اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا
اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در پاتایا

احتمالا توریستی وجود نداشته باشد که تا به حال هوس سفر با تور تایلند به سرش نزده باشد: کشوری با آفتاب داغ، ترکیبی از ازدحام و آرامش، مهمانی‌ها و زندگی شبانه هیجان انگیز، زیبایی طبیعی و ساختارهای معماری قابل توجه برای نمایش در اینستاگرام.

ا‌ینجا منطقه ای است که جوانان علاقمند به فعالیت در فضای باز، خانواده‌های دارای فرزند و مسافران سالخورده که هنوز روحیه ماجراجویی‌شان را از دست نداده‌اند را به سوی خود جذب می‌کند. بعلاوه استراحتگاه‌های تایلند، پر از فراوانی و تنوع هستند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین ریزورت‌های خانوادگی در پاتایا را در این رابطه مطالعه نمایید.

و البته برای کسانی که ترجیح می‌دهند تعطیلاتشان را در آسیا بگذرانند، اغلب یک دوراهی وجود دارد: تور پاتایا یا پوکت. این دو خطه بسیار وسیع، بیشترین محبوبیت را در بین گردشگران به دست آورده‌اند. اما سفر با تور پاتایا، دقیقا چه جذابیتی دارد و چه گزینه‌های توریستی را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد؟ این سوالی است که ما در ادامه به آن پاسخ خواهیم گفت و با معرفی زیبایی‌های پاتایا، اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها را معرفی خواهیم کرد.

 

هتل‌ها و ریزورت‌های پاتایا

اولین شناخت از منطقه و سنت‌های پاتایا، معمولا با بررسی اقامتگاه‌هایش آغاز می‌شود. در اینجا، می‌توانید فرهنگ آسیایی را کاملا احساس کنید: تایلندی‌های مینیاتوری خندان که با مهمان نوازی به استقبال مسافران می‌آیند، سبک شرقی و فضای داخلی رنگارنگ غیرمعمول، لذتی وصف ناپذیر را به همراه می‌آورند و نویدبخش تعطیلاتی عالی هستند.

پیشنهاد می‌کنیم بسته به علایق و نحوه وقت گذراندنی‌تان، محل اقامت رزرو کنید. در سفر به پاتایا با کودکان، ترجیحا بهتر است کمی از مرکز شهر دور باشید و فقط برای خرید، گشت و گذار و پیاده روی به شهر بیایید. اگر برای تفریحات و زندگی شبانه به پاتایا آمده‌اید، با خیال راحت جایی را برای اقامت در نزدیکی ساحل و یا خیابان واکینگ استریت انتخاب کنید. فقط به خاطر داشته باشید که این محدوده‌ها، همیشه شلوغ و بسیار پر سر و صدا هستند.

 

فعالیت‌های هیجان‌انگیز در پاتایا

هتل‌های پاتایا بسته به زیرساخت و موقعیت مکانی، تفاوت‌های قابل توجهی از نظر محدوده قیمت دارند. علاوه بر هتل‌های لوکس پاتایا، استراحتگاه‌های اسپا نیز وجود دارند که خدمات سلامتی را به مهمانان خود ارائه می‌دهند. گویی در یک آسایشگاه مجلل، در زیر درختان نخل شگفت انگیز هستید که در قلمرو آن چندین استخر شنا، زمین تنیس، سالن بدنسازی و بالاترین سطح خدمات ارائه می‌شوند.

یکی از این گزینه های به یادماندنی، هتل Long Beach پاتایا است. این اقامتگاه در ساحل وانگ آمات در بخش شمالی شهر واقع شده و نزدیکی به دریا، ساحل تمیز، آب شفاف و همچنین یک زمین بزرگ و به خوبی نگهداری شده با یک استخر شنا، این مکان را به یکی از محبوب‌ترین ریزورت‌ها بدل کرده است. اینجا لوکیشن‌های بسیار زیبایی، برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی وجود دارند.

باغ گیاهشناسی Nong Nooch

در سال ۱۹۵۴، یک زن و شوهر تاجر تایلندی مزرعه‌ای بزرگ برای کاشت درختان میوه خریدند. با این حال، پس از سفر به اروپا، آنها تصمیم گرفتند این قلمرو را به مناطق پارک جداگانه برای پرورش گلها در سبک‌های مختلف فرانسوی، انگلیسی، آلمانی تقسیم کنند.

برای مدتی طولانی، این زوج با پشتکار رشک برانگیزی به دنبال گیاهان عجیب و غریب کمیاب از دورافتاده‌ترین نقاط جهان بودند و آنها را با خود به پاتایا آوردند. تلاش آنها بی نتیجه نبود. به هر حال، این مکان اکنون یک باغ گیاهشناسی شگفت انگیز و اینستاگرامی است و به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های پاتایا بدل شده است. خصوصا ارکیده‌ها در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف، بسیار زیبا چشمگیر هستند. همچنین بزرگ‌ترین مجموعه درختان نخل جهان، در این باغ قرار دارد.

 

۷ تفریح و تجربه جذاب در رایونگ، پاتایا

جزیره Koh Lin

این جزیره کوچک برخلاف سایر جزیره‌های واقع در نزدیکی پاتایا، کاملا خالی از سکنه است. به همین دلیل، دارای تمیزترین سواحل اینستاگرامی و آب‌های شفاف است که علاقمندان به غواصی را به سوی خود جذب می‌کنند. البته در اینجا ساکنان بسیار خوبی زندگی می‌کنند: میمون‌های ماکاک بومی! این جانوران دوست داشتنی با خوشحالی از گردشگران استقبال می‌کنند، به این امید که خوراکی‌های خوشمزه دریافت کنند. اگر تصمیم گرفتید از این جزیره بازدید نمایید، پیشنهاد می‌کنیم با خودتان هندوانه بیاورید. میمون‌ها به هندوانه بسیار علاقمندند. در ضمن برای آمدن به اینجا، کافی است در تور جزایر مجاور شرکت کنید و از این طریق، خودتان را به اینجا برسانید.

Palace Sukhavati

این کاخ مجلل، محل سکونت یکی از ثروتمندترین افراد تایلند است که در تولید محصولات مرغ به ثروت زیادی دست یافته است. به همین دلیل ،این مکان در میان مردم به "کاخ پادشاه مرغ" شهرت دارد. افسانه‌ها حاکی از آن است که "شاه مرغ"، این بنا را ساخت تا آن را به حاکم وقت هدیه بدهد. اما حاکم، به طور غیرمنتظره‌ای این هدیه را رد کرد. سپس صاحب آن، درهای این کاخ را به روی عموم مسافران گشود و حتی برای ورود پولی نگرفت.

کاخ و اطراف آن برای کسانی که مکان‌های اینستاگرامی پاتایا برایشان جذابیت خاصی دارد، بسیار جالب خواهد بود. خصوصا عکس‌هایی با پس زمینه یک قلعه شیک با فواره‌ها و طاووس‌ها، بیشترین لایک‌های اینستاگرام را دریافت می‌کنند. همچنین در اینجا، اغلب می‌توانید صاحب قصر را ملاقات کنید که دوست دارد با مهمانان ارتباط برقرار کند و خوشحال می‌شود که جلوی دوربین ژست بگیرد.

 

معرفی ۵ رستوران روف تاپ در پاتایا

بار رستوران Horizon

این بار رستوران که روی پشت بام هتل در طبقه ۳۴ شکل گرفته است، منظره‌ای واقعا مسحورکننده از خلیج تایلند و پاتایا را ارائه می‌دهد. استراحت و شکم گردی در آن نه تنها در یک روز گرم و پس از گشت و گذاری خسته کننده در شهر بسیار غنیمت است، بلکه به دلیل جاذبه‌های بصری، چشمان شما را نیز اغنا کرده و عکس‌هایی جذاب را برای پیج اینستاگرامتان رقم می‌زند.  توصیه می‌کنیم برای لذت بردن حداکثری از جذابیت‌های این مکان، ساعت پنج بعد از ظهر و حوالی غروب آفتاب به اینجا بیایید.

پارک سنگی Million-year-old

اگر به مناظر سرسبز و طبیعت شگفت انگیز علاقمندید، توصیه می‌کنیم در سفر با تور پاتایا به این پارک سنگی بیایید که گویی روح گذشته‌ای دور در آن به پرواز درآمده است. جالب است بدانید بلوک‌های سنگی در اشکال و اندازه‌های مختلف از سراسر کشور و خارج از کشور به اینجا آورده شده‌اند. صاحب آنها به مدت 20 سال، سنگ‌هایی را جمع آوری کرد که بیش از ۱۰۰ میلیون سال قدمت دارند. و در سال ۱۹۹۴ بر اساس این مجموعه، پارک سنگی را به روی عموم گشود. همچنین یک مزرعه کروکودیل در این قلمرو وجود دارد که حدود ۶۰۰۰۰ سر را در خود جای داده است. می‌توانید از نمایش این موجودات مغرور لذت ببرید و با لاشه پرندگان و دوزیستان، به آنها غذا بدهید. در ضمن علاقمندان به کالاهای لوکس، می‌توانند کیف دستی یا کمربند منحصر به فرد چرم تمساح را در اینجا خریداری کنند.

باغ وحش Khao Kheow

در این باغ وحش و در زمینی عظیم به وسعت ۸۰۰ هکتار، ۸۰۰۰ نوع از متنوع‌ترین حیوانات، پرندگان و خزندگان زندگی می‌کنند. گفتنی است حیوانات به جای نشستن در قفس، در قلمرو حصارکشی راه می‌روند. اگر تا به حال تاپیر، بینتورنگ یا اسب آبی کوتوله را از نزدیک ندیده‌اید، در این باغ وحش فرصت بازدید از این موجودات شگفت انگیز را خواهید داشت. بعلاوه می‌توانید برای حیوانات، از ورودی باغ وحش غذا تهیه نمایید و به کودکتان بدهید تا به حیوانات غذا بدهد و این هیجان لذت بخش را تجربه کند. در ضمن اگر به فیل سواری علاقمندید، می‌توانید مسیرهای این باغ وحش را با فیل‌ها طی کنید.

 

بازدید از گالری هنر در بهشت پاتایا

آکواریوم پاتایا

اینجا یکی از پرطرفدارترین مکان‌های اینستاگرامی پاتایاست و اگر از طرفداران دنیای زیر آب و ساکنان آن هستید، بازدید از این مکان را از دست ندهید. تونل شیشه‌ای که در امتداد استخری بزرگ قرار دارد، به سه منطقه تقسیم می‌شود: صخره‌ها، ماهی‌ها و یک کشتی غرق شده.

با قدم زدن در امتداد چنین راهروی عجیب و غریبی، می‌توانید زندگی واقعی دریایی را در اطراف و بالای سرتان حس کنید. پروسه غذا دادن به ماهی نیز خود حکایت جالبی دارد: در ساعات خاصی، یک غواص برای تغذیه آبزیان به آکواریوم می‌رود. این اقدام، همیشه بینندگان زیادی را به خود جذب می‌کند و تماشای کوسه‌ها در این لحظه بسیار جالب است.

کوه Golden Buddha

اگر قصد سفر به پاتایا را دارید، حتما از یکی از جاذبه‌های اصلی پاتایا یعنی کوه بودای طلایی دیدن کنید. بر روی کوه، بزرگ‌ترین تصویر بودا در جهان، در صفحات طلایی قرار گرفته است و ارتفاع آن به ۱۳۰ متر می‌رسد. فرزندان شاه رامای نهم در سال ۱۹۹۶ به افتخار پنجاهمین سالگرد عروج شاه به تخت پادشاهی پدرش، دستور ساخت این تصویر بودا را دادند.

کار بر روی شکل صخره‌ای، به صورت شبانه روزی انجام می‌شد: در شب، کانتور با لیزر سوزانده می‌شد و در روز صیقل داده شده و با طلا پوشانده می‌شد. این منظره، بسیار زیبا و سرشار از آرامش بوده و افکار فلسفی را در مورد معنای زندگی برمی‌انگیزد و باعث می‌شود از زاویه‌ای متفاوت به دنیا نگاه کنید.

 

روزی فوق العاده در باغ وحش ببر سریراچا در پاتایا

جزایر پاتایا

سفر به جزایر تایلند، در بین گردشگران بسیار محبوبیت دارد. و مهم نیست کجا هستید: پاتایا یا پوکت. این گشت و گذارها، فرصتی باورنکردنی برای تماشای زیبایی طبیعت تایلند فراهم کرده و احساس می‌کنید قهرمان یک فیلم عاشقانه هستید. در واقع جزایر تایلند، تعطیلاتی برای جسم و روح به شمار می‌آیند. و البته بهتر است در فصول اوج گردشگری به جزایر پاتایا سفر نکنید تا بتوانید به قدر کافی از صدای امواج و آواز پرندگان و در عین حال تماشای زیبایی فوق العاده مناظر لذت ببرید.

در این میان، جزایر Koh Samet و Ko Chang بیش از سایرین طرفدار دارند. می‌توانید سفر یک روزه به یک جزیره داشته باشید و یا مدت بیشتری در آنجا بمانید. توصیه ما به شما این است که روی گزینه دوم فکر کنید تا به طور کامل، از بازدیدهای اینستاگرامی لذت ببرید و بیشترین لایک‌های اینستاگرام را برای این سفر به یادماندنی دریافت کنید.

معبد پناهگاه حقیقت

این سازه چوبی هم در داخل و هم در خارج، پیکره‌های حکاکی شده بسیاری از موضوعات مختلف اساطیر تایلندی را به تصویر می کشد. این آثار به ما می‌گویند که خیر همیشه بر شر پیروز می شود و خرد، قوی‌تر از جهل است. پناهگاه حقیقت به طور معمول به چهار منطقه تقسیم می‌شود که هر یک نماد فرهنگ خاصی هستند: تایلند، چین، هند، کامبوج.

جای تعجب است که معبد، بدون استفاده از میخ و فقط از چوب گرانبها ساخته شده است. و البته ساخت و ساز آن تا به امروز کامل نشده است. اما چرا؟ شنیده‌ها حاکی از آن است که وقتی یک تاجر محلی در سال ۱۹۸۱ مبلغ هنگفتی را برای ساخت این بنا اهدا کرد، یک فالگیر پیش بینی کرد که به محض اتمام ساخت و ساز، آن تاجر دچار مرگ ناگهانی خواهد شد!

ساحل Sattahip

اینجا با عنوان "ساحل دختر رقصنده" شهرت دارد. روزی روزگاری، مردم موسیقی زیبایی را در جزیره شنیدند و بلافاصله، یک زن تایلندی در حال رقص را مشاهده کرده و به نام او این ساحل شگفت انگیز نامگذاری شد.

همه کسانی که تعطیلات خود را در پاتایا گذرانده‌اند و از ساحل Sattahip دیدن کرده‌اند، بدون کوچکترین شکی، آن را بهترین ساحل در این محدوده می‌دانند. دریای نیلگون، ماسه‌های سفید و درختان مخروطی که در نزدیکی آن رشد کرده‌اند، مکانی ایده آل برای استراحت رقم می‌زنند. دریا در اینجا کم عمق، شفاف و کریستالی است. و البته تعداد زیادی از تایلندی‌ها، یک بازار محلی در اینجا برپا می‌کنند.

با این حال، در چنین مکان زیبایی می‌خواهید به طور کامل از مناظر اینستاگرامی و صدای امواج لذت ببرید و از تعطیلاتی ارزان‌تر نسبت به پوکت برخوردار شوید. زیرا بطور کلی پاتایا، استراحتگاهی است که در آن برای هر سلیقه و بودجه‌ای سرگرمی وجود دارد. و مهم نیست که این زمان را چگونه سپری کنید: در سواحل وحشی، در گشت و گذارهای آموزشی، یا در هتل شیک لانگ بیچ پاتایا. در هر صورت، مطمئنا تعطیلات شما برای مدتی طولانی در خاطرتان ثبت خواهد شد. منتظر چه هستید؟ همین حالا ویزای تایلند را بگیرید و به این سرزمین جادویی سفر کنید!

 

تجربه خریدی متفاوت در بازار شناور پاتایا

۲۸ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران