بهترین هتل‌های نزدیک مسجد آبی

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین هتل‌های نزدیک مسجد آبی

استانبول با زندگی روزانه رنگارنگ شهری و زندگی شبانه هیجان انگیز، تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای مسافران تور استانبول به ارمغان می آورد. روح زیبای شهر ترکیبی از مکان‌های تاریخی بی شمار، کلیساها، کاخ‌ها و مساجد را به مخاطبان هدیه می‌دهد. انواع رویدادهای بین قاره‌ای، جشنواره‌‌ای بین المللی فیلم، موسیقی و تئاتر، دوسالانه های بین المللی و بیش از ۸۰ موزه و بسیاری از گالری‌های هنری، چهره‌ای از فرهنگ و هنر این خطه را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشانند.

اینجا مناطق و محله‌های جالب توجهی برای گشت و گذار را در خود جای داده و سلطان احمد، یکی از گزینه‌های عالی در این رابطه به شمار می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله گردش در محله تاریخی سلطان احمد استانبول مطالعه کنید. و اما اگر گذرتان به این منطقه افتاد، علاوه بر برخورداری از انواع امکانات گردشگری و شکم گردی، می‌توانید در یکی از بهترین هتل‌های نزدیک مسجد آبی اقامت کنید و از چشم اندازهایی باشکوه به مناظر زیبای اطراف نهایت لذت را ببرید.

 

Saba Sultan

این هتل که به فاصله بیست دقیقه‌ای از فرودگاه جدید استانبول واقع شده، یک هتل بوتیک با هفده اتاق مجلل است که به طور منحصر به فردی طراحی و تزئین شده و تقریبا تمام اتاق‌هایش دارای بالکن هستند و چشم اندازی عالی از استانبول را ارائه می‌دهند. این اتاق‌های نورگیر، راحت و جادار، بهترین گزینه برای استراحت پس از گشت و گذاری خسته کننده در شهر به شمار می‌آیند.

اتاق‌ها دارای دکوراسیون مدرن ترکی، وای فای رایگان، ال سی دی، پنجره‌های بزرگ، باکس‌های ایمنی الکترونیکی، فضای نشیمن راحت و کلیه امکانات رفاهی هستند. در ضمن یک تراس روی پشت بام وجود دارد که با منظره‌ای عالی از شهر، از مهمانانش پذیرایی می‌کند.

همچنین باید گفت صبحانه سنتی با زیتون و نان ترکی، هر روز در سالن صبحانه سرو می‌شود. بعلاوه وقتی هوا خوب است، مهمانان می‌توانند از خدمات کرایه دوچرخه هتل، برای گشت و گذار در منطقه بهره مند شوند.

آدرس: Cankurtaran, Çetinkaya Sk., 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Sokullu Pasa

این هتل، در قلب استانبول، در چند قدمی مسجد آبی استانبول و هیپودروم واقع شده و ترکیبی از دکوراسیون مدرن و کلاسیک را با وجود فضایی لوکس در کنار المان‌های عتیقه به مخاطبان هدیه می‌دهد.  

برخی از اتاق‌های زیبا دارای حمام آبگرم، جکوزی یا بالکن هستند و همه اتاق‌ها از وای فای رایگان، مینی‌بار، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های کابلی، مینی بار، چای ساز و قهوه ساز برخوردارند و برخی مجهز به حمام اختصاصی هستند.

بوفه صبحانه در Sokullu Pasa رایگان است و مهمانان می‌توانند از نوشیدنی در بار لابی یا فضای بیرونی و باغ لذت ببرند. بعلاوه رستوران این هتل، غذاهای لذیذ و باکیفیت ترکی سرو می‌کند. میز تور، رزرواسیون ۲۴ ساعته، امکانات خشکشویی و خدمات کرایه ماشین، از دیگر امکانات این اقامتگاه به یادماندنی محسوب می‌شوند. گفتنی است این هتل، بسیار مناسب برای کودکان است و یکی بهترین هتل‌های سلطان احمد برای اقامت خانواده‌ها و کودکان خردسال در سفر با تور استانبول به شمار می‌آید.

 

معرفی موزه قصر موزاییک در استانبول

آدرس: Küçük Ayasofya Mahallesi, Şht. Mehmet Paşa Sk. No:3, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Nomade

این فنضای رمانتیک که بسیار مورد علاقه زوج هاست، در قلب منطقه فاتیح قرار دارد و دسترسی عالی به جاذبه‌های گردشگری مهم شهر دارد. گفتنی است مسجد آبی در ۶۵۰ یاردی، ایاصوفیه در ۷۵۰ یاردی، ستون کنستانتین در ۱ مایلی، بازار بزرگ در ۱.۶ مایلی و آب انبار باسیلیکا در  ۱.۱ مایلی این اقامتگاه واقع شده‌اند.

چشم انداز زیبای ارائه شده از تراس و بار این هتل، آن را به مکانی عالی برای صرف غذا و نوشیدنی تبدیل کرده است. در این اقامتگاه مجلل شش طبقه، یک باغ زیبا به استقبالتان می‌آید و در عین حال می‌توانید از وای فای رایگان، مرکز اسپا، دکوراسیون داخلی با طراحی ترکی، اتاق کنفرانس با ویدئو پروژکتور و یک مرکز تجاری و صرافی بهره مند شوید. بعلاوه اتاق‌ها مجهز به تهویه مطبوع،  تلویزیون صفحه تخت ماهواره‌ای، وسایل اتو، گاوصندوق، مینی بار و حمام اختصاصی هستند.

آدرس: Binbirdirek Mh. Ticarethane Sk. No:1 Sultanahmet, Fatih, Istanbul 34410 Turkey

 

Aren Suites

اتاق‌ها و سویئت‌های این هتل مشرف به دریای مرمره بوده و این اقامتگاه در فاصله پیاده روی مناسبی از آب انبار باسیلیکا، مسجد آبی، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی قرار دارد.

تراس ۲۴ ساعته روباز روی پشت بام، چشم اندازی عالی به دریا دارد. اتاق‌هایی که از طراحی زیبا و دلنشین برخوردارند، دارای کفپوش پارکت، حمام اختصاصی، وای فای رایگان، تلویزیون ال ای دی با کانال‌های ماهواره‌ای، مینی بار و قهوه ساز می‌باشند.

از مهمترین خدمات هتل می‌توان به رزرواسیون ۲۴ ساعته، ترانسفر فرودگاهی، امکانات اداری نظیر فکس و فتوکپی، بوفه مخصوص کودکان، میز تور و خدمات خشکشویی اشاره کرد. بعلاوه پرسنل پذیرش، به زبان‌های ترکی و انگلیسی مسلط هستند و این امر، تعاملی راحت‌تر را برای مهمانان رقم می‌زند.

 

گردشی جذاب در منطقه فنر و بالات استانبول

آدرس: Küçükayasofya Cd. Gelinlik Sokak, No.13 Sultanahmet, Fatih, 34122 Istanbul, Turkey

 

Obelisk

فقط افراد غیر سیگاری اجازه اقامت در این هتل را دارند. این اقامتگاه دنج و راحت در منطقه فاتیح استانبول، در فاصله چند دقیقه پیاده روی یا رانندگی تا مسجد آبی قرار گرفته و دسترسی عالی به  ایاصوفیه، آب انبار باسیلیکا، کاخ توپکاپی و ستون کنستانتین دارد.

این ملک با یک رستوران عالی، پذیرش ۲۴ ساعته و روم سرویس به همراه وای فای رایگان در سراسر ملک به استقبال مهمانان می‌آید و یک سالن استراحت مشترک، خدمات دربان، صرافی، خدمات کرایه خودرو، خدمات خشکشویی و یک باغ زیبا نیز این امکانات را کامل می‌کنند. بعلاوه اتا‌ های جادار هتل دارای تهویه مطبوع، فضای نشیمن، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، گاو صندوق شخصی و حمام اختصاصی هستند. همچنین برخی از اتاق‌ها پاسیو دارند و برخی دیگر دارای چشم‌اندازی باشکوه به باغ می‌باشند. در عین حال هر روز صبح، از مهمانان با صبحانه بوفه پذیرایی می‌شود.

گفتنی است نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه استانبول است که در فاصله ۲۷.۳ مایلی هتل قرار دارد و این ملک خدمات ترانسفر فرودگاهی نیز به مهمانانش ارائه می‌دهد.

آدرس: Mimar Mehmet Ağa Caddesi No:12, Fatih, 34122 Istanbul, Turkey

 

Valide Sultan Konagi

این ملک، یک عمارت هفده اتاقه است و تنها چند دقیقه از چشمه سلطان احمد سوم، پارک گلخانه‌ی استانبول، ایاصوفیه و میدان سلطان احمد فاصله دارد. در اینجا می‌توانید از اقامتی راحت و لذت بخش در یکی از اتاق‌های مجهز هتل برخوردار شوید که تلویزیون ماهواره‌ای، فضای نشیمن، وای‌فای رایگان، یک مینی بار، گاو صندوق شخصی، تخت‌های بزرگ و بالش‌های پر غاز ضد حساسیت را در خود جای داده‌اند. این اتاق‌ها، به سبک کلاسیک و با کف پوش مرمر تزئین شده‌اند.

گفتنی است این اقامتگاه، تراسی بزرگ با منظره خیره کننده از بسفر و شهر قدیمی دارد. بعلاوه این هتل دارای یک کافه، یک بار و رستوران است. رستوران هر روز صبح، یک صبحانه بوفه رایگان در تراس عمارت همراه با منظره دریا سرو می‌کند.

روم سرویس، رزرواسیون ۲۴ ساعته، خدمات کرایه خودرو، پارکینگ رایگان، خدمات خشکشویی و میز تور نیز از دیگر امکانات مهم این هتل خاطره انگیز به شمار می‌آیند.

 

با حمام‌های ترکی استانبول آشنا شوید

آدرس: Cankurtaran Mah. Kutlugun Sok. No:1, Fatih, 34400 Istanbul, Turkey

 

Boutique Saint Sophia

این هتل بوتیک، در یک ساختمان بازسازی شده قرن نوزدهمی در محله سلطان احمد استانبول واقع شده و توسط بسیاری از بناهای تاریخی شهر مانند آب انبار باسیلیکا و موزه ایاصوفیه احاطه شده است. منظره این جاذبه‌های زیبا، از تراس هتل به خوبی قابل مشاهده است.

در بدو امر این اقامتگاه بعنوان خوشامدگویی، پکیجی از خوراکی‌ها نظیر نوشیدنی، چیپس، شکلات و بشقاب میوه را ارائه می‌دهد و سپس مهمانان به اتاقشان راهنمایی می‌شوند که مجهز تلویزیون صفحه‌تخت، وای‌فای رایگان، مینی بار، تهویه مطبوع، داک آی‌پاد و تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای هستند. گفتنی است حمام‌های مرمرین اختصاصی در اتاقها، با دیوارها و کف‌ پوش‌های کاشی‌کاری شده بیانکو کارارا تزئین شده‌اند و لوازم حمام و حوله بولگاری را در خود جای داده‌اند.

صبح‌ها، در رستوران این اقامتگاه صبحانه آلاکارت سرو می‌کند. این کافه رستوران در طی روز، به خوبی با نوشیدنی‌ها و غذاهای بین المللی و ترکی از مهمانان پذیرایی می‌کند.

گفتنی است ایستگاه تراموای سلطان احمد ۵ دقیقه پیاده روی تا هتل فاصله دارد و فرودگاه صبیحا گوکچن نیز در فاصله ۲۸.۵ مایلی از این ملک قرار دارد.

 

آدرس: Alemdar Cad.no:2 Sultanahmet, Fatih, 34122 Istanbul, Turkey

 

Seven Hills Palace

این کاخ در قلب سلطان احمد واقع شده و تنها ۱۵ دقیقه پیاده روی تا ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و بازار بزرگ استانبول فاصله دارد. بعلاوه این ملک، از طریق حمل و نقل عمومی مانند تراموا و اتوبوس به راحتی قابل دسترسی است. در ضمن هتل، خدمات ترانسفر فرودگاهی به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

این بنا از سه ساختمان تشکیل شده که به سبک‌های مختلف طراحی و تزئین شده‌اند و اتا‌ های هر ساختمان، سبک و فضای متفاوتی دارند و دارای میزکار، تلویزیون صفحه تخت، و حمام اختصاصی و سایر امکانات رفاهی هستند.

بعلاوه این هتل دارای یک استخر فصلی در فضای باز، مرکز اسپا با سونا و جکوزی و خدمات ماساژ تایلندی، خدمات خشکشویی، کتابخانه، روم سرویس و رزرواسیون ۲۴ ساعته،  مرکز تناسب اندام، پارکینگ رایگان، خدمات کرایه خودرو، صرافی، میز تور  و یک باغ است.

جالب است بدانید این اقامتگاه، یکی از امن‌ترین و تمیزترین هتل‌های منطقه سلطان احمد است. و در عین حال، منظره‌ای خیره کننده از دریای مرمره را از تراسی بزرگ به مهمانانش هدیه می‌دهد.

آدرس: Sultan Ahmet, Cankurtaran, Kennedy Cd. No:40/1, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Four Seasons

این ملک بسیار لوکس و مجلل که از طراحی و معماری به سبک نئوکلاسیک پیروی می‌کند،  در فاصله ۴۰۰ یاردی از کاخ نمادین توپکاپی به استقبال مسافران تور استانبول می‌آید. اینجا از مرکز اسپا و تناسب اندام در سطح جهانی برخوردار است. بعلاوه رستوران Seasons در یک آلاچیق شیشه‌ای در حیاط  و بار A'YA Lounge در پشت بام برخوردار نیز در این ملک، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی بسیار باکیفیت و تهیه شده از مواد اولیه بسیار تازه را سرو می‌کنند.

گفتنی است تمام اتاق‌ها و سوئیت‌ها مجهز به تهویه مطبوع، قهوه ساز، وای فای رایگان، حمام مرمری با وان عمیق استاندارد، تلویزیون صفحه تخت با پخش کننده CD و DVD هستند.

این اتاق‌های مجلل، با آثار صنعتگران ترک از جمله فرش دستباف ترکی تزئین شده‌اند و ترکیبی از تم ترکی و نئوکلاسیک را به مخاطبان ارائه می‌د‌هند. در ضمن هتل خدمات خشکشویی، میز تور، رزرواسیون ۲۴ ساعته، مرکز تجاری، صرافی و دستگاه خودپرداز و پارکینگ اختصاصی را ارائه می‌دهد. در ضمن پرسنل پذیرش به زبان‌های عربی، ترکی، انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند و این امر در ارتباط موثر و راحتی مهمانان نقشی مهم ایفا می‌کند.

 

گردش در محله بشیکتاش استانبول

آدرس: Tevkifhane Sok., No:1, Sultanahmet, Fatih, 34110 Istanbul, Turkey

 

Ajwa

در نهایت سری می‌زنیم به این هتل که به فاصله ده دقیقه‌ای از مسجد آبی واقع شده و از معماری به سبک عثمانی سود برده است. اتاق‌های این ملک نیز دارای مبلمان و فرش‌هایی به همین سبک هستند.

همه اتاق‌ها همچنین دارای امکاناتی مدرن مانند تلویزیون‌های Ultra HD Loewe، پرده‌های الکترونیکی، تهویه مطبوع و سیستم گرمایش از کف هستند. همچنین می‌توانید سشوار، چای و قهوه را در اتاق پیدا کنید و از حمام خصوصی دارای کاشی‌های نقاشی شده با دست برخوردار شوید.

در ضمن علاقمندان به تناسب اندام، می‌توانند از تمرین در باشگاه بدنسازی هتل لذت ببرند. یا برای صرف یک وعده غذایی و نوشیدنی عالی، به رستوران Zeferan  درطبقه هشتم بروند و در عین حال از تماشای منظره دریای مرمره شگفت زده شوند.

در این ملک خاطره انگیز و باشکوه، مرکز اسپا و استخر سرپوشیده، وای فای رایگان در سرتاسر ملک، رزرواسیون ۲۴ ساعته، روم سرویس و کتابخانه در دسترس هستند.

در نهایت باید گفت بازار بزرگ کمتر از ۰.۶ مایل، فرودگاه استانبول ۳۲.۹ مایل و فرودگاه صبیحا گوکچن ۲۸ مایل از هتل فاصله دارند و هتل خدمات ترانسفر فرودگاهی را با پرداخت هزینه اضافی ارائه می‌دهد.

آدرس: Piyerloti No:30, Sultanahmet, Çemberlitaş, Fatih, 34490 Istanbul, Turkey

۱۶ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران