بازدید از کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
بازدید از کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگ

سفر به کشور پهناور و وسیع روسیه همواره مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به گردش بوده است. در این میان تور سن پترزبورگ بیشتر از سایر مقصدهای گردشگری روسیه محبوبیت داشته است. چرا که قطب گردشگری این کشور به حساب می‌آید. در نتیجه توریست‌های داخلی و خارجی می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری بیشماری در آن دیدن کنند. یکی از این جاذبه‌های فوق‌العاده و منحصر به فرد کلیسای ناجی در خون سن پترزبورگ می‌باشد که هر مسافری باید بازدید از آن را در الویت‌های سفر خود قرار دهد. در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل این بنای تاریخی و خاص بپردازیم.

 

معرفی کلیسای ناجی در خون (Church of the Savior on Blood)

کلیسای ناجی در خون از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری سن پترزبورگ و بزرگترین مجموعه موزاییکی دنیا است که مسافران زیادی سالانه از آن بازدید می‌کنند و در مقابل آن عکس می‌گیرند. این کلیسا عبادتگاهی مخصوص مسیحیان ارتدکس می‌باشد که نام‌های گوناگونی دارد. از جمله نام‌های مشهور آن «کلیسای بر خون ریخته شده»، «معبد ناجی بر خون ریخته شده» و «کلیسای رستاخیر عیسی» می‌باشد. این کلیسای معروف از همان ابتدا با ظاهر متفاوتی که گنبدهای رنگین آن ایجاد کرده‌اند توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. البته به غیر از ظاهر بسیار زیبایی که دارد طراحی و سبک معماری درون آن نیز فوق‌العاده و جذاب است. به طوری که مطمئن باشید با ورود به این کلیسا متوجه گذر زمان نخواهید شد.

 

زیباترین کلیساهای سن‌پترزبورگ با معماری منحصر به فرد

سبک معماری کلیسای ناجی در خون

کلیسای ناجی در خون مساحتی در حدود ۷ هزار متر مربع را اشغال کرده است. در نتیجه به یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های موزاییکی در روسیه و حتی کل دنیا تبدیل شده است. قبل از هر چیزی ۵ گنبد رنگین و خاصی که بر روی این کلیسا قرار داده شده است توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. شما نیز می‌توانید در بازدید از آن دوربینی را به دست بگیرید و در مقابل آن با گرفتن عکس‌هایی رنگین و شاد خاطره فراموش نشدنی را برای خود ثبت کنید.

تاریخچه کلیسای ناجی در خون

اقدامات ساخت کلیسای ناجی در خون در سال ۱۸۸۱ میلادی و به دستور الکساندر سوم شروع شد. وی این کلیسا را به یاد الکساندر دوم یعنی پدر خود ساخت. به طوری که مقبره پدرش در محوطه همین کلیسا قرار گرفته است. ساخت این کلیسا سال‌ها طول کشید و بالاخره در سال ۱۹۰۷ تکمیل شد. گفته می‌شود چیزی حدود ۴۵۰۰۰۰۰ روبل روسیه برای ساخت این کلیسا صرف شده است که مبلغ بسیار زیادی به شمار می‌آید. علت انتخاب محل ساخت کلیسا نیز به این دلیل است که دقیقا در سال ۱۸۸۱ الکساندر دوم در همین محل مورد حمله دشمن قرار گرفت و دار فانی را وداع گفت. لذا پسرش دستور داد تا همین مکان را برای ساخت کلیسا و مقبره وی در نظر بگیرند.

 

 

بهترین رستوران‌های روسی در سن پترزبورگ

این کلیسا در دوران فروپاشی جماهیر شوروی شاهد غارت‌های بسیاری بود. در آن سال‌ها بسیاری از اموال ارزشمند و گرانقیمت موجود در کلیسا دزدیده شدند و به همین دلیل در سال ۱۹۳۲ بازدید از کلیسای ناجی در خون ممنوع شد. همچنین در دوران جنگ جهانی و حمله نازی‌ها سربازان و افراد بسیاری در این شهر کشته شدند. در آن دوران این کلیسا به عنوان مکانی برای نگهداری مرده‌ها انتخاب شد. به دلیل همین فراز و نشیب‌های تاریخی این کلیسا همواره در بین تاریخ‌دانان و علاقه‌مندان به تاریخ اهمیت بسیار زیادی داشته است.

امروزه درهای این کلیسا بعد از سال‌ها بازسازی برای بازدید عموم باز شده است و از آن به عنوان یک موزه منحصر به فرد بهره‌برداری می‌کنند. سالانه توریست‌های داخلی و خارجی زیادی برای مشاهده شکوه معماری و عظمت این بنای زیبای شهر سن پترزبورگ را برای سفر انتخاب می‌کنند. شما نیز می‌توانید در سفر با تور روسیه به این شهر هم از مشاهده سبک معماری داخلی و هم سبک معماری خارجی آن نهایت لذت را ببرید.

 

چرا بازدید از کلیسای ناجی در خون برای مسافران سن پترزبورگ توصیه می‌شود؟

بازدید از کلیسای ناجی در خون از بایدهای سفر به سن پترزبورگ می‌باشد. چرا که این سازه منحصر به فرد با داشتن سبک معماری زیبا و خاصی که دارد از نمادهای این شهر و حتی روسیه محسوب می‌شود. همچنین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های موزاییکی در دنیا شناخته می‌شود. از طرفی دیگر توریست‌ها می‌توانند به راحتی به این کلیسا دسترسی داشته باشند و با پرداخت هزینه‌ای مناسب از آن دیدن کنند. علاقه‌مندان می‌توانند در ایام هفته از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۶ عصر به بازدید کلیسای ناجی در خون بروند. حداکثر زمانی را که باید برای بازدید کامل از آن اختصاص دهید چیزی در حدود ۲ ساعت می‌باشد.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران