جذابیت‌های سفر به دهلی با کودکان

جاذبه‌های گردشگری دهلی
جذابیت‌های سفر به دهلی با کودکان

دهلی، یکی از مقاصد پرطرفدار برای گردشگران دنیا بوده و جاذبه‌هایی جالب توجه را در تور هند برای تمام رده‌های سنی ارائه می‌دهد. در اینجا می‌توانید از طعم بی‌نظیر غذاها لذت ببرید، از بناهای تاریخی و مناظر طبیعی دیدن کنید و یا اوقاتی را به گشت و گذار و خرید در بازارهای شهر بگذرانید.

اما اگر با خانواده و کودکان دلبندتان سفر می‌کنید، قطعا دغدغه‌هایی را نیز از سفر به این خطه و چالش‌های آن خواهید داشت. اما باز هم جای نگرانی نیست زیرا مقاله مهم‌ترین نکات برای سفر به هند با کودکان، اطلاعات ارزشمندی در این رابطه در اختیارتان می‌گذارد. و اما در ادامه برخی از مهمترین جذابیت‌های سفر به دهلی با کودکان را مرور خواهیم کرد.

 

پارک کودکان

این پارک، قدمتی ۴۰ ساله دارد و یکی از مطرح ترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌آید. محوطه پارک کودکان در دهلی با چشم اندازها و چمنزارهای زیبا احاطه شده و دید جالب توجهی به بنای دروازه هند دارد و یکی از بهترین مکان‌های پیک نیک در دهلی به شمار می‌آید.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره در دهلی

انواع تاب و سرسره همراه با مجسمه‌های عجیب و غریب، باعث می‌شوند تا بچه‌ها ساعت‌ها با هیجان به بازی و سرگرمی مشغول باشند. همچنین یک کتابخانه، یک چشمه موزیکال و یک آکواریوم نیز در اینجا یافت می‌شوند که لذت بودن در این مکان را صدچندان می‌کنند. این پارک در تابستان‌ها همه روزه به جز دوشنبه‌ها، از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۹:۳۰ باز است و البته در زمستان‌ها ساعت کاری آن کمتر شده و تا ۱۷:۳۰ پذیرای علاقمندان می‌باشد. گفتنی است ورودی پارک رایگان است.

کیدزانیا

این مرکز در سال ۱۹۹۹ در دهلی تاسیس شد و به جز در این شهر، ۲۶ کیدزانیای دیگر در سراسر جهان وجود دارد. این پارک موضوعی سرپوشیده بسیار منحصر به فرد، ایمن و شاد است و الهام بخش کودکان بوده و در محیط شغلی و حرفه‌ای شبیه سازی شده، فرصت ایفای نقش و آموزش را به آنها می‌دهد. بدین ترتیب بچه ها می‌توانند با مضامین مختلف نظیر برداشتن پول از بانک، کنترل هواپیما در زمان طوفان، اهمیت بهداشت و غیره به صورت عملی آشنا شوند و فراتر از کلاس‌های درسی آنها را بیاموزند.

 

آشنایی با بخش‌های مختلف دهلی

سوپر مارکت و بازار بزرگ، استادیوم آدیداس، استودیوی تلویزیونی، آکادمی هوانوردی، تئاتر و دادگاه از جذاب‌ترین بخش‌های این فضای فراموش نشدنی محسوب می‌شوند. این مکان همه روزه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۰ باز است و هزینه ورودی، بسته به ساعت بازدید و ازدحام متفاوت است. اما معمولا این مبلغ برای بزرگسالان ۵۵۰ روپیه، برای کودکان ۱۱۵۰ روپیه و برای سالمندان ۳۵۰ روپیه است.

باغ پنج حس

اینجا بهشتی برای دوستداران طبیعت است و ترکیبی از جذابیت‌های طبیعی و هنرهای بشری را در خود جای داده است. این باغ با مساحتی بالغ بر ۲۰ هکتار دارای درختان زیبا و بوته های گلدار، چشمه‌ها و استخرها به همراه آثار هنری و مجسمه‌های شگفت‌انگیز است.

 

معرفی بهترین بازارهای غذا در دهلی

باغ پنج حس دهلی، یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید با خانواده و بچه‌ها از آن دیدن کنید زیرا با فودکورت، آمفی تئاتر، برنامه‌های فرهنگی و مواردی دیگر، شما و عزیزانتان را به هیجان می‌آورد. بعلاوه فوریه هر سال، در این مکان جشنواره گلها برگزار می‌شود که یکی از خاطره انگیزترین رویدادهای سفر گردشگران تور هند به دهلی است و البته راهی عالی جهت یادگیری چیزهای جدید برای کودکان به شمار می‌آید.

شما می‌توانید از اکتبر تا مارس، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ از این مکان زیبا بازدید کنید. البته در آوریل تا سپتامبر، این مکان تا ساعت ۱۹ باز است. بعلاوه هزینه ورودی برای بزرگسالان ۳۰ روپیه، برای کودکان تا ۱۲ ساله ۵۰۰ روپیه و برای سالمندان ۱۰ روپیه است.

موزه راه آهن ملی

موزه ملی راه آهن، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دهلی است و در مساحتی بالغ بر ۱۱ هکتار گسترده شده است. بازدید از این موزه، نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز لذت بخش است. این موزه دارای میراث راه آهن هند، لوکوموتیوهای عتیقه، نمایشگاه‌های منحصر به فرد و امکانات نمایش پیشرفت‌های فنی و موارد دیگر است. بعلاوه این موزه، امکان تجربه و آموزشی عالی را برای بچه‌ها فراهم می‌کند.

 

معرفی ۱۴ مرکز خرید دهلی (قسمت اول)

همچنین آنها می‌توانند سوار قطارهای اسباب بازی شوند و در کل این فضا به گشت و گذار بپردازند. این مکان همه روزه به جز دوشنبه‌ها، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ پذیرای علاقمندان است و هزینه ورودی برای بزرگسالان ۵۰ روپیه، برای کودکان ۳ تا ۱۲ ساله ۱۰ روپیه است. گفتنی است که این مبالغ، در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی دو برابر می‌شود.

پارک ملی جانورشناسی

این پارک که در قلب دهلی و در نزدیکی قلعه قدیمی واقع شده، پاتوق بسیاری از خانواده‌های محلی این شهر است. در اینجا می‌توانید ۱۳۵۰ حیوان و بیش از ۱۳۰ گونه پرنده را مشاهده کنید که از سراسر جهان در اینجا گردآوری شده‌اند. برای خورد و خوراک نیز می‌توانید به کافه‌های داخل پارک بروید، اما نمی‌توانید خودتان خوراکی همراه بیاورید، مگر شیر و فرنی برای نوزادان. همچنین لازم است بدانید که اذیت و آزار حیوانات در اینجا، جرم محسوب می‌شود.

 

۷ تفریح خانوادگی در سفر به دهلی

ببر بنگال، شیر آسیایی، آهوی مرداب، گوزن شاخدار، کرگدن هندی و مرغ جنگلی سرخ برخی از جذاب‌ترین حیواناتی هستند که می‌توانید در اینجا شاهد آنها باشند. این مکان از اول آوریل تا ۱۵ اکتبر همه روزه به جز جمعه‌ها، از ساعت ۹ صبح تا ۱۶:۳۰ باز بوده و از ۱۶ اکتبر تا ۳۱ مارس نیز بین ساعات ۹:۳۰ تا ۱۶ پذیرای علاقمندان است.

گفتنی است هزینه ورودی برای بزرگسالان بومی ۴۰ روپیه، برای کودکانی که کمتر از ۳ فوت قد دارند رایگان، برای کودکانی با قد ۳-۵ فوت، ۲۰ روپیه و برای افراد مسن ۲۰ روپیه است. این هزینه برای بزرگسالان خارجی ۲۰۰ روپیه، برای کودکان زیر ۵ سال رایگان، برای کودکان بالای ۵ سال ۱۰۰ روپیه و برای افراد مسن ۶۷ روپیه است.

۲۴ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران