۱۵ نقطه جذاب در شمال ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۱۵ نقطه جذاب در شمال ویتنام

اگر به دنبال دیدن ویتنام واقعی، مملو از زیبایی‌های طبیعی، دهکده‌های تاریخی و به دور از جمعیت بالای گردشگران هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مقاصد کم‌تر شناخته شده بروید. جاهایی که از دیدنشان شگفت‌زده خواهید شد و کم‌تر توریستی به سراغشان می‌روند. در نوشته‌ی امروز ما لیستی از ۱۵ نقطه‌ی جذاب در شمال ویتنام را برایتان گر‌آوری کرده‌ای که حتما ارزش دیدن دارند و از دیدنی‌ترین نقاط تور ویتنام محسوب می‌شوند.

 

ها گیانگ (Ha Giang)، ویتنام

این مکان درست در نزدیکی مرز چین قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ویتنام به حساب می‌آید. سرزمینی شگفت انگیز با کوه‌های سرسبز و سر به فلک کشیده، دشت‌ها و دره‌های چشم نواز و البته فلات دونگ وان کارست شگفت انگیز که یکی از زیباترین نقاط در کل کشور است. ها گیانگ هنوز آن حس دست نخورده بودن و اصالت خود را حفظ کرده و بهتر است تا این حجم از گردشگران این طبیعت بکر را تغییر نداده‌اند، از آن‌جا بازدید به عمل آورید.

یی تای (Y Ty)، ویتنام

یی تای یکی دیگر از زیباترین نقاط ساپا در ویتنام است که پش بینی می‌شود، به خاطر زیبایی بی‌ حد و حصری که در خود دارد، به زودی به یکی از مکان‌های توریستی محببوب در ساپا بدل شود. این منطقه به خاطر این که در ارتفاع بالا قرار گرفته و البته پوشش گیاهی گسترده‌ای دارد، دارای آب و هوای خنکی‌ست و همچنین دیدنی‌های طبیعی زیادی هستند که می‌توانید در زمان حضور در آن‌جا به سراغشان بروید. یکی از چیزهایی که یی تای به آن معروف است، مزارع پلکانی برنج دیدنی در این منطقه است که تصاویر هوایی آن، شما را شگفت‌ زده خواهد کرد.

 

زیباترین پارک‌ها و فضای سبز هوشی مین

مو کانگ چای (Mu Cang Chai)، ویتنام

یکی دیگر از مناطق شمالی ویتنام که به زارع بزرگ پلکانی برنجش معروف است. البته مو کانگ چای دارای بزرگ‌ترین مزارع در کشور است که در برهه‌ای از سال، دشت‌ها آن با طیف رنگ‌های زرد و سبز، منظره‌ای خاص را به وجودد می‌آورد. حتما در سفر به این منطقه، کوه پیمایی را در برنامه‌های خود قرار دهید تا زیبایی‌های این منطقه را به بهترین شکل تماشا نمایید.

آبشار بان گیوک یا آبشار دتیان (Detian falls)، ویتنام

همچنین شمال ویتنام، منزلگاه یکی از زیباترین آبشارهای ویتنام و یکی از زیباترین آبشارهای پکانی در دنیاست. این آبشار دیدنی در شمال شرقی استان ککائو بانگ و در نزدیکی مرز چین واقع شده و زیبایی آن را در هیچ تصویری نمی‌توان خلاصه کرد. در این مکان، آب از ارتفاع 30 متری ر چن بخش از دل جنگل به پایین سرازیر می‌شو و یک آبگیر جادویی را می‌سازد. البته این را باید در نظر بگیرید که شرایط این محل، در فصول خشک با فصول بارانی کلا متفاوت است. در فصل خشک باریکه‌ای از آب از این صخره‌ها به آبگیر می‌رسد در صورتی که در فصل بارانی، شما شکوه واقعی آبشار دتیان را مشاهده خواهید کرد. دتیان چهارمین آبشار بزرگ مرزی بعد از ویکتوریا، نیاگارا و ایگوازو به شمار می‌رود.

دا باک (Da Bac)، ویتنام

چند سال پیش چند دهکده بزرگ در دا باک گرد هم آمدند و برنامه‌ای برای جذب گردشگر در نظر گرفتند. همین برنامه و تهیه ویدیوهای مختلف برای نمایش زیبایی‌ها دا باک باعث شد تا حالا این منطقه‌ی فوق‌العاده زیبا، جزو جاذبه‌های گردشگری مهم در تور ویتنام باشد. منطقه‌ای زیبا که البته به خاطر غذاهای محلی و خانگی، اقامتگاه‌های خاص، رودخانه‌ها و دریاچه‌های زیبا، دهکده‌های قدیمی و بسیاری فعالیت‌های فرهنگی معروف و محبوب است.

 

پیاده‌روی در هانوی پایتخت ویتنام

استان تای نگوین (Thai Nguyen)، ویتنام

تای نگوین درست در شمال شهر هانوی در ویتنام قرار گرفته و خیلی از جاذبه‌های گردشگری آن را می‌توانید در سفری یک روزه از این شهر، به تماشا بنشینید. این منطقه به خاطر باغ‌های چای، چشم‌اندازهای زیبا و مراکز توریستی متعددش معروف است اما یکی از چیزهایی که باعث می‌شود، توریست‌های زیادی از هانوی به آن‌جا بروند، امکانا ورزش‌های ماجراجویانه است که در این مکان تهیه دیده شده و می‌توانید در تای نگوین آن‌ها را تجربه کنید.

موک چائو (Moc Chau)، ویتنام

موک چائو به خاطر دسترسی نسبتا سخت، از جمله جاهایی به شمار می‌آید که کم‌تر مور بازدید قرار می‌گیرد. اما اگر در زمان باز شدن شکوفه‌های گیلاس به این محل بروید، متوجه می‌شوید که چرا موک چائو یکی از زیباترین مناطق ویتنام به شمار می‌آید. وجود درختان بی‌شمار گیلاس در آن‌جا باعث می‌شود که منظره‌ای زیبا از درختان مملو از شکوفه به روی شما باز شود. البته موک چائو دارای باغ‌های چای بسیاری نیز هست که تا چشم کار می‌کند، مناظر سبز را به وجود می‌آورد.

منطقه محافظت شده پو لونگ (Pu Luong)، ویتنام

این منطقه وسعت زیادی ندارد اما از سال ۱۹۹۹ به عنوان یک منطقه محافظت شده که در نهایت منجر به حفظ گیاهان متنوع و بعضا نادر و همچنین حیوانات مختلفی که در آن‌جا زندگی می‌کنند گشته است.  البته این منطقه خالی از سکنه نیست و دو گروه از بومیان هنوز در دهکده‌های تاریخی خود در آن‌جا زندگی می‌کنند. دهکده‌هایی که در آن‌جاها، می‌توانید سیستم آبرسانی خاص ویتنامی‌ها که به وسیله‌ی بامبو از گذشته‌های بسیار دور انجام می‌شد را تماشا کنید! پو لانگ واقعا منطقه‌ای زیبا و شگفت انگیز است و فاصله‌ی خیلی زیادی هانوی نداشته می‌توانید در سفر به این شهر به سراغش بروید.

 

گشت و گذار در زیباترین معابد هانوی

استان نام دین (Nam Dinh)، ویتنام

چیزی که در نام دین مشاهده خواهید کرد، اصلا چیزی نیست که انتظارش را داشته باشید. نام دین که از خلیج تونکین تا دلتای رودخانه قرمز را شامل می‌شود، مملو از کلیساهای کاتولیک رومی است. این کلیساها در زمان اولین حضور مسیحیان ر سال‌های ۱۵۰۰ در این بخش از کشور درست شده‌اند و خیلی از مردم همان زمان به این دین رو آوردند.

دریاچه‌های نمک دیم دین (Diem Dien)، ویتنام

دریاچه‌های نمک جدا از شرایط زیست محیطی خاص و عجیبی که دارند، از سورئا‌ل‌ترین مناظر طبیعی نیز به حساب می‌آیند. اگر برنامه دارید چنین مناظری را در ویتنام مشاهده کنید، پیشنها می‌کنیم، به سراغ دیم نین بروید. این مکان نیز در فاصله‌ی نسبتا کمی از هانوی قرار گرفته و می‌توانید با سوار شدن به قطارهایی که به مقصد نین بین می‌روند، در نزدیکی این مکان از قطار پیاده شده و به دیدن این دریاچه‌ها، مردمی که در آن‌‌جاها به برداشت نمک مشغولند و همچنین مناظر خاصی که در این منطقه پدید می‌آید، بروید. روزانه صدها نفر برای برداشت کریستال‌های نمک در این محل به کار مشغولند.

های فونگ (Hai Phong)، ویتنام

با این که های فونگ، دومین شهر بزرگ شمال ویتنام به حساب می‌آید، اما کم‌تر توریستی برای گردش به این شهر می‌رود و خیلی‌ها هم که به آن‌جا پا می‌گذارند، از این محل به عنوان بندر برای بازدید از جزیره کات با استفاه می‌کنند. با این حال پیشنهاد می‌کنیم، اگر برای رفتن به کات با به های فونگ رفتید، برنامه ریزی کنید تا ساعاتی را در این شهر بزرگ و بسیار جذاب سر کنید. به بخش‌های قدیمی شهر، بازارها و خیلی جاهای دیگر بروید و به عکاسی بپرازید.

 

۷ ریزورت ساحلی برتر ویتنام را بشناسید

خلیج لان ها (Lan Ha)، ویتنام

خلیج لان ها می‌تواند جایگزینی عالی برای خلیج بسیار شلوغ و معروف هالونگ باشد. لان ها زیبایی منحصر به فردی داشته و توریست کم‌تر به منزله آرامش بیشتر در ان‌جاست. در این محل نیز صخره‌های آهکی از دل آب بیرون آمده، سواح متعددی وجود دارد و می‌توانید، انواع تفریحات و فعالیت‌ها در آن‌جا تجربه کنید.همچنین این نکته نیز حائز اهمیت است که شرکت در تورهای خلیج لان ها به مراتب ارزان‌تر از سفرهای دریایی به خلیج هالونگ است.

توین کوانگ (Tuyen Quang)، ویتنام

شهر کوچک توین کوانگ در تاریخ استقلال ویتنام نقشی اساسی ایفا کرده است. همین امر باعث شده چنین تندیس مختلف در شهر ساخته شده است. جایی که هوشی مین، رهبر بزرگ ویتنام در آن‌جا زندگی و سال‌ها نقشه‌ی مقاومت بر علیه نیروهای فرانسه را برنامه‌ریزی می‌کرد. این شهر زیبا با اشتن یک پهنه‌ی آبی جالب توجه، وجود چندین معبد بودایی زیبا و محیط شهری دلچسب و دوست داشتنی، از مقاصد جذاب در شمال ویتنام به حساب می‌آید. با این حال، هنوز مهم‌ترین جاذبه‌ی آن، تندیس بتنی در مقابل مجموعه‌ای از معابد است که شعارهای کمونیستی در آن نقش بسته.

دریاچه تاک با (Thac Ba)، ویتنام

این دریاچه تقریبا در حد وسط بین مسیر هانوی تا ساپا قرار گرفته و به همین دلیل، در یک سفر نیم روزه نیز، می‌توانید از این دریاچه انسان ساز دیدن کنید. دریاچه‌ای که بعد از ساخت سدی در سال‌های ۱۹۷۰ به وجود آمده است. اگر در نقشه گوگل به این مکان نگاه کنید، یک دریاچه نسبتا بزرگ را مشاهده خواهید کرد که روی آن نقطه‌هایی شلخته نقش بسته و این نقطه‌ها بیش از ۱۳۰۰ جزیره‌ی کوچکی است که روی آن‌ها را درختان پوشانده‌اند و وقتی هوا مه آلود می‌شود، منظره‌ای فوق‌العاده زیبا را پدید می‌آورند.

پارک ملی با وی (Ba Vi)، ویتنام

پارک‌های ملی همیشه جزو جذاب‌ترین نقاط یک کشور به حساب می‌آیند، مخصوصا پارک‌های ملی ویتنام که مملو از زیبایی‌های طبیعی‌ست و حیوانات زیادی در طبیعت آن زندگی می‌کنند. البته این پارک جاذبه‌های خاص دیگری مثل مسجمه بزرگ هوشی مین، معبدی بودایی و خیلی چیزهای دیگر نیز دارد و برای خیلی از افراد، به عنوان یک محل مقدس شناخته می‌شود. بازدید ازدریاچه‌ها، آبشارهای مختلف، مسیرهای جنگلی و تپه‌های سرسبز از جمله دیگر چیزهایی هستند که به خاطرشان، می‌توانید در شمال ویتنام به دیدن پارک ملی با وی بروید.

 

معرفی ۹ صبحانه اصلی ویتنام

منبع

۱۴ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران