بهترین کافه‌های باتومی در سال ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری باتومی
بهترین کافه‌های باتومی در سال ۲۰۲۲

باتومی، دومین شهر بزرگ گرجستان و پایتخت جمهوری خودمختار آجارا است که در ساحل دریای سیاه و در جنوب غربی گرجستان، در یک منطقه نیمه گرمسیری در پای کوه‌های قفقاز واقع شده است. بیشتر اقتصاد باتومی، حول محور گردشگری می چرخد و در سال‌های اخیر، به آن لقب "لاس وگاس دریای سیاه" داده شده است.

اما این شهر، همچنین یک بندر دریایی مهم است و شامل صنایعی مانند کشتی سازی و صنایع غذایی و صنایع سبک می‌شود. از سال ۲۰۱۰، باتومی با ساخت بناهای مرتفع مدرن و همچنین بازسازی ساختمان‌های کلاسیک قرن نوزدهمی که شهر قدیمی تاریخی را پوشانده‌اند، متحول شد و اکنون یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران سراسر دنیا به شمار می‌آید. بنابراین جاذبه‌های توریستی متنوعی را در این خطه شاهد خواهید بود و در این رابطه، مقاله برترین جاذبه‌های گردشگری باتومی، می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد.

اما بدون شک لازمه هر شهر توریستی موفقی، وجود امکانات رفاهی کامل برای مسافران است. این شهر نیز با وجود انواع اقامتگاه‌ها و غذاکده‌ها و مراکز خرید، جذابیتی صدچندان را برای گردشگران تور باتومی رقم زده و روزهایی به یادماندنی را در خاطر آنها ثبت می‌کند. در ادامه قصد داریم به برخی از بهترین کافه‌های باتومی سر بزنیم و شما را با بخشی از امکانات عالی شکم گردی در این شهر آشنا کنیم. این مکان‌ها اغلب بهترین فضا را برای استراحت، خورد و خوراک، دورهمی‌های دوستانه، لذت بردن از موسیقی زنده و دکوراسیون جذاب فراهم می‌کنند.

 

Luca Polare

این کافه، در نزدیکی کلیسای جامع مسیح ناجی مقدس واقع شده و به دلیل موقعیت مکانی مناسب، پیدا کردن آن بسیار آسان است. ساندویچ‌های خوب پخته شده، مشتریان بسیاری را به این کافه می‌کشانند و همچنین خوردن ژلاتوی ایتالیایی خوشمزه، براونی عالی، بستنی و کیک نیز خالی از لطف نخواهد بود. بعلاوه قهوه سرد خوشمزه، شکلات داغ یا لاته از جمله خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌هایی هستند که باید امتحان کنید.

قیمت‌ها نیز بسیار منصفانه بوده و خدمات شگفت‌انگیزند. دکوراسیون خانگی و صمیمی این غذاکده نیز، به شما در کسب آرامش و استراحت بسیار کمک می‌کند.

 

معرفی فرودگاه باتومی راهنمای تور گرجستان

آدرس: Irakli Abashidze St, Batumi, Adjara, Georgia

 

BatuMarani

پس از پیاده روی طولانی در اطراف موزه آموزش و فرهنگ، می‌توانید به این رستوران بیایید و به خورد و خوراک و استراحت بپردازید. در این کافه رستوران، منوی غذاهای اصیل گرجستانی ارائه می‌شود و یک شکم گردی عالی را با وجود خاچاپوری، خینکالی و سالادهای خوشمزه برایتان رقم می‌زند. بعلاوه کمپوت‌ها، قهوه، لیموناد و چای عالی نیز جذابیت بالایی برای مشتریان دارند. همچنین فضای دلنشین و دکوراسیون جالب این مکان، دورهمی‌های دوستانه خاطره انگیزی را برایتان به ارمغان می‌آورد. نگران دسترسی به اینترنت نباشید، زیرا وای فای رایگان در این مکان ارائه می‌شود.

آدرس: 111Vakhtang Gorgasali St, Batumi, Adjara, Georgia

 

Heart of Batumi

این کافه که در حوالی موزه ممد آباشیدزه واقع شده، شما را به صرف یک وعده غذای خوشمزه پس از موزه‌گردی خسته کننده دعوت می‌کند. در این کافه رستوران می‌توانید از برخی از بهترین غذاهای گرجی، سالادهای کباب گوشتی و خاچاپوری بهره‌مند شوید و یا دسرهایی نظیر رول گردوی خوشمزه، شیرینی قاشقی و کمپوت را امتحان کنید. بعلاوه در اینجا می‌توانید انواع نوشیدنی‌های باکیفیت از جمله چای، لیموناد یا قهوه عالی را نیز سفارش دهید.

گفتنی است فضای داخلی، از دکوراسیونی خانگی و صمیمی برخوردار است و همچنین می‌توانید از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای بیرونی نیز برای صرف خوراکی‌هایتان استفاده کنید. قیمت‌ها در سطحی متوسط هستند و پرسنل مهربان به خوبی به خدمت رسانی مشغولند. برای سرگرمی و یا انجام امور کاری‌تان نیز، می‌توانید از وای فای رایگان این غذاکده برخوردار شوید.

 

یک روز در باغ گیاه‌شناسی باتومی

آدرس: Gen. Mazniashvili 11 Kostava 24, Batumi 0102 Georgia

 

Radio

اگر بعد از گردش در میدان اروپا احساس گرسنگی کردید، برای صرف غذا به این کافه رستوران سر بزنید. گردشگران تور باتومی، معمولا از غذاهای بین‌المللی این مکان به شدت استقبال می‌کنند. می‌توانید اسپاگتی کاربونارا، همبرگر و میگوی نارگیلی خوشمزه را با دوستان و عزیزانتان به اشتراک بگذارید و اوقات خوبی را در اینجا سپری نمایید. بعلاوه پیشنهاد می‌کنیم حتما اشترودل، سیرنیکی و شکلات فوندانت را امتحان کنید. همچنین این کافه رستوران، نوشیدنی‌های گوارا و لذیذی را سرو می‌کند و به خاطر کاپوچینوی عالی، لیموناد یا چای نیز محبوبیت دارد.

گفتنی است فضای دنج و راحت این غذاکده، پرسنل پرانرژی و خدمات شگفت‌انگیز، فضای بیرونی مفرح و باطراوت و قیمت‌های مناسب، بارها و بارها شما را به اینجا خواهند کشاند. بعلاوه این کافه، وای‌فای رایگان و فضای پارکینگ مناسب را نیز برای مشتریانش فراهم می‌کند.

آدرس: 11Rustaveli Ave, Batumi, Adjara, Georgia

 

Acharuli Khachapuri Center

این کافه که در نزدیکی موزه هنر آجارا باتومی واقع شده، شما را به چشیدن طعم‌های گرجی دعوت می‌کند. در اینجا صبحانه‌های عالی و پرطرفداری سرو می‌شوند و همچنین خاچاپوری‌های خوش پخت، هوش از سر مخاطبان می‌برند. بعلاوه قهوه‌های این کافه نیز زبانزد بوده و در کنار یک وعده غذای لذیذ، ذائقه شما را به بهترین نحو اغنا می‌کنند. در صورت تمایل، می‌توانید غذایتان را درفضای بیرونی کافه میل کنید و از زیبایی‌های اطراف و استنشاق هوای تازه نیز لذت ببرید.

 

اقامت در ۷ هتل لوکس منطقه آجارا باتومی

آدرس: 39,26May St, Batumi, Adjara, Georgia

 

Old Boulevard

پس از پیاده‌روی طولانی در اطراف موزه هنر آجارا، می‌توانید برای صرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه به اینجا بیایید. منوی متنوع این کافه رستوران شامل گزینه‌های بین‌المللی بوده و در این میان ماهی قزل آلا، خاچاپوری، شراب گرجستانی، کاپوچینو، لیموناد و چای عالی از جمله خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی هستند که طرفداران بسیاری دارند. بعلاوه برای دسر نیز می‌توانید بستنی، باقلوا و چیزکیک‌های خوشمزه اینجا را امتحان کنید.

در ضمن این کافه رستوران، به دلیل طراحی دکوراسیون جذاب و اکسسوری‌های زیبا همراه با گل‌ها و گیاهان متنوع، از فضایی مفرح و شاد برخوردار است. قیمت‌ها نیز مناسبند و مهمان نوازی و خدمات، در سطحی کاملا استاندارد و قابل قبول قرار دارند. میز و صندلی‌های فضای بیرونی، وای فای رایگان و فضای پارکینگ مناسب نیز، این امکانات را کامل می‌کنند.

آدرس: 23a Ninoshvili St, Batumi, Adjara, Georgia

 

Chocolatte Coffee-Room

این کافه‌، در مجاورت موزه ممد آباشیدزه قرار دارد و با خوراکی‌ها و دسرهای بین‌المللی به استقبال مشتریان می‌آید. آشپزهای این کافه تمام تلاش خود را می‌کنند تا پنیر سرخ شده خوشمزه، املت پنیر و فرنی، سوپ و پاستا را به بهترین نحو تهیه و سرو کنند. بعلاوه می‌توانید از طعم بی نظیر کرپ‌های کاملا پخته شده، وافل بلژیکی و سیرنیکی در کنار نوشیدنی‌های گوارا همچون لاته، یخ چای و آب میوه‌های تازه نیز برخوردار شوید.

فضای داخلی از دکوراسیونی خلاقانه و زیبا برخوردار است و در عین حال برای صرف غذا، بین صندلی‌های فضای داخلی و بیرونی می‌توانید یکی را انتخاب کنید. در ضمن خدمات فوق‌العاده هستند و قیمت‌ها مناسبند و برای انجام امور کاری و شخصی نیز، وای فای رایگان در این مکان فراهم است.

 

در سفر زمستانی به باتومی کجا اقامت کنیم؟

آدرس: 13Memed Abashidze Ave, Batumi, Adjara, Georgia

 

Porto Franco

این کافه در نزدیکی میدان پیازا باتومی واقع شده و با برخی از بهترین غذاهای گرجی نظیر خاچاپوری خوش طعم، کباب گوشت و سالاد سزار از مهمانانش پذیرایی می‌کند. و در کنار اینها، نوشیدنی‌های عالی نظیر لیموناد نیز به شدت توصیه می‌شوند. فضای دنج و راحت این مکان به شما کمک می‌کند به خوبی به استراحت و تجدید قوا بپردازید و خستگی‌های یک روز گشت و گذار در شهر را از تن به در کنید. گفتنی است قیمت‌ها بسیار مقرون به صرفه بوده و خدمات قابل توجهند.

آدرس: 40Konstantine Gamsakhurdia Street, Zubalashvili St, Batumi, Adjara, Georgia

 

Dona Bakeshop

این کافه نیز یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف غذا و خوراکی، پس از بازدید از موزه آموزش و فرهنگ است. در اینجا می‌توانید انواع خوراکی‌های گرجی باکیفیت و لذیذ نظیر خاچاپوری گرجی، خینکالی و سوپ را امتحان کنید. بعلاوه دسرهای لذیذ همچون اکلرهای خوشمزه، کمپوت، باقلوا و نوشیدنی‌هایی نظیر کاپوچینوی خوب و چای عالی، یک فرصت خورد و خوراک عالی را برایتان رقم می‌زنند.

گفتنی است فضای داخلی، از جوی صمیمی و دکوراسیونی خانگی برخوردار است و بهترین مکان برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه به شمار می‌آید. همچنین قیمت‌ها به نسبت خدمات عالی، بسیار مناسبند و شکم گردی مقرون به صرفه‌ای را در تور گرجستان برایتان رقم می‌زنند.

 

هتل‌های ساحلی باتومی برای ساحل دوستان

آدرس: Pharnavaz Mephe St., 121, Batumi, Adjara, Georgia

 

Deliria

این کافه رستوران انواع غذاهای گرجی، اروپایی، ایتالیایی و پیتزا را برای ناهار، شام و آخر شب سرو می‌کند. به لحاظ موقعیت مکانی نیز در مرکز شهر باتومی و در یک عمارت قدیمی، در خیابانی کوچک و آرام واقع شده است. طراحی فوق العاده و محیطی مفرح و شاد همراه با انواع گل‌ها و گیاهان که در سراسر کافه به چشم می‌خورند، ساعاتی خوش را در کنار دوستان و عزیزان برایتان به ارمغان می‌آورند.

بعلاوه در صورت تمایل، می‌توانید از میز و صندلی‌های بیرون کافه نیز استفاده کنید و از هوای تازه و سالم برخوردار شوید. در این غذاکده خانوادگی وای فای رایگان، فضای پارکینگ کافی و موسیقی زنده شبانه در کنار طعم لذیذ نوشیدنی‌ها و غذاها برای مشتریان فراهم هستند و خدمات عالی و قیمت‌ها مناسبند. البته از آنجا که پیشخدمت‌ها زبان انگلیسی نمی‌دانند، ممکن است کمی در ارتباط و تعامل با آنها مشکل داشته باشید.

آدرس: Kazbegi St. 8, Batumi 6010 Georgia

 

Rhino Coffee

در اینجا بهترین انواع قهوه‌های گرجستان نظیر اسپرسو، ماچا و کاپوچینو سرو می‌شوند. البته قیمت‌ها کمی بالا هستند، اما ارزشش را دارد که حداقل یکبار از نوشیدنی‌های این کافه بهره‌مند شوید. بعلاوه ساندویچ‌های خوشمزه و  بیسکویت‌های خوب پخته شده این کافه نیز طرفداران بسیاری دارند.

در ضمن فضای صمیمی و دکوراسیون ساده این مکان، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا پس از یک روز کاری سخت و یا گشت و گذاری طولانی در شهر، به استراحت و کسب آرامش بپردازند. در صورت تمایل، می‌توانید از فضای بیرونی کافه برای خورد و خوراک استفاده کنید. پرسنل بسیار حرفه‌ای و دلسوز بوده و خدمات شگفت‌انگیزند. بعلاوه، وای فای رایگان و فضای پارکینگ کافی برای مهمانان مهیا هستند.

 

لذت خرید در بازارهای سنتی باتومی

آدرس: Memed Abashidze Avenue, 60, Batumi 6000 Georgia

 

Mamapapuri

این کافه رستوران که غذاهای فست فود و غذاهای اروپایی را برای صبحانه، ناهار و شام سرو می‌کند، از موقعیت مکانی عالی برخوردار بوده و به سادگی می‌توانید آنرا پیدا کنید. اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و دورهمی‌های دوستانه و صرف خاچاپوری، مرغ و خینکالی‌های لذیذ است. البته نوشیدنی‌ها، خصوصا لیموناد این کافه نیز بسیار شهرت دارند. گفتنی است پرسنل دقیق و مهربانند و خدمات عالی هستند. قیمت‌ها مناسبند و فضای دلپذیر این کافه رستوران نیز، خوبی‌ها و مزایای این غذاکده را کامل می‌کند.

آدرس: 31Akhmed Melashvili St., Batumi Georgia

 

Shatili Batumi

این کافه رستوران که انواع پیتزا، غذاهای اروپایی، قفقازی، گرجی و دسرها و نوشیدنی‌های لذیذ را سرو می‌کند، تا آخر شب پذیرای مشتریان بوده و لحظاتی به یادماندنی را به آنها هدیه می‌دهد. گفتنی است بادمجان با آجیل، خینکالی و سیب زمینی مکزیکی، از جمله پرطرفدارترین غذاهای این کافه محسوب می‌شوند.

 جالب است بدانید با اینکه این غذاکده در مرکز شهر واقع شده، اما پرسرو صدا نیست و بنابراین برای استراحت و شکم گردی در تور باتومی گزینه‌ای عالی به شمار می‌آید. هر چند که می‌توانید از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز برای صرف غذایتان استفاده کنید و از هوای تازه و تماشای محیط اطراف لذت ببرید. بعلاوه خدمات، سریع و دوستانه بوده و قیمت‌ها نیز به نسبت آنچه دریافت می‌کنید واقعا ارزان هستند. در ضمن می‌توانید برای سرگرمی از تلویزیون، بار و وای فای رایگان نیز برخوردار شوید.

 

تجربه غواصی در مرکز غواصی باتومی

آدرس: H. Abashidze, 18, Batumi 6000 Georgia

 

Tangerine

و در آخر به این کافه مثال زدنی می‌رسیم که با انواع غذاهای اروپایی، گرجی، اروپای شرقی، دسرها و نوشیدنی‌های منحصر به فرد به استقبال مشتریان می‌آید. صبحانه‌های مقوی، سالادهای سالم، سوپ‌های خوشمزه و پیش غذاهای بی‌نظیر طرفداران بسیاری در این غذاکده دارند.

بعلاوه فضای داخلی به سبک لاکونیک، مبلمان راحت و موسیقی ملایم، لذت خوردن غذاها را صدچندان کرده و اوقاتی به یادماندنی را به ارمغان می‌آورند. همچنین اگر می‌خواهید از طعم بی نظیر قهوه باکیفیت لذت ببرید، توصیه می‌کنیم حتما سری به این کافه بزنید.

آدرس: Kobaladze St., 4, Batumi 6010 Georgia

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران