جذابیت‌های خاص گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
جذابیت‌های خاص گرجستان

گرجستان این روزها به یک مقصد پرطرفدار توریستی به خصوص برای گردشگران ایرانی تبدیل شده است. چرا که این کشور زیبا دارای تاریخچه بسیار جذاب، فرهنگ متفاوت و جاذبه‌های گردشگری متنوع بسیار زیادی است. به طوری که از بناهای تاریخی باشکوه گرفته طبیعت منحصر به فرد گرجستان همگی شما را در این سفر شیفته خود خواهند کرد. اما جذابیت‌های خاص گرجستان در چه مواردی خلاصه می‌شوند و کسانی که برنامه سفر با تور گرجستان را چیده‌اند باید خود را برای چه نوع تفریحاتی آماده کنند؟ در این مقاله قصد داریم تا به پاسخ این سوال شما عزیزان پرداخته و مسافران این مقصد گردشگری را با جذابیت‌های بی‌نظیر و خاص آن آشنا کنیم.

 

مقاصد گردشگری متنوع گرجستان

بدون شک اولین جذابیت گرجستان برای مسافران، داشتن مقاصد گردشگری متنوع آن است. به این معنا که اگر قصد سفر به گرجستان را کرده‌اید با مقاصد متنوعی روبرو خواهید بود. پس مهم نیست که چه سبک مکانی را برای سفر خود دوست دارید و یا قصد سفر خانوادگی به همراه کودکان به گرجستان را دارید یا به دنبال مکانی برای سفر تنهایی هستید. در هر صورت شما می‌توانید از بین شهرهای توریستی گرجستان یکی از گزینه‌های مناسب خود را انتخاب کرده و سفری خاص و به یادماندنی را تجربه کنید. از جمله جذاب‌ترین مقاصد گرجستان عبارتند از:

  • شهر تفلیس در گرجستان

تفلیس به عنوان پایتخت این کشور توریستی بیشترین حجم مسافر را در طول سال دارد. چرا که اکثر جاذبه‌های تاریخی و مهم گرجستان در تفلیس قرار داشته و شما می‌توانید در طول سفر خود از سرگرمی‌های دیگری نظیر خرید در بهترین مراکز و رفتن به پارک‌های جذاب آن نیز لذت ببرید.

 

معرفی برترین موزه‌های باتومی

  • شهر باتومی در گرجستان

دومین مقصد پرطرفدار در بین گردشگران گرجستان، باتومی است. آنچه سبب محبوبیت زیاد باتومی شده سواحل زیبای باتومی و بافت شهری خاص آن است. پس اگر عاشق تفریحات آبی و ساحلی هستید حتما سفر به باتومی را در الویت خود برای سفر به گرجستان قرار دهید.

  • شهر مستیا در گرجستان

گزینه بعدی شهر مستیا گرجستان خواهد بود. مستیا دارای موقعیت کوهستانی بوده و به دلیل داشتن چشم اندازهای زیبا از طبیعت شهرت دارد. چنانچه علاقه شدیدی به طبیعت گردی و به خصوص کوه نوردی دارید، توصیه می‌کنیم مستیا را در لیست مقاصد گردشگری در گرجستان قرار دهید.

  • شهر تلاوی در گرجستان

تلاوی با بناهای تاریخی و سرگذشت پرفراز و نشیب خود در بین توریست‌های شهرت داشته و یکی از بهترین مقاصد گرجستان برای کشف سرگذشت غنی آن است. البته که همه چیز محدود به این موارد نبوده و شما می‌توانید در کنار بازدید از جاذبه‌های گردشگری تلاوی از طبیعت خیره‌کننده آن نیز در طول سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

گشت و گذار در منطقه چوگورتی تفلیس

  • روستای اوشگولی در گرجستان

روستای اوشگولی در گرجستان به عنوان یکی از مکان‌های مهم میراث جهانی در یونسکو ثبت شده و همین برای پی بردن به اهمیت آن کافی است. نکته جالب اینکه امروزه تنها ۲۰۰ نفر در این روستا سکونت دارند و شما می‌توانید علاوه بر لحظات به یادماندنی که حین گشت و گذار در آن سپری می‌کنید از طبیعت و زیبایی‌های مسیر دسترسی به آن نیز بهره ببرید.

 

سواحل زیبا و دوست داشتنی گرجستان

تور گرجستان مقصدی ایده‌ال برای تمامی افراد با هر سلیقه‌ای است. به طوری که این کشور سواحل بسیار زیبایی را نیز برای عاشقان تفریحات دریایی ارائه می‌دهد. پس اگر از زندگی پر استرس خود خسته شده‌اید و به دنبال یک مقصد متفاوت و البته دنج و آرام برای کمی استارحت می‌گردید سواحل گرجستان بهترین گزینه برای شما خواهند بود. در زیر چند مورد از محبوب‌ترین سواحل این کشور را معرفی کرده‌ایم:

  • ساحل تایبی آیلند در گرجستان

تایبی آیلند در فاصله ۲۹ کیلومتری از شرق شهر ساوانا قرار داشته و محیطی بسیار زیبا و مناسب برای سفرهای خانوادگی دارد. آنچه محبوبیت این ساحل را دوچندان کرده تماشای منظره زیبا از جزر و مد در آن است که برای مدت‌های طولانی این منظره منحصر به فرد را فروموش نخواهید کرد.

 

راهنمای سفر سه روزه به تفلیس

  • ساحل سارپی در گرجستان

ساحل سارپی در محدوده مرزی ترکیه و گرجستان واقع شده و مکانی پرطرفدار بین گردشگران داخلی و خارجی تور گرجستان برای گذراندن تعطیلات به یادماندنی است. شما در این ساحل فرصت لذت بردن از تمامی تفریحات آبی هیجان‌انگیز را از قبیل شیرجه، شنا، حمام آفتاب، جت اسکی و ... را خواهید داشت.

  • ساحل کابولیتی در گرجستان

ساحل کابولتی در شهری به همین نام قرار داشته و بخشی از استان آجارا در گرجستان است. سواحل این محدوده در امتداد کرانه شرقی دریای سیاه قرار داشته و گزینه تفریحی پرطرفداری در بین مردم گرجستان و روس‌ها است. علاوه بر تفریحات ساحلی در این منطقه فرصت لذت بردن از لحظات خود را حین گشت و گذار در روستاهای زیبای اطراف نیز خواهید داشت.

  • ساحل کواریتی در گرجستان

از دیگر سواحل بسیار معروف گرجستان، کواریتی نام دارد که بیشتر گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که از هیجانات زندگی خسته شده و به دنبال کمی آرامش هستند. در کنار تفریحات آبی ساحل کواریتی بیشتر به خاطر خانه‌های چوبی که در بر دارد، معروف است.

 

راهنمای کامل بازدید از واردزیا در گرجستان

 

کلیساهای خاص و باشکوه گرجستان

وقتی که صحبت از تور گرجستان می‌شود اولین چیزی که به عنوان جذابیت‌های آن به ذهن‌ها می‌رسد، بدون شک کلیساهای تاریخی و باشکوه آن خواهد بود. اغلب این کلیساها اهمیت زیادی در تاریخچه و فرهنگ این کشور داشته و به همین دلیل مورد توجه اغلب گردشگران خارجی قرار می‌گیرند. از برترین کلیساهای گرجستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیسای آنچیسخاتی در گرجستان

آنچیسخاتی نام قدیمی‌ترین کلیسایی است که در پایتخت گرجستان، تفلیس، قرار دارد. این کلیسا به قرن ۶ میلادی تعلق داشته و در بازدید از آن شاهد بافت تاریخی و باشکوه آن خواهید شد. از جمله نقطه عطف‌های آنچیسخاتی قرار گرفتن یک صلیب از جنس طلا بر روی مناره آن است.

  • کلیسای آنتی سیونی در گرجستان

از دیگر کلیساهایی که هم جنبه تاریخی و هم جنبه مذهبی گرجستان را به نمایش می‌گذارد، کلیسای آنتی سیونی است. این کلیسا در قرن ۷ میلادی ساخته شده و در فاصله تقریبا ۱۰کیلومتری شهر گوری واقع شده است.

 

  • کلیسای جامع اسوتیتسخولی متسختا در گرجستان

بدون شک به دلیل مساحت بسیار زیاد و سبک معماری خاصی که دارد، اسوتیتسخولی متسختا بزرگترین کلیسای کشور گرجستان است. این کلیسا توانسته نام خود را در بین آثار جهانی یونسکو ثبت کرده و به یکی از الویت‌های هر گردشگری برای بازدید تبدیل شود.

 

بهترین کارهای رایگان در باتومی

  • کلیسای دیوید گارجا در گرجستان

کلیسای دیوید گارجا در مرز بین دو کشور گرجستان و آذربایجان قرار داشته و گردشگرانی که قصد بازدید از این دو کشور را دارند می‌توانند در سفر خود به گرجستان از این کلیسای بی‌نظیر نیز دیدن کنند. این کلیسا یکی از مهم‌ترین مکان‌های فرهنگی و مذهبی کشور محسوب می‌شود.

  • کلیسای گرگتی ترینیتی در گرجستان

کلیسای گرگتی ترینیتی با قرار گرفتن بر روی ارتفاعات گرجستان امروزه به یکی از نمادین‌ترین بناهای تاریخی این کشور تبدیل شده است. به طوری که در بازدید از آن شاهد مناظر بسیار زیبای طبیعت اطراف خواهید شد که به صورت پانوراما در مقابل شما قرار دارند.

 

طبیعت خاص و خیره‌کننده گرجستان

گرجستان از جمله کشورهای بسیار زیبا و خوش منظره از لحاظ طبیعت به حساب می‌اید. به طوری که اصلا در این سفر خسته نشده و هر بار مکان جدید را برای کشف خواهید داشت. از دریاچه‌های زیبای گرجستان گرفته تا پارک‌های دنج و سرسبز گرجستان همگی مواردی هستند که گردشگران را برای سفر به آن وسوسه می‌کنند. چند مورد از حیرت‌انگیزترین جلوه‌های طبیعت گرجستان عبارتند از:

  • رشته کوه‌های قفقاز در گرجستان

وقتی که صحبت از طبیعت گرجستان می‌شود اولین چیزی که ناخودآگاه به ذهن‌ها می‌رسد، کوه‌های بلند گرجستان و به خصوص رشته کوه‌های قفقاز است. این کوه‌ها با طبیعتی همچون نقاشی قله‌های پوشیده از برف و دامنه‌های سرسبز را به نمایش گذاشته و عاشقان طبیعت را شیفته خود می‌کند. در مسافت کوتاهی از کوه‌های قفقاز دریاچه‌های رنگی آبودلائوری قرار دارند که در این سفر فرصت بازدید از آن‌ها را نیز خواهید داشت.

 

سفر زمینی به گرجستان بهتر است یا هوایی؟

  • شهر سنگی اوپلیستیخه در گرجستان

گرجستان کشوری کوهستانی بوده و اغلب بافت آن را کوه‌ها و صخره‌ها تشکیل داده‌اند. بنابراین جای هیچ تعجبی نخواهد بود اگر بزرگترین شهر سنگی جهان با نام اوپلیستیخه در آن واقع شده باشد. این شهر جذاب و متفاوت موفق شده در سال ۲۰۰۷ نام خود را در لیست میراث جهانی یونسکو بگنجاند.

  • پارک ملی توشتی در گرجستان

قطعا یکی از بارزترین مکان‌ها برای لذت بردن از طبیعت پارک‌ها هستند. در میان زیباترین پارک‌های گرجستان، پارک ملی توشتی بیشترین جذابیت را داشته و یک مکان بی‌نظیر برای فرار از آلودگی و هرج و مرج شهر است.

  • دریاچه باتتی در گرجستان

اغلب افراد تصور می‌کنند که فصل‌های بهار و تابستان بهترین زمان‌ها برای سفر با تور گرجستان و طبیعت‌گردی هستند. اما اگر در برنامه‌ریزی خود برای این ماه‌ها به مشکل خوردید اصلا نگران نباشید. چرا که دریاچه باتتی یکی از زیباترین مکان‌ها برای لذت بردن از طبیعت گرجستان در ماه‌های فصل پاییز است. این یک منطقه آرام بوده که در آن می‌توانید با خانواده ساعت‌ها نشسته و از کمپینگ لذت ببرید.

  • پارک ملی تفلیس در گرجستان

شاید پیدا کردن مکانی مناسب برای طرفداران طبیعت گردی در پایتخت‌ها و کلان‌شهرها کاری دشوار به نظر برسد. اما در سفر به تفلیس اصلا با چنین مشکلی روبرو نخواهید بود. چرا که پارک ملی تفلیس با مساحتی در حدود ۲۴۳ کیلومتر مربع یکی از پارک‌های ملی معروف گرجستان است. شما می‌توانید در کنار استراحت و رسیدن به آرامش از تفریحاتی نظیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی نیز در پارک ملی تفلیس لذت ببرید.

 

سفری عاشقانه در تفلیس

 

موزه‌ها و بناهای تاریخی و فرهنگی جذاب گرجستان

گرجستان به دلیل تمدن قدیمی خود که به حدود ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد توانسته از لحاظ تاریخی و فرهنگی نیز گردشگران بسیاری را مجذوب خود کند. به طوری که موزه‌ها و بناهای تاریخی آن یکی جذابیت‌های خاص گرجستان به شمار می‌روند. چنانچه شما نیز دوست دارید در مقصد گردشگری خود تمامی جنبه‌های تاریخی و فرهنگی آن را نیز کشف کنید حتما نگاهی به موزه‌های معروف گرجستان و بناهای تاریخی این کشور داشته باشید. از جمله مهم‌ترین موزه‌های این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۲۰ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران