راهنمای کارهای رایگان در تور کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
راهنمای کارهای رایگان در تور کوالالامپور

شاید از نگاه خیلی‌ها کوالالامپور شهری گران باشد اما حقیقت این است که این شهر جنبه‌های بسیار مثبتی دارد. با وجود مراکز خرید بی‌پایان و بی‌شمار پارک‌های تفریحی و آبی این شهر لوکس و پرخرج به نظر می‌رسد اما ما در این مقاله سعی داریم شما را با جنبه‌های متفاوت و رایگان تور کوالالامپور آشنا کنیم که لازم نیست برای لذت بردن از آن‌ها جیب‌هایتان را خالی کنید. این که برای داشتن سفری مقرون به صرفه به کجاها بروید و چه کارهایی انجام دهید نیازمند اطلاعات کافی است که در این مقاله قصد داریم شما را برای انجام کارهای رایگان در این شهر راهنمایی کنیم.

 

در اکو پارک جنگلی KL پرسه بزنید

فقط همین جنگل بارانی طبیعی با وسعت بیش از ۹ هکتار در میان شهر به تنهایی مجموعه‌ای از کارهای رایگان را برای انجام در کوالالامپور ارائه می‌دهد. مسیرهای در هم تنیده‌ای که از پارک عبور می‌کنند به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند تا برای پیاده‌روی آرامش‌بخش بروند و هوای تازه تنفس کنند. همچنین یک پناهگاه طبیعی برای چندین گونه از پرندگان و پستانداران کوچک است که می توانید در طول یک پیک نیک یا یک قدم زدن سریع آنها را ببینید. این پارک با نزدیک بودن به تعدادی از جاذبه‌های شهر، مقصد مورد علاقه مسافران است. سایبانی که اخیرا تعبیه شدند یک نقطه محبوب برای بازدید در ساعات اولیه است که از آنجا می‌توانید چشم اندازی از جنگل در برابر خط افق شهر را مشاهده کنید. در یک تور با راهنما می‌توانید از باغ گیاهی وسیع در داخل محوطه پارک دیدن کنید.

 

معرفی محله چینی کوالالامپور

آدرس: Lot 240, Jln Raja Chulan, Bukit Kewangan, 50250 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

ساعت کار: ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر

 

از برج‌های دوقلوی پتروناس دیدن کنید

بلندترین برج‌های دوقلو بدون شک یکی از نشانه‌های نمادین شهر هستند. محکم روی زمین بایستید و با هیبت به ساختمانی دیدنی نگاه کنید که گواهی بر مهارت، استعداد و جاه طلبی بشر است. برج‌های دوقلوی پتروناس پس از غروب آفتاب، زمانی که ساختمان کاملا روشن است، بهترین ظاهر را دارند. در طبقه سوم ساختمان Galeri Petronas قرار دارد که یک گالری هنری رایگان است که به هنر مالزیایی اختصاص دارد. همچنین، می‌توانید در اطراف ساختمان بچرخید و چند عکس زیبا در کنار فواره برای صفحه اینستا خود بگیرید که همه اینها رایگان است.

آدرس: Concourse Level, Petronas Twin Tower, Lower Ground, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Malaysia

ساعت کار: سه شنبه تا یکشنبه ۹ صبح تا ۹ شب، دوشنبه تعطیل

 

به غارهای باتو صعود کنید

تپه آهکی که سه غار بزرگ و چندین غار کوچک را در خود جای داده، تقریبا در ۱۱ کیلومتری شمال کوالالامپور واقع شده است. معبد صدساله با بت‌ها و مجسمه‌ها در داخل غار اصلی و اطراف آن به عنوان یکی از مکان‌های مذهبی مهم توسط هندوهای محلی مورد احترام است. غار کلیسای جامع که بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین غار در غارهای باتو است، چندین بت هندو را در زیر سنوتاف ۱۰۰ متری خود به نمایش گذاشته. به علاوه دو معبد غار دیگر وجود دارد، گالری هنر و غار موزه که مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری اساطیر هندو را به نمایش می‌گذارند. بازدید از غارهای باتو در طول جشنواره سالانه هندو تایپوسام یکی از کارهای رایگانی است که در مالزی می‌توان انجام داد.

 

۱۰ هتل عالی در کوالالامپور رو به پتروناس

آدرس: Gombak, 68100 Batu Caves, Selangor, Malaysia

ساعت کار: ۶ صبح تا ۹ شب

 

از معبد Thean Hou دیدن کنید

معبد Thean Hou که در امتداد جالان کلانگ لاما مشرف به بزرگراه فدرال قرار دارد، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین معابد آسیای جنوب شرقی شناخته می‌شود. این معبد شش طبقه بودایی به معبد الهه بهشت نیز معروف است. معماری معبد منعکس کننده ترکیبی بی‌عیب و نقص از نقوش معاصر و سنتی با تزیینات درخشان، کنده کاری‌های مزین و نقاشی‌های دیواری بر روی دیوارهای آن است. شما می‌توانید مناظر چشم انداز خیره کننده را از بالای تپه که معبد در آن قرار دارد مشاهده کنید.

آدرس: 65 Persiaran Endah, Off Jalan Syed Putra, Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan 50460

ساعت کار: ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

 

در باغ گیاه شناسی پردانا قدم بزنید

باغ گیاه شناسی که در پارک میراث کوالالامپور قرار دارد، مقصد مورد علاقه مردم محلی در آخر هفته است و گردشگران باید از آن بازدید کنند. برای کسانی که به دنبال تجربه پارک شهری هستند، بازدید از این واحه سبز یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های رایگان در کوالالامپور است. این باغ با چندین نقطه ورودی به شما فعالیت‌های آرامی مانند گرفتن سلفی در پس‌زمینه آبشارهای کوچک، نشستن زیر سایه درختان یا قدم زدن در اطراف بناهای تاریخی را ارائه می‌دهد. کسانی که تمایل عمیق‌تری به دنیای طبیعی دارند باید از باغ ارکیده دیدن کنند که خانه بیش از ۸۰۰ گونه ارکیده است. یکی دیگر از جاذبه‌های مهم این باغ، باغ هیبیسکوس است که در آن می‌توانید گل ملی مالزی را در شکوفه کامل مشاهده کنید.

 

بهترین کلاس‌های آشپزی در کوالالامپور

آدرس: Jalan Kebun Bunga, Tasik Perdana, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

ساعت کار: ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

 

در گالری هنر ملی لذت ببرید

اگر به هنر و فرهنگ میل دارید، بازدید از گالری ملی هنرهای تجسمی احتمالا بهترین فعالیت رایگان در کوالالامپور است که می‌توانید به آن بروید. این گالری دارای نمایشگاه دائمی بیش از ۲۵۰۰ قطعه از آثار هنری داخلی و خارجی توسط هنرمندان محبوب معاصر است. یک نقاشی دیواری با ابهت با عنوان گرافیتی توسط مهادیر مصری بر روی دیوار پیاده‌روی منتهی به ورودی اصلی، هر چشمی که به آن بیفتد را مجذوب خود می‌کند. در حالی که طبقه همکف دارای نمایشگاه های موقت است، طبقه دوم و سوم مجموعه‌های دائمی آثار هنری را به نمایش می‌گذارند. در طبقه بالا، نقاشی‌های سنتی به نمایش گذاشته شده که مضمون آن‌ها مناظر، پرتره‌ها و جنبه‌های تاریخی مالزی است.

آدرس: No. 2, Jalan Temerloh, Titiwangsa, 53200 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر

 

مرکز بازدیدکنندگان رویال سلانگور را کاوش کنید

مرکز بازدیدکنندگان سلطنتی سلانگور که دارای نمای شهری بسیار باشکوهی است، مترادفی برای طراحی و صنعت است. این شرکت که در سال ۱۸۸۵ تأسیس شد، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ظروف فلزی مالزی و یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته این کشور است. این ساختمان با وسعت بیش از ۴۰ هزار فوت مربع دارای چندین گالری، یک فروشگاه خرده‌فروشی و حتی یک کارخانه در محل خود است. یکی از جاذبه‌های اصلی مرکز بازدیدکنندگان رویال سلانگور، بزرگ‌ترین تانکر جهان است که در سال ۱۹۸۷ موفق به کسب جایزه از کتاب رکوردهای جهانی گینس شد. همچنین در فروشگاه خرده‌فروشی در طبقه‌ای که قطعات ظروف فلزی زرق و برق‌دار در آن در معرض نمایش هستند، قدم بزنید. بازدید از این سایت شگفت انگیز یکی از بهترین کارهای رایگان برای انجام در کوالالامپور است.

 

جاذبه‌های اصلی مرکز شهر کوالالامپور

آدرس: 4, Jalan Usahawan 6, Setapak Jaya, 53300 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

ساعت کار: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

 

از موزه بانک نگارا مالزی دیدن کنید

این موزه با میزبانی از گالری کودکان، گالری بانک نگارا مالزی، گالری اقتصادی، گالری مالی اسلامی، گالری سکه شناسی و گالری هنر، طیف متنوعی از موضوعات را از طریق شش پاساژ دائمی پوشش داده است. این نمایشگاه‌ها بینشی از چشم انداز اقتصادی و مالی کشور از قبل از استقلال تا به امروز ارائه می‌دهد. موزه BNM علاوه بر نمایش گنجینه‌ های سکه شناسی، تجربه شما را با چندین نمایشگاه موقت، رویدادهای ویژه و فعالیت‌های اطلاع رسانی افزایش می‌دهد. یادگیری همه چیز در مورد پول از طریق بازی‌های مشارکتی و رایانه‌ای یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های رایگان برای انجام در تور کوالالامپور است.

آدرس: Sasana Kijang, 2, Jalan Dato Onn, Kuala Lumpur, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر

 

از موزه ملی نساجی دیدن کنید

موزه ملی نساجی که در میدان مردکا واقع شده، یکی از بناهای تاریخی شهر است. ساختمان سبک مغول گنجینه‌ای از مجموعه‌های نفیس پوشاک سنتی، منسوجات و پوشاک است که بینشی از تاریخ و تکامل تجارت نساجی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در گالری پوهون بودی در طبقه همکف که مراحل مختلف تزیین منسوجات را از گلدوزی با نخ طلا گرفته تا نقاشی باتیک را به نمایش می‌گذارد، گشت بزنید. نمایشگاه‌های طبقه بالای موزه شامل مجموعه‌ای از منسوجات مالایی و هندی و لباس‌های سنتی مالزی است. حتما این مکان ارزشمند و دیدنی را در لیست فعالیت‌های رایگان در کوالالامپور قرار دهید و زمانی را برای بازدید از آن در نظر بگیرید.

آدرس: 26, Jalan Sultan Hishamuddin, City Centre, 50000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

ساعت کار: هر روز ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

 

موزه شکلات را کشف کنید

خود را در اتاقی پر از شکلات از گوشه و کنار جهان تصور کنید. تحقق این رویا مطمئنا یکی از بهترین فعالیت‌های رایگان برای دوستداران شکلات در کوالالامپور است. این موزه منحصر به فرد که در نوع خود به عنوان موزه شکلات شناخته می‌شود، به چندین بخش تقسیم شده است که هر کدام نکات و حقایقی منحصر به فرد در مورد شکلات و سفر آن در طول سال‌ها به شما می‌دهد. علاوه بر مجموعه‌های کامل شکلات‌ها و جمع‌آوری اطلاعات کامل در مورد ساخت آن‌ها، بازدیدکنندگان مجاز به خرید شکلات‌های وارداتی هستند که فقط در این موزه موجود است.

 

گشتی در بوکیت بینتانگ کوالالامپور

آدرس: 2, Jalan Teknologi 3/5, Kota Damansara, 47810 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia

ساعت کار: دوشنبه تا یکشنبه ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران