آشنایی با کلیسای کازان سنت پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
آشنایی با کلیسای کازان سنت پترزبورگ

روسیه پر است از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد و متنوع که گردشگران زیادی را هر ساله به خود جذب می‌کند. چرا که این کشور پهناور با تاریخ پر فراز و نشیب خود این روزها به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری مردم جهان تبدیل شده است. از جمله یکی از این مکان‌های دیدنی که نباید در تور روسیه از دست داد کلیسای کازان سنت پترزبورگ می‌باشد. با مقتدرسیر همراه باشید تا با این کلیسای زیبا و تاریخی آشنا شوید.

 

کلیسای کازان سنت پترزبورگ

امکان ندارد گردشگری به روسیه سفر کند و از دیدن کلیسای کازان سنت پترزبورگ شگفت‌زده نشود. این بنای تاریخی و مذهبی در مرکز مقصد گردشگری توریست‌ها قرار گرفته است و با شاهکار معماری که در آن قرار گرفته دل کندن از آن را دشوار کرده است. بازدید از محوطه درونی و محوطه خارجی کلیسا به یک اندازه جذاب است. علاوه بر زیبایی خود کلیسا خیابان نوسکی که محل قرار گیری آن است یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های توریستی سنت پترزبورگ می‌باشد. در نتیجه با بازدید این کلیسای زیبا می‌توانید از خیابان زیبای نوسکی نیز دیدن کنید.

 

بهترین رستوران‌های روسی در سن پترزبورگ

تاریخچه کلیسای کازان سنت پترزبورگ

ساخت کلیسای کازان اولین بار به طراحی شخصی به نام آندره ورونیخین در سال ۱۸۰۱ آغاز شد. پروسه ساخت آن حدود ۱۰ سال طول کشید و در نهایت در سال ۱۸۱۱ به اتمام رسید. گفته می‌شود در این سال‌ها که امپراطور پل در روسیه حکومت می‌کرد دستور داد تا بنایی مشابه با سنت باسیلیکای روم در شهر سنت پترزبورگ روسیه ساخته شود. با این کار وی قصد داشت تا این شهر روسیه را به رم شمال جهان تبدیل کند. هدف اصلی که در پشت این تصمیم پنهان شده بود این بود که سنت پترزبورگ به مرکز قدرت مذهبی روسیه تبدیل شود.

البته ناگفته نماند که وی در این تصمیم خود موفق شد و امروزه نیز درهای آن به عنوان مکانی باشکوه و فوق‌العاده زیبا به روی گردشگران داخلی و خارجی باز شده است. ناگفته نماند که این کلیسا در طول تاریخ چندین بار مورد بازسازی و مرمت واقع شده است. در نتیجه توانسته است ظاهر خود را حفظ کند. همچنین در دوره‌ای از تاریخ، برگزاری مراسم‌های مذهبی درون آن ممنوع اعلام شده است. اما امروزه اگر خوش شانس باشید می‌توانید شاهد یکی از مراسم‌های سنتی و مذهبی درون کلیسا باشید. شرکت عموم در این مراسم‌ها آزاد می‌باشد. به شرطی که سکوت و احترام رعایت شوند.

 

معماری کلیسای کازان سنت پترزبورگ

در سفر با تور سنت پترزبورگ با مشاهده کلیسای کازان شاهد یکی از بی‌نظیرترین سبک معماری در روسیه و حتی کل جهان خواهید بود. در نمای بیرونی آن سنگ‌تراشی‌های بسیار زیبایی به چشم می‌خورند که مجسمه‌های باشکوهی نیز در کنار آن‌ها قرار گرفته است. پس اگر امکان دسترسی به داخل آن را نداشته باشید باز هم موفق شده‌اید تا زیبایی زیادی را مشاهده کنید. بعد از ورود به محوطه درونی آن می‌توانید از کفپوش‌های زیبا به روش موزاییک کاری تزیین شده‌اند لذت ببرید. در سقف این کلیسا نقاشی‌های بسیار حرفه‌ای و زیبایی کشیده شده‌اند. البته این نقاشی‌ها در برخی از دیوارهای داخلی آن نیز به چشم می‌خورند. این نقاشی‌ها تصویری از حضرت عیسی (ع) می‌باشد. همچنین علاقه‌مندان به چنین جاهایی می‌توانند از طلاکاری‌های ظریفی که در جای جای آن به کار رفته‌اند نهایت لذت را ببرند.

 

۵ پارک شهری معروف سن پترزبورگ؛ شهر قدم‌زدن‌ها زیر سایه‌ی درختان کهنسال

مسیر دسترسی به کلیسای کازان سنت پترزبورگ

علاقه‌مندان به بازدید از این کلیسای تاریخی و زیبا می‌توانند در تمامی روزهای هفته از آن دیدن کنند. ساعات کاری آن در روزهای تعطیل هفته از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸:۳۰ و در روزهای دوشنبه تا جمعه از ۸:۳۰ تا ۲۰:۰۰ می‌باشد. برای رفتن به این کلیسا کافی است تا مسیر خیابان نوسکی را در پیش بگیرید. گردشگران می‌توانند از مترو برای رفتن به آن استفاده کنند که بسیار اقتصادی و آسان خواهد بود. همچنین ورودیه آن رایگان می‌باشد و بازدیدکنندگان احتیاجی به تهیه بلیط ندارند.

نکاتی که رعایت آنها در بازدید از کلیسای کازان سنت پترزبورگ ضروری است

بازدید از کلیسای کازان سنت پترزبورگ یک سری قوانین و نکات مخصوص خود را دارد که گردشگران حتما در طول بازدید باید آن‌ها را رعایت کنند. از جمله این نکات عبارتند از:

  • پوشاندن موی سر برای زنان در حین بازدید واجب است.
  • مردان و زنان باید از پوشیدن لباس‌های کوتاه در بازدید از این مجموعه خودداری کنند.
  • عکس‌برداری و فیلم‌برداری در این کلیسا به شرطی مجاز است که فلش آن خاموش باشد.
  • در صورتی که مراسمی درون آن برگزار می‌شود هیچ بازدیدکننده‌ای اجازه عکاسی یا فیلم‌برداری را نخواهد داشت.

۷ مسیر حمل و نقل عمومی برای دیدن سن پترزبورگ

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران