سفر خانوادگی به دهلی در سال ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری دهلی
سفر خانوادگی به دهلی در سال ۲۰۲۲

سفرهای خانوادگی با بچه‌ها همیشه جذاب پرماجرا است اما باید دقت کنیم که به کجا سفر می‌کنیم و یا چه فعالیت‌هایی برای پر کردن روزهای سفر برای بچه‌ها می‌توانیم پیدا کنیم که به آن‌ها هم به اندازه ما سفر خوش بگذرد. خوشبختانه تور هند با داشتن جاذبه‌هایی نظیر موزه راه آهن ملی، باغ لودی، پارک گوزن، موزه عروسک‌ها، آپو غار، جهان عجایب، نشنال بال باوان، پادشاهی رویاها، ادونتور ایسلند، پارک ملی جانورشناسی، مرکز ملی علوم، و موارد شگفت انگیز دیگر، جایی عالی برای سفرهای خانوادگی در هند محسوب می‌شود. این شهرپرجنب‌وجوش هندی، گنجینه‌ای از فعالیت‌های تفریحی مختلف برای برنامه‌ریزی یک روز سرگرم‌کننده و جذاب با فرزندان‌تان ارائه می‌دهد. بنابراین، چه بخواهید یک روز تعاملی داشته باشید چه روزی آرام را با بچه‌ها و خانواده سپری کنید، دهلی همه نوع گزینه‌ای پیش روی شما قرار می‌دهد.

 

دروازه هند در دهلی هند (India Gate)

دروازه هند یکی از مکان های مهم سیاسی و تاریخی در دهلی است و به عنوان یادبود جنگ توسط راج بریتانیا به منظور ادای احترام به شهادت ارتش هند بریتانیا در طول جنگ جهانی اول ساخته شد که طراح اصلی این سازه نیز سر ادوین لوتینز بود. اساس این سازه در سال ۱۹۲۱ گذاشته شد و پس از ده سال برنامه ریزی و ساخت، سرانجام توسط نایب السلطنه وقت هند سر لرد ایروین در فوریه ۱۹۳۱ افتتاح شد. اینجا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دهلی است و بسیاری از گردشگران تور هند، افراد معروف و دوندگان برای پیاده روی صبح زود به راجپات، جایی که دروازه هند در آن قرار دارد، می‌آیند. به علاوه دروازه هند نه تنها جایی برای فعالیت‌های صبحگاهی است، بلکه مکانی است که مردم برای گذراندن اوقات جذاب با عزیزان یا خانواده خود و داشتن پیک نیک به آن می‌روند. همچنین برای گشت و گذار شبانه این دروازه نمایشی از نور و آب دارد که به شدت سرگرم کننده و چشمگیر است.

باغ پنج حس دهلی در هند (Garden of Five Senses)

باغ پنج حس یکی از مکان‌های بی‌نظیر برای استراحت و لذت بردن از روزی در میان چمن‌زارهای سبز زیبا و مجسمه‌های صخره‌ای است. این باغ به بخش های مختلفی تقسیم شده بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند مکان مورد علاقه خود را انتخاب کنند و با خانواده پیک نیک داشته باشند. بی‌شک این یکی از سرگرمی‌های جذاب دهلی برای کودکان است. برخی از بخش‌هایی که باید از باغ پنج حس دهلی بازدید کنید عبارتند از باغ خاص با مسیر پیاده‌روی مارپیچ، نیل باغ با استخر آبی و نیلوفرها، فودکورت با صندلی‌های روی پشت‌بام، و زمین خرید. آبشارها، فواره‌های پر نور، مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری منحصربه‌فرد، گروه فیل‌های سنگی و هزاران گل زیبا نیز به زیبایی باغ می‌افزایند. علاوه بر این، چندین رویداد فرهنگی در طول سال در اینجا برگزار می‌شود.

 

۹ مکان متفاوت در نزدیکی دهلی

آدرس: Saiyad ul Ajaib, Saket

زمان بازدید: آوریل تا سپتامبر از ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر و اکتبر تا مارس از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

 

باغ لودی دهلی در هند (Lodhi Garden)

باغ لودی که نماد ارزش‌های ملی، تاریخی و معماری است، از جاهای به شدت محبوب مردم شهر است. این باغ که در اصل به نام همسر مقیم بریتانیا، لیدی ویلینگدون نامگذاری شده بود، دوست‌داشتنی‌ترین مکان برای فرار از شلوغی پایتخت بود که امروزه به باغی سرسبز و پردرخت با بناهای تاریخی و مزارع فریبنده تبدیل شده است. زیبایی باغ لودی به طور قابل توجهی در سبک‌های معماری آن نهفته است. این پارک از چند ساختار تاریخی قابل توجه مثل مقبره‌ها، دریاچه، آتپولا که یک پل هشت ستونی است و بسیاری موارد دیگر تشکیل شده است. همچنین، برای تماشای شگفتی‌های پارک بونسای و باغ گل رز، با یک باغ شیشه‌ای خوش ساخت روبرو می‌شوید که شما را جذب خودش می‌کند. این گیاهان جذاب در صبح زیر نور می‌درخشند و صحنه‌های زیبایی خلق می‌کنند. به علاوه هم فعالیت‌های آموزشی و هم سرگرمی را ارائه می‌دهد که در آن شما و خانواده‌تان می‌توانید درباره دوران ماقبل تاریخ و داستان بی‌باک پشت آن بیاموزید. پس از کاوش در باغ لودی، می‌توانید به دیگر جاذبه‌های واقع در املاک لودی بروید. از بازار خان تا مقبره صفدرجونگ، این منطقه پر از انتخاب‌های متنوعی است یا اگر طرفدار هنر هستید، می‌توانید از مرکز هبیتات هند نیز دیدن کنید.

آدرس: Lodhi Rd, Lodhi Gardens, Lodhi Estate, New Delhi, Delhi 110003, India

ساعت بازدید: ساعات بازدید از باغ لودی بین ۶ صبح تا ۷:۳۰ بعد از ظهر است

 

پارک گوزن دهلی در هند (Deer Park)

پارک گوزن یک زمین وسیع و منطقه حفاظت شده در دهلی است که از آن به عنوان پارک آهو A. N. Jha نیز یاد می‌شود. این پارک دارای بخش های فرعی مختلفی است که گیاهان و جانوران در آن نگه‌داری می‌شوند. این بخش‌ها شامل باغ رز، پارک خرگوش، پارک اردک و پارک گوزن‌ها و جایگاه‌های پیک‌نیک پراکنده است. این پارک همچنین منظره‌ای جذاب از مقبره‌های دوران مغول ارائه می‌دهد. همچنین یک دریاچه درخشان در داخل پارک با پوشش گیاهی فراوان در اطراف آن وجود دارد که آن را به مقصدی مسحورکننده برای استراحت تبدیل می‌کند. بسیاری از گردشگران و مردم برای پیاده روی صبحگاهی از این پارک بازدید می‌کنند و در فضای آزاد و عاری از آلودگی پارک غوطه‌ور می‌شوند. به علاوه بسیاری هم برای تماشای پرندگان به اینجا می‌آیند، زیرا دیدن خرگوش، یا طوطی اصلا منظره غیرعادی‌ای نیست. پارک گوزن یکی از خاص‌ترین مناطق طبیعی دهلی است که رابطه متقابل و پرورش دهنده بین گیاهان و جانوران را حفظ می‌کند. بنابراین، این پارک نه تنها به عنوان یک جاذبه تاریخی و فرهنگی مطرح می‌شود، بلکه فضایی پرورشی برای کودکان فراهم می‌کند تا در مورد روابط وابسته بین حیوانات و تنوع زیستی آن‌ها بیاموزند.

 

معروف‌ترین معابد دهلی

آدرس: Hauz Khas, New Delhi, Delhi, India

 

موزه بین‌المللی عروسک‌های شانکار دهلی در هند (Shankar International Museum)

این موزه مخصوصا جایی بسیار محبوب برای دختر بچه‌هاست. موزه بین المللی عروسک شانکار ۶۵۰۰ عروسک زیبا از بیش از ۸۵ کشور جهان را در خود جای داده و هیچ بچه‌ای نیست که به آن برود و محو تماشا نشود. مجموعه عروسک‌ها شامل حدود ۱۵۰ عروسک هندی است که فرهنگ و اخلاق مناطق مختلف هند و همچنین جهان را به تصویر می‌کشد و همه این عروسک‌ها به طور ویژه در کارگاه موزه ساخته شده‌اند. اینجا یکی از دیدنی‌ترین موزه‌های هند شناخته می‌شود.

آدرس: ITO, 4, Bahadur Shah Zafar Marg, Beside Central Bank, Nehru House.

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر (دوشنبه تعطیل است)

 

نشنال بال باوان دهلی در هند (National Bal Bhavan)

نشنال بال باوان که هدف آن بهبود مهارت‌های خلاقانه جوانان از طریق یک محیط تعاملی است یکی از آن جاهایی است که باید با بچه‌ها به آن بروید. کودکان می‌توانند در فرصت‌های هیجان انگیزی که برای هر گروه سنی و سطح مهارتی طراحی شده‌اند، شرکت کنند. علاوه بر این، یک پارک اسکیت، پارک ترافیک، آمفی تئاتر، برنامه‌های تبادل فرهنگی، پروژه‌های هنری خلاقانه و خوابگاه کمپینگ وجود دارد. نکته برجسته این مکان یک قطار کوچک و بامزه است که تجربه لذت بخشی را برای همه ایجاد می‌کند.

 

بهترین رستوران‌های ایتالیایی در دهلی

آدرس: Kotla Marg, ITO, Mandi House

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر

 

پادشاهی رویاها در دهلی هند (Kingdom Of Dreams)

این جاذبه دیدنی که در بیش از شش هکتار زمین در سال ۲۰۱۰ ساخته شده، متعلق به شرکت بزرگ ناوتانکی هند است و شامل غذاهای مجلل و فضای فرهنگی در محوطه‌ای است که به نام خندق فرهنگ شناخته می‌شود. تئاتر ویترین و ناوتانکی محل واقع در محوطه پادشاهی رویاها با ارائه سرگرمی‌های جذابی، آخر هفته خاطره انگیزی را برای شما رقم می‌زند. همانطور که پاهای خود را در داخل پادشاهی رویاها می‌گذارید، دنیایی از سورئالیست جادویی با نمایش چشمگیر هنر استقبال گرمی از شما خواهد کرد. سازه‌های باشکوه و فضای پر جنب و جوشِ این مکان چشمان شما را به خودش خیره می‌کند. این سایت مملو از پیشرفت‌های تکنولوژیکی است و شما را به سفری به یاد ماندنی پر از ترکیب منحصربه‌فردی از فرهنگ‌ها و سبک‌های متنوع زندگی می‌برد. این مکان همچنین چندین نمایش موسیقی، کارناوال، و نمایش‌های تئاتری برگزار می‌کند که بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر کشور به خودش جذب می‌کند. بسیاری از ستاره‌های بالیوود نیز با این مکان جادویی ارتباط دارند و خود شاهرخ خان بازیگر کهنه کار سفیر برند پادشاهی رویاها است. بنابراین، اگر در گوروگرام هستید، بازدید از این مقصد نمادین اجتناب‌ناپذیر است، زیرا فضای پر زرق و برق پادشاهی رویاها به همراه اتفاقات هیجان‌انگیز آن به شدت خاطره انگیز خواهد بود. خانواده، بچه‌ها و دوستانتان را به پادشاهی رویاها ببرید و گردشی فراموش نشدنی را تجربه کنید.

آدرس: Sridevi Road, near IFFCO Metro Station, Sector 29, Gurugram, Haryana 122001, India

 

آسمان نما نهرو دهلی در هند (Nehru Planetarium)

اگر در سفر به دهلی به دنبال کارهای غیرعادی برای کودکان هستید، بازدید از آسمان نما نهرو را از دست ندهید. این آسمان‌نما خانه جواهر لعل نهرو بود که اکنون به یک موزه مبتنی بر علوم نجوم و هوانوردی تبدیل شده است. بنابراین، برای کاوش در جهان ستارگان آماده شوید که حال و هوای جادویی فوق‌العاده‌ای را در اطراف شما ایجاد می‌کنند و جلوه‌های سه بعدی که منشأ جهان را به نمایش می‌گذارند، شما را شگفت‌زده می‌کند.

 

شهر سرگرمی نودیا، در نزدیکی دهلی

 

آدرس: Teen Murti House, Teen Murti Marg, New Delhi, Delhi 110011, India

ساعت فعالیت: ۹ صبح تا ۱۷:۳۰ (دوشنبه تعطیل است)

 

پارک ملی جانورشناسی دهلی در هند (National Zoological Park)

پارک ملی جانورشناسی که در نزدیکی قلعه قدیمی دهلی قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری دهلی است. این باغ وحش حدود ۱۳۰۰ حیوان از حدود ۱۳۰ گونه هندی و همچنین حیوانات و پرندگان بین المللی را در خود جای داده است. در واقع این باغ وحش به عنوان خانه‌ای برای این حیوانات عمل می‌کند و همچنین محلی برای پرورش آن حیوانات است. این ارگ طبیعی که در میان شلوغی دهلی واقع شده به منزله استراحتگاهی برای شهروندان است. یکی از بهترین برنامه‌های پرورشی که در اینجا اتفاق افتاد، احیای گونه گوزن شاخک است که در سال ۱۹۶۲ آغاز شد و در دهه‌های بعد، جمعیت گوزن‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافت تا جایی که گوزن‌ها در باغ وحش‌های مختلفی در احمدآباد، لاکنو، جوناگر، میسور و کانپور توزیع شدند.

آدرس: Mathura Rd, near Purana Qila, Pragati Maidan, New Delhi, Delhi 110003, India

 

آپو غار دهلی در هند (Appu Ghar)

این پارک بازسازی شده موضوعی برای چندین سال است که به عنوان جاذبه هیجان انگیزی برای خانواده‌ها در دهلی شناخته می‌شود. آپو غار دارای وسایل سواری هیجان انگیز، سرسره‌های آبی، استخرهای بازی بوده و بسیاری از نمایش‌های زنده و اجراهای تئاتری را هم ارائه می‌دهد. هیچکسی نمی‌تواند ادعا کند در این پارک به او خوش نگذشته است مخصوصا که بچه‌ها عاشق آن می‌شوند.

 

معبد منحصر به فرد لوتوس در دهلی

آدرس: Behind Huda City Metro Station, Sector 29, Gurgaon

ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر

منبع

۲۸ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران