارای مراکز خرید و بازارهای مختلف بوده و همچنین در آن‌جا، دکورهای کریسمسی و جشن‌های مختلف نیز برپا شود.

  • بانکوک (Bangkok)، تایلند

برای شهری که حال و هوای کریسمسی داشته باشد، بانکوک بهترین انتخاب خواهد بود. بسیاری از برترین هتل‌های بانکوک و  مراکز خرید بانکوک، دکورهای مخصوص این روزها را کار می‌کنند و در جاهای مختلف شهر، درخت‌های تزیین شده می‌بینید که به حس و حالی این ایام را به وجود می‌آورند. اگر چه که آب و هوا برفی و سرد نیست، اما کنسرت‌های کریسمسی و برنامه‌های تفریحی مختلف تا بعد از جشن سال نو و آتش بازی معروف این شهر، به پا خواهد بود.

رستوران‌های مختلفی در شهر از منو مخصوص رونمایی کرده و پارک‌های بانکوک بازی نیز برنامه‌های خاص خود را برای این ایام ترتیب می‌دهند. به طور کلی، برای تجربه کریسمسی در تایلند، هیچ جایی بهتر است پایتخت را پیدا نخواهید کرد.

  • پوکت (Phuket)، تایلند

اگر شانس این را داشتید که در ایام کریسمس به پوکت بروید، احتمالا از این که مردم محلی، چقدر از سنت‌های غربی را به اجرا در می‌آورند، شگفت‌ زده شوید. با این که این جزیره مملو از بودایی‌ها و درصدی مسلمان است، اما نشانه‌های کریسمس و دکورهای مربوطه را همه جا مشاهده خواهید کرد و البته ریزورت‌های لاکچری و رستوران‌های مجلل در کنار مراکز خرید، به شدت در این زمینه فعالیت می‌کنند.

از سرو غذاهای کریسمسی در رستوران‌های مختلف گرفته تا برنامه‌های هنری و تخفیف‌ها و جشنواره‌های خرید، همه چیز در این محل برای داشتن یک تعطیلات عالی فراهم است.

 

بهترین رستوران‌های محلی پاتایا

  • پاتایا (Pattaya)، تایلند

مسلما شهری که از تمام دنیا برای خوش گذرانی و تفریح به آن‌جا می‌آیند، برنامه‌های متنوعی برای کریسمس خواهد داشت. پاتایا همیشه جزو انتخاب‌های عالی برای این ایام بوده و در زمان تعطیلات کریسمس، توریست‌های اروپایی بسیار زیادی را میزبانی می‌کند و البته که شب سال نو نیز، یک آتش‌بازی بزرگ برای مهمانان خود اجرا خواهد کرد.

پاتایا فاصله‌ی بسیار کمی داشته و خیلی از آن‌ها که در تور تایلند به پایتخت می‌روند، یک یا دو روز از سفر خود را در آن‌جا سپری خواهند کرد. وجود بارها و پاب‌های انگلیسی و ایرلندی و همچنین کلاب‌های بزرگ و باشکوه با برنامه‌های مختلف در ایام کریسمس، باعث می‌شود، سفر به پاتایا در این زمان از سال، از بهترین فعالیت‌ها در تایلند به شمار بیاید.

  • چیانگ می (Chiang Mai)، تایلند

آن‌قدری که در بانکوک کریسمس جشن گرفته می‌شود، در چیانگ می این قضیه جدی گرفته نخواهد شد اما با این حال، گردشگران بسیار زیادی در طول تعطیلات کریسمس به این بخش از تایلند سفر می‌کنند. چیانگ می در تایلند آب و هوای خنک‌تری هم نسبت به خیلی دیگر از مناطق تایلند در این ایام داشته اما به هیچ وجه سرمای زمستانی ندارد و بیشتر شبیه اول بهار است.

هتل‌ها، مراکز خرید و همچینن بارها و کلاب‌های زیادی هستند که دکورهای کریسمسی و برنامه‌های ویزه برگزار کرده و تفریحات مختلف نیز در این منطقه به راه است.

 

بهترین مناطق برای خوردن غذاهای خیابانی بانکوک

  • سامویی (Samui)، تایلند

این جزیره‌ی زیبا در خلیج تایلند، بدون شک از بهترین مناطق ساحلی برای سفر در ایام کریسمس است. وجود هتل‌های لاکچری متعدد و مراکز خرید لوکسی که در جشن‌های کریسمسی شرکت می‌کنند، لذت بودن در این جزیره‌ی فوق‌العاده را دو چندان می‌کند. اما بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به سامویی، دیدن طبیعت شگفت‌انگیز این منطقه است.

وجود سواحل بسیار زیبا، مناطق جنگلی، جاذبه‌های طبیعی متعدد و مکان‌های مختلف برای غواصی و اسنورکلینگ امتیازات سفر به سامویی به حساب می‌آیند. تفریحات مختلفی هم در سامویی تهیه دیده شده تا سفری شاد را سپری کنید و همچنین چندین جزیره‌ی کوچک و بزرگ زیبا نیز در اطراف این منطقه قرار دارند که در طول سفرهای روزانه، می‌توانید از این‌جاها بازدید به عمل آورید و متفاوت‌ترین تفریح‌های لوکس سامویی را تجربه کنید..

  • کرابی (Krabi)، تایلند

شرایط کرابی از بسیاری جهات شبیه به سامویی است با این تفاوت که از کریسمس کم‌تر در آن‌جا خبری بوده اما با توجه به تعداد بالای گردشگران خارجی، همه از کریسمس صحبت می‌کنند. کرابی با داشتن سواحل معرکه‌ای که دارد، از جمله جاهای عالی برای یک سفر مفرح نیز به حساب می‌آید. همه جور تفریح آبی هیجان انگیزی برای توریست‌ها تدارک دیده شده و تا چشم کار می‌کند، غذاخوری‌های مختلف وجود دارد تا بتوانید در آن‌جاها، به خوردن غذای دریایی و محلی خوشمزه بپردازید.

از دیگر امتیازات سفر به کرابی، بازدید از بعضی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی کرابی همچون پارک ملی خائو فانوم بنچا (Khao Phanom Bencha National Park) به شمار می‌رود که ساعت‌ها برای گردش در این محل باید سفر کنید. همچنین فراموش نباید کرد که با سفر به کرابی، امکان رفتن به جزیره‌ی فی فی (Phi Phi) را نیز خواهید داشت که از زیباترین‌ها در کشور به حساب می‌آید. البته در این ایام، باید انتظار جمعیت زیادی را در فی‌ فی داشته باشید.

تجربه پارک برفی در سفر کریسمسی به تایلند

در نهایت، شاید دوست داشته باشید در ایام کریسمسی، تجربه تفریحات برفی را هم داشته باشید. خب خیلی نگران نباشید، چون اگر در طول سفر با تور تایلند به بانکوک بروید، می‌توانید در "دهکده برفی" (Snow Town) و در سرمای زیر صفر درجه، حسابی خوش بگذرانید و از برف واقعی لذت ببرید. این پارک البته شبیه به چیزی که در دبی دیده‌اید، نبوده و پیست اسکی بزرگ ندارد و بیشتر برای برف بازی، ساخت آدم برفی، بازی‌های خانوادگی و این چیزها تدارک دیده شده اما با این حال، یک تجربه عالی و خانوادگی به حساب می‌آید.

 

بهترین جزایر تایلند برای بازدید

آدرس: 982/22 Sukhumvit Rd, Phra Khanong, Khlong Toei, Bangkok

 

نکات پایانی درباره کریسمس در تایلند

  • با توجه به این که تایلند، مردمی اغلب بودایی دارد، روز کریسمس تنها در چند استان یک جشن رسمی شناخته شده و در همه‌ی کشور این روز به صورت رسمی تعطیل نیست.
  • از نظر آب و هوایی، ایام کریسمس یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به تایلند بوده اما از طرفی، جزو شلوغ‌ترین مواقع نیز به حساب می‌آید.
  • انواع غذاهای کریسمی در رستوران‌های غربی معروف در شهرهای بزرگ سرو می‌شوند.

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۲ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران