۷ تفریح خانوادگی در سفر به دهلی

جاذبه‌های گردشگری دهلی
۷ تفریح خانوادگی در سفر به دهلی

دهلی پایتخت هند یکی از زیباترین و مدرن‌ترین شهرهای این کشور است که می‌توانید خانوادگی به آن سفر کنید و خوش بگذرانید. شهری که سال‌ها در استعمار انگلستان بوده است و امروزه بیشتر مردمانش به زبان انگلیسی مسلط هستند. شهری امن پر از مکان‌های دیدنی و تفریحی. شهری آرام پر از کافه‌ها و رستوران‌های شگفت‌انگیز. اگر به صورت خانوادگی با تور هند به این شهر سفر کرده‌اید و می‌خواهید آن را بگردید همراه ما باشید تا ۷ تفریح خانوادگی که به همراه فرزندان‌تان در این شهر می‌توانید انجام بدهید را خدمتتان معرفی کنیم.

 

۱- به شهربازی دروازه هند بروید

دروازه هند یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور هند است که برای یادبود سربازان شهر دهلی ساخته شده است و شب‌ها جلوه‌ی بی‌نظیری به این شهر می‌بخشد. دروازه‌ای که نام سربازان جنگ جهانی اول هند درون آن حک شده است. در کنار این دروازه یک شهربازی جذاب برای بچه‌ها واقع شده است که در سال ۲۰۰۲ مورد بازسازی قرار گرفته و از آن زمان تا کنون یکی از مکان‌های عالی این شهر برای تفریحات خانوادگی به شمار می‌آید. در سفرتان به دهلی به شما پیشنهاد می‌کنیم به این شهربازی بروید و یک شب پر ماجرا برای خانواده‎‌تان رقم بزنید.

 

گشت وگذاری شبانه در دهلی

۲- در قلعه قدیمی شهر دهلی قایق سواری کنید

دژ قدیمی شهر دهلی که در حدود ۲ کیلومتر طول دارد و برای محافظت از این شهر ساخته شده است یکی از مهمترین جاذبه‌های کهن این شهر به شمار می‌آید. دژی که هرساله تعداد زیادی از گردشگران این شهر را به خودش می‌کشاند. دژی سرخ رنگ که برای رسیدن به آن می‌توانید قایق سوار شوید. این دژ در اطراف خود یک دریاچه‌ی زیبا دارد که در آن می‌توانید پارو بزنید و درحالیکه از یک مسیر متفاوت برای رسیدن به قلعه می‌گذرید یک تفریح خانوادگی جذاب نیز انجام بدهید. در سفرتان به دهلی به شما توصیه می‌کنیم این قایق سواری را انجام بدهید و عکس‌های خانوادگی جذاب از خودتان بیندازید.

۳- از موزه صنایع دستی دیدن کنید

یکی از موزه‌های دیدنی شهر دهلی موزه صنایع دستی این شهر است. در این موزه شما می‌توانید علاوه بر دیدن صنایع دستی، به دیدن برخی آداب و رسوم هندی نیز بروید. موزه‌ای واقع شده در یک فضای آزاد و زیبا که شما را با هنر بومی کشور هند آشنا می‌کند و فرصتی برایتان فراهم می‌آورد که سوغاتی‌های جذاب خریداری کنید. بازدید از این موزه برای کودکان و انجام بازیگوشی‌هایشان می‌تواند جذاب باشد.

 

سفر به هند و بازدید از قلعه سرخ، یادگار نمادین دهلی

۴- گشت و گذار در دیلی هات

دیلی هات یکی از بهترین مرکزخریدها و بازارهای دهلی است که گشت و گذار در آن می‌تواند برای شما خاطره‌انگیز باشد. بازاری که از آن می‌توانید سوغاتی‌های خوب خریداری کنید. بازاری که اگر کودکان‌تان را در آن خسته نکنید برای آنها نیز می‌تواند جذاب باشد. چراکه وسایل زیادی برای خرید کردن برای آنها نیز وجود دارد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم به این بازار تشریف ببرید و زمانی کوتاه را در آن بگردید، پس از گشت و گذار نیز یک غذای هندی در بازار نوش جان کنید. البته غذایی که خیلی تند نباشد و خدایی ناکرده برای فرزندان‌تان مشکلی به وجود نیاورند.

۵- موزه راه آهن دهلی

راه آهن دهلی یکی از مهمترین راه آهن‌های دنیاست که سال‌ها انگلیسی‌ها برای انجام کارهای استعماری از آن استفاده می‌کرده‌اند. امروزه شهر دهلی در خود موزه‌ای دارد که به تاریخچه‌ی خط آهن و اتفاقاتی که در آن گذشته است می‌پردازد. این موزه در خود وسایل بازی مربوط به کودکان را نیز دارد و یک کافه‌ی عالی برای نوش جان کردن نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه را نیز در خود جای داده است. بنابراین در سفر خانوادگی‌تان به دهلی بازدید از این موزه می‌تواند گزینه‌ی بدی نباشد.

 

موزه‌های معروف شهر دهلی که باید از آنها دیدن کنید

۶- بازدید از مرکز علم و دانش

این بازدید یکی از بهترین بازدیدها در سفر به دهلی خواهد بود. چرا که حس کنجکاوی و ماجراجویی فرزندان شما را نسبت به علم و دانش تقویت می‌کند. این موزه در هشت طبقه‌ی خود، ۷ گالری مختلف برای نشان دادن تحولات دانش و تکنولوژی دارد و اطلاعات جالبی در اختیار بازدید کنندگانش قرار می‌دهد. در سفرتان با تور مثلث طلایی به دهلی به شما پیشنهاد می‌کنیم یک صبح سفر خود را به بازدید از این مرکز اختصاص بدهید که علم و دانش را از دوران کهن شروع می‌کند و به زمانه‌ی حال می‌رسد.

۷- به شهربازی King of Dreamers

این شهربازی یکی از پرطرفدارترین و بهترین شهربازی‌های هند است که در شهر دهلی واقع شده. پارکی که در آن می‌توانید تفریحات هیجان‌انگیز انجام بدهید و خاطره‌های فراموش نشدنی برای فرزندان‌تان بسازید. پارکی که رفتن به آن می‎تواند یک شب پرشور برای خانواده‌تان بسازد.

 

بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از دهلی بخرید

۲۰ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران