بهترین ریزورت‌های خانه درختی در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
بهترین ریزورت‌های خانه درختی در هند

اگر به دنبال جاهایی متفاوت برای اقامت در تور هند هستید، خب امروز انتخاب‌های جالبی برایتان در نظر گرفته‌ایم. خانه‌هایی درختی که در دل طبیعت قرار گرفته‌اند و سفری کاملا متفاوت را برای شما رقم خواهند زد. چند مورد از این ریزورت‌ها در کرالا واقع شده که طبیعتی شگفت‌انگیز دارند و بقیه نیز در جاهایی خاص واقع شده‌اند. همراه ما باشید تا این اقامتگاه‌های زیبا را به شما معرفی نماییم.

 

Vanya Tree House  | تکادی، کرالا

یکی از چیزهایی که ابتدا باید در مورد Vanya Tree House گفت این است که مسیر رسیدن به این محل به اندازه‌ی اقامت در آن‌جا زیباست. مسیر جنگلی شگفت‌انگیزی که در تکادی باید طی کنید تا به این محل برسید. این مجموعه در جنگلی مملو از درختان مختلف واقع شده و هر روز صبح شما با صدای پرندگان از خواب بیدار خواهید شد و در فاصله‌ی بسیار کمی از شما، یک رودخانه زیبا نیز واقع شده است. Vanya Tree House دارای چند خانه‌ی درختی است که با پلکان‌های چوبی به آن‌جا دسترسی خواهید داشت و بعضی از خانه‌ها نیز با پل‌های معلق به هم وصل شده‌اند. کلبه‌های ظاهری معمولی دارند و در داخل نیز امکانات رفاهی استانداردی برایشان در نظر گرفته شده است. اما وجود تراس چوبی نسبتا بزرگ باعث شده تا به راحتی بتوانید از منظره‌ی زیبای جنگل لذت ببرید.

با اقامت در این محل به جاهایی همچون تپه‌های زیبای ادوکی، رودخانه پریار و پارک ملی پریار دسترسی خواهید داشت. نزدیک‌ترین فرودگاه‌های هند به این مجموعه، کالیکوت بوده که ۱۴۰ کیلومتر از آن‌جا فاصله دارد اما به طور کلی دسترسی به Vanya Tree House از کرالا خیلی راحت است.

Vythiri Resort  |  وایاناد

شرایط Vythiri Resort خیلی شبیه به گزینه قبلی‌مان است و این محل نیز در کرالا واقع شده و تقریبا در تمامی ماه‌های سال برای اقامت می‌توانید به آن‌جا بروید. این مجموعه در مکانی مرتفع‌تر واقع شده و واحدهای آن بزرگ و لوکس هستند و حتی به غیر از خانه‌های درختی چند ویلای بسیار مجهز همراه با استخر نیز در این مجموعه ساخته شده که هر کدامشان برای اقامت، انتخابی عالی به حساب می‌آیند.

از ویژگی‌های این محل می‌توان به نزدیک به رودخانه‌ اشاره کرد و اگر چه خانه‌های درختی آن چسبیده به رودخانه نیستند اما تنها چند قدم تا آن‌جا فاصله خواهید داشت و همچنین یک پل زیبا روی این رودخانه درست شده که برای عکاسی عالی به نظر می‌آید. فضای لاکچری، ارتفاع بالای خانه‌های درختی، امکانات خیلی خوب، سرو غذاهای با کیفیت، نزدیکی به دریاچه قلب و پناهگاه حیوانات وایاناد، از دیگر ویژگی‌های Vythiri Resort به حساب می‌آید. فاصله‌ی این محل تا فرودگاه حدود ۲۲۳ کیلومتر است اما مثل Vanya Tree House دسترسی به این مجموعه نیز اصلا سخت نیست.

 

خاص‌ترین مکان‌ها برای لذت از طبیعت دهلی

Tree House Resort  |  جیپور، راجستان

دیگر گزینه لاکچری لیست ما در راجستان قرار دارد واقع شده که یکی از مقاصد گردشگری محبوب در هند به حساب می‌اید. Tree House Resort از واحدهای اقامتی بزرگ و شیکی درست شده که اگر چه ارتفاع زیادی نسبت به زمین ندارند، اما زیبا هستند، امکانات خیلی خوبی در آن‌ها تدارک دیده شده و همچنین از نظر محیطی نیز در مکانی جنگلی و فوق‌العاده جذاب قرار گرفته‌اند.

البته تمام واحدهای Tree House Resort شامل خانه‌های درختی نبوده و در چند قدمی این خانه‌ها، یک سری ویلا چسبیده به رودخانه نیز ساخته شده است. این مجموعه در کنار استخر شنا، زمین بدمینتون، سالن ورزش، زمینی برای تیراندازی با کمان و حتی گلف نیز برای مهمانانش تهیه دیده است اما خب این را هم باید در نظر بگیرید که Tree House Resort به هیچ وجه جایی ارزان برای اقامت نیست. این مکان همچنین با توجه به قرار گیری در نزدیکی جیپور، جزو در دسترس‌ترین انتخاب‌های لیست ما نیز به حساب می‌آید و تنها ۴۸ کیلومتر از فرودگاه این شهر محبوب فاصله دارد. پیشنهاد ما این است که اگر قصد اقامت در این خانه‌های درختی زیبا را داشتید، حتما بین ماه‌های اکتبر تا مارس به آن‌جا بروید.

Hornbill River Resort  |  داندلی، کراناتاکا

بر خلاف گزینه‌ی قبلی لیستمان، Hornbill River Resort جزو جاهایی با قیمت پایین است که خانه‌های درختی آن در فاصله‌ی ۱۲ متری از سطح زمین قرار گرفته و مشرف به رودخانه هورنبیل است و منظره‌ای بسیار زیبا را برایتان به ارمغان خواهد داشت. خانه‌های درختی این مجموعه هر کدام با دیگری متفاوت هستند و یکی از آن‌ها، به طور کامل دو تا دورش شیشه‌ای بوده و یکی دیگر کاملا از چوب ساخته شده است و تنها پنجره‌ای نسبتا کوچک دارد.

صدای رودخانه و پرندگانی که در طبیعت بسیار زیبای داندلی زندگی می‌کنند، دسترسی به تفریحاتی مثل قایق سواری که در رودخانه می‌توانید انجام دهید، امکان بازدید از معابد هند مانند معبد داندلاپا و غارهای کاوال و بسیاری ویژگی‌های دیگر هستند که باعث می‌شوند، Hornbill River Resort را به عنوان مکانی عالی برای اقامتی متفاوت به شما معرفی کنیم. البته باید در نظر بگیرید که در Hornbill River Resort خبری از امکانات لاکچری نیست و همه چیز در حد استاندارد برای مسافران تور هند تهیه دیده شده است.

 

راهنمای سفری خانوادگی با کودکان به آگرا

Tree House Hideaway | بانداوگار، مادیا پرادش

از مادیا پرادش همیشه به عنوان یکی از مقاصد محبوب با طبیعت زیبای هند یاد می‌شود و خب Tree House Hideaway نیز در میان جنگل‌های بسیار جذاب این منطقه بوده و خانه‌های زیبای درختی و فضایی گرم و دوست داشتنی را پدید آورده است. در مجموع تنها ۵ خانه‌ی درختی در آن‌جا قرار گرفته که هر کدام تفریبا طراحی متفاوتی با دیگری داشته و دارای فضایی بزرگ و طراحی داخلی شکیل و رنگارنگی هستند.

از نکات جالب توجه درباره Tree House Hideaway این است که شما منظره‌ی فوق‌العاده‌ی پارک ملی بانداوگار و همچنین منطقه محافظت شده "ببر" را در مقابل دارید و هر روز صبح رو به چنین چشم اندازی از خواب بیدار خواهید شد. از دیگر ویژگی‌های این محل، طراحی مدرن و دوست دار طبیعت خانه‌های درختی است و به گونه‌ای ساخته شده تا کم‌ترین آسیب ممکن را به فضای اطرافش وارد کند. وقتی در آن‌جا هستید، حتما در سافاری‌های پارک ملی شرکت کرده، به تماشای پرندگان بپردازید و شب‌ها در تراس چوبی این خانه‌ها، ستاره‌ها را با کم‌ترین آلودگی نوری تماشا کنید. همچنین با توجه به موقیت جغرافیایی Tree House Hideaway، امکان دسترسی به تپه بانداوگار، پناهگاه حیوانات پانپاتا و چشم انداز کلیمبر را نیز خواهید داشت.

The Misty Tree House  |  مونار، کرالا

دوباره به کرالا برگردیم و این بار مجموعه‌ای در مونار را به شما معرفی کنیم که در نقطه‌ای بالا دست قرار گرفته و اغلب صبح‌های دریایی از مه، پیش چشمان شماست که روی کوه‌ و جنگل را پوشانده است. خانه‌های The Misty Tree House در ارتفاع بالایی از سطح قرار گرفته، با پل‌های چوبی به هم مرتبط هستند و فضایی بزرگ و طراحی نسبتا شیکی دارند.

فضای بزرگ The Misty Tree House باعث شده تا این محل، به خوبی بتواند میزبان خانواده‌هایی باشد، که می‌خواهند با امکاناتی خیلی خوب، روزهای تعطیلات خود را در طبیعت هند سر کنند. با اقامت در این بخش از مونار، به باغ‌های قهوه، مسیرهای طبیعت گردی و چند رودخانه دسترسی خواهید داشت و می‌توانید به سراغ باغات چای و روستای تاریخی پونارجانی نیز بروید. از دیگر ویژگی‌های این محل، می‌توان به آب و هوای خیلی خوبش در تمام طول سال اشاره کرد.

 

بهترین فعالیت‌های توریستی در جیپور

Tree House Cottages  |  مانالی، هیماچال پرادش

کم‌تر اقامتگاهی در هیمالیا پیدا می‌کنید که تا این حد زیبا باشد. شاید Tree House Cottages آن‌قدر که باید جز خانه‌های درختی به حساب نمی‌آید، اما واقعا زیبا و متفاوت هستند و اقامتی معرکه را برایتان به همراه خواهند داشت. این مجموعه البته یک اقامتگاه طبیعی بزرگ است که با پل‌های چوبی و باغ‌های مختلف به هم متصل شده و شما امکان اقامت در ویلاهای آن‌جا را نیز خواهید داشت.

فضای داخلی خانه‌های درختی نیز به اندازه بیرونش عالی کار شده و کف پوش چوبی، پنجره‌های متعدد که هیمالیای برف را برایتان به تصویر می‌کشد و امکانات رفاهی کامل، همه چیز را برای اقامتی خیلی خوب برایتان مهیا می‌کند. همچنین این خانه‌ها، حمام و سرویس بهداشتی را در خود دارند و نیازی به استفاده از سرویس‌هایی که در مجموعه گنجانده شده نخواهید داشت. دسترسی راحت به چندین صومعه تبتی، امکان بازدید از معابد هیدیمبا دوی و مانو و بسیاری جاذبه‌های دیگر مانالی از دیگر ویژگی‌های اقامت در Tree House Cottages به حساب می‌آید. این محل همچنین در طول سال، آب و هوایی خوب دارد با این حال، پیشنهاد می‌کنیم در طول زمستان به آن‌جا نروید تا راحت‌تر بتوانید از جاذبه‌های اطرافش دیدن کنید.

Green Magic Nature Resort  |  وایاناد، کرالا

آخرین گزینه‌ی لیست امروزمان نیز به کرالا اختصاص دارد. خانه‌های درختی این مجموعه، بر خلاف بسیاری دیگر از مجموعه‌هایی که به این نام فعالیت می‌کنند، واقعا درختی بوده و در ارتفاع نسبتا بالایی قرار گرفته‌اند. واحدها هر کدام طراحی و وسعت متفاوتی داشته و همچنین در نزدیکی آن‌ها، رستورانی کنار رودخانه نیز ساخته شده که برای صرف غذا، به آن‌جا می‌توانید مراجعه نمایید.

Green Magic Nature Resort از آن جاهایی است که برنامه‌های تفریحی متنوعی برای مسافران خود تهیه می‌بیند. داشتن فضاهای عمومی برای لذت بردن جمعی از طبیعت، برگزاری برنامه‌های طبیعت گردی، سافاری و سافاری شبانه و حتی فضای بازی، از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود. در نزدیکی این محل نیز، چندین چشمه آب گرم، دریاچه "قلب" و همچنین چشم‌اندازهای زیبا وجود دارند که به جذابیت این مکان می‌افزاید.

 

معرفی برترین مقاصد ساحلی هند

۱۲ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران