آشنایی با موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
آشنایی با موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ

بازدید از موزه‌ها همواره برای گردشگران و توریست‌ها جذاب بوده است. چرا که با رفتن به این مکان‌ها می‌توان از تاریخ، تمدن و فرهنگ ملت‌ها آشنا شد. از جمله معروف‌ترین موزه‌ها در سطح جهام می‌توان به موزه آرمیتاژ اشاره کرد. این موزه که در روسیه قرار دارد این فرصت را به مسافران تور سنت پترزبورگ می‌دهد تا روزی به یادماندنی و خاصی را تجربه کنند. اگر تصمیم خود را برای سفر به شهر سنت پترزبورگ گرفته‌اید در این نوشته همراه ما باشید تا شما را با موزه آرمیتاژ، موزه‌ای منحصر به فرد با شهرت جهانی آشنا کنیم.

 

معرفی موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ (State Hermitage Museum)

موزه آرمیتاژ در شهر سنت پترزبورگ روسیه قرار گرفته و یکی از ۵ موزه برتر جهان به شمار می آید. به طوری که سالانه توریست‌های زیادی در سفر خود به این سرزمین از این موزه جذاب دیدن می‌کنند. موزه آرمیتاژ به نحو بسیار کامل و جذابی بازه‌های مختلف تاریخی و به خصوص دوران امپراتوری سزارهای روس را به نمایش گذاشته است. اگر شما نیز جز دسته‌ای از افراد هستید که به تاریخ و آشنایی با دوره‌های مختلف تاریخی علاقه دارید بازدید از موزه باشکوه آرمیتاژ را در سفر خود به سنت پترزبورگ فراموش نکنید. از دیگر جنبه‌های جالب این موزه می‌توان به داشتن شعبه‌هایی در شهرهای کازان، آمستردام، ونیز و ویبورگ اشاره کرد.

تاریخچه موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ

علاوه بر آنچه که در موزه سنت پترزبورگ به نمایش گذاشته شده تاریخچه این بنا نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به این صورت که ساختمان اولیه موزه آرمیتاژ در سال ۱۷۶۴ بنا شده است. اغلب هر آنچه که امروزه در این موزه می‌توان مشاهده کرد حاصل تلاش‌هایی است که کاترین کبیر انجام داده است. گفته می‌شود کاترین کبیر در همین سال‌ها دستور خرید بیش از ۲۰۰ نقاشی مهم و مشهور را از اروپا می‌دهد. امروزه بازدیدکننده‌ها می‌توانند آثار خاص و مشهور دنیا را در این موزه تماشا کنند.

ناگفته نماند که بنای موزه آرمیتاژ قدمتی خیلی بیشتر داشته و تا سال ۱۷۱۹ مکانی برای زندگی ملکه و تزارها بود. برای اولین بار این ساختمان به دستور لنین بعد از انقلاب روسیه به عنوان موزه بهره‌برداری شد. هم اکنون در ۷ دسامبر هر سال جشنی به مناسبت تاسیس موزه آرمیتاژ در همین مکان برگزار می‌شود.

 

معرفی برترین موزه‌های مسکو

سبک معماری موزه آرمیتاژ روسیه

در کنار اشیای گرانقیمت و هنری که در موزه آرمیتاژ به نمایش گذاشته شده‌اند سبک معماری منحصر به فرد آن نیز جلب توجه می کند. به این صورت که در ساخت موزه آرمیتاژ از سبک‌های متفارت معماری استفاده کرده‌اند. یکی از بارزترین این سبک‌ها، سبک باروک است. باروک نوعی سبک معماری اروپایی است که از مشخصه‌های اصلی آن می‌توان به ایجاد فضایی کلی در مرکز به همراه فضاهای فرعی منظم با نمای ورودی واحد اشاره کرد. همچنین مجسمه‌های خاص و متنوعی نیز در این سبک از معماری به چشم می خورند.

موزه آرمیتاژ از ۴۶۰ عدد اتاق تشکیل شده است. در این اتاق‌ها و فضای موزه بیشتر از ۳ میلوین نقاشی و اثر هنری به نمایش گذاشته شده‌اند. علاوه بر آن عتیقه‌ها و اشیا گران قیمتی که از قرن ۲۰ باقی مانده را می‌توانید در آن تماشا کنید. این موزه یک موزه بین‌المللی به شمار آمده و گزینه‌ بسیار خوبی برای بازدید در سفر به سنت پترزبورگ است.

طریقه دستیابی به موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ

موزه آرمیتاژ در کشور روسیه و شهر سنت پترزبورگ قرار دارد. این موزه در یکی از معروف‌تری میدان‌های شهر به نام میدان پالاس یا همان میدان کاخ واقع گردیده است. علاقه‌مندان به بازدید می‌توانند از مترو برای دستیابی سریع و همچنین ارزان استفاده کنند. برای این منظور باید در ایستگاه ادمیرالتیسکایا  (Admiralteyskaya)از قطار پیاده شده و بقیه مسیر را پیاده‌روی کنید.

ساعات کاری برای بازدید از موزه آرمیتاژ در تمامی روزهای هفته به غیر از دوشنبه‌ها از ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ است. در حالی که در روزهای چهارشنبه و جمعه باید بین ساعت‌های ۱۰:۰۰ تا ۲۱:۰۰ در آن حضور داشته باشید. ناگفته نماند که ورود به این موزه با تهیه بلیط ورودی امکان پذیر است. توصیه می‌کنیم بعد از بازدید از موزه آرمیتاژ به پیاده‌روی در نواحی اطراف موزه پرداخته و از جاذبه‌های گردشگری جذاب و دیدنی اطراف آن نیز لذت ببرید از جمله معروف‌ترین این موارد می‌توان به مکان‌های زیر اشاره کرد:

 

موزه ملی جمهوری تاتارستان کازان

  • کلیسای جامع سنت پترزبورگ در فاصله ۹۰۰ متری از موزه آرمیتاژ
  • موزه سنت پترزبورگ در فاصله ۱ کیلومتری از موزه آرمیتاژ
  • کلیسای مسیح غرق در خون در فاصله ۱.۸ کیلومتری از موزه آرمیتاژ
  • باغ تابستانی سنت پترزبورگ در فاصله ۲ کیلومتری از موزه آرمیتاژ
  • قلعه پیترو پاول در فاصله ۲ کیلومتری از موزه آرمیتاژ
  • کشتی کروز آئورا در فاصله ۳.۲ کیلومتری از موزه آرمیتاژ

همچنین رستوران‌های باکیفیت و خوبی نیز در همین حوالی قرار دارند که در صورت احساس گشنگی می‌توانید به آن‌ها رفته و با غذاهای لذیذ روسی شکم خود را سیر کنید.

۱۸ خرداد ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 04 آبان 1400)

نظرات کاربران