آشنایی با بهترین محلات سن پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
آشنایی با بهترین محلات سن پترزبورگ

شاید سن پترزبورگ به نسبت شهرهای اصلی دنیا آنچنان بزرگ نباشد اما محلات جذابی برای کاوش دارد که نباید از آن‌ها در تور سن پترزبورگ غافل شد. این شهر بر روی جزایری ساخته شده است که توسط پل‌ها به هم متصل شده‌اند توجه داشته باشید که در تابستان، پل‌ها در شب کشیده می‌شوند تا کشتی‌ها راحت‌تر عبور کنند و به این معنی است که گیر افتادن در پشت پل‌ها یک دام معمولی است که باید از آن اجتناب کنید. در اینجا خلاصه‌ای از جالب‌ترین نقاط شهر را بررسی خواهیم کرد.

 

Nevsky Prospekt

خیابان نوسکی شریان اصلی شهر است و هیچ لحظه ای در روز نیست که خیابان نوسکی کاملا آرام و ساکت باشد. خیابان و خیابان‌های مجاور مکان‌های مناسبی برای جستجوی گزینه‌های غذاخوری، خرید و تفریحات شبانه هستند. بسیاری از هتل‌های محبوب نیز در این محله قرار دارند، زیرا بسیاری از جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ در فاصله پیاده روی مناسبی قرار گرفته‌اند. تعدادی کافی شاپ برای کار یا تماشای مردم در یک بعدازظهر آفتابی وجود دارد، مانند اسپرسو بار Pitcher یا پناهگاه وگان‌ها Ukrop. برای تجربه زندگی شبانه همیشه ماندگار، از کافه‌های خیابان روبینشتینا (Rubinshteyna) دیدن کنید.

جزیره واسیلیوسکی

جزیره واسیلیوسکی مرکز تاریخی سنت پترزبورگ است. برخی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های شهر در این طرف رودخانه نوا، مانند دانشگاه سن پترزبورگ، موزه قوم شناسی Kuntskamera یا آکادمی علوم روسیه واقع شده‌اند. جالب است بدانید که چگونه همه خیابان‌ها موازی و عمود بر یکدیگر هستند که یادگار طرح اصلی شهر تزار پتر کبیر است. از آنجا که این جزیره در حال حاضر محل زندگی بسیاری از دانشجویان دانشگاه است، طبیعتا مملو از کافه‌ها و بیستروها است.

 

آشنایی با موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ

پتروگرادسکایا

این مکان جزیره تاریخی دیگری است و مکانی مناسب برای تحسین معماری در سنت پترزبورگ است. خیابان‌های اینجا جذابیت غیرقابل انکاری از گذشته دارند بسیاری از ساختمان‌ها در طبقه اول مشاغل کوچک را در خود جای داده‌اند، در حالی که طبقات بالای آن آپارتمان‌هایی هستند که بسیاری از آنها قرن‌ها است تغییر نکرده‌اند. یکی از نقاط دیدنی قلعه پیتر و پل است که در زمان تاسیس شهر به عنوان اولین دژ شهر عمل می‌کرد. اکنون این سازه با کلیسای جامع که آخرین محل استراحت کل خانواده سلطنتی سلسله رومانوف بود تبدیل به موزه شده است. در مورد غذا خوردن رستوران Kommunalka برای امتحان غذاهای به سبک شوروی انتخاب جالبی خواهد بود.

نیوهلند

نیوهلند در چهار سال گذشته یک محله رو به رشد بوده که بر روی یک جزیره مصنوعی که قدمت آن به قرن هجدهم باز می‌گردد قرار گرفته است. به ویژه در طول تابستان محبوبیت زیادی دارد، زیرا فضای سبز بزرگی دارد که مملو از کافه‌ها، بارها، رستوران‌ها و رویدادها و جشنواره‌های ویژه است. در اینجا می‌توانید از «بطری» بازدید کنید مجموعه‌ای از مشاغل است که در ساختمان یک زندان قدیمی مستقر هستند. طبقه اول به بارها و کافه‌ها، طبقه دوم به مغازه‌های مد روز و طبقه سوم به سلامت و تندرستی اختصاص داده شده است.

 

بهترین هاستل‌های سن پترزبورگ

جزیره کرستوفسکی

جزیره کرستوفسکی منطقه‌ای لوکس در سن پترزبورگ است که املاک گرانقیمت زیادی در سال‌های اخیر در آن ساخته شده است. به طور کلی محله بسیار آرام است و برای دیدار و گشت و گذار با خانواده بسیار مناسب است. دیو اوستروف، بزرگ‌ترین شهربازی شهر در اینجا می‌تواند برای سفرهای هیجان انگیز یا صرف یک روز تفریحی ارزش بازدید داشته باشد. همچنین گزینه‌های غذاخوری جذابی نیز مانند رستوران آرام روستایی Na Rechke وجود دارد. یکی از گزینه‌های پر جنب و جوش همراه با موسیقی، کلوب ساحلی سیدنی است که شب‌ها همراه با اجراهای زنده محلی و دی جی‌ها جوی شاد را به وجود می‌آورد.

موسکوفسکایا

محله Moskovskaya خیابان Moskovskaya را از مرکز شهر درست در حاشیه شهر هدایت می‌کند. این محله برای سالیان متمادی تقریبا مسکونی بوده و تغییرات بسیار کمی در آن افتاده است. کاوش در این منطقه بینشی نسبت به سبک معماری شوروی به دست می‌دهد در اینجا ساختمان‌های عظیم، ساده و دارای سبکی محفوظ، تضادی را با کاخ‌های پیچیده مرکز شهر ارائه می‌دهند. در حال حاضر، با گسترش شهر موسسات بیشتری شعبات خود را در این محله باز می‌کنند. در سرتاسر خیابان Moskovskaya هر از گاهی رستوران‌های جدیدی ظاهر می‌شوند. از جمله موارد مورد علاقه محلی، گوشه دنج خانوادگی Bona Capona یا ادویه‌جات و جوی باحال‌تر است. برای تجربه هیجان انگیزتر، طبقه ۴۱ را ببینید، رستورانی که در ارتفاع ۱۴۵ متری بالاتر از سطح زمین قرار دارد و منظره‌ای پانوراما از شهر ارائه می‌دهد.

 

در سفر به سن پترزبورگ چه چیزی بخرید؟

پوشکین

به سختی می‌توان پوشکین را به عنوان محله‌ای از سن پترزبورگ تعریف کرد، بلکه بیشتر یک حومه شهر است. با این حال، پوشکین بازدیدکنندگان بیشتری را نسبت به برخی از بخش‌های شهر جذب کرده است، بنابراین به عنوان محله‌ای از شهر در نظر گرفته می‌شود. در زمان امپراتوری پوشکین به نام تزارسکوئه سلو (دهکده تزار) شناخته می‌شد زیرا به عنوان اقامتگاه تابستانی خانواده سلطنتی عمل می کرد. کاخ آبی آسمانی کاترین هنوز پابرجاست و برای بازدیدکنندگانی که مایل به دیدن فضای داخلی مجلل و باغ‌های باشکوه آن هستند، باز است. زندگی در اینجا از بسیاری جهات نسبتا سنتی است. در تعطیلات آخر هفته می‌توانید مردم محلی را ببینید که در بازار چانه زنی می‌کنند، در پارک‌ها قدم می‌زنند یا از مراسم صبحگاهی در کلیسا برمی‌گردند. با این حال، به طور کامل از پیشرفت‌های مدرن مصون نیست، زیرا رستوران‌ها و اسپاها در این منطقه باز شده‌ و این روند ادامه خواهد داشت. برای خوردن غذاهای عالی حتما سری به رستوران دنیل بزنید.

۳۰ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران