بهترین محلات سن پترزبورگ برای اقامت

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
بهترین محلات سن پترزبورگ برای اقامت

سن پترزبورگ دومین مرکز شهری بزرگ روسیه است که در منطقه لنینگراد واقع شده است. این شهر یکی از گران‌ترین شهرهای شمال شرقی اروپا نیز محسوب می‌شود و محلات چایکوفسکی، پوشکین و داستایفسکی (آهنگسازان و نویسندگان برجسته روسی) سالانه هزاران بازدیدکننده را به لطف مناظر، هنر و فرهنگ شگفت انگیز خود پذیرا است. گاهی اوقات ونیز شمال، پالمیرا شمال یا پایتخت دوم روسیه نامیده می‌شود، از لحاظ معماری مرکز شهر عالی بوده و یک سایت میراث جهانی یونسکو، با شاهکارهای باروک و نئوکلاسیک سطح شهر را پر کرده‌اند. در این مقاله، ما بهترین مناطق برای اقامت در سن پترزبورگ را معرفی می کنیم.

 

بهترین منطقه: منطقه Tsentralny (مرکز شهر)

محله Tsentralny بدون شک بهترین منطقه برای اقامت در سنت پترزبورگ است. بخش بزرگی از این منطقه از قسمت تاریخی تشکیل شده و با رودخانه نوا و با کانال آبودنی همسایه است. این مکان به دلیل تعداد بناهای تاریخی که در آن وجود دارد، تعداد زیاد رستوران‌ها و همه گزینه‌های تفریحی آن که آن را برای هر مسافری عالی می‌کند، به پرطرفدارترین نقطه در سنت پترزبورگ تبدیل شده است. خیابان نسوکی به همراه بسیاری از جاذبه‌های منطقه بهترین بخش میراث تاریخی-فرهنگی سنت پترزبورگ را تشکیل می‌دهند، بنابراین توصیه می‌شود در نزدیکی یا داخل Tsentralny بمانید. Tsentralny همچنین بهترین منطقه متصل سنت پترزبورگ است، که با چندین خط مترو و اتوبوس از اینجا به هر گوشه شهر می‌رسد. از جنبه منفی، Tsentralny همچنین می‌تواند یکی از گران‌ترین مناطق برای اقامت در سن پترزبورگ باشد، مخصوصا در فصل‌های گردشگری.

منطقه Admiralteyski

Admiralteyskiy مانند Tsentralny یکی از مناطق مرکزی سنت پترزبورگ است، به اصطلاح بخش ثانویه مرکز تاریخی را پوشش می‌دهد که در آن بناهای تاریخی مهم، مراکز تفریحی و غذاخوری‌های سنتی قرار دارند. با وجود اشتراک در منطقه مرکزی با Tsentralny، این منطقه وسیعی است که از ۶ محله کوچک‌تر تشکیل شده است. یکی از آن‌ها کلومنا است که فضای قرون وسطایی را در میادین و کلیساهای جامع خود حفظ کرده و منطقه خوبی برای اقامت در سنت پترزبورگ امحسوب می‌شود. یکی از دلایل اقامت در این محله، تئاتر ماریینسکی است که به نام امپراطور ماریا الکساندرونا و خانه باله و شرکت اپرا معروف ماریینسکی نامگذاری شده است. در حال حاضر، هنوز هم یکی از مهم‌ترین تئاترهای باله در جهان و بخشی اساسی از تور سنت پترزبورگ است. این مکان خوبی برای تحسین فضای زیبایی‌شناسانه و فرهنگی ونیز شمال است، همه محله‌ها اجازه پیاده‌روی شبانه و نمایشگاه رویدادهای مهمی مانند اپرای روسی، رسیتال‌های شرکت‌های باله برجسته و کنسرت‌های سمفونیک را نمی‌دهند که اینجا در دسترس هستند.

ناحیه مسکوفسکی

مسکوفسکی همچنین به عنوان "دروازه جنوبی شهر" شناخته می‌شود. نام این محله به دلیل موقعیت مکانی آن، وجود دو بزرگراه مهم و فرودگاه بین المللی پولکوو است. این امر آن را به بهترین منطقه گذرگاه در سن پترزبورگ تبدیل کرده و برای مسافران تجاری یا کسانی که مایل به بازدید از شهرهای دیگر روسیه مانند پایتخت آن مسکو هستند بسیار ایده‌آل خواهد بود. بدون شک بزرگ‌ترین فعالیت منطقه در خیابان مسکوفسکی یا خیابان مسکو واقع شده است. این مسیر از رودخانه  فونتانکا، کانال ابوودنی و خیابان لیگوفسکی در فاصله ۹ و نیم کیلومتری خروجی شهر در بنای یادبود قهرمانان لنینگراد عبور می‌کند. در طول قرن هجدهم این منطقه شاهد جنگ و درگیری بود، اما امروزه آثار و مراکز فکری بزرگ روسیه مانند موسسه فناوری را میزبانی می‌کند.

 

بهترین موزه های گاردن رینگ مسکو

ناحیه پریمورسکی

در چند کیلومتری شمال از ناحیه مرکزی، درست در سمت چپ سن پترزبورگ، ناحیه پریمورسکی قرار دارد. از ۱۸ منطقه موجود، پریمورسکی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منطقه برای جغرافیای شهر است. این منطقه به دلیل مجاورت با خلیج نوا و چشم اندازهای دریایی آن یک منطقه منحصر به فرد در نظر گرفته می‌شود. بر خلاف دیگر مناطق شهر پریمورسکی به دلیل آنچه باید دید یا انجام داد، برجسته نیست سه ساعت از بهترین جاذبه‌های سن پترزبورگ فاصله دارد و این سفر بدون برنامه مناسب می‌تواند یکنواخت و خسته کننده شود. پریمورسکی بهترین منطقه در شمال سن پترزبورگ لختا-اولگینو است، سال‌ها پیش روستایی مرفه بود که به دلیل انحصاری بودن شهرت داشت و از محبوبیت در میان اشراف برخوردار بود. در حال حاضر جذابیت خاصی از گذشته را با هوای روسیه مدرن حفظ کرده است. اینجا منطقه خوبی برای اقامت در سن پترزبورگ بوده و طیف گسترده‌ای از هتل‌ها، آپارتمان‌ها و خوابگاه‌ها وجود دارد.

منطقه واسیلوستروفسکی

مرکز شهر سن پترزبورگ دارای برخی از سواحل و خلیج‌هایی مانند جزایر واسیلیوسکی و دکابریستف است که هر دو منطق معروف به واسیلوستروفسکی است. بهترین مکان برای دیدن شب‌های سفید معروف و فوق العاده است، سپیده دم تابستان در سن پترزبورگ جذابیت خاصی دارد. رستوران‌ها و موزه‌ها تقریبا ۱۹ ساعت در روز باز هستند و چشم انداز روی شش پل آن نمایش بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. ایستگاه های مترو اقامت در واسیلوستروفسکی را آسان می‌کند، البته پیاده روی نیز امکان پذیر است، فقط چند کیلومتر دورتر مرکز تاریخی شهر و بهترین پیشنهاد در بارها و سرگرمی‌ها قرار دارد. یکی از بزرگ‌ترین نکات برجسته در این منطقه موزه ارارته است که بهترین مجموعه هنرهای مدرن روسیه را با تقریبا ۲۳۰۰ اثر از ۲۵۰ هنرمند به نمایش می‌گذارد.

 

معرفی ۴ کانال‌ زیبای سنت پترزبورگ

ناحیه پتروگرادسکی

قدمت این منطقه به زمان پیتر کبیر برمی‌گردد، شایعات درگیری او را برانگیخت تا قلعه‌های معروف سنت پیتر و سنت پل را بسازد، در آن زمان پتروگرادسکی مرکز عملیات پادشاه برجسته روسیه بود. این منطقه هنوز بسیاری از آثار نظامی مانند شفق قطبی و آکادمی نظامی را در خود حفظ کرده است. در حال حاضر، این منطقه برای کالاهای تجاری و مسکونی، فضایی راحت را ارائه می‌دهد بنابراین مکان اصلی سنت پترزبورگ برای خانه‌های تفریحی و آپارتمان‌های توریستی است. همچنین این منطقه شامل باغ گیاه شناسی شهر، باغ وحش لنینگراد، تالار موسیقی سن پترزبورگ، کاخ فرهنگ لنسوییت، تئاتر خانه بالتیک، کاخ جوانان لنینگراد، افلاک نما سن پترزبورگ، موزه تاریخی نظامی توپخانه است.

۰۷ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران