محبوب‌ترین بازارها و مراکز خرید مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
محبوب‌ترین بازارها و مراکز خرید مارماریس

مارماریس از جمله شهرهای توریستی ترکیه است که از موقعیتی ساحلی برخوردار بوده و به عنوان شهر توریستی کشور شناخته می‌شود. این شهر زیبا و بندری به دلیل سواحل فوق‌العاده و طبیعت بکری که دارد توانسته در سال‌های اخیر نقطه توجه بسیاری از توریست‌ها و گردشگران واقع شود. به خصوص گردشگران ایرانی به برای داشتن سفری مملو از تفریحات آبی در کشور ترکیه این مقصد توریستی را ترجیح می‌دهند. اما تفریحات مارماریس تنها محدود به طبیعت و سواحل آن نبوده و علاقه‌مندان به خرید نیز می‌توانند اوقوات بسیار خوبی را در آن سپری کنند. چنانچه ایده تور مارماریس برای شما نیز جذاب بوده و از طرفی از عاشقان خرید هستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با لیستی از بهترین مراکز خرید مارماریس آشنا کنیم.

 

بازارها و مراکز خرید مارماریس

هر چند که مارماریس به اندازه کلان شهر استانبول مراکز خرید متعدد و متنوع فراوانی را ندارد اما علاقه‌مندان به خرید می‌توانند بازارها و مراکز خوبی را در آن پیدا کنند. تنوع کالاها در این مراکز بالا بوده و گردشگران هر آنچه را که آرزو کنند، می‌توانند از این مکان به عنوان سوغاتی تهیه کنند. خرید در مارماریس تنها محدود به مراکز خرید لوکس و مدرن آن نبوده و توریست‌ها فرصت گشت و گذار در بازارهای محلی آن را نیز خواهند داشت. از جمله جذاب‌ترین بازارها و مراکز خرید تور مارماریس در زیر معرفی شده‌اند:

مرکز شهر مارماریس (Marmaris Town Center)

یکی از اولین مکان‌هایی که بهتر است برای خرید در این مقصد گردشگری انتخاب کنید، مرکز شهر مارماریس است. مرکز شهر مملو از مغازه‌ها و بازارهای متنوع بوده و شما می‌توانید یک پیاده‌روی توام با خریدهای باکیفیت و قیمت مناسب را در آن داشته باشید. از جمله جذاب‌ترین مغازه‌ها می‌توان به غرفه‌های چرم و طلا فروشی و پوشاک اشاره کرد. همچنین در مغازه‌هایی که در کنار بندر واقع شده‌اند غرفه‌هایی برای فروش انواع محصولات مسی و چوبی وجود دارند که خرید آن‌ها برای یادگاری و سوغاتی می‌تواند بسیار مناسب باشد. در کنار این کالاها برخی مغازه‌ها خوراکی‌هایی مثل مرباهای محلی، عسل مخصوص منطقه و اقلام دیگری از این قبیل را می‌فروشند که نزد توریست‌ها بسیار پرطرفدار هستند.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی مارماریس

چارشی بازار مارماریس (Carşi Bazzar Marmaris)

به بازارهای بزرگ و سنتی در ترکیه چارشی بازار گفته می‌شود. علاقه‌مندان به چنین بازارهایی در تور مارماریس نیز فرصت رفتن به آن را پیدا خواهند کرد. چارشی بازار مارماریس با عنوان بازار بزرگ نیز شناخته می‌شود. این مکان جایی است که نه تنها برای خرید بلکه برای گشت و گذار و تماشای غرفه‌های محلی نیز توصیه می‌شود. چارشی بازار در مارماریس مرکزی واقع شده و روزانه مورد بازدید هزاران توریست داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. چارشی بازار سنت‌ها و فرهنگ بومیان منطقه را به طور واضح نشان می‌دهد. از جمله اقلامی که در این بازار به فروش می‌رسند عبارتند از: زیورآلات، پوشاک، سوغاتی‌های مخصوص مارماریس و ادویه‌جات.

مرکز خرید نتسل مارینا (Netsel Marina Shopping Center)

اگر به دنبال یک مرکز خرید همه چیز تمام در مارماریس هستید، نتسل مارینا گزینه خوبی برای شما خواهد بود. این مرکز خرید موفق شده در بین گردشگران به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای خرید در شهر مارماریس تبدیل شود. به منظور دسترسی به نتسل مارینا باید خود را به محله بورلی هیلز برسانید. نتسل مارینا دارای ده‌ها مغازه برای خرید انواع لباس‌های شیک و باکیفیت ترکی است. مغازه‌های این مرکز خرید همواره اجناس متناسب با آخرین مد روز را به مشتریان ارائه می‌دهند. چنانچه نتسل مارینا را برای خرید خود انتخاب کردید این امکان را خواهید داشت تا بعد از ساعت‌ها گشت و گذار و خرید به یکی از رستوران‌های آن رفته و شکم خود را با انواع فست فود و غذاهای لذیذ ترکی سیر کنید. همچنین در این مکان کافه‌های گوناگونی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان چای و قهوه تعبیه شده است.

آنچه رستوران‌ها و کافه‌های نتسل مارینا را محبوب‌تر می‌کند منظره رو به لنگرگاه مارماریس است. شما می‌توانید در این مرکز خرید لوکس انواع کالاها اعم از زیورآلات گران‌بها، انواع لباس از برندهای معروف جهانی و ترکی، سوغاتی‌‌های مخصوص مارماریس و ... را خریداری کنید.

 

معرفی بهترین رستوران های مارماریس

مرکز خرید پوینت (Point Shopping Center)

مورد بعدی از بهترین مراکز خرید مارماریس که رفتن به آن پیشنهاد می‌شود، مرکز خرید پوینت است. این مکان دارای موقعیت مکانی بسیار خوبی از لحاظ دسترسی گردشگران دارا است. چرا که دقیقا در خیابان اصلی مارماریس و و در سمت محدوده تاج محل واقع شده است. با انتخاب این مکان فرصت گشت و گذار در بین بیش از ۴۰ مغازه متنوع را خواهید داشت. علاوه بر آن می‌توانید از تفریحاتی نظیر سینما، مرکز خرید، رستوران، کافه و ... در آن لذت ببرید. در بین مغازه‌های متفرق بوتیک‌هایی از برندهای معروف و لوکس دنیا به چشم می‌خورند.

مرکز خرید تانساش (Tansaş Shopping Center)

بدون اغراق می‌توان گفت که یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین مراکز خرید مارماریس از نظر گردشگران و حتی بومیان شهر، مرکز خرید تانساش است. تانساش در محدوده شرقی مارماریس واقع شده و برای خرید کرد در آن تا نیمه‌های شب فرصت خواهید داشت و این مزیت بزرگی برای توریست‌هایی که دوست دارند از تمامی ساعات خود در سفر لذت ببرند، است. در کنار خرید کردن مرکز خرید تانساش فرصت لذت بردن از تفریحات و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز متعددی را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. پس حتی اگر قصد خرید هم ندارید پیشنهاد می‌کنیم فرصت رفتن به تانساش را برای کمی تفریح و سرگرمی از دست ندهید. در این مکان مغازه‌ها دسته‌بندی شده‌اند. به این معنا که در طبقه اول آن اقلام غذایی و خوراکی به فروش می‌رسد. این بخش تانساش سنتر نیز نامیده می‌شود. در طبقه دوم می‌توانید به دنبال خرید انواع لوازم خانگی، پوشاک، کیف و کفش، لوازم جانبی و الکتریکی، محصولات آرایشی و غیره بروید.

بلو پورت مال (Blue Port Mall)

از دیگر مراکز خرید مارماریس که توانسته توجه همگان را به خود جلب کند، بلو پورت ال نام دارد. این مرکز خرید علاوه بر بوتیک‌ها و مغازه‌های متنوع و دوست داشتنی خود از بنا و فضایی بسیار زیبا نیز برخوردار است. با رفتن به سمت بلو پورت مال ابتدا با یک حوض و فواره‌های آب زیبا در مقابل مرکز خرید روبرو خواهید شد. در امتداد این حوض و فواره‌های آب رستوران‌های متنوعی در هوای آزاد قرار گرفته‌اند. در میان این رستوران‌ها KFC برای خوردن مرغ سوخاری خوشمزه و کباب فروشی‌های گوناگون برای خوردن لذیذترین کباب‌های ترکی گزینه‌های بسیار هرجان‌انگیزی خواهند بود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند به کافه‌های واقع در همین منطقه رفته و خود را مهمان یک فنجان قهوه ترک کنند.

با وارد شدن به درون مرکز خرید با مغازه‌های متنوع آن روبرو خواهید شد. توصیه می‌کنیم در این مکان با وارد شدن به اولین مغازه خرید خود را انجام ندهید. چرا که برخی از مغازه‌های آن گران فروش هستند. از جمله کالاهایی که در بلو پورت مال امکان خرید آن‌ها فراهم شده عبارتند از: خوراکی‌های خوشمزه مثل انواع شکلات‌ها و بستنی‌فروشی‌ها، لباس، کیف و کفش و ... . یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به بلو پورت مال ساعات تاریک شبانه‌روز است. چرا که در این ساعت‌ها نورپردازی‌های اطراف فواره‌ها در محوطه بیرونی روشن شده و فضا جلوه‌ای زیباتر پیدا می‌کند.

 

معرفی پارک آبی آتلانتیس مارماریس

بازار ایچملر مارماریس (Icmeler Bazzar Marmaris)

در کنار مراکز خرید لوکس و گران‌ قیمت مارماریس بازارهای محلی متنوعی نیز وجود دارند که رفتن به آن‌ها برای داشتن خریدی ارزان و آشنایی با فرهنگ بومیان از نزدیک گزینه مناسبی خواهد بود. بازار ایچملر یکی از این گزینه‌ها است. بازار محلی ایچملر تنها در روزهای چهارشنبه در طول هفته برپا می‌‌گردد. بنابراین در هر روزی فرصت رفتن به آن را نخواهید داشت. چنانچه ایچملر را برای خرید خود انتخاب کردید چانه زدن بر سر قیمت‌ها را فراموش نکنید. چرا که برخی از فروشنده‌ها در ابتدا قیمت‌های بالایی را برای توریست‌ها می‌گویند که با کمی چانه زدن قیمت را کاهش می‌دهند.

پنجشنبه بازار مارماریس

اگر به دنبال سوغاتی‌های قیمت مناسبی هستید که یادگاری از سفر شما به مارماریس برای خود و آشنایانتان باشد، هرگز رفتن به پنجشنبه بازار را در این شهر بندری از دست ندهید. پنجشنبه بازارها در مارماریس بسیار شلوغ برگزار می‌شوند. این بازار یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها از نظر بومیان برای خرید کردن است. چرا که امکان خریدهای متنوع با قیمت‌های ارزان در آن فراهم است. در کنار لباس‌ها، صنایع دستی و ... در پنجشنبه بازار می‌توانید انواع سبزیجات تازه و خوراکی‌های محلی مارماریس‌ را نیز پیدا کنید. بسیاری از زنان خانه دار در این بازار هنر دست، آشپزی و ... را به فروش می‌رسانند.

 

از فرودگاه دالامان تا مرکز شهر مارماریس

 

نکات خرید از بازارها و مراکز خرید مارماریس

تا این بخش از مقاله سعی کردیم تا شما را با بازارها و مراکز خرید مارماریس آشنا کنیم. همان قدر که انتخاب یک مکان مناسب برای خرید در سفر اهمیت دارد، دانستن نکات لازم متناسب با عادت‌ها و فرهنگ هر ملت نیز در خرید مهم می‌باشد. چنانچه تور مارماریس را برای خرید خود انتخاب کردید توصیه می‌کنیم موارد زیر را حتما در نظر بگیرید:

  • حتی اگر به خرید کردن علاقه ندارید، رفتن به بازارهای محلی مارماریس را فراموش نکنید. چرا که در این بازارها می‌توانید در کنار مردم محلی شهر اوقت خوب و به یادماندنی را سپری کنید.
  • چنانچه بازارهای محلی را برای خرید انتخاب کردید، حتما چانه بزنید. ناگفته نماند که چانه زنی در مغازه‌های برند نه تنها بی‌معنی می‌باشد بلکه برای فروشنده‌ها عجیب و غیر عادی نیز خواهد بود.
  • در طول خرید و به خصوص در مغازه‌های شلوغ بهتر است گذرنامه و مدارک مهم را با خود حمل نکنید.
  • در صورت امکان از افراد محلی و هم زبان فروشندگان برای خرید کمک بگیرید. آن‌ها می‌توانند تخفیف‌های بیشتری را برای شما بگیرند.
  • بهترین زمان برای خرید در مارماریس ماه‌های مارچ تا می و اواخر ماه اکتبر است. زیرا در این ماه‌ها فروشندگان تخفیف‌های خوبی را برای اجناس خود لحاظ می‌کنند.

۲۱ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران