هزینه سفر به آنتالیا چه قدر است؟

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
هزینه سفر به آنتالیا چه قدر است؟

آنتالیا به عنوان یک مقصد گردشگری ایده‌آل برای مسافران، سالانه با سیل عظیمی از توریست‌ها روبرو می‌شود. آنچه سبب شده تا تور آنتالیا در لیست توریستی‌ترین شهرهای دنیا قرار بگیرد، فراهم شدن طیف گسترده‌ای از تفریحات اعم از دریایی، تاریخی، تفریحی، خرید و ... است. اما موضوع مهمی که قبل از سفر ذهن تمامی گردشگران را به خود درگیر می‌کند هزینه سفر به آنتالیا است. چنانچه شما نیز بودجه محدودی برای سفر به آنتالیا دارید حتما قبل از برنامه‌ریزی در این مقاله همراه ما باشید تا با هزینه‌هایی که در طول مسیر در انتظار شما هستند آشنا شوید.

 

هزینه دسترسی به آنتالیا

اصلی‌ترین هزینه‌ای که در سفر به آنتالیا در انتظار گردشگران است، مربوط به حمل و نقل به منظور دسترسی به آن می‌باشد. برای این منظور مسافران ایرانی می‌توانند یکی از دو روش زمینی و هوایی را انتخاب کنند:

  • هزینه سفر زمینی به آنتالیا

سفر زمینی به هر مقصدی جز گزینه‌های ارزان محسوب می‌شود. اما به دلیل سختی مسیر و طولانی بودن آن کمتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که گردشگران ایرانی امکان سفر مستقیم از تهران به آنتالیا را ندارند. اما برای سفر ارزان به آنتالیا باید از تهران با اتوبوس به مقصد آنکارا حرکت کرده و سپس از آنجا سوار بر خط قطار یا اتوبوس آنتالیا شوند. قیمت بلیط‌ها با توجه به نوسانات روزانه می‌توانند متفاوت باشند. اما به تاریخ مرداد ۱۴۰۱ برای خرید بلیط اتوبوس از تهران به آنکارا باید هزینه‌ای در حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. قیمت بلیط از آنکارا به آنتالیا نیز بسته به کیفیت اتوبوس‌ها بین ۶۰ الی ۱۱۰ لیر ترکیه متغیر خواهد بود.

برخی از افرادی که به دنبال هیجان بیشتر در سفر بوده و زمان کافی برای آن دارند، می‌توانند با اتومبیل شخصی خود مسیر آنتالیا را برای گردش و تفریح در پیش بگیرند. البته برای این منظور باید قبل از هر چیزی اتومبیل خود را کاپوتاژ کرده و برای دریافت گواهینامه بین‌المللی اقدام کنید. قیمت‌های تقریبی برای سال ۱۴۰۱ به منظور اخذ گواهینامه بین‌المللی ۱۴۱ هزار تومان، دریافت پلاک بین‌المللی ۴۲۰ هزار تومان، دریافت دفترچه مالکیت خودرو ۱۳۰ هزار تومان، دریافت اجازه خروج از کشور ۱۶۵۰۰ تومان است. البته در این میان برخی هزینه‌های بسیار جزئی نیز از قبیل برچسب CD و IR به مبلغ ۴۵۰۰ تومان و ... نیز خواهید داشت. توجه داشته باشید که هزینه بنزین در ترکیه بالا بوده و به ازای هر یک لیتر بنزین باید حدود ۷ لیر ترکیه پرداخت کنید.

 

بهترین بازارها و مراکز خرید آنتالیا

  • هزینه سفر هوایی به آنتالیا

گزینه راحت‌تر و البته سریع‌تر برای دسترسی به شهر ساحلی و زیبای آنتالیا از طریق هواپیما است. البته قیمت بلیط‌های هواپیما در مقایسه با نرخ بلیط‌های زمینی بسیار گران بوده و گزینه مناسبی برای کسانی که به دنبال سفر ارزان و اقتصادی به آنتالیا هستند، نخواهد بود. امروز به تاریخ مرداد ۱۴۰۱ هزینه سفر هوایی به آنتالیا از حدود ۷ میلیون تومان شروع می‌شود.

توجه داشته باشید که آژانس‌های مسافرتی تورهای زمینی و هوایی متعددی را به مقصد آنتالیا برگزار می‌کنند که به نسبت سفر شخصی قیمت مناسب‌تری خواهند داشت. چرا که آژانس‌های گردشگری بلیط‌های هواپیما و اتوبوس را به صورت یکجا خریداری کرده و به همین دلیل با قیمت مناسب‌ترین در اختیار توریست‌ها قرار می‌دهند. ناگفته نماند که در مبلغ تور آنتالیا چه به صورت زمینی و چه به صورت هوایی هزینه اقامت در هتل‌ها نیز در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین بر اساس کیفیت و ستاره هتل، خدمات تور، تعداد روزهای سفر و گزینه‌های مختلف دیگر هزینه رزرو تور نیز متفاوت خواهد بود. هزینه تور آنتالیا به ازای ۶ شب و ۷ روز در سال ۱۴۰۱ از حدود ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود.

  

هزینه رزرو هتل در آنتالیا

مورد بعدی از هزینه‌های مهم در تمامی سفرها، مبلغی است که باید بابت رزرو هتل و اقامت در مقصد گردشگری پرداخت شود. از آنجایی که آنتالیا یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین توریست‌ها از سرتاسر جهان است، هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلفی در آن تاسیس شده‌اند. بنابراین از هاستل‌های ارزان قیمت آنتالیا گرفته تا هتل‌های لوکس ۵ ستاره آنتالیا گزینه‌هایی هستند که گردشگران می‌توانند بسته به سلیقه و شرایط مالی خود انتخاب کنند. در صورتی که به صورت دسته جمعی با خانواده یا دوستانتان سفر می‌کنید، آنتالیا امکان رزرو آپارتمان‌ را نیز به تعداد روزهای اقامت شما فراهم می‌کند. بنابراین می‌توانید با حداقل هزینه اقامتی در آپارتمان‌ها و سوئیت‌های اجاره‌ای در آنتالیا سفر رویایی برای خود رقم بزنید. برای این منظور می‌توانید به سایت‌های معتبر رزرو هتل مراجعه کرده و یا از کارشناسان مربوطه در شرکت‌های گردشگری راهنمایی‌‌های لازم را دریافت نمایید.

در حالت کلی محدوده قیمتی هتل‌ها و اقامتگاه‌های آنتالیا به ازای هر یک شب برای یک نفر از ۳۵ لیر شروع می‌شود. این مبلغ برای اقامت در آپارتمان‌هایی است که برای گردشگران کرایه داده می‌شوند. البته آپارتمان‌های اجاره‌ای لوکس آنتالیا می‌توانند تا محدوده ۶۰۰ لیر نیز قیمت داشته باشند. چنانچه به دنبال هتل برای اقامت در تور آنتالیا خود می‌گردید هزینه‌های به ازای هر یک شب در هتل ۵ ستاره از ۲۲۰ لیر آغاز شده و برخی از هتل‌های فوق لاکچری آنتالیا حدود ۴۰۰۰ لیر قیمت دارند. چنانچه به دنبال یک سفر راحت و قیمت مناسب فارغ از تشریفات و خدمات لاکچری هستید می‌توانید در سفر به آنتالیا هتل‌های دوست داشتنی را با قیمت ۱۷۰ الی ۴۵۰ لیر ترکیه به ازای هر یک شب برای هر نفر پیدا کرده و اقامت کنید. این درحالی است که هتل‌های سه ستاره آنتالیا قیمت پایین‌تری (۱۰۰ الی ۲۵۰ لیر) از شما درخواست خواهند کرد. ارزان‌ترین گزینه برای اقامت در آنتالیا، هاستل‌ها هستند. هزینه هاستل‌های آنتالیا بین ۵۰ الی ۱۰۰ لیر متغیر هستند. البته توجه داشته باشید که اقامت در هاستل برای کسانی که به صورت خانوادگی سفر می‌کنند توصیه نمی‌شود. اما اگر قصد سفر تنهایی را به صورت کوله گردی دارید، هاستل ارزان‌ترین و بهترین مورد پیشنهادی برای شما خواهد بود.

 

آشنایی با بندر قدیمی آنتالیا

 

هزینه حمل و نقل عمومی در آنتالیا

طبیعتا سفر به آنتالیا همانند هر مقصد گردشگری دیگر با گشت و گذارهای شهری و بازدید از مناطق دیدنی آن همراه خواهد بود. بنابراین مسافران تور آنتالیا باید بخشی از بودجه خود را به جابجایی در سطح شهر و استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی آنتالیا اختصاص دهند. در کل آنتالیا شهر ساحلی کوچکی بوده و جابجا شدن در سطح آن با تاکسی توصیه می‌شود. تاکسی آسان‌ترین و سریع‌ترین گزینه برای گشت و گذار در آنتالیا است. هزینه سوار شدن به تاکسی در آنتالیا ۳.۵ لیر بوده و بعد از آن به ازای هر یک کیلومتر حدود ۳ لیر دریافت می‌شود. البته بسته به ساعت و ترافیک این مبلغ می‌تواند تا سقف ۵ لیر نیز افزایش یابد. اغلب تاکسی‌های آنتالیا مجهز به کیلومتر شمار هستند. توصیه میکنیم برای جلوگیری از کلاهبرداری حتما تاکسی‌هایی را انتخاب کنید که کیلومتر شمار آن‌ها سالم است. هزینه کرایه تاکسی در ساعات شب در آنتالیا دو برابر روز حساب می‌شود.

چنانچه استفاده از تاکسی در سفر به آنتالیا با بودجه مسافرتی شما همخوانی ندارد، می‌توانید به سراغ ارزان‌ترین وسایل نقلیه عمومی در آنتالیا بروید. اتوبوس، تراموا و دلموش (ون‌های مخصوص ترکیه) از جمله گزینه‌های اقتصادی‌تر برای گشت و گذار شهری در آنتالیا هستند. به این صورت که کرایه سوار شدن به اتوبوس در آنتالیا حدود ۲ الی ۳ لیر خواهد بود و این از لحاظ اقتصادی در مقایسه با تاکسی بسیار به صرفه است. در صورت تمایل می‌توانید از بلیط‌های قابل شارژ برای جابجا شدن بین چند مسیر از طریق اتوبوس در طول سفر خود استفاده کنید. جابجا شدن به کمک تراموا نیز در آنتالیا تقریبا ۲ لیر هزینه خواهد داشت. تراموا ارزان‌ترین گزینه در بین دیگر موارد برای گشت و گذار شهری در آنتالیا است.

 

هزینه خوردن غذا در آنتالیا

در برآورد کردن هزینه‌های سفر به آنتالیا باید بخشی را نیز برای وعده‌های غذایی خود در نظر بگیرید. البته اگر رزرو هتل شما شامل ارائه سرویس صبحانه، ناهار و شام باشد از این مورد خیال شما راحت خواهد بود. در غیر این صورت باید بخش از بودجه خود را صرف رستوران‌گردی در آنتالیا کنید. در کل هزینه غذا در آنتالیا بالا نبوده و گردشگران با مبلغ‌های پایین می‌توانند از غذاهای خیابانی و غذاهای محلی آنتالیا لذت ببرند. علاوه بر این انتخاب رستوران نیز در بودجه سفر شما تاثیرگذار خواهد بود. به این صورت که اگر یک رستوران بسیار لوکس و گران ‌قیمتی را برای وعده غذایی خود انتخاب کنید، طبیعتا هزینه بسیار بالایی را نیز باید بابت آن پرداخت کنید. معمولا قیمت هر وعده غذایی در یک رستوران معمولی در آنتالیا به ازای هر یک نفر چیزی در حدود ۱۵ الی ۵۰ لیر خواهد بود.

 

لوکس‌ترین هتل‌های منطقه ساید آنتالیا

 

هزینه تفریح در آنتالیا

اصلی‌‌ترین هدف از سفر به آنتالیا تفریح و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن است. از آنجایی که اغلب تفریحات خاص آنتالیا نیاز به پرداخت هزینه دارند پس در بودجه سفر خود باید به این گزینه نیز توجه شود. البته پرطرفدارترین تفریح در آنتالیا دراز کشیدن در سواحل آنتالیا و شنا در آب‌های نیلگون آن است. چنانچه شما نیز به دنبال چنین تفریحی هستید هزینه سفر شما چندان زیاد نخواهد بود. اما اگر قصد تفریحات مختلف از قبیل شاتل سواری، بنانا، غواصی و ... را دارید باید کمی هزینه کنید. در زیر هزینه چند مورد از تفریحات آنتالیا آورده شده است:

 

جمع‌بندی

با در نظر گرفتن هر آنچه که در این مقاله گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که هزینه سفر به آنتالیا مبلغ ثابت و مشخصی برای تمامی افراد نخواهد بود. چرا که هزینه‌های می‌توانند بسته به پارامترهای مختلف بسیار متغیر باشند. اینکه چه نوع هتلی را برای اقامت خود در آنتالیا انتخاب می‌کنید و یا قصد سفر با تور زمینی یا هوایی را دارید نقش اساسی در برآورد کردن هزینه سفر شما خواهد داشت. از طرفی دیگر تفریحاتی که در آنتالیا انتخاب می‌کنید و یا خریدهای شخصی که در برترین مراکز خرید آنتالیا انجام می‌دهید تا حد زیادی در هزینه‌های نهایی شما تاثیرگذار خواهند بود. با در نظر گرفتن تمامی این موارد می‌توان بودجه‌ای را که هر یک نفر برای داشتن یک سفر متوسط در آنتالیا داشته باشد، تعیین کرد چیزی در حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومان خواهد بود. توجه داشته باشید که این نرخ برای تابستان ۱۴۰۱ مشخص شده و به دلیل نوسانات ارزی می‌تواند دچار تغییر شود. از طرفی دیگر تاکید می‌شود که این یک مبلغ تقریبی بوده و در صورت رفتن به مراکز خرید لوکس و اقامت در هتل‌های ۵ ستاره لاکچری هزینه نهایی شما بسیار بیشتر از این مقدار خواهد بود.

 

۵ پارک ملی جذاب در استان آنتالیا

۱۶ شهریور ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 14 شهریور 1402)

نظرات کاربران