بهترین کارهای رایگان در سن پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
بهترین کارهای رایگان در سن پترزبورگ

سنت پترزبورگ روسیه که به خاطر معماری تاریخی اروپایی خود در دنیا شناخته شده است بر روی رودخانه نوا قرار دارد و مکانی عالی برای بازدید برای کسانی است که به فرهنگ و هنر علاقه‌مند هستند. با پیوندهای واقعی با اروپا و هنر شکوفا و صحنه باله، دومین شهر بزرگ روسیه چیزی کم برای دیدن و انجام دادن ندارد. با این حال، سفر به تور روسیه پرهزینه است و فعالیت‌های رایگان شهر برای کسانی که می‌خواهند سفری مقرون به صرفه داشته باشند به شدت حایز اهمیت است. در تور سن پترزبورگ کارهای زیادی مثل قدم زدن در خیابان نوسکی و دیدن فواره‌های پتر هوف وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

 

از Dvortsovaya Ploschad  (میدان کاخ) دیدن کنید

در نقطه‌ای که Nevsky Prospect (خیابان اصلی سنت پترزبورگ) با رودخانه نوا تلاقی می‌کند، یکی از باشکوه‌ترین میدان‌های دوران امپراتوری روسیه قرار دارد. قدم زدن در طاق پیروزی از خیابان بولشایا مورسکایا شما را به کاخ زمستانی پیتر کبیر که در حال حاضر، موزه ارمیتاژ شناخته می‌شود می‌رساند. ستون واقع در مرکز یادبود پیروزی روسیه بر ناپلئون در سال ۱۸۱۲ است. این مکان عالی برای شروع تور خودگردان و رایگان در سنت پترزبورگ است. شما از این خیابان می‌توانید به آرامی قدم بزنید و از ساختمان‌های قدیمی و چشمگیری دیدن کنید که هنوز هم همچون گذشته‌شان می‌درخشند. گشت و گذار در خیابان‌ها و اطراف میدان کاخ زندگی قدیمی و مدرن دشهر را به وضوح به نمایش می‌گذارد. از آنجایی که دیدن ساختمان‌ها و چشم انداز رودخانه نوا همچون موزه زنده است می‌توانید با آرامش قدم بزنید و عکس‌های بسیار زیبایی بیاندازید.

آدرس: Palace Square, Sankt-Peterburg, Russia, 191186

 

در امتداد چشم انداز نوسکی قدم بزنید

ترانه‌ها، شعرها، داستان‌ها و صحنه‌های کتاب زیادی در مورد خیابان نوسکی نوشته شده است. این خیابان که نشان‌دهنده قلب تاریخ سنت پترزبورگ است، در عین حال بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ و تفریحات شبانه شهر را نیز در خود جای داده و چهره‌ای کاملا دو وجهی از خود به نمایش می‌گذارد که دیدنی است. با قدم زدن در خیابان نوسکی، کلیسای جامع کازان که می‌توانید به رایگان از آن دیدن کنید، دوم کنیگی یک کتابفروشی فوق العاده، Gostiny Dvor یک مرکز خرید قرن نوزدهمی و بنای یادبود کاترین کبیر و بسیاری از مناظر شگفت انگیز دیگر را خواهید دید. اینجا چیزهای زیادی برای دیدن کشف کردن دارد که می‌تواند کاملا توجه شما را به خود جلب کرده و حسابی شما را سرگرم کند.

 

۸ ایستگاه متروی دیدنی‌ و زیبای سنت پترزبورگ

آدرس: Kazanskaya ploshchad, 2, Sankt-Peterburg, Leningradskaya oblast', Russia, 190000

 

از اسب سوار برنزی دیدن کنید

اسب سوار برنزی در اصل مجسمه پتر کبیر است که به دستور کاترین کبیر ساخته شد. البته در آن زمان ساخت این مجسمه حواشی زیادی داشت زیرا دستور داد بر روی کتیبه‌ای بنویسند :" از کاترین دوم به پتر اول 1782"  بنابراین تلاش کرد تا جایگاه خود را بر تاج و تخت مشروعیت بخشد. ولی او در واقع نمی‌توانست هیچ ادعای قانونی برای تاج و تخت داشته باشد، زیرا یک شاهزاده خانم آلمانی بود. با این حال، این مجسمه تلاشی برای نشان دادن خود به عنوان وارث بود. وقتی پوشکین، یکی از بزرگ‌ترین شاعران روسیه، در سال ۱۸۳۳ شعر معروفی در مورد آن نوشت، اسب سوار برنزی به نماد شهر تبدیل شد. امروزه، می‌توانید از این مجسمه نمادین که در بالای پایه‌ای بلند در مسیر میدان کاخ، نوسکی پرسپکت یا نوسکی ساخته شده، در کنار سایر جاذبه‌های تاریخی دیدن کنید.

آدرس: Senatskaya ploshchad', Sankt-Peterburg, Russia, 190000

 

از پل کیسینگ (Potseluev Most) عبور کنید

پل کیسینگ از رودخانه مویکا می‌گذرد و منظره‌ای زیبا از کلیسای جامع سنت آیزاک را به نمایش می‌گذارد. از نظر تاریخی این پل پناهگاه عاشقان و مکانی برای قرار دیدار شخص مهم زندگی در نظر گرفته می‌شود. گفته می‌شود افرادی که بر روی این پل هم را ملاقات می‌کنند زندگی مشترکی شاد خواهند داشت و هرچه دیدارشان طولانی‌تر و بیشتر باشد شادی بیشتری در انتظار آن‌ها خواهد بود. به علاوه این پل جایی برای خداحافظی با عزیزان است زیرا با کسی که بر روی این پل خداحافظی می کنید قطعا به زندگی شما باز خواهد گشت.

 

۱۳ حقیقت جالب درباره سنت‌پترزبورگ

آدرس: Potseluyev Most, Sankt-Peterburg, Russia, 190000

 

از صومعه رنگارنگ الکساندر نوسکی لذت ببرید

این صومعه که به نام قدیس حامی سنت پترزبورگ نامگذاری شده، قدیمی‌ترین و یکی از مقدس‌ترین مکان‌های مذهبی شهر است. این صومعه هنوز هم فعال بوده و جایی است که ارزش بازدید را دارد. خوشبختانه شما می‌توانید به رایگان از این صومعه دیدنی بازدید کنید و مقابل آن عکس‌های زیبایی بگیرید. رنگ زرد و صورتی نمای بیرونی این ساختمان به روزهای سن پترزبورگ درخشندگی جذابی بخشیده و موزاییک بالای دروازه صومعه نشان‌دهنده کار هنری پیچیده‌ای است که در تزیین ساختمان انجام شده است. بسیاری از هنرمندان مشهور در محوطه گورستان دفن شده‌اند، اما برای ورود به قبرستان، هزینه ورودی لازم است.

آدرس: naberezhnaya reki Monastyrki, 1, Sankt-Peterburg, Russia, 191167

 

از چشم انداز Strelka دیدن کنید

اگر همچنان در پی یافتن دیدنی‌ترین مناظر شهر هستید، برای تماشای منظره ای خیره کننده از سنت پترزبورگ، از انتهای شرقی جزیره واسیلیفسکی دیدن کنید. این نقطه عطف یکی از مناطق مورد علاقه پیتر کبیر در شهر و یکی از نقاط کانونی تجارت دریایی آن بود. امروزه با دو ستون بزرگ که چهار رودخانه بزرگ روسیه را به تصویر می‌کشند تزئین شده و تبدیل به جایی دیدنی برای گشت و گذار شده است. در تابستان، فواره‌های اطراف با موسیقی کلاسیک در این منطقه می‌رقصند و حال و هوای پرشوری برفضا حاکم می‌کنند. همین ویژگی‌های مثبت استرلکا را بین مردم بومی محبوب کرده است.

آدرس: Birzhevaya Ploshchad', Sankt-Peterburg, Russia, 199034

 

از تماشای فواره‌ها شگفت زده شوید

پترهوف را می توان ورسای سنت پترزبورگ دانست؛ و درست مانند ورسای، برای ورود به ساختمان‌های این محبوب‌ترین جاذبه باید هزینه پرداخت کنید. با این حال، بازدید از باغ‌های سلطنتی رایگان است. چندین ساعت را به پرسه زدن در پارک‌های زیبا و تحسین فواره‌های ساخته شده برای کاترین کبیر بگذرانید، وقتی خسته شدید کمی بنشینید و از هوای پاک و ملایم لذت ببرید و اگر به حد کافی مجاب شدید که می‌خواهید از داخل هم دیدن کنید شاید تصمیم گرفتید هزینه ورودی را هم بپردازید در غیر این صورت این باغ برای قدم زنی و عکاسی جایی فوق‌العاده است.

 

بهترین محلات سن پترزبورگ برای اقامت

آدرس: Razvodnaya ulitsa, 2, Sankt-Peterburg, Russia

 

تور کروز آرورا

کشتی جنگی آرورا نقش مهمی در انقلاب بلشویکی در سال ۱۹۱۷ داشت. این کشتی در سال ۱۹۰۰ ساخته شد ولس اکنون در سن پترزبورگ لنگر انداخته و توسط دانشجویان مدرسه نیروی دریایی محلی نگهداری می‌شود. از کشتی و موزه کوچک آن به صورت رایگان بازدید کنید و می‌توانید بیش از ۵۰۰ سند، عکس و آیتم اصلی را که نشان دهنده داستان تأثیر این کشتی بر تاریخ روسیه است، مطالعه کنید. این تور زمان زیادی نمی‌برد و سریع می‌گذرد اما بازدید از کشتی واقعا باشکوه است.

آدرس: Petrogradskaya naberezhnaya, Sankt-Peterburg, Russia, 197046

 

خانه بولشوی (خانه بزرگ) را بازدید کنید

خانه بولشوی که به معنای واقعی کلمه به "خانه بزرگ" ترجمه شده در سال ۱۹۳۲ برای قرار دادن کمیته امنیت دولتی(KGB)  ساخته شد. پرزیدنت پوتین قبل از اینکه وارد عرصه سیاست شود در اینجا کار می کرد و در حال حاضر این یک ساختمان دولتی است که اداره خدمات امنیت فدرال (FSB)  را در خود جای داده است. اگرچه شما مجاز به ورود به ساختمان نیستید، اما هنوز هم می‌توانید از معماری بیرونی آن در خیابان شگفت زده شوید. شما در این بازدید می‌توانید ستون‌های ساختمان، برج‌های گوشه‌ای مرتفع، و معماری معمول روسی را بررسی کنید.

آدرس: Bolshoy Dom, Sankt-Peterburg, Russia, 191123

 

در محوطه پارک پوشکین از محل دوئل پرسه بزنید

پوشکین شاعر معروف روسی در ۲۹ دوئل شرکت کرد تا اینکه سرانجام در این محل که اکنون پارکی برای یادبود او ساخته شده کشته شد. پوشکین در سن ۳۷ سالگی درگذشت، رویدادی تاریخی که حتی امروز نیز یکی از بزرگ‌ترین تراژدی‌های روسیه محسوب می‌شود. برای مشاهده بنای یادبود اختصاص داده شده به پوشکین که توسط درختچه‌های سبز، چمنزارهای زیبا و درختان بزرگ احاطه شده است، از محل دوئل دیدن کنید.

 

گشتی در منطقه Tsentralny سن پترزبورگ

آدرس: Ulitsa Matrosa Zheleznyaka, 9, Sankt-Peterburg, Russia, 197343

 

در نمایشگاه کتابخانه ملی روسیه شرکت کنید

بزرگ‌ترین کتابخانه سنت پترزبورگ اتاق‌های مطالعه باز دارد که حاوی کتاب‌های فراوان به زبان‌های مختلف دنیا است. این جا مکانی عالی برای گذراندن یک بعد از ظهر بارانی است که اتفاقا بازدید و وقت گذرانی در آن رایگان است. با این حال، برای ورود به گذرنامه خود نیاز دارید. همچنین می‌توانید در یکی از نمایشگاه‌های موزه، از جمله نمایشگاه‌هایی که شامل نسخه‌های خطی تاریخی، کتاب‌های کمیاب، نقشه‌ها و عکس‌ها هستند، شرکت کنید.

آدرس: Sadovaya ulitsa, 18, Sankt-Peterburg, Russia, 191069

 

از قبرستان پیسکاریوفسکویه دیدن کنید

در طول جنگ جهانی دوم، نازی‌ها سنت پترزبورگ را که در آن زمان «لنینگراد» نامیده می‌شد بیش از دو سال در محاصره نگه داشتند. حدود نیم میلیون نفر که عمدتا غیرنظامیان بودند در جریان محاصره جان باختند و در گورستان پیسکاریوفسکویه دفن شدند. این یکی از برجسته‌ترین گواهی‌های تراژدی جنگ جهانی دوم است که باید حتما از آن دیدن کنید. باغ‌های شگفت‌انگیز که با گل‌ها آراسته شده‌اند و کوچه‌ای که بازدیدکنندگان را به مجسمه‌ای از سرزمین مادری هدایت می‌کند (که به‌عنوان زنی سوگوار به تصویر کشیده می‌شود) بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در قسمت جلویی پارک به نشانه احترام شعله‌های ابدی می‌سوزند که بازدیدکنندگان در مقابل آن لحظه‌ای سکوت می‌کنند.

 

۶ تور جذاب قایق سواری در سنت پترزبورگ

آدرس: St Petersburg, Russia, 195067

۲۲ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران