کارهای جذاب و غیرمعمول در تور سن پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
کارهای جذاب و غیرمعمول در تور سن پترزبورگ

علاوه بر معماری شگفت انگیز، کارهای عجیب و غریب زیادی در سنت پترزبورگ وجود دارد که می‌توان در سفر به این شهر دنبال کرد. این دومین شهر بزرگ روسیه و همچنین گفته می‌شود که پایتخت فرهنگی روسیه است بنابراین کارهای زیادی برای انجام در آن وجود دارد از موزه‌ها گرفته تا کاخ ها و اپرا که می‌توان در تور سن پترزبورگ انجام داد. اما گردشگران زیادی هستند که می‌خواهند از جاذبه‌های اصلی شهر دیدن کنند در نتیجه، برخی از جاذبه‌های دیدنی مانند کاخ زمستانی، کاخ پیترهوف و کاخ کاترین می‌توانند صف‌های طولانی داشته باشند. ولی گاهی اوقات رفتن به مسیر غیر توریستی و غیرعادی خوب است. در این مکان‌ها جمعیت زیاد و صف‌های طولانی پیدا نخواهید کرد و چیزهایی را تجربه می‌کنید که گردشگران دیگر از آن بی‌بهره می‌مانند.

 

کاخ گاچینا

باعث تعجب است که گردشگران هنوز کاخ گاچیا را کشف نکرده‌اند. شاید به این دلیل است که کاخ کمی از مرکز شهر دور بوده و در فاصله ۴۰ کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. شما می‌توانید در آنجا داشته باشید تاکسی سوار شوید و از طریق Yandex به کاخ برسید البته گزینه ارزان‌تر قطار است که ظرف ۱ ساعت شما را به گاچینا می‌رساند. باید از خط ۱ مترو (خط قرمز) به ایستگاه قطار Baltiyskaya بروید که هزینه سفر با قطار یک طرفه ۱۰۳ روبل است (حدود ۱.۵ دلار) می‌شود. خوشبختانه ایستگاه قطار در بدو ورود تنها ۵ دقیقه پیاده تا کاخ فاصله دارد. شما در اینجا می‌توانید امپراطوری روسیه را بدون جمعیت سیر کنید.

 

گشتی در کاخ پترهوف سنت پترزبورگ

کاخ ماربل/ کاخ مرمری

کاخ مرمر یکی از کاخ‌های کوچک‌تر در سن پترزبورگ است، که اگر وقت اضافه دارید ارزش دیدن را دارد. این کاخ در نزدیکی میدان مریخ (پارک) در کنار رودخانه نوا قرار دارد که به عقیده ما نباید آن را از دست بدهید زیرا یک مجسمه غول پیکر اسکندر سوم سوار بر اسب در جلوی مکان وجود دارد! این کاخ توسط کنت گریگوری اورلوف، یکی از حامیان مورد علاقه کاترین کبیر ساخته شد. او یکی از قدرتمندترین اشراف روسیه در زمان خود بود. در این کاخ نمایشگاه‌های مختلفی وجود دارد که دیدن آن‌ها سرگرم کننده است. آنها یک نمایشگاه عجیب و غریب دارند که علم و هنر را با هم ترکیب می کند اما اساسا مانند ترکیبی از اشکال مختلف به نظر می‌رسد که به روش‌های جالب سازماندهی شده‌اند.

موزه دولتی

اگر متوجه شلوغی کاخ زمستانی/موزه ایالتی هرمیتاژ با صف‌های طولانی باعث فرار شما می‌شود پس، موزه دولتی روسیه همانی است که دنبالش هستید. در اینجا می‌توانید حدودا ۸۵ درصد از زیبایی و مصنوعات کاخ زمستانی را داشته باشید در حالی که ۷۰ درصد جمعیت کم‌تر آن را احاطه کرده‌اند. در واقع موزه دولتی بزرگترین مجموعه هنرهای زیبای روسیه را در خود جای داده و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های کشور است. ساختمان اصلی موزه کاخ میخائیلوفسکی محل اقامت سابق دوک بزرگ مایکل پاولوویچ است که بسیار دیدنی و زیباست! طبقه اول نقاشی‌های رنگ روغن بسیار زیبایی دارد. برخی از موارد مورد علاقه بازدیدکنندگان شامل مواردی است که نبردها و پرتره های خانواده سلطنتی را به تصویر می‌کشد. همچنین، از آنجایی که ساختمان اصلی سابقا کاخ بوده می‌توانید تالارهای بزرگ، اتاق‌های طلایی و همه چیزهای فانتزی را که قبلا در اینجا وجود داشت، ببینید که میزبان نمایشگاه‌های موقتی جالب می‌شود.

 

بهترین بوتیک هتل‌های سنت پترزبورگ

کاخ یوسفوف

اگر به تاریخ روسیه (به ویژه رومانوف‌ها) علاقه دارید، کاخ یوسفوف باید توجه شما را جلب کند. یوسوپوف‌ها یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین خانواده‌های اشرافی روسیه بودند. در واقع، آن‌ها تقریبا به خوبی تزارها زندگی می‌کردند. این خانه معروف است زیرا جایی بود که راسپوتین به قتل رسید. او عارفی بود که با نیکلاس دوم دوست، اما در بین اشراف محبوبیت نداشت و بیشتر به عنوان شارلاتان شناخته می‌شد. پس از اینکه نیکلاس سنت پترزبورگ را برای نظارت بر ارتش خود در جنگ جهانی اول ترک کرد اشراف زادگان راسپوتین را به قصر کشاندند تا او را بکشند. بنابراین به اون تیراندازی کرده و جسدش را در رودخانه انداختند. خود کاخ باورنکردنی است و قسمت بیرونی با سایه خوبی از زرد رنگ شده. در داخل نیز اتاق‌های زیادی وجود دارد احتمالا حدود ۳۰ اتاق یا بیشتر که توضیحات عالی انگلیسی هم دارند. در حالی که همه اتاق‌ها عالی هستند اتاق بیلیارد در بین آن‌ها خودنمایی می‌کند.

موسیقی در کاخ زمستانی

یکی از بهترین کارهایی که شب‌ها می‌توانید انجام دهید قدم در میدان کاخ در نزدیکی کاخ زمستانی است که نوازندگان و دوره‌گردها در اطراف آن به اجرای موسیقی می‌پردازند و حال و هوایی بسیار جذاب ایجاد می‌کنند. به علاوه اینجا شب‌ها زیاد شلوغ نمی‌شود و می‌توانید همراه با موسیقی از تماشای معماری ساختمان‌ها لذت ببرید و عکس‌های زیبایی بیاندازید. سن پترزبورگ شمالی ترین شهر با یک میلیون یا بیشتر جمعیت است. در طول تابستان، روز حدود ۲۰ ساعت است، بنابراین نیمه شب هنوز هوا روشنایی قابل توجهی دارد.

 

آشنایی با موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ

تئاتر مارینسکی

حتی اگر از طرفداران اپرا/باله نیستید، باید تئاتر ماریینسکی را ببینید. منظور ما رفتن به این سالن برای دیدن معماری آن نیست بلکه بیشتر لذت بردن از اجرایی زیبا است. معمولا جمعیت این سالن را خانواده‌های بومی تشیل می‌دهند و این یعنی شما شانس دوری از جمعیت توریستی را خواهید داشت. به علاوه، وقتی بلیط رزرو می‌کنید، به طور خودکار می‌توانید صندلی خود را انتخاب کنید. این به این معنی است که صف ورود به تئاتر بسیار کوتاه است و از آنجایی که صندلی‌ها مرتب هستند فشار و هل دادن زیادی وجود نخواهد داشت. تئاتر مارینسکی یک اثر مشهور جهانی است بنابراین اگر فرصتی برای دیدن یک اجرا به صورت حضوری داشته باشید، واقعا باید آن را به در کارهایتان قرار دهید.

موزه محاصره لنینگراد

سن پترزبورگ برای مدتی به نام لنینگراد (به نام اولین رهبر شوروی، ولادیمیر لنین) شناخته می‌شد و این موزه یادبود محاصره لنینگراد است. در طول جنگ جهانی دوم، آلمان به دنبال کنترل روسیه برای منابع طبیعی و استفاده از جمعیت آن به عنوان برده برای گسترش هرچه بیشتر قلمروی خود بود. نازی‌ها نزدیک به ۹۰۰ روز شهر را محاصره کردند و مسیرهای تدارکات عمده را قطع کردند. ۱ میلیون روس یعنی حدود ۱/۳ (۳۳٪) از جمعیت شهر در این محاصره جان باختند. مخصوصا زمستان‌ها که برای مردم به شدت سخت و طاقت فرسا بود. این یکی از غم‌انگیزترین اتفاقات رقم خورده به دست نازی‌ها است.

 

معرفی ۱۰ پارک جذاب در روسیه

قلعه سنت مایکل

داستان قلعه سنت مایکل کمی کنایه آمیز است، بنابراین این به تنهایی باعث می‌شود هر کسی که می‌خواهد از چیزهای توریستی دوری کند، باید از این قلعه جذاب دیدن کند. اول از همه قلعه به افتخار مایکل، قدیس حامی خانواده رومانوف نامگذاری شد. داستان از این قرار است که پل اول که مدت کوتاهی امپراتور روسیه بود به شدت از ترور شدن پارانویا داشت. او هرگز در کاخ زمستانی احساس امنیت نکرد و در نتیجه دستور ساخت قلعه سنت مایکل را داد. این قلعه کمی ایمن تر بود زیرا بر روی یک جزیره مصنوعی ساخته شده بود و فقط با پل کشی قابل دسترسی بود. از قضا، پل اول در اتاق خواب توسط گروهی از اشراف ترور شد. آن‌ها سعی کردند او را مجبور به امضای سند کناره گیری از تاج و تخت کنند، اما او نپذیرفت و در نتیجه او را کشتند. به هر حال، ساختمان واقعا منحصر به فرد است زیرا هر طرف از سبک معماری متفاوتی استفاده شده است. بسیاری از اتاق‌های داخلی به همان صورت حفظ شده یا بازسازی شده‌اند، بنابراین شما واقعا حال و هوای «کاخ» را خواهید داشت.

کاخ استروگانوف

خانواده استروگانف یکی از قدیمی‌ترین و ثروتمندترین خانواده‌های روسیه بودند. آن‌ها در اوایل قرن شانزدهم اوج گرفته و هزینه فتح سیبری توسط روسیه را تامین کردند و حتی نوادگان آن‌ها به عنوان اشراف تحت فرمان رومانوف‌ها در روسیه امپراتوری خدمت می‌کردند. این کاخ به بزرگی برخی از کاخ‌های دیگر در شهر نیست، اما هنوز هم ارزش دیدن آن را دارد تا نگاهی اجمالی به زندگی اشرافی در روسیه داشته باشید.

اورانینباوم

اورانینباوم که در ۲۲ دقیقه (۱۲ کیلومتر) غرب پترهوف واقع شده یک اقامتگاه سلطنتی روسیه بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. برای رسیدن به اینجا، بهترین گزینه این است که سوار اتوبوس شوید همچنین می‌توانید با قایق به پیترهوف بروید، اما برای عبور از پارک پایینی باید هزینه بپردازید. در نتیجه، بهتر است از اتوبوس استفاده کنید یا یک تاکسی بگیرید. اشاره کنیم که مسیر رفتن با اتوبوس بسیار طولانی بوده و حدود ۱.۵ ساعت طول می‌کشد.

 

گشت و گذار در بهترین موزه‌های مسکو

کاخ پاولوفسک

این کاخ زیبا خارج از شهر و نزدیک به کاخ کاترین است، بنابراین می‌توانید این دو کاخ را در یک روز ترکیب کنید. اگر این کار را کردید، ابتدا به کاخ پاولوسک بروید. آن‌ها حدود یک ساعت زودتر از کاخ کاترین باز می‌کنند. بعلاوه، کاخ کاترین در صبح بسیار شلوغ تر خواهد بود، اما در هنگام عصر ساکت‌تر است. این کاخ مال امپراتوری روسیه بود که توسط کاترین کبیر برای پسرش دوک بزرگ پل ساخته شد که پس از مرگ او، این مکان به خانه همسر او ماریا فئودورونا تبدیل شد. اگرچه این کاخ کمی کوچک‌تر از بسیاری از کاخ‌های دیگر در این لیست است، اما هنوز ارزش بازدید را دارد!

موزه تخم مرغ فابرژ

این یکی از منحصر به فردترین موزه‌های سنت پترزبورگ است و گردشگران کمی در اینجا وجود دارد که اکثر مردمی که از اینجا دیدن می‌کنند مردم محلی هستند. برخلاف بسیاری از موزه‌های شهر، این موزه به‌طور خصوصی متعلق به ویکتور وکسلبرگ است. این موزه شامل بیش از ۴۰۰۰ اثر از قطعات کمیاب از تاریخ روسیه است. تخم مرغ‌های معروف به تخم مرغ فابرژ که به عنوان هدیه برای دو تزار آخر روسیه ارائه شدند به شدت قیمتی، هنرمندانه و عجیب هستند به طوری که روی برخی از آن‌ها ساعت وجود دارد! این موزه همچنین شامل بسیاری از وسایل شخصی رومانوف مانند جعبه تنباکو و موارد دیگر هم هست که اگر به تاریخ رومانوف علاقه دارید، حتما از این موزه دیدن کنید.

 

عکس‌هایی از گذشته و حال سنت پترزبورگ

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران