راهنمای کامل گردش در سواحل دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای کامل گردش در سواحل دبی

هر چقدر هم که چشمان شما را آسمان خراش‌های بلند دبی، مراکز خرید لوکس و پارک‌های بازی بی‌شمار به خود معطوف کنند، باز هم وقتی تور دبی را برای سفر انتخاب می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که به شهری ساحلی می‌روید. شهری با سواحل زیبا که آب‌های زیبای خلیج فارس را در پیش روی خود می‌بینید و انواع تفریحات آبی را می‌توان در آن‌جا تجربه کرد. در مقاله‌ای که امروز برای شما تهیه دیده‌ایم، به مرور برترین سواحل دبی خواهیم پرداخت و جزییات کاملی از امکانات این سواحل را برایتان لیست می‌کنیم.

 

ساحل سانست (Sunset)

ساحل غروب یا سانست در دبی، مهم‌ترین ساحل عمومی در دبی به حساب می‌آید که با توجه به بزرگی، شما در آن‌جا می‌توانید به استراحت و آفتاب گرفتن بپردازید و در پیش رو نیز، منظره‌ی زیبای برج العرب را تماشا کنید. البته این ساحل نسبت به ساحل کایت، جایی آرام‌تر است و خیلی اوقات می‌توانید از آرامش آن‌جا برای ریلکس کردن و خارج شدن از هیاهوی همیشگی دبی استفاده کنید.

برای رفتن به ساحل سانست، کافی است در امتداد خیابان جمیرا به التانیا، ورودی بزرگ که دارای پارکینگ است را پیدا کنید. در آب‌های این ساحل، عمومی کسانی را می‌بینید که در حال کایت سورفینگ یا پدل بردینگ هستند. این محل دارای چندین کابین تعویض لباس بوده اما خبری از سایه بان و امکانات رفاهی خاص در خود ساحل نیست. این مکان در نزدیکی مراکز معروف دبی واقع شده و جایی بسیار در دسترس است اما اگر می‌خواهید، تفریحات مختلف آبی در دبی را تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما دیگر سواحل دبی است.

ساحل JBR  

JBR یکی از سواحل بسیار زیبا و البته بزرگ دبی بوده که بر روی شن‌های طلایی آن پر شده از سایه‌بان‌ها و تخت‌های مختلف که می‌توانید برای بودن در آن‌جا اجاره کنید و از آفتاب تند دبی در امان بمانید. ساحل JBR محلی خانوادگی بوده  و آب شفاف و کریستالی آن برای شنا کردن بهترین گزینه خواهد بود، مخصوصا این که وقتی به ساحل بر می‌گردید، امکانات خیلی خوبی برای استراحت و تجدید قوا برایتان تهیه دیده شده است.

این ساحل برای یک روز کلاسیک همراه با آفتاب گرفتن و شنا و تفریح با بچه‌ها تا انجام انواع ورزش‌های آبی مناسب است. تجهیزات مختلف برای انواع تفریحات آبی در ساحل JBR تهیه دیده شده و همان اطراف نیز چندین رستوران و بار مختلف پیدا خواهید کرد که بعد از تفریح می‌توانید به آن‌جاها مراجعه کنید. ساحل JBR هم در کنار تمام امکاناتی که گفتیم، دارای اتاق‌های تعویض لباس است و همچنین اگر قصد دارید، به غیر از صحرای دبی، جای دیگری شتر سواری کنید، می‌توانید آن را در این ساحل تجربه نمایید.

 

زیباترین سواحل‌ دبی با ورودی رایگان

ساحل کایت

بدون شک مفرح‌ترین و شادترین ساحل دبی، ساحل کایت است که در سمت دیگر برج العرب نسبت به ساحل سانست قرار گرفته است. این مکان جان می‌دهد برای انواع تفریحات آبی و همیشه آب آن مملو از کسانی است که هر کدام در حال انجام یکی از ورزش‌های آبی هستند. البته نباید از خود ساحل کایت نیز غافل شد که با شن سفید فوق‌العاده جذاب و آب کاملا شفاف و تمیز، تصویری واقعا شگفت‌انگیز را اول صبح و قبل از شلوغی برایتان می‌سازد. این ساحل با ۱۴ کیلومتر طول، از جمله سواحل بزرگ شهر محسوب شده و سر صبح وقتی هنوز هوا خنکای خود را دارد، ورزشکاران زیادی را می‌بینید که به این محل مراجعه می‌کنند.

در این جا تفریحات مختلفی از جمله کایت سورفینگ، موج سواری، پدل بردینگ، جت اسکی و خیلی چیزهای دیگر را می‌توانید تجربه کنید. این مکان به داشتن موج‌های خیلی خوب برای موج سواری معروف است و به همین دلیل، بعضی از تفریحات مثل اسکی روی آب و این چیزها را باید در سواحل دیگر امتحان کنید. چسبیده به ساحل کایت جایی مثل پارک در نظر گرفته شده که مسیر ورزش و پیاده روی، جایی برای نشستن و ... دارد، اما خود ساحل فاقد هر گونه تجهیزاتی بوده و هیچ سایه بان و چیز دیگری در آن‌جا قرار نگرفته است. تنها چند بوفه‌ی فروش نوشیدنی و میان وعده در آن‌جا ورود داشته که برای نفس تازه کردن می‌توانید به آن‌جا مراجعه نمایید.

ساحل لا مِر

لا مِر مهم‌ترین ساحل در منطقه جمیرا به حساب می‌آید که البته جزو زیباترین سواحل دبی نیز هست. این ساحل ترکیبی از زیبایی، امکانات خیلی خوب و همنین جایی مفرح برای انجام تفریحات مختلف است. اگر چه وجود چند درخت نخل، ساله‌ی ملموسی در ساحل گرم لا مِر ایجاد نمی‌کند اما این درختان نخل، زیبایی منحصر به فردی به ساحل بخشیده‌اند که با شن طلایی و آبی بسیار تمیز، تصویری شگفت انگیز را پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد.

تجهیزات مختلفی از جمله چندین رختکن و جاهایی برای استراحت در ساحل نصب شده که رنگی و زیبا هستند و همچون آثار هنری در ساحل خود نمایی می‌کنند. در همان اطراف نیز رستوران‌ها و کافه‌های مختلف وجود داشته و در خود ساحل نیز، امکانات بسیار متنوعی جهت انجام تفریحات آبی برای نسنی مختلف در نظر گرفته شده است. فراموش نکنید که پارک آبی لاگون نیز در همان نزدیکی است که یکی از بهترین پارک‌های آبی دبی به حساب می‌آید.

ساحل بلک پالاس

این ساحل که به ساحل الصفوح نیز معروف است از جمله سواحل کم‌تر شناخته شده دبی محسوب شده و تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است. برای رسیدن به این ساحل باید از یک مسیر ماسه‌ای باریک از میان قصرها گذشته تا به این مروارید پنهان برسید. ساحلی که در بسیاری از ساعت‌های روز، فضایی آرام و دلپذیر دارد اما بهترین زمان ممکن برای رفتن به آن‌جا، اول صبح است تا هم منظره‌ی زیبای طلوع خورشید و هم هوای بسیار عالی را در آن‌جا تجربه کنید.

ساحل بلک پالاس یا کاخ سیاه، نمایی زیبا از جزیره‌ی نخ، برج العرب و هتل مدینه را جلوی خود دارد و به همین دلیل جایی عالی برای عکاسی نیز محسوب می‌شود و خیلی اوقات خواهید دید که بیشتر از آن‌هایی که به تفریح در ساحل مشغولند، کسانی هستند که برای عکاسی به این محل آمده‌اند. همیچنین در نظر داشته باشید که شنا کردن بعد از غروب آفتاب در ای نساحل ممنوع است.

 

۱۰ ساحل خصوصی دبی که جزو لوکس‌ترین سواحل دنیا هستند

پارک ساحلی ال ممزر

بر خلاف دیگر سواحل دبی که عموما خیلی در خود ساحل دست برده نشده و سعی کرده‌اند تا حال و هوای آن‌ها به هم نخورد، این مکان کاملا یک پارک ساحلی با امکانات متنوع بر روی شن‌های ساحل است. فضای این پارک به بزرگی ۱۰۶ هکتار بوده و برای داشتن ساعاتی مفرح که همه چیز از جمله باربیکیو، فضای پیک نیک، فضای سبز و کابین‌های تعویض لباس و ... برای شما فراهم شده، عالی به نظر می‌آید.

به طور کلی چیزی که در پارک ساحلی ال ممزر می‌بینید، کاملا متفاوت از دیگر سواحل است و در عین این که امکانات خیلی زیادی برای شما تهیه دیده شده، به هیچ وجه آن حس بودن در یک ساحل شنی معمولی را برای شما نخواهد داشت. از طرفی، امکانات لازم برای تفریحات آبی، نسبت به ساحل کایت یا سانست، بسیار کم‌تر بوده ولی در خود ساحل، تفریحات زیادی برای سنین مختلف در نظر گرفته شده است.

ساحل مارینا

ساحل مارینا با عکس‌هایی که از آن‌جا همیشه منتشر می‌شود، از جمله سواحل بسیار معروف دبی به حساب می‌آید. ساحلی که برج‌های سر به فلک کشیده را در پشت خود می‌بینید و همیشه ساحل آن که با شن‌ طلایی و پودری پوشیده شده، مملو از جمعیت است. سایه بان‌ها و تخت‌های زیادی در ساحل مارینا گذاشته شده تا بتوانید از نور آفتاب در امان بمانید اما با توجه به شلوغ بودن این مکان -مخصوصا در روزهای پیک سفر- خیلی سخت می‌شود تخت خالی پیدا کنید.

ساحل مارینا همه چیز را برای تفریحات آبی نیز در نظر گرفته و همیشه در آب جت اسکی‌های مختلف را می‌بینید که در حرکت هستند، در قسمتی گرشگران را می‌بینید که سوار پاراسیلینگ بوده و کمی دورتر قایق‌ها در حال گردش هستند. در مجموع اگر به سواحل شلوغ و شاد علاقه دارید، ساحل مارینا دقیقا چنین جایی است و همین وجود آسمان‌خراش‌ها در پشتش نیز، فضایی کاملا متفاوت از خیلی سواحل دنیا پدید می‌آورد اما با این حال هنوز ساحل کایت جای بهتری برای تفریح در سواحل دبی به حساب می‌آید.

ساحل عجمان

در آخرین بخش از نوشته امروزمان به ساحل عجمان اشاره خواهیم داشت که حدود ۴۰ دقیقه از مرکز شهر دور است و خیلی اوقات گردشگران به خود زحمت رفتن به آنجا را نمی‌دهند و عموما کسانی را در ساحل می‌بینید که در ریزورت‌های ساحلی همان منطقه اقامت دارند. اما دلایل زیادی وجود دارد که ما این ساحل را به شما پیشنهاد می‌کنیم که اولین آن همین خلوتی در کنار زیبایی آن‌جاست. منظره‌ی این ساحل را آسمان خراش‌ها و جزایر مصنوعی پر نکرده و کاملا با یک ساحل کلاسیک و زیبا مواجهید که بستر شنی روشن و بزرگ دارد و پیش رو نیز آبی شفاف و کاملا تمیز را در اختیار شما می‌گذارد.

ریزورت‌های این اطراف از نظر قیمتی بسیار بهتر از مرکز شهر هستند و همچنین امکانات خوبی برای تفریح نیز در ساحل عجمان گنجانده شده است. در بخش‌هایی از این ساحل بزرگ می‌توانید امکاناتی از جمله سایه بان و تخت هم پیدا کنید. این ساحل برای شنا واقعا عالی است و همچنین چند مرکز گردشگری همچون موزه عجمان نیز در همان نزدیکی قرار دارد. چندین رستوران و کافه و بار نیز  اطراف ساحل وجود دارد که برای خوردن غذا و صرف نوشیدنی می‌توانید به آن‌جاها مراجعه کنید.

 

۱۲ تم پارک مشهور دبی را بشناسید

۳۰ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران