۱۵ نقطه عالی برای اکوتوریسم در فیلیپین

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
۱۵ نقطه عالی برای اکوتوریسم در فیلیپین

این روزها که بحث‌های محیط زیستی از اهمیت بالایی برخوردار است، بسیاری از گردشگران به دنبال محل‌هایی برای سفر هستند که دوست‌دار طبیعت بوده و به اصطلاح، اکو توریست طرفداران زیادی پیدا کرده است. فیلیپین هم به خاطر شرایط خاص طبیعت دریایی و حیات وحشش، به این موضوع توجه ویژه داشته و جاهای مختلفی هستند که می‌توان برای چنین سفری در این کشور انتخاب کرد. اگر شما هم قصد رفتن به تور فیلیپین دارید و به دنبال یک مقصد عالی برای اکوتوریسم هستید، پیشنهاد ما به شما این مقاصد هستند:

 

ژئو رزرو ماسونگی (Masungi Georeserve)، فیلیپین

این مکان رویایی یکی از مقاصد بسیار محبوب برای آن‌هایی است که به دنبال ماجراجویی در فیلیپین هستند. این جنگل بارانی زیبا، دارای جاذبه‌های بسیاری است و خب خیلی‌ها با رفتن به این محل، مستقیما به سراغ فعالیت‌های ماجراجویانه مثل زیپلاین، مسیرهای معلق و چیزهایی از این دست می‌روند. با این حال می‌توانید بالای صخره‌ی بزرگ بنشینید و از چشم‌انداز کم‌نظیر این منطقه لذت ببرید و در مسیرهای جنگلی، از حیوانات مختلف و طبیعت بازدید کنید.

منطقه محافظت شده بیری لاروسا (Biri Larosa)، فیلیپین

این منطقه محافظت شده هم شامل بخش جنگلی و هم بخش دریایی بیری لاروسا می‌شود که جزایر بالیکواترو (Balicuatro) را نیز شامل می‌شود. این منطقه به خاطر فرم خاص صخره‌هایش، جنگل مانگرو و سواحلی خاص و بی‌نظیری که دارد معروف بوده و زیبایی منحصر به فردی دارد که از تماشایش سیر نخواهید شد. البته امکان شنا در این سواحل و استخرهای طبیعی که در نزدیکی ساحل شکل گرفته‌اند را نیز دارید. یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار محبوب در این منطقه، جزیره بیری است که می‌توانید با قایق‌های موجود در کنار ساحل، به سراغ این جزیره بروید و از سواحل آن‌جا و آب شفاف و کریستالی‌اش بهره ببرید.

 

بهترین هتل‌ها و ریزورت‌های سبو در فیلیپین

باتاد (Batad)، فیلیپین

باتاد دهکده‌ای کوچک در بنائو (Banaue) است که شامل ۵ مجموعه مزارع برنج پلکانی شده و از سال ۱۹۹۵ یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید و یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در فیلیپین است. این مزارع برنج بیش از ۲ هزار سال است که در این منطقه به این شکل کاشت می‌شوند و به نوعی یک سنت باستانی را شکل داده‌اند. گردشگرانی که به باتاد می‌روند، می‌توانند در مهمان‌خانه‌های محلی سکونت داشته باشند، از مزارع دیدن کرده و به عکاسی بپردازند و از چندین مکان تاریخی در آن محدوده دیدن نماییند. از طرفی چند آبشار، مسیرهای جنگلی و چیزهایی از این دست نیز برای دیدن در این مکان وجود دارد.

جزیره دانجوگان (Danjugan)، فیلیپین

جزیره دانجوگان یکی دیگر از مناطق محافظت شده مهم در فیلپین به حساب می‌آید. اینجا یکی از مهم‌ترین جزایر توریستی فیلیپین شناخته می‌شود که دارای ۵ دریاچه‌ است که در میان صخره‌های آهکی احاطه شده و حیات وحش دریایی ویژه‌ای را میزبانی می‌کنند که اهمیت ویژه‌ای داشته و به همین دلیل این مکان یک منطقه محافظت شده به حساب می‌آید و ساخت ساز بسیار محدودبی در این جزیره انجام شده است. توریست‌ها می‌توانند در این جزیره به دیدن جنگل‌های بارانی رفته، کایاک سواری کنند، به تماشای پرندگان بنشینند و از دریاچه‌ها و موجودات دریای مختلف دیدن نمایند.

 

راهنمای کامل سفر به بوراکای در فیلیپین

خلیج شوتون (Sohoton Cove)، فیلیپین

نه تنها شوتون یکی از محل‌های اکو توریسم معروف در فیلیپین است، از طرفی یکی از زیباترین نقاط این کشور نیز به حساب می‌آید و بسیاری عقیده دارند، این محل جزو محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کشور به حساب می‌آید. این محل دارای ۱۳ دریاچه است که البته دسترسی به ۳ تای آن آسان است. کل خلیج یک منطقه محافظت شده به حساب می‌آید و دارای گل‌ها و گیاهان بسیار متنوعی است. همچنین موجودات دریایی همچون عروس دریایی، لاکپشت درایی و چندین نوع ماهی مختلف و البته پرندگان بسیار زیادی در آن‌جا زندگی می‌کنند. برای بازدید از اکثر مناطق شوتون حتما باید سوار قایق‌های مخصوص شوید.

باتانس (Batanes)، فیلیپین

باتانس کوچک‌ترین و شمالی‌ترین استان فیلیپین به شمار می‌رود و به خاطر تپه‌های سرسبز و سواحلی دیدنی‌اش معروف است که چشم‌اندازهایی خیره کننده را برای گردشگران به همراه دارد. از سال ۲۰۱۶ این مکان به عنوان یک میراث ملی و از جمله مقاصد اکوتوریسم در نظر گرفته شد اما با این حال هنوز ساخت و ساز در جزیره انجام می‌شود. فعالیت‌های تفریحی زیادی هستند که در باتانس می‌توانید انجام دهید اما مهم‌ترین آن‌ها، مسلما لذت بردن سواحل زیبای فیلیپین در این بخش است.

جزیره پالائوی (Palaui Island)، فیلیپین

این جزیره زیبا در شمال شرقی لوزون قرار گرفته و بیشتر به خاطر زیبایی منحصر به فردش معروف است. حتی در سال ۲۰۱۲ این مکان در لیست ۲۵ ساحل زیبای دنیا به انتخاب CNN قرار گرفته و افراد بسیار زیادی در دنیا با آن آشنا شدند. این جزیره یک منطقه محافظت شده بوده که چندین و چند نوع مرجان دریایی و ماهی‌های متنوع و رنگارنگ را در آب‌های خود میزبانی می‌کند. خیلی‌ها این حل را برای آرامش ساحل، لذت بردن از منظره‌ی دریا، شنا، اسنورکلینگ و حتی غواصی در فیلیپین انتخاب می‌کنند، با این حال فعالیت‌های زیادی هستند که امکان تجربه آن‌ها را در جزیره پالائوی خواهید داشت.

 

سفر به سواحل خیره کننده ال نیدو فیلیپین

دریاچه سبو (Lake Sebu)، فیلیپین

یکی دیگر از معروف‌ترین نقاط فیلیپین، دریاچه سبو است که در جنوب کوتاباتو قرار گرفته و بزرگی آن به ۳۵۴ هکتار می‌رسد و در خود ۱۱ جزیره‌ی کوچک نیز دارد. دلایل زیادی برای بازدید از دریاچه سبو وجود دارد که اولین آن، زیبایی بی حد و حصر این شگفتی طبیعی است. در برهه‌ای از سال، بخشی از دریاچه مملو از گل‌های نیلوفر آبی می‌شود و در اطراف دریاچه نیز ۳ دریاچه کوچک، ۷ آبشار و جنگل‌های بارانی قرار دارند و زمان زیادی برای بازدید از آن‌ها و گشت و گذار در این منطقه نیاز خواهید داشت.

دریاچه هولون (Lake Holon)، فیلیپین

این دریاچه کوهستانی تفاوت زیادی با دریاچه سبو دارد. جایی که پرچم اکو توریسم در جنوب کشور را بالا نگه داشته و قبیله‌ی معروف تی‌بویل در نزدیکی آن زندگی می‌کنند. جدایی از زیبایی خاص این دریاچه و حیات وحش اطرافش، چندین غار دیدنی، چشمه‌ی آب گرم لامهاکو (Lamhaku) و آبشار هیداک (Hidak) نیز در همان نزدیکی‌ها هستند که بهتر است اگر در تور فیلیپین به این منطقه رفتید، حتما فرصت دیدن از آن‌ها را از دست ندهید.

پارک طبیعی صخره‌های مرجانی توباتاها (Tubbataha Reefs Natural Park)، فیلیپین

توباتاها در میان آب‌های دریای سولو در استان پالاوان قرار گرفته و به خاطر اهمیت صخره‌های مرجانی‌اش، به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود. در این مکان خارق‌العاده بیش از ۶۰۰ گونه ماهی، ۳۶۰ گونه مرجان دریایی، ۱۱ گونه کوسه، ۱۳ گونه دلفین و وال و بسیاری آبزیان دیگر زندگی می‌کنند که نشان از تنوع و اهمیت این پارک طبیعی دریای دارند. با توجه به محبوبیت پالاوان در میان توریست‌ها، خیلی‌ها در سفر به فیلیپین به این منطقه می‌روند اما عده کمی از توباتاها بازدید می‌کنند. جایی که نمونه‌اش حتی در جهان هم کم‌تر به چشم می‌آید.

 

بازدید از ۱۳ آبشار دیدنی فیلیپین

مرکز حفظ منابع طبیعی پاویکان (Pawikan Conservation Center)، فیلیپین

این پناهگاه در سال‌ها اخیر اهمیت ویژه‌ای در مورونگ پیدا کرده و مکانی برای نجات لاکپشت‌های دریایی است که این روزها در معرض خطر قرار گرفته‌اند وتعداشان بسیار کم شده است. این مرکز ۶ کیلومتر از ساحل دور بوده و لاکپشت‌های کوچک و بزرگی که به آن‌جا برده می‌شوند، یا در تور ماهیگیران گرفتار شده یا این که از شکارچیان دریا زخم خورده‌اند که بعد از مداوا و بازپروری به دریا باز گردانده می‌شوند.

جزیره آپو (Apo Island)، فیلیپین

این جزیره آتش فشانی کوچک در دائویین هم در میان توریست‌های تور فیلیپین بسیار محبوب است. دلیل محبوبیت بالای آن نیز زیبایی مناظر زیر آب بوده که باعث می‌شود، غواصانی از نقاط مختلف جهان به این مکان می‌آیند. این جزیره در مثلث مرجان‌های دریایی (Coral Triangle) قرار گرفته که از نظر تنوع جانوران دریایی در دنیا برترین به حساب می‌آید. اگر قرار است در فیلیپین خود را برای جزیره آپو برنامه ریزی کنید، حتما خود را برای اسنورکلینگ، شنا و تماشای دنیای زیر آب آماده نمایید!

 

۱۶ تفریح جذاب در سفر به فیلیپین

جزایر وانس (Once Islas)، فیلیپین

از مجموع ۱۱ جزیره‌ای که در این مکان قرار گرفته، تنها ۴ مورد آن برای بازدید عموم باز است و شما اجازه‌ی رفتن به ۷ تای دیگر را ندارید. این منطقه محافظت شده با وسواس اداره می‌شود و تمامی ساخت و سازها و حتی تعداد بازدیدکنندگان کنترل می‌شود تا به محیط زیست زیبای این جزایر آسیبی وارد نشود. جزایر فوق‌العاده زیبایی که با ماسه‌های سفید رنگ، محیط جنگلی فوق‌العاده و تنوع زیستی بالا، مقصدی عالی برای سفرتان خواهند بود.

رودخانه بوهاتان (Buhatan River)، فیلیپین

این رودخانه کم‌کم به یک مقصد اکوتوریسم محبوب در فیلیپین بدل شده و در سال ۲۰۱۵ نیز اقدامات زیادی برای احیا و پاکسازی آن انجام شده است. حالا امکانات زیادی نیز برای این منطقه در نظر گرفته شده و توریست‌ها می‌توانند در شرایطی عالی از آن‌جا بازدید کرده و فعالیت‌های متنوعی را به انجام برسانند. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای بازدید از این رودخانه، سوار شدن بر روی کروزهای گردشگری رودخانه بوهاتان است که شما را به دیدن بهترین‌ها در این مسیر می‌برد.

پارک ملی رودخانه زیرزمینی پورتو پرنسسا (Puerto Princesa Subterranean River National Park) ، فیلیپین

این پارک ملی نیز تا حد زیادی با گزینه‌های دیگر لیست ما تفاوت دارد. پورتو پرنسسا یک رودخانه زیرزمینی به طول ۸.۲ کیلومتر است که در پالاوان واقع شده و از جاذبه‌های گردشگری مهم و خاص این استان به حساب می‌آید. پورتو پرنسسا بلندترین رودخانه زیرزمینی است که می‌توان در آن قایق سواری کرد و خب تورهای مختلفی نیز به این منظور برگزار می‌شود.

 

آشنایی با شهرهای بزرگ فیلیپین

منبع

۱۴ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران