۹ مکان دیدنی جدید در بانکونک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
۹ مکان دیدنی جدید در بانکونک

ماه‌هاست که تور تایلند از سر گرفته شده و خوشبختانه از اول آوریل ۲۰۲۲ تقریبا تمامی محدودیت‌ها برای این سفر به بانکوک و دیگر شهرهای این کشور نیز برچیده شده است. این یعنی خیل توریست‌ها دوباره به بانکوک سرازیر شده و آن‌ها را در هر گوشه و کنار شهر می‌توان دید. ما هم قصد داریم با این نوشته و معرفی ۹ مکان جدید، شما را برای تجربه‌ای متفاوت از دیگر سفرهایتان به بانکوک راهنمایی کرده و با جاهای متفاوت‌تری آشنایتان کنیم. پس اگر قصد رفتن به تور بانکوک را دارید، در ادامه این نوشته همراه ما باشید.

البته هتل‌ها، مراکز تفریحی، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در این مدت در بانکوک باز شده‌اند یا خیلی از قدیمی‌ها به خاطر مشکلات دوران کرونا، دیگر فعال نیستند اما در نوشته‌ی امروز تا حد امکان سعی کرده‌ایم، ۹ مورد متنوع را در لیستمان بگنجانیم.

 

۱- پیست E-Gokart بانکوک

تفریحات شبانه‌ی زیادی هستند که در بانکوک می‌توانید به سراغشان بروید، اما بعید است که آن‌ها به اندازه‌ی کارتینگ الکترونیک در پیستی به این زیبایی، مفرح و هیجان انگیز باشند! این پیست که البته در طول روز باز است، شب‌ها بیشترین مراجعه کننده را به خود دیده، با نورهای نئون بنفش زیبا و تکنولوژی جدیدی که دارد، به سرعت به فعالیتی پرطرفدار در میان جوانان بانکوک بدل شده است.

همانطور که از وجنات این ورزش پیداست، ماشین‌های کارتینگ آناز مدل‌های جدیدی هستند که از باتری‌ برای حرکت استفاده کرده، شتاب بیشتری دارند و البته بی صدا هستند. پیست این مجموعه نیز بسیار عالی و نسبتا بلند است و طراحی چشم‌نوازی دارد. از سنین نوجوان به بالا امکان انجام آن را داشته و اگر همراه دوستانتان به آن‌جا می‌روید، می‌توانید در طول پیست با هم مسابقه دهید. اگر در سفر به بانکوک به E-Gokart رفتید، فراموش نکنید که در گوشه‌ای که برای عکاسی در نظر گرفته شده، چند عکس با دکور آن‌جا به یادگار ثبت کنید.

 

گردش در محله‌ چینی‌های بانکوک

آدرس: Banthat Thong Rd., Alley, Wang Mai, Pathum Wan District, Bangkok 10330

نزدیک‌ترین ایستگاه حمل و نقل عمومی: ایستگاه MRT ،Hua Lamphong

 

۲- راکدوک لالاگون (RakDok LaLagoon)

این مکان انتخابی عالی برای سر زدن به حاشیه شهر و لذت بردن از یک فضای طبیعی زیباست. مرکزیت این مکان یک کافه و رستوران رو به دریاچه است که منظره‌ی فوق‌العاده دیدنی دارد اما چیزی که باعث شده آن را در لیست امروزمان بیاوریم، مجموعه نمایشگاه‌ها یا محیط‌هایی برای عکاسی بوده که در فضای باز راکدوک مهیا شده است.

هر کدام از این بخش‌ها، تم متفاوت و دکوری زیبا داشته که به شکلی سورئال و زیبا همراه با طبیعت منطقه شکل داده شده‌اند و اگر اهل عکس‌های اینستاگرامی باشید، حتما از عکاسی در آن‌جا لذت خواهید برد. راکدوک لالاگون اصلا دور نیست و حدودا یک ساعت از مرکز شهر فاصله دارد و تاکسی‌های شهری و اینترنتی خیلی راحت شما را به آن‌جا خواهند برد اما مسیر اتوبوسی برای آن‌جا وجود ندارد.

آدرس:  894 Maitrijit Road, Sam Wa Tawan Ok, Khlong Sam Wa, Bangkok 10510

 

۳- ایستگاه ایچیبا (Ichiba Station)

ایستگاه ایچیبا یکی از جدیدترین بازارهای شبانه‌ی بانکوک است که تم ژاپنی دارد و مملو از غرفه‌های جالب برای خرید اجناس ژاپنی و همچنین غذاخوری‌های جذاب است. البته اسما این مکان بازار شبانه به حساب می‌آید و از بعد از ظهر حوالی ساعت 5 وقتی هوا هنوز روشن است کار خود را آغاز کرده و تا ساعت ۱۱ شب فعال خواهد بود.

دکور این بازار کاملا شبیه به بازارهای قدیمی ژاپنی تزیین شده و شما غذاهای آن کشور همچون رامِن، تونکوتسو، سوشی، برنج کاری، ساشیمی و ... را می‌توانید میل کنید. همچنین برنامه‌ی موسیقی زنده تقریبا هر شب در آن‌جا به پا است و در مجموع یک مکان دوست داشتنی برای شب‌های بانکوک در خود می‌سازد.

 

گردش در سوخومویت بانکوک

آدرس: 489 3 Ram Inthra Rd, Ram Inthra, Khan Na Yao, Bangkok 10230

نزدیک‌ترین ایستگاه حمل و نقل عمومی: ایستگاه BTS، 11th Infantry Regiment که البته از آن‌جا باید با اتوبوس یا تاکسی مسافت کمی را تا بازار بروید

 

۴- مجموعه اسپا و سلامت Let’s Relax Onsen

حرف از ژاپن شد، حتما باید نامی از این مرکز اسپا و سلامت جذاب به سبک ژاپنی در تونگلور (Thonglor) هم اشاره کنیم که فضایی شیک و مجلل برای ساعاتی آرامش بخش را برایتان پدید آورده است.

در این مکان پکیج‌های مختلفی از جمله ماساژ صورت، ریلکس کردن ماهیچه‌ها و ماساژ، انواع استخرها و ... وجود دارد که بسته به سلیقه خود می‌توانید، انتخاب نمایید. بعد از ساعت‌ها خرید و تفریح در طول تور بانکوک، پیشنها می‌کنیم، حتما سری به این مکان بزنید که با تمام امکانات و زیبایی خود، قیمت چندان زیادی نیز ندارد. این مجموعه بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.

آدرس: Centre Point Sukhumvit 55, 300 Sukhumvit Soi 55 (Thonglor) Sukhumvit Road, Kwang Klongton Nua, Khet Wattana, Bangkok 10110

نزدیک‌ترین ایستگاه حمل و نقل عمومی: ایستگاه BTS، Thong Lo

 

۵- مجموعه لیزرتگ Rush B Laser Game

Rush B Laser Game مجموعه‌ای جدید در بانکوک به حساب می‌آید اما خیلی سریع به یکی از پاتوق‌های شلوغ جوانان محلی بدل شده که برای لیزرتگ و انجام بازی‌های رومیزی به این مکان می‌آیند. اگر همراه با جمع دوستان خود به بانکوک می‌روید، شک نکنید و یک روز خود را در این مکان سر کرده و از امکانات نوین آن و دکور جذابش بهره ببرید و برای نیم ساعت به لیزرتگ بپردازید.

این مکان بازی‌های رومیزی بسیار متنوعی نیز دارد و همچنین مجموعه‌ای از بازی‌های کامپیوتری نیز برای انتخاب پیش روی شما می‌گذارد. Rush B Laser Game یک مکان مدرن و جذاب برای بازی به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد که خیلی زود امکانات خیلی بیشتری نیز به آن اضافه خواهد شد.

 

گشتی در پارک رامای نهم در بانکوک

آدرس: 122 Soi Yu Omsin, Khwaeng Bang Yi Khan, Khet Bang Phlat, Bangkok 10700

نزدیک‌ترین ایستگاه جمل و نقل عمومی: ایستگاه MRT، Bang Yi Khan

 

۶- بازار شبانه JODD FAIRS

شاید از نظر خیلی‌ها، تعداد بازارهای شبانه بانکوک به اندازه کافی باشد اما انگار خود مردم پایتخت به این نتیجه نرسیده‌اند و بازارهای شبانه‌ی بیشتری در این شهر افتتاح شده است. یکی دیگر از بازارهای جدید و جذاب در بانکوک Jodd Fairs است که در اواخر سال ۲۰۲۱ افتتاح شده و در واقع همان بازار شبانه راتچادا است که کلا از نو بنا شده و نام آن نیز تغییر کرده است.

در این بازار هر چیزی که بخواهید، پیدا می‌کنید. از انواع غرفه‌های برای خرید اجناس مختلف گرفته تا دکه‌های اغذیه فروشی، بستنی و ... و حتی محیط‌های مختلف بازی و تفریح که از جمله آن‌ها می‌توان به زمین اسکیت نیز اشاره کرد. این بازار شبانه شکل بسیار مرتب‌تری از قبل دارد، جایی بسیار جذاب برای خرید محسوب می‌شود و همچنین برای آن‌ها که اهل خوراکی‌های خیابانی هستند نیز ایده‌آل است.

آدرس:  122 Soi Yu Omsin, Khwaeng Bang Yi Khan, Khet Bang Phlat, Bangkok 10700

نزدیک‌ترین ایستگاه جمل و نقل عمومی: ایستگاه MRT، Bang Yi Khan

 

۷- پارک جنگلی بنجاکیتی (Benjakitti)

پارک جنگلی بنجاکیتی جدیدترین فضای سبز در بانکوک به حساب می‌آید که اواخر سال ۲۰۲۱ افتتاح شده و وسعت بالای آن باعث شده تا میزبان بیش از ۷ هزار درخت، برکه‌ای بزرگ و پل‌های مختلف باشد و منظره‌ای بسیار زیبا به شهر داده و برای گردشگران نیز محلی خوب برای گردش به حساب می‌آید.

طراحی این پارک واقعا زیبا بوده و برای فعالیت‌های مختلف، محیط‌های متفاوتی تهیه دیده شده است. برای پیک نیک جایی مشخص کرده‌اند، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در نظر گرفته شده و پل‌های مختلف برای عکاسی عالی هستند. حتی در بخش مردابی پارک، گل‌های نیلوفر آبی رشد می‌کنند که به زیبایی بنجاکیتی افزوده‌اند.

 

۵ هتل ترسناک در بانکوک که باید بشناسید

آدرس: Ratchadaphisek Rd, Khlong Toei, Bangkok 10110

نزدیک‌ترین ایستگاه جمل و نقل عمومی:  ایستگاه MRT مرکز Queen Sirikit

 

۸- تپه آلپاکا (Alpaca)

این مکان اولین و تنها مرکز نگهداری آلپاکا در کل تایلند به حساب می‌آید که تعداد زیادی از این حیوانات بامزه در آن‌جا نگهداری می‌شوند و مراجعه کنندگان به آن‌جا نیز این فرصت را دارند تا به نزدیکی آن‌ها رفته و به این موجودات بامزه غذا بدهند و با آن‌ها فیلم بگیرند.

این تپه فضای سبز بزرگی دارد که خیلی از آلپاکاها در آن آزادانه می‌چرخند. همچنین حیوانات دیگری نیز در این مجموعه زندگی می‌کنند اما عمده توجه تپه آلپاکا مخصوص به این این حیوانات است. طراحی خانه‌های هابیتی و مکان‌های عمومی پارک بسیار زیبا بوده و در کل فضای شاد و دوست داشتنی در آن‌جا پدید آورده شده است. البته این مکان از مرکز شهر ۲ ساعت فاصله دارد و باید با تاکسی به آن‌جا بروید.

آدرس: 357 Moo8, Phapok-Tako Land Rd, Suanphung Ratchaburi 70180

 

۹- خیابان اونگ آنگ (Ong Ang)

نه این که این خیابان نوساز باشد، بلکه این مکان طی دو سال اخیر یک بازسازی بزرگ شده و حالا شرایط برای جذب گردشگر در این محل مهیا است. اگر اهل آثار هنری خیابانی باشید، حسابی در اونگ آنگ به شما خوش خواهد گذاشت و عکس‌های فوق‌العاده از آثار مختلف در این مکان به ثبت خواهید رساند.

چراغانی زیبای اونگ آنگ و کانال آبی وسط آن شب‌ها جلوه‌ای عالی پیدا می‌کند و با توجه به وجود کافه‌ها و رستوران‌های مختلف با میزهایی در محیط روباز، پیشنهاد می‌کنیم در آن زمان هم حتما به خیابان اونگ آنگ بروید. در طول روز نیز امکان کرایه کایاک و زدن به دل کانال آبی را خواهید داشت و می‌توانید به صورت یک نفره یا دو نفره در این مسیر آبی گردش کنید.

 

خوردن بهترین غذاهای خیابانی در بانکوک

آدرس: PGV3+X7P, Wang Burapha Phirom, Phra Nakhon, Bangkok 10200

نزدیک‌ترین ایستگاه جمل و نقل عمومی:  ایستگاه MRT، Sam Yot

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران