موزه های سن پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
موزه های سن پترزبورگ

موزه‌های متنوعی در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف در سنت پترزبورگ وجود دارند. بسیاری از آنها در ساختمان‌های تاریخی کاخ‌هایی واقع شده‌اند که زمانی متعلق به خانواده‌های اصیل یا حتی خانواده‌های سلطنتی بودند. برخی موزه های سن پترزبورگ نیز، در حقیقت آپارتمان‌های ساده‌تری هستند که خانه هنرمندان مشهور روسی بوده‌اند.

 

برترین موزه های سنت پترزبورگ

سن پترزبورگ بعنوان بخشی از تاریخ روسیه، فصل‌های ناگفته بسیاری را در سرزمین خود نهان دارد. در واقع بیشتر گنجینه‌های باستانی روسیه، در موزه های سنت پترزبورگ حفظ و نگهداری می‌شوند.

موزه گرند ماکت

اگر همراه فرزندان خردسال با تور سن پترزبورگ سفر می‌کنید، توصیه می‌کنیم حتما سری به Grand Maket بزنید. این مجموعه تعاملی، یکی از محبوب‌ترین موزه های سن پترزبورگ بوده و شامل مدل‌های کوچکی از معروف‌ترین مکان‌های روسیه است. این موزه راهی عالی، برای درک اندازه و بزرگی پربازدیدترین و شناخته شده‌ترین مناظر این کشور را پیش روی مسافران تور روسیه می‌گذارد و همچنین یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌ مینیاتورهای متحرک و اکشن فیگورها در جهان است.

جالب است بدانید به لحاظ نورپردازی خلاقانه، در هر چرخه ۱۳ دقیقه‌ای، روز توسط ۵۰۰۰۰۰ چراغ LED تبدیل به شب می‌شود و این مدل را روشن می‌کند و به آن جان می‌بخشد. علاقمندان به ماکت‌های قطار نیز ناامید نخواهند شد. این موزه بیش از یک و نیم مایل ریل قطار، ۴۵۲ جعبه سوئیچ و ۲۵۰ لوکوموتیو را نیز به معرض نمایش می‌گذارد.

  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان (۱۴ سال به بالا) ۴۰۰ روبل، برای کودکان (۳-۱۴ سال) ۲۰۰ روبل. تعرفه خانوادگی ( برای ۳ نفر و بیشتر) با ۱۰% تخفیف است.
  • آدرس: Tsvetochnaya Ulitsa, 16, Sankt-Peterburg, Russia, 196084

عکس: rbth.com

 

موزه دولتی هرمیتاژ

کاخ زمستانی که بعنوان موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ نیز شناخته می‌شود، در حال حاضر بیش از ۳ میلیون اثر هنری از دوره کلاسیک تا هنر مدرن سراسر جهان را در خود جای داده است.

این مکان، دومین موزه بزرگ هنر در جهان و یکی از برترین موزه های سن پترزبورگ به شمار می‌آید. این مجموعه کوچک که در سال ۱۷۶۴ به دستور کاترین کبیر شکل گرفت، آثاری از هنرمندانی به نام از جمله روبنس، رامبراند، رافائل را در بر گرفته است.

گفته می‌شود کاترین که عاشق هنر و سرگرمی بود، در طول زندگی‌اش بیش از ۴۰۰۰ اثر نقاشی، حدود ۱۰۰۰۰ حکاکی، ۱۰۰۰۰ طراحی، ۴۰۰۰۰ کتاب و حدود ۱۵۰۰۰ مدال و سکه را جمع آوری کرد. با رشد این مجموعه، کاترین دستور ساخت ساختمانی را به کاخ زمستانی داد و بدین ترتیب هرمیتاژ متولد شد.

  • زمان بازدید: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر، چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها تا ساعت ۹ شب و دوشنبه‌ها تعطیل است.
  • هزینه ورودی: ۵۰۰ روبل. اما برای کودکان، دانش آموزان و بازدیدکنندگان سومین پنجشنبه هر ماه رایگان است.
  • آدرس: Palace Square, 2, Sankt-Peterburg, Russia, 190000

 

گشت و گذار در بهترین موزه‌های مسکو

عکس: inyourpocket.com

 

موزه دولتی روسیه

موزه دولتی روسیه، از دیگر محبوب‌ترین موزه های سن پترزبورگ بوده و در قصری قرار دارد که زمانی متعلق به شاهزاده مایکل پاولوویچ، یکی از پسران امپراتور پاول اول بود. این کاخ در پایان قرن نوزدهم به موزه بدل شد و برخی از مجموعه آثار هنری موزه ارمیتاژ، کاخ الکساندر و آکادمی هنرهای امپراتوری را در خود جای داده است. در واقع در سال ۱۹۱۷، پس از انقلاب روسیه، تعداد زیادی از مجموعه‌های خصوصی ملی شده و به موزه دولتی روسیه منتقل شدند. امروزه موزه روسیه، دارای بیش از ۴۰۰۰۰۰ قطعه از آثار هنرمندان روسی، از قرن یازدهم تا امروز را شامل می‌شود.

  • زمان بازدید: هم روزه به جز سه شنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۵۰۰ روبل، برای دانشجویان ۲۵۰ روبل و برای کودکان رایگان است.
  • آدرس: Inzhenernaya St, 4, Sankt-Peterburg, Russia, 191186

عکس: rbth.com

 

موزه  ناو جنگی آرورا

Aurora، نماد انقلاب اکتبر ۱۹۱۷، یک کشتی جنگی باشکوه است که بعنوان یکی از خاص‌ترین موزه‌های تاریخ در سنت پترزبورگ نگهداری می‌شود. این کشتی موزه که از اواخر دهه ۱۹۴۰ بر روی رودخانه نوا در سنت پترزبورگ لنگر انداخته، داستان‌های بسیاری از رویدادهای تاریخ روسیه را برای گفتن دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در کابین‌های متعدد این کشتی و عرشه به قدم زدن بپردازند و جاذبه‌های آنرا کشف نمایند. این کشتی، یکی از محبوب‌ترین موزه های سن پترزبورگ بوده و اغلب صف‌های طولانی را برای خرید بلیط در اینجا شاهد خواهید بود.

  • زمان بازدید: همه روزه به جز دوشنبه‌ها و سه شنبه‌ها، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۶۰۰ روبل، برای دانش آموزان و کودکان ۴۰۰ روبل است.
  • آدرس: Petrogradskaya Embankment, Sankt-Peterburg, Russia, 197046

 

معرفی برترین موزه‌های مسکو

عکس: vecteezy.com

 

موزه کانست کامرا

Kunstkamera که توسط پیتر کبیر در سال ۱۷۲۷ بعنوان اولین موزه در روسیه تاسیس شد، گواهی بر علاقه تزار به چیزهای غیرمعمول است. وی مجموعه‌هایی از بدن حیوانات و انسان‌ها با ناهنجاری‌های آناتومیکی متفاوت را جمع آوری کرد.

این روزها، Kunstkamera بعنوان موزه مردم‌ شناسی و قوم نگاری و یکی از خاص‌ترین موزه های سن پترزبورگ

شناخته می‌شود و اکنون خانه تقریبا ۲ میلیون قطعه است. یکی از وحشتناک‌ترین موارد موجود در این مجموعه، سر ویلم مونس است که برادر معشوق تزار بود. این موزه علاوه بر تاکسیدرمی دو سر و دیگر قطعات وحشتناک، فرهنگ‌های مختلف جهان و مجموعه‌ای از مواد معدنی و سنگ‌های قیمتی را نیز به نمایش می‌گذارد.

  • زمان بازدید: همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۳۰۰ روبل و برای دانش آموزان و کودکان ۱۰۰ روبل.
  • آدرس: University Embankment, 3, Sankt-Peterburg, Russia, 199034

عکس: en.wikipedia.org

 

موزه ماشین‌های آرکید شوروی

در میان برترین موزه های سن پترزبورگ، به موزه ماشین‌های Arcade برمی‌خوریم. اینجا ۵۰ ماشین بازی تاریخی را در خود جای داده که هنوز در وضعیت عالی کار می‌کنند. در این موزه تعاملی، به بازدیدکنندگان سکه‌های قدیمی کوپک شوروی داده می‌شود تا در ماشین‌های بازی بیندازند و از بازی با آنها لذت ببرند.

گفتنی است در دوران کمونیسم، کارخانه‌هایی که تجهیزات ارتش را ایجاد کردند، مامور ساخت ماشین‌های آرکید نیز شدند. بنابراین، مهندسان سخت تلاش کردند تا طرح‌های ماشین‌های خارجی را با استفاده از مدرن‌ترین قطعات موجود در بازار کپی کنند. بدین ترتیب در اتحاد جماهیر شوروی، تا ۹۰ نوع مختلف از ماشین‌های بازی تولید شدند. برخی از آنها صرفا کپی از ماشین‌های غربی بودند، در حالی که برخی دیگر فقط در اتحاد جماهیر شوروی تولید می‌شدند.

  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۰
  • هزینه ورودی: ۴۵۰ روبل (شامل استفاده از ۱۵ ماشین).
  • آدرس: Krymskiy Most, Moskva, Russia, 119049

 

موزه ملی جمهوری تاتارستان کازان

عکس: inballarcademuseum.org

 

موزه فابرژه

موزه  Fabergé که در کاخ زیبای شووالوف قرار دارد و یکی از برترین موزه های سن پترزبورگ است، قطعات ساخته شده توسط جواهرساز رسمی دربار امپراتوری روسیه، یعنی پیتر کارل فابرژ را به نمایش می‌گذارد. در حال حاضر، این موزه مجموعه ای از بیش از ۴۰۰۰ قطعه را در خود جای داده است.

یکی از مطرح‌ترین قطعات این موزه، تخم مرغ‌های عید پاک ساخته شده از فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی هستند که در سراسر جهان، به دلیل طرح‌های ظریف و کیفیت بالا شهرت دارند. این تخم‌ مرغ‌ها توسط تزارها الکساندر سوم و نیکلاس دوم، به عنوان هدایای عید پاک برای همسران و مادرانشان سفارش داده شدند.

  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰:۴۵
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۵۰۰ روبل، برای کودکان بالای ۷ سال و دانش آموزان ۲۵۰ روبل و برای کودکان زیر ۷ سال رایگان است.
  • آدرس: Fontanka River Embankment, 21, Sankt-Peterburg, Russia, 191023

عکس: russiau.com

 

موزه ارارتا

یکی از تازه واردان به صحنه موزه های سن پترزبورگ، موزه هنر معاصر Erarta است که در ساختمانی به سبک نئوکلاسیک استالینی قرار دارد. اینجا زمانی، محل انستیتو تحقیقات لاستیک مصنوعی اتحاد جماهیر شوروی بود. و در سال ۲۰۱۰ با هدف ارائه هنر معاصر برای عموم مردم، درهای خود را به روی علاقمندان گشود.

این موزه علاوه بر بیش از ۲۸۰۰ اثر هنری در مجموعه دائمی‌اش، میزبان کنسرت‌ها، نمایش‌ها، سخنرانی‌ها و اجراهای زنده تئاتر است. بعلاوه یک فروشگاه هدیه، یک گالری با آثار اورجینال برای فروش، یک کتابفروشی تخصصی و یک فروشگاه وسایل دکوراسیون خانگی و چاپ‌های سفارشی را نیز در خود جای داده است.

  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲
  • هزینه ورودی: ۵۵۰ روبل
  • آدرس: 29Liniya Vasil'yevskogo Ostrova, 2, Sankt-Peterburg, Russia, 199106

 

۶ موزه‌ی معروف شهر کازان

عکس: en.wikipedia.org

 

موزه داستایوفسکی

این مکان، یکی از معروف‌ترین موزه‌های مربوطه به نویسندگان روسی و از جذاب ترین موزه های سن پترزبورگ است. این موزه که در ۱۲ نوامبر سال ۱۹۷۱ افتتاح شد، مجموعه‌ای عالی از گرافیک و هنرهای کاربردی با تعداد قابل توجهی عکس را ارائه می‌دهد.

موزه داستایوفسکی در آپارتمانی که فئودور داستایوفسکی در سن پترزبورگ اجاره کرده بود، افتتاح شد. جایی که وی، رمان‌های معروفی نظیر برادران کارامازوف و همزاد را خلق کرد. در واقع، داستان بسیاری از رمان‌های داستایوفسکی در سن پترزبورگ می‌گذرد، زیرا اینجا شهری بود که او تا پایان عمر در آن زندگی و کار کرد.

  • ساعات بازدید: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸ و چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۰
  • هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۱۵۰ روبل، برای دانش آموزان، دانشجویان و بازنشستگان ۵۰ روبل، برای کودکان زیر ۷ سال و کارکنان موزه رایگان است.
  • آدرس: Kuznechnyy Pereulok, 5/2, Sankt-Peterburg, Russia, 191002

عکس: st-petersburg.guide

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 02 دی 1402)

نظرات کاربران