مراکز خرید ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
مراکز خرید ارمنستان

خرید در سفر، جزو کارهایی است که بسیاری از گردشگران به آن علاقه‌مندند. به همین منظور مراکز خرید ارمنستان تنوع خوبی در فروش اجناس برندهای بین‌المللی را به افراد ارایه می‌کند. همچنین بهترین مراکز خرید ایروان نقش مهمی را در گشت‌و‌گذار مسافران در این شهر ایفا می‌کنند و علاوه بر محصولات شیک و مدرن، وسایل عتیقه و قدیمی و صنایع دستی را هم می‌توانید در این فروشگاه‌ها پیدا کنید. در برخی از این بازارها هم می‌توانید خرید ارزان داشته باشید.

 

مراکز خرید ارمنستان

ایروان با تاریخچه غنی خود سالانه هزاران گردشگران به خود می‌بیند. بناهای تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، کافه‌ها و رستوران‌های خوب چیزی است که هر کسی را برای سفر با تور ارمنستان ترغیب می‌کند. در نتیجه می‌توانید در مدت مسافرت خود به شهر ایروان از مراکز خرید ارمنستان نیز دیدن کرده و هر آنچه نیاز دارید را خریداری کرده و لذت ببرید. شما با گشتی کوتاه در مراکز خرید ایروان برای عزیزانتان سوغاتی‌های ارمنستان همچون قهوه و شکلات، صنایع دستی، جواهرات نقره، فرش و قالیچه، مربای گردو، میوه خشک شده، خاچکار و دودوک تهیه کنید و با خود به شهرتان ببرید. در ادامه ۸ مرکز خرید عالی در ایروان را به شما معرفی می‌کنیم.

عکس: upload.wikimedia.org

 

مرکز خرید مترونوم

مرکز خرید مترونوم (Metronome Shopping Center) یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید ایروان بوده و در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. مترونوم شاپینگ سنتر دسترسی سریع و آسانی داشته و گردشگران به راحتی می‌توانند از خیابان ابوویان به آنجا برسند. این مکان تجاری واحدهای اداری، شرکت‌های دولتی، موسسات آموزشی، بانک‌ها و فروشگاه‌های مختلف را در خود جای داده است که گزینه ایده‌آلی برای داشتن یک خرید جذاب به نظر می‌آید. طراحی این مرکز خرید توسط معمار مشهور بریتانیایی صورت گرفته است. به این صورت که دارای یک فواره مسحور کننده در بخش مرکزی است و هر روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به بازدیدکنندگان خدمات ارایه می‌کند.

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان کاجازنونی، شماره ۶

 

لذت خرید از بازار سر پوشیده ایروان

عکس: metronome.am

 

مرکز خرید روسیا

روسیا مال ایروان (Rossia Mall) یکی دیگر از مراکز خرید ارمنستان در ایروان است که در خیابانی به نام تیگران متس واقع شده و فاصله بسیار نزدیکی با مرکز شهر و میدان جمهوری دارد. این مرکز خرید هفت طبقه سومین مرکز خرید بزرگ ایروان به شمار می‌رود و شما می‌توانید بوتیک‌هایی از برندهای بین‌المللی و محلی همچون آدیداس، ال‌سی‌وایکیکی، اووی‌اس و ... را در اینجا ببینید. انواع لباس‌های فانتزی، کفش‌های زیبا بخرید و ساعت‌ها در این مجموعه دیدنی بگردید. سوغات بخرید و در فودکورت خود را با انواع غذاهای خوشمزه و فست فود سیر کنید. روسیا مال منظره‌ای عالی از کلیسای معروف سنت گرگوری ایروان را دارد و  در ساعات کاری ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعالیت می‌کند.

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان تیگران متس ۱۶

عکس: dynamic-media-cdn.tripadvisor.com

 

گالری خرید تشیر استریت

 گالری خرید تشیر استریت (Tashir Street Shopping Gallery) یک مرکز خرید زیرزمینی است. این بازار یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید ایروان برای پیاده‌روی در خیابان شمالی به شمار می‌رود. حدود ۷۰ فروشگاه در سراسر این مرکز خرید وجود دارند که دارای جدیدترین لباس‌های دنیای مد، کفش، لوازم خانگی، مبلمان، محصولات کودک و لوازم الکترونیکی هستند. این مرکز خرید دارای ۶ درب ورودی و یک پارکینگ بزرگ برای تقریبا ۲۰۰ اتومبیل است. برخی از برندهای جدید و معروفی که در این مکان فرصت خرید از آن‌ها را خواهید داشت شامل Skechers، Togas، New Balance و Kare Design می‌شود. پس از خرید از بهترین‌ مراکز خرید ارمنستان، در یکی از کافه‌های شیک و مدرن این مرکز خرید نشسته و نوشیدنی دلخواه خود را نوش جان کنید. برای خرید در گالری تشیر استریت می‌توانید همه روزه از ساعات ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به آنجا بروید.

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان شمالی ۲

 

کافه‌ها و رستوران‌های دارای فضای باز در ایروان

عکس: visityerevan.am

 

ایروان مال

ایروان مال (Yerevan Mall) یکی از بهترین مراکز خرید ایروان است که مکانی بی‌نظیر برای خرید در خیابان آرشاکونیاتس به شمار می‌رود. ایروان مال در سال ۲۰۱۴ با مدیریت گروه شرکت‌های گلکسی افتتاح و سپس یک هایپر مارکت به آن اضافه شد و از بزرگترین مراکز خرید ارمنستان محسوب می‌شود. شما در این مجموعه می‌توانید سرگرمی‌های مختلفی داشته باشید و تفریح کنید. جزیره گنج کاپیتان کید، بزرگترین مرکز سرپوشیده در کل ارمنستان در داخل این مرکز خرید واقع شده است. همچنین اگر به فیلم علاقه دارید، می‌توانید سری به سینمای داخل آن زده و جدیدترین فیلم‌های هالیوودی را تماشا کنید. ناگفته نماند که تنها فروشگاه مانگو مردانه در کل کشور نیز در اینجا قرار دارد. ساعات کاری ایروان مال نیز همانند دیگر مراکز خرید شهر همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان آرشاکونیاتس ۳۴

عکس: dynamic-media-cdn.tripadvisor.com

 

دالما گاردن مال

دالما گاردن مال ایروان (Dalma Garden Mall)به عنوان اولین مراکز خرید ارمنستان شناخته می‌شود که در فاصله بسیار نزدیک به تپه تسیسرناکابرد واقع شده است. ساخت این مرکز خرید در سال ۲۰۰۹ حدود ۳ سال طول کشید. شما در این مرکز خرید می‌توانید برندهای مشهوری همچون Mango، Miss Selfridge، Carpisa، Giordano Pull & Bear، U.S Polo Assn.، Bata، Aldo، GAP، Marks. & Spencer، Stradivarius، F & F، Armani Exchange، Bershka، Wallis و Zara را پیدا کنید. از مهم‌ترین امکانات دالما گاردن مال می‌توان به سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای معروف «ایروان سیتی» که یک فروشگاه بزرگ در داخل این مرکز خرید دارد، اشاره کرد. در اینجا می‌توانید تعدادی از بهترین جواهرات فروشی‌ها را نیز پیدا کنید. سینماهای زنجیره‌ای سینما استار به همراه رستوران‌ها، سالن بولینگ و زمین بازی برای کودکان از دیگر بخش‌های این مرکز خرید هستند که در کنار لذت خرید لحظات شاد و به یادماندنی را برای شما در تور ارمنستان رقم خواهند زد. دالما گاردن مال همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، بزرگراه تسیسرناکابرد ۳

 

سواحل تفریحی دریاچه سوان ارمنستان

عکس: upload.wikimedia.org

 

ریو مال

مرکز خرید ریو مال (RIO Mall) یکی دیگر از مراکز خرید ارمنستان است که در لیست بهترین‌ها قرار گرفته و موفق شده تا در مدت زمان کوتاه محبوبیت بسیار زیادی را بین گردشگران پیدا کند. این مکان هر آنچه که برای خرید کردن انتظار دارید را از فروشگاه‌های مد پوشاک گرفته تا فروشگاه‌های خرید سوغاتی در بر دارد. به علاوه، می‌توانید شاهد برخی از برندهای معتبر جهانی لوکس و گران قیمت باشید که در دیگر مراکز خرید ایروان پیدا نخواهید کرد. مثل هر مرکز خرید استاندارد و محبوب جهانی در ریو مال نیز مجموعه‌ای از انواع سرگرمی‌ها و تفریحات فراهم شده‌اند که در میان خرید می‌توانید خود را با آن‌ها سرگرم کنید. تماشای فیلم در استار سینما و خوردن غذاهای خوشمزه در رستوران‌های متنوع گوشه‌ای از امکانات ریو مال هستند که سبب محبوبیت بیشتر آن شده است. مرکز خرید ریو مال هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و شما می‌توانید کالای مورد نظر خود را از میان فروشگاه‌های شیک انتخاب کنید.

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان واهرام پاپازیان ۸

عکس: riomall.am

 

مرکز خرید مگا مال ماسیو

مرکز خرید مگا مال ماسیو (Mega Mall Masiv Shopping Center) از دیگر مراکز خرید ارمنستان است. چرا که امکانات خرید این مجموعه با امکانات تفریحی آن ترکیب شده و فضایی بسیار جذاب و دوست داشتنی ایجاد کرده است. مگا مال ماسیو از نظر تعداد برندها و مساحت کل بزرگترین مجموعه خرید در ایروان به شمار می‌رود. برخی از اصلی‌ترین بخش‌های این مرکز خرید عبارتند از: هایپر مارکت شهر ایروان، هایپر مارکت وگا الکترونیک، فروشگاه نایک، بنتون، هرمیتاژ، آلکوت، ماتالان، ورزشگاه جهانی، مرکز سرگرمی ستاره سینما و رستوران‌ها مانند برگر کینگ و کی اف سی. اگر دوست دارید تا از این مرکز خرید بزرگ و باشکوه در سفر خود به ایروان دیدن کنید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید به آنجا بروید.

  • آدرس: ایروان، ارمنستان، خیابان گیا ۱۶

عکس: visityerevan.am

 

مرکز خرید ریچ پلازا

مرکز خرید ریچ پلازا (Rich Plaza Shopping Center) در خیابان سوان ایروان واقع شده و روزانه افراد بسیاری را برای خرید به سمت خود جذب می‌کند. ریچ پلازا در مجاورت مرکز تجاری معروف پتاک قرار دارد که دسترسی به آنجا را نیز برای شما آسان می‌کند. شاید این مرکز خرید نسبت به دیگر مراکز خرید ارمنستان کمی کوچک‌تر باشد اما فروشگاه‌های متنوع خوبی برای خرید دارد. ساعات کاری مرکز خرید ریچ پلازا کمی متفاوت بوده و درهای آن همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب به روی بازدیدکنندگان باز می‌شود و شما در این فاصله می‌توانید خرید کنید.

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان سوان ۱۲/۵

 

جذاب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در ارمنستان

عکس: move2armenia.am

 

علاوه بر این مراکز خرید ارمنستان که نام برده شد، بازار ورنیساج (Vernissage) در ایروان نیز ممکن است برای شما دیدنی باشد. بازار ورنیساج یا ورنیساژ، جای جالبی برای خرید سوغاتی‌های منحصربه‌فرد است و در نتیجه کمتر گردشگری پیدا می‌شود که در طول سفر خود از این بازار بازدید نکند. این بازار روباز در آخر هفته‌ها (شنبه و یکشنبه) در نزدیکی میدان جمهوری برپا می‌شود و شما می‌توانید اجناس عتیقه، پوشاک، عروسک، گلیم، مجسمه‌های کوچک و وسایل دکوراسیون منزل، کتاب‌های قدیمی، انواع فرش، صنایع دستی و آثار چوبی را در آن پیدا کنید. حتی در بخشی از این بازار تابلوهای نقاشی به فروش می‌رسد که تماشای آن‌ها جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. علاوه بر این، خرید و فروش انواع حیوانات نیز در این محل انجام می‌شود. بازار ورنیساج اغلب تا ظهر خلوت است و بعدازظهرها حسابی شلوغ می‌شود. ساعت کاری این بازار از ساعت ۷ صبح تا ۶ بعد از ظهر است.

  • آدرس: نزدیک ایستگاه مترو میدان جمهوری، خیابان تشیر

عکس: img.itinari.com

 

 

۲۱ تیر ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 04 مهر 1402)

نظرات کاربران