لذت خرید از بازار سر پوشیده ایروان

جاذبه‌های گردشگری ایروان
لذت خرید از بازار سر پوشیده ایروان

یکی از جذابیت‌های هر سفری رفتن به مراکز خرید و خرید اجناس مورد نیاز شخصی و یا یادگاری و سوغاتی است. در کنار مراکز خرید مدرن و لوکس همیشه بازارهای سنتی نیز جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند. چرا که با رفتن به این مکان‌ها گردشگران می‌توانند در کنار خرید با فرهنگ‌ها و سنت‌های بومیان آن منطقه نیز آشنا شوند. از آنجایی که تور ارمنستان و سفر به پایتخت توریستی این کشور یعنی شهر ایروان همیشه در تمامی ایام سال میان گردشگران طرفداران زیادی دارد در این مقاله به معرفی بازار سنتی این شهر خواهیم پرداخت. اگر علاقه‌مند به آشنایی با بازار سرپوشیده ایروان هستید در این مقاله همراه ما باشید.

 

آشنایی با بازار سر پوشیده ایروان (Pak Shuka Yerevan Armenia)

بازار سرپوشیده ایروان یا به عبارتی دیگر پاک شوکا یکی از مکان‌های رنگارنگ و جذابی است که می‌توانید در طول سفر خود به ایروان از آن دیدن کنید. قدمت این بازار به سال ۱۹۵۲ برمی‌گردد. این بازار حال و هوایی بسیار متفاوت و لذت بخش دارد. قبل از هر چیزی بگوییم که نباید از این بازار انتظار خریدهای لوکس و شیکی را داشته باشید. اصلی‌ترین اجناس این بازار سرپوشیده را تنقلات و خوراکی‌های مخصوص ارمنستان تشکیل می‌دهد. پس مطمئن باشید که با شکمی سیر از این بازار بیرون خواهید آمد. از جمله خوراکی‌هایی که در این بازار فروخته می‌شوند عبارتند ار: آجیل تنقلات شیرینی‌های ارمنی و باقلواهای خانگی میوه خشک و ....

 

  ۵ تفریح شبانه در سفر نوروزی به ایروان 

Pak Shuka Yerevan Armenia

 

توصیه می‌کنیم حتی اگر اهل تنقلات و خرید نیستید باز هم از بازار سر پوشیده ایروان دیدن کنید. چرا که در این مکان می‌توانید با بومیان منطقه از نزدیک آشنا شوید. همچنین در پاک شوکا تنقلات و شیرینی‌هایی را خواهید دید که فرصت تست کردن آن‌ها به غیر از ارمنستان در جای دیگری نخواهید دید. همچنین با رفتن به این مکان می‌توانید نمونه‌ای از بهترین سبک معماری ارمنستان را مشاهده کنید.

 

چه چیزهایی در بازار سرپوشیده ایروان فروخته می‌شوند؟

از آنجایی که این بازار یک بازار قدیمی و سنتی است اجناس فروخته شده در آن نیز در همین سبک‌ها هستند. گردشگران می‌توانند انواع خوراکی‌های مخصوص ارمنستان از جمله میوه خشک، انواع میوه‌های تازه فصل، آجیل و خشکبار، صنایع دستی و سوغاتی‌هایی برای دوستان و آشنایان را در مغازه‌های این بازار پیدا کنند. معمولا در فصل تابستان غرفه‌های مخصوص برای فروش میوه‌ها بیشتر از هر زمان دیگری هستند. میوه‌هایی مثل آلبالو، توت، هلو و ... در این زمان توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. در عوض در فصل زمستان میوه‌های خشک و باقلواها و شیرینی‌های سنتی و خانگی ارمنستان جای میوه‌ها را به خود می‌گیرد.

 

  بهترین مراکز خرید ارمنستان برای عاشقان خرید

Pak Shuka Yerevan Armenia

 

در این میان می‌توانید خوراکی‌هایی مثل پنیرهای مخصوص ارمنستان و ژامبون‌های تند باستورمای که اصلی‌ترین محل تولید آن‌ها ارمنستان می‌باشد را نیز خریداری کنید. فروشندگان در بسیاری از مغازه‌ها از شما با محصولات خود پذیرایی خواهند کرد. در نتیجه این امکان را خواهید داشت تا قبل از خرید مزه آن‌ها را بچشید و سپس بخرید.

بخش دیگری از بازار سرپوشیده ایروان به مغازه‌های مخصوص کالاهای لوازم شکار مثل ماهیگیری چراغ قوه ابزارآلات ظرف و ظروف و چیزهای دیگری از این قبیل اختصاص داده شده است. مهم‌ترین موضوع اینکه تمامی اجناس قیمت بسیار مناسبی دارند. در نتیجه می‌توانید با خیال راحت خرید کنید. فروشندگان این مغازه‌ها نیز معمولا بومیان ایروان هستند. آن‌ها معمولا افرادی بسیار مهمان‌نواز و مهربان می‌باشند. قطعا از رفتن و خرید کردن در این بازار لذت بسیار زیادی خواهید برد.

 

  بهترین هتل‌های ۴ ستاره در ایروان 

Pak Shuka Yerevan Armenia

 

مسیر بازدید از بازار سرپوشیده ایروان

بازار سرپوشیده ایروان در سمت شمالی این شهر (North Avenue) و در خیابان مشتوتز ساخته شده است. برای بازدید از آن می‌توانید از تاکسی‌های درون شهری استفاده کنید. این روش راحت اساو البته هزینه زیادی هم ندارد. بعد از بازدید از این بازار می‌توانید از مرکز خرید تشیر که در همین نزدیکی‌ها واقع شده است نیز دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا فصل تابستان را برای بازدید از پاک شوکا انتخاب کنید. چرا که در این فصل از سال تنقلات موجود متنوع‌تر و رنگین‌تر خواهند بود.

 

  ۶ سوغاتی ویژه که در سفر به ایروان می‌توانید تهیه کنید 

Pak Shuka Yerevan Armenia

 

مدت زمان پیشنهادی برای گشتن در کل این بازار چیزی در حدود یک و نیم ساعت است. در نتیجه خیلی زمان شما را نخواهد گرفت. ولی در عوض یک تجربه بسیار خوبی را به شما خواهد داد. بازار سرپوشیده ایروان در تمامی روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب باز است. در نتیجه گردشگران فرصت زیادی برای بازدید خواهند داشت.

۲۴ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران