بهترین فعالیت‌ها در سن پترزبورگ

جاذبه‌های گردشگری سن پتزربورگ
بهترین فعالیت‌ها در سن پترزبورگ

سن پترزبورگ که به ونیز شمال شهرت دارد در دریای بالتیک قرار گرفته و شهری مملو از میراث و تاریخ است، و با این ویژگی به گونه‌ای سرگرم کننده می‌شود که کمتر شهری می‌تواند به پای آن برسد. از شرکت‌های باله و اپرا در سطح جهانی گرفته تا کاخ‌های بزرگی که در کنار کانال‌های بسیاری از خیابان‌ها قرار گرفته‌اند، سن پترزبورگ شهری است که می‌توانید روزها، حتی هفته‌ها را در آن سپری کنید و به سادگی از فضای بی‌نظیری که ارائه می‌کند لذت ببرید. این مجموعه از هیجان‌انگیزترین و دست کم گرفته‌شده‌ترین کارهایی را که می‌توانید در تور سن پترزبورگ انجام دهید گرفته شده است.

 

گشتن در قلعه بزرگ پیتر و پل

این ارگ قرن هجدهمی که در جزیره زایچی قرار دارد یک سازه واقعا زیبا است که قدیمی‌ترین ساختمان شهر محسوب می‌شود و همانطور که از چاپ آن روی کارت‌پستال‌ها متوجه می‌شوید، یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. یک گشت خصوصی با راهنما در این قلعه کاخ به شما امکان می‌دهد به قطعات کلیدی تاریخ شهر، از جمله سلول‌های وحشتناک زندان Trubetskoy Bastion، و کلیسای جامع خارق العاده پیتر و پل (که با مناره‌های بلند طلایی برجسته شده است) دسترسی پیدا کنید. با داستان‌های فراوان برای به اشتراک گذاشتن، انتظار داشته باشید که در تاریخ ساختمان از زمان ساخت آن در سال ۱۷۰۳ تا تبدیل آن به موزه‌ای که اکنون حدود ۲۲۰ سال از آن می‌گذرد، سرگرم شوید.

 

عکس‌هایی از گذشته و حال سنت پترزبورگ

در وسعت موزه آرمیتاژ غرق شوید

موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ، عنوانی قابل توجه از بزرگ‌ترین موزه هنری جهان است که از ۵ ساختمان به هم پیوسته تشکیل شده که بیش از ۷۲۰ هزار فوت مربع پراکنده شده و بیش از ۳ میلیون اثر هنری متنوع را در خود جای داده است. یکی از این بناها کاخ زمستانی باشکوه است که به عنوان اقامتگاه رسمی امپراتورهای روسیه عمل می‌کرد و یک قطعه هنری در نوع خود محسوب می‌شود. شک نکنید سال‌ها طول می‌کشد تا همه چیز را ببینید، پس حتما موارد ضروری را علامت بزنید و قبل از سرگردانی برای کشف جواهرات پنهان، نسخه‌های اصلی را توسط استادانی مانند داوینچی، رافائل و رامبراند پیدا کنید.

به تور اتوبوس دو طبقه بروید

آیا نمی‌توانید برنامه ریزی یک سفر فشرده را تحمل کنید؟ سپس با سوار شدن در یک اتوبوس دو طبقه که شما را به هر نقطه مهم توریستی در شهر می‌برد، کل شهر را با سرعت بگردید و دیدن کنید. با گردش اتوبوس تور که ۲۴ یا ۴۸ ساعت طول می‌کشند، می‌توانید به شخص دیگری اجازه دهید رانندگی کند، در حالی که در خیابان‌ها می‌چرخید، به یک روایت صوتی جذاب گوش دهید، و با گزینه‌ای برای پیاده شدن در ده‌ها ایستگاه از این جاذبه‌های اصلی شهر دیدن کنید و هر چقدر که می‌خواهید در مکان‌هایی مانند کلیسای جامع سنت اسحاق، میدان ووسستانیا، قلعه پیتر و پل، موزه ارمیتاژ و موارد دیگر وقت بگذارید!

 

زیباترین جزایر روسیه را بشناسید

در باغ‌های کاخ پیترهوف قدم بزنید

این مجموعه کاخ پیترهوف دیدنی که در سواحل جنوبی خلیج فنلاند، حدود ۴۰ دقیقه با ماشین از شلوغی و شلوغی سنت پترزبورگ فاصله دارد، نمادی واقعی از تجمل است که توسط پتر کبیر ساخته شده تا جوابی مقابل شکوه کاخ ورسای فرانسه باشد. تورهای با راهنما به شما این امکان را می‌دهند که در باغ‌های مجلل پرسه بزنید و نه تنها گل‌ها، بوته‌ها و درختان کاملا آراسته شده را ببینید، بلکه فواره‌های پر زرق و برق و عناصر تزئینی خیره‌کننده را ببینید. هنگامی که وارد شوید، آن زمان است که جادوی واقعی آغاز می شود. در راهروهای باروک باشکوه کاخ قدم بزنید تا از صدها نقاشی، مجسمه و قطعات مبلمان قدردانی کنید.

به کروز کانال دریایی بروید

برای فرصتی برای دیدن بناهای تاریخی کلیدی شهر با تمام شکوه معماریشان به ویژه با توجه به اینکه بسیاری از آن‌ها با منظره‌ای از آب ساخته شده‌اند، بسته‌های تور با راهنما سنت پترزبورگ که شامل سفرهای دریایی با قایق از طریق کانالی که کم‌تر مورد توجه قرار گرفته، کم نیست. همانطور که در امتداد رودخانه نوا و پنج کانال مصنوعی آن در حال گشت و گذار هستید، این شانس را خواهید داشت که از مناره ها و گنبدهای افق سن پترزبورگ و مکان های دیدنی نورانی مانند قلعه پیتر و پل شگفت زده شوید. همانطور که در امتداد رودخانه نوا و پنج کانال مصنوعی آن در حال گشت و گذار هستید، این شانس را خواهید داشت که از مناره‌ها و گنبدهای افق سن پترزبورگ و مکان‌های دیدنی نورانی مانند قلعه پیتر و پل دیدن کنید. بسته به سفر انتخابی خود، یک وعده غذایی دلچسب با منوی چند غذایی را امتحان کنید یا در موسیقی زنده غوطه ور شوید.

از اقامتگاه تابستانی تزارهای روسیه در کاخ کاترین دیدن کنید

یکی از دوستداران تاریخ، در فاصله کمتر از ۲۰ مایل از منطقه اصلی شهر، اقامتگاه سلطنتی سابق خود کاترین کبیر قرار دارد. در اینجا، بازدیدکنندگان می‌توانند زمین‌ها و ساختمان‌ها را کاوش کنند و از فضای داخلی باروک و نئوکلاسیک دیدن کنند، اتاق تماشایی کهربایی را ببینند، و در فضای سبز غرق‌کننده پارک کاترین قدم بزنند، همه این‌ها در حالی که از یک درس تاریخ از راهنمای تور آگاه لذت می‌برند.

به سورتمه سواری سگ بروید

یک فعالیت اساسی و راستش را بخواهید کمی کلیشه‌ای روسی، سورتمه زدن با سگ در فضای باز است که باید در لیست کارهای شما باشد. ابتدا با یک مینی‌بوس در اعماق جنگل‌های یخ زده خارج از پایتخت می‌روید. از آنجا، راهنمای شما، شما را با تیمی از هاسکی‌های سیبریایی سخت کوش و شایان ستایش آشنا می‌کند. پس از آشنایی با تاریخچه این نژاد، شما را به سورتمه سواری هیجان انگیز در میان جنگل‌های پوشیده از برف با شکوه هدایت می‌کنند. به عنوان یک امتیاز کوچک، این فرصت برای قدم زدن در کنار دریاچه یخ زده خیره کننده نیز وجود دارد. یک روز فوق العاده، کل تجربه حدود هفت ساعت طول می‌کشد و شامل یک ناهار سنتی روسی می‌شود.

 

پیترلند سن‌پترزبورگ، بزرگ‌ترین پارک آبی روسیه

در موزه دولتی روسیه گشتی بزنید

یکی دیگر از موزه‌های عظیم، State Russian شامل بزرگ‌ترین مجموعه هنرهای زیبای روسیه در جهان و یکی از برترین موزه‌های روسیه است. این موزه همچنین یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنری در جهان است که مساحتی بالغ بر ۳ میلیون فوت مربع را پوشش می‌دهد! در سرتاسر ساختمان وسیع و زیبای آن، قطعات معروفی مانند «میدان سیاه» اثر کازیمیر مالویچ و «موج نهم» اثر ایوان آیوازوفسکی را خواهید دید.

در باغ تابستانی استراحت کنید

باغ تابستانی باشکوه که یک واحه عالی برای فرار از میدان‌های اصلی شلوغ توریستی است، توسط پیتر کبیر ایجاد و تا حدی طراحی شده است. در حین قدم زدن در فضای سبز این نمونه زیبا از معماری منظر، انتظار داشته باشید که با فواره‌های پرآذین، چندین مجسمه از شخصیت‌های اساطیر کلاسیک و رویداد اصلی، کاخ تابستانی پیتر کبیر، روبرو شوید. برای ماجراجویی‌های بیشتر در باغ، باغ میخائیلوفسکی در همان نزدیکی وجود دارد، جایی که قلعه باشکوه میخائیلوفسکی، محل اقامت سابق گراند دوک مایکل پاولوویچ را می‌بینید.

وارد کاخ یوسوپوف شوید

کاخ زرد روشن یوسوپوف در رودخانه مویکا (بنابراین به عنوان کاخ مویکا نیز شناخته می‌شود) یکی از دو اقامتگاه بازمانده از خانواده یوسوپوف است. این اقامتگاه شاید بیشتر به خاطر محل ترور گریگوری راسپوتین، شفا دهنده عارف و معتمد تزار نیکلاس دوم شناخته شده است. بسیاری از فضاهای داخلی اصلی قرن ۱۸کاملا دست نخورده هستند. اما، مسلما نقطه کانونی واقعی آن نمای رنگارنگ کاخ است - وقتی خورشید غروب می‌کند، به رنگ طلایی می‌درخشد و چشم‌ها را به خود اسیر می‌کند. عکاسان عاشق عکس گرفتن از این کاخ در تلالو پرتوی غروب خورشید هستند.

 

اسراری که درباره کرملینِ مسکو نمی‌دانید

در یک سفر یک روزه شهر پوشکین را بگردید

یکی از جاذبه‌های مورد علاقه مسافران دور و نزدیک، بسیاری از مقاصد گردشگری در شهر پوشکین است. از اقامتگاه‌های سلطنتی سابق Tsarskoye Selo دیدن کنید، در باغ‌های کاخ در پارک کاترین قدم بزنید، ویرانه‌های Feodorovsky Gorodok و زیبایی کلیسای جامع Feodorovsky را بررسی کنید، و سپس با استراحت در ۵۰۰ هکتار آرام پارک الکساندر، روز کاوش خود را به پایان برسانید.

در باغ وحش لنینگرادسکی با حیوانات آشنا شوید

باغ‌وحش دوست‌داشتنی لنینگرادسکی که در تمام طول سال باز است، ۶۰۰ گونه از پستانداران، پرندگان، ماهی‌ها و بی‌مهرگان متنوع از سراسر جهان را در خود جای داده است. کامیون‌هایی از نمایشگاه‌های تعاملی جالب، بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا درباره حیات وحش، تنوع زیستی و جهان طبیعی بیاموزند. این باغ وحش که هنوز هم تا به امروز یک جاذبه برای خانواده است، از زمان تأسیسش در سال ۱۸۶۵ به عنوان یک مرکز فرهنگی مهم سنت پترزبورگ عمل کرده است.

کاخ و پارک پاولوفسک را بررسی کنید

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی مرتبط با کاترین کبیر، این ملک است که به پسرش امپراتور پل اول هدیه داده شده است. این کاخ خیره‌کننده نئوکلاسیک که با باغ‌ها و مجسمه‌های زیبا و دیدنی احاطه شده یکی از جاذبه‌های خیره کننده شهر محسوب می‌شود. خود کاخ وسیع پاولوفسک اکنون به عنوان یک موزه جذاب عمل می‌کند، جایی که تورهای راهنما ارائه می‌شوند که شما را از میان باغ افسون‌کننده، از میان کاخ و تعدادی از ساختمان‌ها و غرفه‌های اطراف آن عبور می‌دهند.

 

بهترین فعالیت‌ها در سوچی، روسیه

از فضای عمومی مرکزی شهر، میدان قصر دیدن کنید

فضای عمومی مرکزی سنت پترزبورگ برای نزدیک به سه قرن، میدان کاخ مملو از مردم و سرزندگی است، که عمدتا به لطف نقشی که در به هم پیوستن برخی از بناهای دیدنی و بناهای مهم شهر دارد که قابل توجه‌ترین آن‌ها کاخ زمستانی به سبک باروک و ستون اسکندر، بنای یکپارچه امپراتور الکساندر اول است. این فضای مرکزی این روزها میزبان تورهای تفریحی و پیاده روی اجتماعی است.

۲۸ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران