بهترین کارهای رایگان در باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
بهترین کارهای رایگان در باتومی

تور باتومی محبوب‌ترین مقصد تابستانی و ساحلی در گرجستان است که تابستان‌ها بهترین سه ماهه خود را در سال تجربه می‌کند. روزهای آفتابی، ماسه‌های سیاه درمانی، امکانات زیرسختی مناسب و تفریحات آبی چیزهایی هستند که باتومی برای شما به ارمغان می‌آورد. البته به همین نسبت که تابستان بهترین زمان سفر به باتومی است اما چون اوج فصل گردشگری است قیمت‌ها نیز از هر زمان دیگری بالاتر است. اما در این شهر کارهای رایگانی وجود دارد که با آن‌ها می‌توانید هزینه‌ها را کنترل کنید. در ادامه به کارهای رایگانی که در این شهر می‌توانید انجام دهید نگاهی می‌اندازیم.

 

بلوار باتومی

حتما در بازدید از باتومی به قدیمی‌ترین جاذبه آن یعنی بلوار باتومی بروید. این بلوار دوست‌داشتنی در کنار دریای سیاه، پر از فرصت‌های جذاب برای گذراندن یک روز عالی در بیرون است. ساخت آن در سال ۱۸۸۱ و در نتیجه ماموریت فرماندار وقت به باغبان آلمانی به نام Reseller برای ایجاد پارکی در حاشیه دریای باتومی آغاز شد. این پارک مکانی شگفت انگیز در شهر است که مساحت عظیمی دارد و می‌توان به عنوان قلب شهر از آن نام برد. یک نمایش جذاب صدا و آب در شب وجود دارد و برخلاف سایر برنامه‌ها، این نمایش ساعت‌ها بدون وقفه اجرا می‌شود. تفرجگاه هم زیباست، و هم برای قدم زدن خوب است. بالاتر از همه چیز چیزی که بیش از حد شما را شگفت زده می‌کند، ارائه بازی‌های مختلف مانند تنیس روی میز، استخر و غیره است. این بلوار بسیار دوست داشتنی و پر جنب و جوش با منظره مسحورکننده دریای سیاه است و با پارک 6 می مکانی ایده آل برای پیاده روی صبح و عصر عالی برای همه، از خانواده گرفته تا بچه ها و مسافران انفرادی و زوج ها محسوب می‌شود. برای سرگرمی بیشتر یک اسکوتر الکترونیکی اجاره کنید و از بهترین قسمت باتومی لذت ببرید.

آدرس: 1 Nikoloz Baratashvili Street, Batumi, Georgia

 

پارک 6 می/ پارک مرکزی

قدیمی‌ترین پارک عمومی شهر یعنی پارک 6 می باتومی خیلی بیش از یک پارک عمومی فعالیت و ویژگی در خود جای داده است. این پارک دارای یک دلفیناریوم، یک آکواریوم، یک باغ وحش و حتی یک دریاچه است. این پارک توسط یک باغبان پروسی به نام رسلر در قرن هجدهم طراحی و ساخته شد، و زمانی که امپراتور روسیه الکساندر سوم در سال ۱۸۸۸ از ماگنولیا بازدید کرد به افتخار این مناسبت، این باغ به "باغ اسکندر" تغییر نام داد. سرانجام پس از اصلاحات فراوان در سال ۲۰۰۶، پارک 6 می نامگذاری شد. در سرتاسر باغ، تندیس‌ها و مجسمه‌های دیدنی را مشاهده خواهید کرد که فرصت‌های عالی برای عکاسی به شما می‌دهند.

دریاچه نوری گلی در داخل پارک 6 می دریاچه ای زیبا است که البته افسانه‌ای غم انگیز پشت آن دارد. طبق این افسانه نوزاد پسری که نامش نوری بود در دریاچه سقوط کرد و غرق شد. مادرش پس از درگذشت او هر روز به سوگ «نوری گلی» که به معنی نوری منتظرت هستم به دریاچه می‌رفت. اما برخلاف این داستان غم‌انگیز دریاچه واقعا زیباست و نمی‌توان زیبایی آن را نادیده گرفت.

 

بهترین رستوران‌های باتومی با غذای اروپایی

آدرس: JJXH+6C3, H. Abashidze St, Batumi, Georgia

 

کلیسای جامع ولادت مادر مقدس

این کلیسا، یک کلیسای کاتولیک قدیمی خیره کننده در باتومی است که اکنون به عنوان کلیسای ارتدکس فعالیت می‌کند. بعد از تمام گشت و گذارها رفتن به این کلیسای زیبای خیره کننده که با شگفتی‌های معماری ایتالیایی خودنمایی می‌کند، فرصت استراحت بسیار خوبی به شما می‌دهد. فضای داخلی تاریک و المان‌های گوتیک، این کلیسا شما را با روحیه‌ای از معنویت دنیای قدیم هیپنوتیزم می‌کند.

آدرس: Demetre Tavdadebuli St, Batumi, Georgia

 

مجسمه علی و نینو

مجسمه علی و نینو که در حاشیه دریای سیاه خودنمایی می‌کند از قضا راوی یکی از غم‌انگیزترین داستان‌های تاریخی مربوط به این منطقه است. همانطور که در باتومی پرسه می زنید، با نسیم تازه دریا که شما را به سمت ساحل می کشاند، دو مجسمه فولادی در اندازه واقعی را مشاهده خواهید کرد. این مجسمه‌های فلزی در واقع از روی داستان عاشقانه یک پسر مسلمان آذربایجانی - علی با یک شاهزاده خانم مسیحی گرجی - نینو "علی و نینو ساخته شده است. این مجسمه‌ها با ارتفاع ۸ متری در ساعت ۷ بعدازظهر حرکت می‌کنند به هم نزدیک شوند و بعد به خاطر جدایی دلخراش آن‌ها به دلیل تهاجم به روسیه شوروی از هم می‌گذرند و دور می‌شوند. کل این حرکت یک دوره ۱۰ دقیقه‌ای را در بر می‌گیرد. تماشای این اثر هنری و عاشقانه در پس زمینه غروب آسمان به شدت تاثیرگذار خواهد بود.

 

گشتی در میدان اروپا در سفر به باتومی

آدرس: MJ4V+66Q, Batumi, Georgia

 

پارک معجزه/ میراکل

پارک معجزه که در انتهای بلوار باتومی و درست در کنار برج الفبایی قرار دارد، و چون پروژه ساخت آن خیلی سریع و شگفت انگیز پیش رفت به این نام در آمد. پارک میزبان چندین کنسرت و رویداد در طول سال است و تابستان‌ها فستیوال‌های موسیقی الکترونیک زیادی را شاهد خواهد بود در حالی که در فصل سال نو در زمستان‌ها درخت زیبایی در وسط پارک برپا می‌شود. این پارک همچنین سایر جاذبه‌های محبوب باتومی مانند مجسمه عشق، خانه نور و چرخ و فلک را در خود جای داده است. چرخ و فلک یکی دیگر از جاذبه‌های برجسته باتومی است که مناظر پانوراما خیره کننده‌ای از شهر را ارائه می‌دهد. بنابراین، می‌توان گفت که پارک معجزه خانه اکثر جاذبه‌های مهم باتومی است. این پارک که در حال حاضر تحت بازسازی است، وعده داده که چیزهای هیجان انگیزتری برای سرگرم کردن گردشگران ارائه کند. همانطور که در بلوار باتومی قدم می‌زنید، با توجه به ساختارهای نمادین آن، به راحتی می‌توانید این جواهر را در انتهای تفرجگاه پیدا کنید. این پارک برای گذراندن شبی زیبا به شدت ایده‌آل است.

 

آدرس: MJ4Q+GX6, Batumi, Georgia

 

باتومی پیازا

اگر می‌خواهید غذاهای گرجستانی را امتحان کنید، میدان باتومی جایی است که بهترین‌ها را ارائه می‌دهد. میدانی عجیب با کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، اینجا جایی است که می‌توانید به بهترین شکل از ذات باتومی لذت ببرید. پیازا که برای بازدید در یک بعد از ظهر گرم یا یک عصر دلپذیر برای یک غذای گرجی یا اروپایی عالی است، تلفیقی از معماری تماشایی، کافه‌های منحصربه‌فرد و یک برج ساعت درخشان است که منظره‌ای ۳۶۰ درجه از این شهر زیبا را ارائه می‌دهد. اگر خوش شانس باشید، می‌توانید شاهد نواختن یک یا دو ساز توسط یک نوازنده خیابانی هم باشید! جایی که می‌توانید روز خود را در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌ها بگذرانید و به خوردن غذا بپردازید، با یک کتاب خوب برای خواندن، همراه با موسیقی دلنشین که در پس‌زمینه پخش می‌شود. با این حال، شاید لازم باشد کمی بیشتر از آنچه انتظار داشتید منتظر بمانید زیرا خدمات مشتری ممکن است کمی کند باشد. اما اگر عجله ندارید، بنشینید و استراحت کنید!

 

در سفر به باتومی کجا چی بخوریم؟

آدرس: 12 Parnavaz Mepe St, Batumi, Georgia

 

برج الفبا

اگر می‌خواهید در بالای سازه‌ای به ارتفاع ۱۳۰ متر از منظره پرنده‌ای شهر لذت ببرید، برج الفبا بهترین مکان برای رفتن است. این نماد متمایز بودن الفبای گرجی و مردم، برداشت جالبی از معماری در حال تحول شهر است. این دو نوار مارپیچ که به شکل DNA طراحی شده‌اند، با الگوی مارپیچ دوگانه آشنای خود، از برج بالا می‌روند و ۳۳ حرف از الفبای گرجی را در خود جای می‌دهند که هر کدام ۴ متر ارتفاع دارند. این الفبای ساخته شده از آلومینیوم به خودی خود دیدنی است! همانطور که به بالای برج می‌رسید، با یک توپ نقره‌ای غول پیکر روبرو می‌شوید که شما را شگفت زده می‌کند.

آدرس: Batumi, Georgia

 

فواره نپتون، باتومی

نمونه دیگری از معماری خیره کننده گرجستان، فواره نپتون است که در خیابان روستاولی قرار گرفته است. با توجه به نزدیکی آن به میدان اروپا، می‌توانید به راحتی با کمی قدم زدن در اطراف، این فواره را ببینید. به خصوص اگر از میدان اروپا به سمت یا از بلوار باتومی می‌روید، می‌توانید به راحتی این جاذبه استادانه باتومی را ببینید. اساسا این فواره تصویری از نپتون است که توسط "پری دریایی‌های شیرده" احاطه شده است! از هر نظر، به دلیل ایده آبنما و البته مجسمه سازی مجسمه، به نظر می‌رسد به قسمتی از ایتالیا منتقل شده‌اید. البته به این دلیل است که مجسمه کپی از فواره نپتون در میدان نتونو واقع در شهر بولونیا در ایتالیا است. این فواره مکانی زیبا برای عکاسی باشکوهی از معماری خیره کننده باتومی است.

 

هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری باتومی

آدرس: Rustaveli Ave, Batumi, Georgia

 

بندر دریایی باتومی

یکی از مهم‌ترین بنادر گرجستان، بندر دریایی باتومی، موقعیت برتر این کشور از نظر کشتی سازی، تولید سبک و همچنین فرآوری مواد غذایی است. از دهه‌های گذشته این بندر یک مرکز لجستیکی حیاتی برای کل منطقه قفقاز بوده است و نقش بسزایی در توسعه باتومی به عنوان یک شهر داشته است. جدا از همه مشاغل جدی، بندر دریایی باتومی پناهگاه واقعی تنقلات برای شکم پرستان است! می‌توانید بهترین تنقلات را در باتومی، همین جا میل کنید و از نوشیدنی‌های محبوب سفارش دهید. بنشینید و حرکت کشتی‌ها را به سمت داخل و خارج تماشا کنید، عصرها، زمان بسیار زیبایی است، اگر علاقه خاصی به دیدن وقایع بندر دارید، همراه با نورپردازی هیجان انگیز می‌توانید از مناظر اطراف لذت ببرید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید با قایق سواری به دریا بروید، به خصوص در هنگام غروب آفتاب مناظر زیبایی شما را احاطه خواهد کرد و اگر کمی خوش شانسی داشته باشید ممکن است با چند دلفین بازیگوش هم روبرو شوید.

آدرس: 3 Gogebashvili St, Batumi 6003, Georgia

۲۰ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران