استراحتی گرمسیری در سواحل نها ترانگ

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
استراحتی گرمسیری در سواحل نها ترانگ

سواحل نها ترانگ که در اطراف شهر تفریحی و ساحلی نها ترانگ گسترده شده‌اند و تعداد بی شماری از مناظر و فعالیت‌های تفریحی را برای بازدیدکنندگانی که به دنبال آفتاب گرفتن در طول تعطیلات‌شان هستند، ارائه می‌دهد. سواحل نها ترانگ از زیباترین و بهترین سواحل تور ویتنام هستند که اغلب ریویرای دریای چین جنوبی نامیده می‌شود، دارای یک خط ساحلی زیبا به طول ۶ کیلومتر با طیف گسترده‌ای از غذاخوری‌ها و گزینه‌های اقامتی است که در امتداد سواحل شنی سفید قرار دارند. از ساحل شلوغ تران فو برای مسافرانی که می‌خواهند در مرکز همه فعالیت‌ها باشند تا ساحل دورافتاده بای دای، برای افرادی که می‌خواهند از شلوغی شهر فرار کنند، هر گردشی در دسترس قرار دارد.

 

ساحل تران فو

تقریبا از هر نقطه شهر نها ترانگ می‌توان به ساحل تران فو رفت و آمد که همین آن به یکی از محبوب‌ترین سواحل شهر تبدیل کرده است. این ساحل در نزدیکی خیابان مشهور و نمادین تران فو که یک گردشگاه ساحلی زیبا با تعداد زیادی استراحتگاه‌های لوکس و متوسط در کنار ساحل، خوابگاه‌ها، فروشگاه‌های سوغاتی، موزه‌ها و رستوران‌های غذاهای دریایی است، قرار گرفته است. همچنین تران فو برای تفریحات و گشت و گذار شبانه هم بسیار محبوب و شناخته شده است. جاهایی که اغلب توصیه می‌شود شامل Sailing Club Nha Trang، Skylight Nha Trang sky deck و rooftop beach club می‌شود. از طرف دیگر، طیف وسیعی از فعالیت‌ها مانند موج‌سواری، غواصی، تورهای دوچرخه‌سواری، درمان‌های آبگرم، مدیتیشن، و یوگا در اطراف ساحل تران فو وجود دارد که توریست‌ها را عاشق و دیوانه خود می‌کند با این همه ویژگی مثبت و دلخواهی ک این ساحل دارد چشم پوشی از آن ممکن نیست.

 

سفر دریایی در رودخانه مکونگ هوشی مین

ساحل هون چونگ

ساحل هون چونگ درست در شمال ساحل تران فو در نها ترانگ قرار دارد که تنها با یک سرچشمه کوچک از هم جدا شده‌اند. این ساحل از برج‌های نمادین پو ناگار چام ۵ دقیقه با ماشین فاصله دارد، جایی که با یک منطقه ساحلی آرام و تشکیلات صخره‌های انباشته‌ای که به سمت دریا امتداد دارند، از شما استقبال می‌شود. ورود به ساحل رایگان است، اما برای بالا رفتن از صخره‌ها باید هزینه ورودی بپردازید. با مناظر پانوراما از جزایر مجاور و ساحل هلالی شکل Nha Trang این ساحل واقعا ارزش وقت و هزینه را دارد. فضای اینجا بسیار آرام است، و چندین کافی شاپ و غذاخوری‌های دریایی که در امتداد ساحل پراکنده شده‌اند پر شده است. تقریبا در ۳۰۰ متری جنوب هون چونگ، هون دو (جزیره سرخ) را خواهید دید که دارای یک معبد بودایی در بالای تپه است، در حالی که Hon Rua  (جزیره لاک پشت) در شمال شرقی آن قرار دارد.

ساحل بای ترو

ساحل بای ترو در جزیره هون تره در مجاورت پارک تفریحی عظیم VinWonders Nha Trang Vinpearl Land قرار گرفته و تله‌کابین ۳۳۲۰ متری با عبور از دریا، جزیره را به سرزمین اصلی نها ترانگ متصل می‌کند، اگرچه می‌توانید از طریق کشتی، قایق تاکسی، قایق تندرو، ماشین و موتور سیکلت نیز سفر کنید. این ساحل میزبان آمفی تئاتر، مرکز خرید و انواع وسایل سواری، و همچنین یک شهربازی است. با این حال، اگر به دنبال لذت بردن از یک روز در ساحل بای ترو هستید، با پرداخت کمی هزینه ورودی شامل ترانسفر رفت و برگشت با قایق تندرو، ناهار بوفه، و دسترسی به ساحل و استخر می‌شود می‌توانید روزی ساحلی داشته باشید.

 

معرفی ۸ نقطه فوق‌العاده در هوشی مین

ساحل بای دای

این ساحل یکی از جاهای خیلی محبوب بین افرادی است که به دنبال فضایی منزوی و آرام هستند. این ساحل که در فاصله ۲۸ کیلومتری نها ترانگ واقع شده با یک سواری کوتاه در دسترس قرار می‌گیرد. در اینجا چیز خاصی برای بازدید و کاوش وجود ندارد و صرفا جایی برای استراحت و متتد اعصاب است با این همه شما می‌توانید از والیبال ساحلی، شنا و موج سواری در اینجا لذت ببرید. همچنین چندین رستوران غذاهای دریایی در ساحل بای دای وجود دارد. برخی از آن‌ها مکان‌های کلبه‌مانندی هستند که با پوسترهای باب مارلی و وسایل چوبی تزئین شده‌اند، در حالی که آشپزخانه‌هایشان در تمام طول روز غذاهای غربی، آب میوه‌ها و آنوشیدنی سرو می‌کنند.

ساحل Nhu Tien

ساحل نهو تین محل قرار گیری ریزورت مجلل  Diamond Bay Resort & Spa in Nha Trang City با ساحلی خصوصی است که دارای بخش وسیعی از شن‌های سفید، درختان نخل، آب‌های آبی و کوه‌های سرسبز است. این اقامتگاه مجلل تنها ۲۰ دقیقه با شاتل رایگان از شهر فاصله دارد که آن را به گزینه‌ای محبوب برای یک روز ساحلی آرام در نها ترانگ تبدیل می‌کند. این اقامتگاه دارای زمین گلف، مرکز اسپا، زمین تنیس، و ۵ رستوران در محل است که غذاهای دریایی کبابی، غذاهای ویتنامی، آسیایی و غربی سرو می‌کنند. سایر فعالیت‌های موجود در اینجا عبارتند از: یوگا، کایاک سواری، جت اسکی، غواصی، و بانانا سواری. در کنار این اقامتگاه ساحل نهو تین دارای زیرساخت‌های فوق‌العاده‌ای همچون ۱۵ استراحتگاه ساحلی مجلل، ویلاهای ساحلی، اسکله‌های تفریحی، مدارس بین‌المللی، مراکز خرید لوکس، پارک‌های تفریحی، بیمارستان و کازینو است.

 

۷ غذا برای کودکان در سفر به ویتنام

ساحل دوک لت

ساحل Doc Let در ۴۵ کیلومتری شمال نها ترانگ قرار دارد و برای کوله‌پشت‌نشینان و مسافران مقرون به صرفه‌ای که به دنبال استراحت در کنار ساحل هستند، اقامتگاه‌های متوسط و مقرون به صرفه ارائه می‌کند. این ساحل با تعداد زیادی درختان نخل و قایق‌های ماهیگیری که در سواحل لنگر انداخته‌اند، مزارع نمکی که بر روی کوه‌های نمک در بکگراند قرار دارند و همچنین افراد محلی سبد به دوش، برای عکاسی به شدت محبوبیت دارد. برخلاف ساحل توریستی و پرازدحام تران فو این ساحل تقریبا بکر و دست نخورده است و تنها مگر تعداد معدودی از مغازه‌های کوچک و رستوران‌های محلی وجود دارد که بهترین فرار ممکن را در نها ترانگ برایتان رقم می‌زند.

ساحل جنگل

ساحل جنگل در روستای Ninh Phuoc در میان جامعه کوله گردها به شدت محبوب است. به لطف منطقه منزوی، اقامتگاه‌های بدون حاشیه، جنگل‌های سرسبز، و دهکده‌های ماهیگیری جذاب، تجربه استراحت ایده‌آلی را ارائه می‌دهد. این ساحل در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال نها ترانگ واقع شده جایی که می‌توانید از یک روز جنگل‌پیمایی لذت ببرید و میمون‌های وحشی، عقاب‌ها، لوریس آهسته و دوک لانگور را ببینید. اگر به دنبال اقامت در نزدیکی ساحل هستید، فعالیت‌های زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید، از جمله غواصی، شنا، موج سواری، و والیبال ساحلی.

 

بهترین سفرهای روزانه از هوشی مین

ساحل هون نوی

ساحل هون نوی به خاطر ساختار زمین‌شناسی خاصش با صخره‌های عمودی و ماسه‌های سفید طبیعی که به یک ساحل دوتایی منحصربفرد و یک جاذبه گردشگری مشهور تبدیل شده است. چیزی که این مکان را خاص‌تر می کند این است که آب اینجا به رنگ آبی است، در حالی که آب در ساحل دیگر سبز است. وقتی از نمای بالای تپه به این ساحل نگاه می‌کنید از آنچه دیده بودید هم باشکوه‌تر به نظر می‌رسد. همچنین هون نوی بزرگ‌ترین جمعیت سالنگان را در کل استان، در خود جای داده همچنین با آمدن به اینجا، می‌توانید از صدای دریا و سالانگان‌ها که یکدیگر را به لانه صدا می‌کنند لذت ببرید. این لحظات پر از احساس آرامش و لذت درونی هستند که نباید آن را از دست بدهید.

ساحل هون مون

گفته می‌شود جزیره هون مون یکی از چهار جزیره رمانتیک ویتنام است که زوج‌ها عاشق سفر به آن هستند. این جزیره به خاطر صخره‌های سیاه و غارهای متعددش به «مون» (که در زبان ویتنامی به معنای «سیاه») معروف است. همچنین جزیره هون مون به خاطر شرایط آب و هوایی مطلوبش که از قرار گرفتن در کنار جریان‌های گرم دریایی از خط استوا ناشی می‌شود، صخره‌های مرجانی و موجودات دریایی فراوانی دارد. به همین دلیل است که هنگام بازدید از هون مون باید غواصی کنید و سوار قایق سبد کف شیشه ای شوید تا شانسدیدن یکی از زیباترین نقاط زندگی دریایی استوایی در طول سفرتان باشید.

 

نوای موسیقی زنده در ۷ مکان در هوشی مین

ساحل سون دانگ

ساحل سون دانگ محل زیبای تلاقی کوه و دریا است که مناظری به شدت زیبا و دیدنی دارد. اگر به دنبال آرامش و دوری از جمعیت هستید با بازدید از ساحل سون دانگ، از آرامش و زیبایی طبیعی آن شگفت زده خواهید شد حتی با ایستادن در مقابل ساحل بزرگ، احساس می‌کنید که همه مشکلات شما از بین رفته است و سرشار از حس خوب رهایی می‌شوید. برای لذت بردن از آن، باید در کنار ساحل قدم بزنید. سنگ‌های بی شماری با اشکال مختلف به همراه آثار خوردگی  ماندگارشان وجود دارد که واقعا ارزش دیدن دارند.

ساحل دای لان

ساحل دای لان که در ۹۰ کیلومتری شمال مرکز شهر نها ترانگ قرار دارد، یک مقصد گردشگری محبوب است که با زیبایی طبیعی دیدنی، شن‌های ماسه سفید، کوه‌های سرسبز و تعداد زیادی درخت کاسورینای باشکوه دارد. با بازدید از دای لان، می‌توانید خود را در دریای آبی آرام، شن‌های سفید صاف و کوه‌های خیره کننده غوطه ور کنید. به علاوه آب آبی خالص اینجا باعث می‌شود که به راحتی کف دریا را ببینید. همچنین آب نزدیک ساحل کم عمق است و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که به راحتی دور از ساحل شنا کنند. این عوامل ترکیبی دای لان را به یک مکان فوق العاده برای شنا تبدیل تبدیل کرده که بازدیدکنندگان بی‌شماری را به سمت خود می‌کشاند.

ساحل نها ترانگ

زیبایی ساحل فیروزه‌ای شاعرانه درست در قلب شهر شلوغ، ساحل نها ترانگ را در بین مردم محلی و گردشگران خاص و محبوب کرده است. ساحل نها ترانگ حدود ۷ کیلومتر طول دارد و منحنی نرمی را تشکیل می‌دهد که شهر را با مجموعه‌ای از بارها، رستوران‌ها و هتل‌ها در بر می‌گیرد. با بازدید از ساحل، بازدیدکنندگان بلافاصله همه چیز را فراموش کرده و  فقط از محیط سرزنده ساحل لذت می‌برند.

در آخر بگوییم هر ساحلی که از لیست سواحل نها ترانگ انتخاب کنید، تا زمانی که احساس لذت و آرامش داشته باشید، تعطیلات شما را شگفت‌انگیز و به یادماندنی خواهد کرد. امیدواریم این مقاله در سفر شما به نها ترانگ برایتان مفید واقع شود.

 

معبد مای سان در کوانگ ویتنام

۱۵ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران