جذاب‌ترین کارهای توریستی در باتومی

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
جذاب‌ترین کارهای توریستی در باتومی

بدون شک می‌توان گفت یکی از بی‌نظیرترین مقاصد گردشگری تور باتومی است. چرا که در این سفر می‌توان از تفریحات متنوعی لذت برده و سفری فوق‌العاده را برای خود و خانواده رقم زد. آنچه باتومی را برای گردشگران ایرانی بی‌نظیر می‌کند جاذبه‌های گردشگری گوناگون، ساحلی بودن باتومی و البته نزدیک بودن آن به ایران است. اگر شما نیز تصمیم دارید تا با تور گرجستان سفر کرده و لحظات خوبی را تجربه کنید در این مقاله ما را دنبال کنید. زیرا در این مقاله شما را با جذاب‌ترین کارهای تفریحی و توریستی در باتومی آشنا می‌کنیم.

 

دوچرخه سواری یا پیاده روی در امتداد بلوار باتومی

بلوار باتومی معروف‌ترین قسمت از این شهر ساحلی است. چرا که گردشگران و بومیان زیادی را مشاهده خواهید کرد که به پیاده‌روی و دوچرخه سواری در این مکان مشغول هستند. پس شما نیز دست به کار شوید و در سفر به باتومی از بلوار زیبای آن دیدن کرده و لحظات خوبی را با گشت و گزار در آن برای خود رقم بزنید. بلوار باتومی در سال ۱۸۸۴ ساخته شده و حدود ۷ کیلومتر در امتداد ساحل طول دارد. این بلوار یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های باتومی و یکی از بزرگترین پارک‌ها در نوع خود در اروپا است. منطقه بلوار شامل مجموعه‌ای از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری می‌باشد که از میان باغ‌های سرسبز و مناطق تفریحی گذشته و مجموعه‌ای از کافه‌ها در آن قرار دارند.

بهترین راه برای گشت و گذار در بلوار باتومی این است که در سرتاسر آن پیاده روی کنید یا به دوچرخه سواری مشغول شوید. هزینه کرایه دوچرخه تقریبا ۵ تا ۸ لاری به ازای هر یک ساعت است. همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل اسکوترهای برقی نیز کرایه کرده و لحظات شادی را سپری کنید. در امتداد بلوار باتومی شما می‌توانید از جاذبه‌های توریستی زیر نیز دیدن کنید:

  • ده‌ها مجسمه پراکنده در کنار دریا که بسیاری از آنها مضمون عاشقانه‌ دارند. معروف‌ترین این مجسمه‌ها، مجسمه علی و نینو است.
  • مجسمه موزاییکی سه بعدی عظیم اوختاپوس که به سبک شوروی در سال ۱۹۷۵ ساخته شده و اخیراً بازسازی شده است. این مجسمه کافه‌ای را در داخل خود دارد که قبلا کافه فانتزیا نامیده می‌شد.
  • باغ ژاپنی که درست در شمال اختاپوس، روبروی دانشگاه دولتی باتومی، قرار داشته و مملو از دروازه توری، پل قرمز، فانوس‌های سنگی تورو و درختان افرا است.
  • تئاتر تابستانی باتومی یکی از متمایزترین ساختمان‌های بلوار است. این سازه چوبی عظیم، کپی تئاتر قدیمی است که در سال ۱۹۴۹ ساخته شد.
  • فانوس دریایی باتومی واقع در انتهای بلوار در پارک معجزه، یکی از آثار تاریخ باتومی می‌باشد. تماشای این فانوس و عکاسی در مقابل آن یکی از کارهای محبوب برای گردشگران است.

 

به قدم زدن در باغ گیاه شناسی باتومی بروید

یکی از بزرگترین باغ‌های گیاه شناسی در منطقه، در شهر باتومی قرار دارد که بازدید از آن ضروری است. در داخل باغ، مسیرهای پیاده‌روی و تماشای مناظر پانوراما و زیبا را خواهید دید. باغ گیاه شناسی باتومی در سال ۱۹۱۲ تأسیس شد و مهمترین مکان‌ها در نوع خود در اتحاد جماهیر شوروی بود. این مکان، در ۱۲ کیلومتری شمال مرکز شهر قرار گرفته و به راحتی با اتوبوس یا تاکسی قابل دسترسی است. در صورت تمایل برای گشت و گزار در تمامی قسمت‌های باغ گیاه‌شناسی می‌توانید یک ماشین الکتریکی را کرایه کنید. کل منطقه در تابستان بسیار سرسبز و خنک است و آن را به مکانی عالی برای فرار از گرمای ساحل تبدیل می‌کند.

 

خریدی لوکس در بازار آنوکی باتومی

 

به گشت و گزار در شهر قدیمی باتومی بروید

برای سفر در زمان حتما به گشت و گزار در شهر قدیمی باتومی بپردازید. مرکز شهر قدیمی در انتهای شرقی شهر، بین بندر و خیابان سرسبز گامساخوردیا قرار دارد. خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌ای که از شرق به غرب کشیده شده‌اند سرشار از مناظر تماشایی و زیبا با سبک‌های معماری جذاب هستند. بیشتر ساختمان‌های شهر قدیمی متعلق به اواخر قرن نوزدهم می‌باشند که برخی از آنها بسیار قدیمی‌تر نیز به نظر می‌رسند. از جمله جاذبه های گردشگری که حین پیاده‌رویو در شهر قدیمی باتومی می‌توانید بازدید کنید عبارتند از:

  • تئاتر آپولو که به سبک هنر معاصر طراحی شده و می‌توان کفت یکی از متمایزترین بناهای باتومی است.
  • خانه استالین، ساختمان معروف دیگری از باتومی است که درست در مقابل تئاتر آپولو واقع شده است.
  • هتل Galogre ساختمان بزرگی می‌باشد که ساخت آن در سال ۲۰۰۰ به پایان رسید اما سبک معماری قدیمی دارد.
  • اقامتگاه Inaishvili که توسط یک تاجر در سال ۱۹۰۴، ساخته شد و امروزه یکی از میراث داخلی گرجستان به حساب می‌آید.
  • میدان اروپا، بزرگترین میدان باتومی است که با ترکیبی عجیب از سبک‌های معماری مختلف در این منطقه قرار گرفته است. در اطراف این میدان ساختمان‌های قدیم و جدید بسیاری قرار دارند که تماشا و بازدید هر کدام از آن‌ها در نوع خود جذاب هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند کل شهر قدیمی را در حدود یک ساعت با سرعت کم بگردند.

 

بازدید از بناهای مدرن باتومی

در کنار بناهای تاریخی و قدیمی، گردشگران می‌توانند از بناهای مدرنی که به سبک معماری امروزی طراحی شده‌اند نیز دیدن کنند. پس اگر به دنبال جذاب‌ترین کارهای تفریحی و توریستی در باتومی هستید بازدید از این بناها را از دست ندهید. در زیر چند مورد از این بناها را معرفی کرده‌ایم:

  • برج الفبای باتومی یکی ا‌ز عجیب‌ترین بناهای باتومی است که با الهام گرفتن از الفبای زبان گرجی طراحی و ساخته شده است.
  • برج باتومی با داشتن ۳۵ طبقه یکی از بلندترین ساختمان‌های باتومی است. به دلیل چرخ و فلک طلایی رنگ کوچک که در سطح بالایی تعبیه شده است، می‌توان این بنا را از هر نقطه‌ای مشاهده کرد. برج باتومی در زمان رئیس جمهور ساکاشویلی ساخته شد و قرار بود دانشگاه فنی باتومی را در خود جای دهد، اما این طرح هرگز محقق نشد. این برج اخیرا توسط سرمایه گذاران خصوصی خریداری شده است که قصد دارند آن را به هتل تبدیل کنند.
  • برج چاچا یکی دیگر از پروژه‌های رویایی باتومی بود که هرگز به واقعیت تبدیل نشد. برج چاچا قرار بود یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری باتومی باشد. ایده این بود که هر هفته یک ساعت مشروبات الکلی از چهار فواره در پایه برج توزیع شود. برج چاچا اکنون در پارک معجزه باتومی قرار دارد.
  • میدان باتومی به شکل یک میدان ایتالیایی ساخته شده است. کافه‌ها و رستوران‌ها توسط موزاییک‌های مرمری احاطه شده‌اند که یکی از بزرگترین‌های اروپا به حساب می‌آید.

 

بهترین رستوران‌های باتومی برای صرف سوشی

 

تماشای هنرهای خیابان باتومی را از دست ندهید

از دیگر کارهای جذاب در تور باتومی تماشای هنرهای خیابانی است. چرا که باتومی بزرگترین نقاشی دیواری کشور را در خود جای داده و واقعا هنرهای خیابانی شگفت‌انگیزی دارد. این آثار توسط هنرمندان محلی و بین المللی از ایران، فرانسه و ... خلق شده‌اند. برای این منظور می‌توانید به سمت شهر قدیمی و خیابان‌های اطراف پارک ۶ می بروید.

 

رستوران‌گردی در باتومی را فراموش نکنید

بدون شک رستوران‌گردی و خوردن غذاهای خوشمزه گرجی می‌تواند تفریحی بسیار لذت بخش برای توریست‌ها باشد. اگر شما نیز عاشق غذا خوردن هستید و با تور باتومی سفر کرده‌اید توصیه می‌کنیم حتما رستوران‌های خوب و معروف شهر را پیدا کرده و با خوردن غذاهای محلی و خوشمزه گرجی نهایت لذت را ببرید. از جمله معروف‌ترین غذاهای گرجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاچاپوری یا همان نان پنیری گرچی
  • سینوری
  • آچما
  • بورانو
  • ایاخنی
  • چیربولی
  • ملاختو
  • خینکالی

شما می‌توانید خوشمزه‌ترین این غذاها را در رستوران‌هایی از قبیل رستوران لاگونا، رستوران رترو، رستوران باتومارانی، کافه آجارا و .... میل کنید.

 

به خرید در بازار باتومی بروید

یکی از کارهای مورد علاقه اغلب گردشگران خرید کردن است و چه جایی بهتر از بازارهای باتومی برای این کار! بازار مرکزی باتومی در داخل ساختمانی دو طبقه قرار دارد که طیف گشترده‌ای از محصولات در آن به فروش می‌رسند. در طبقه پایین میوه‌جات، سبزیجات تازه و انواع گوشت سفید و قرمز فروخته می شود. در طبقه بالا شاهد انواع کنسرو، عسل و چرچخلا با یک بخش جداگانه برای خرید خواهید بود. همچنین محصولاتی از قبیل تنباکو محلی، قهوه و ادویه جات در آن فروخته می‌شوند. حتی اگر قصد خرید کردن را نداشته باشید توصیه می‌کنیم برای تماشای شور و هیجان خرید مردم به این بازار بروید.

 

لذت تجربه تفریحات آبی در باتومی

 

برای تماشای منظره زیبا از باتومی سوار بر تله کابین آرگو شوید

نقاط دیدنی زیادی در اطراف باتومی وجود دارند که تماشای آن‌ها با منظره‌ای پاناروما جلوه‌ای بسیار زیبا خواهد داشت. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که حتما سوار بر تله کابین آرگو باتومی شده و از لحظه به لحظه سفر خود لذت ببرید. تله‌کابین آرگو باتومی در سال ۲۰۱۳ برای اتصال منطقه بندر به یک مجموعه تفریحی در بالای کوه ساخته شد. این تله‌کابین از ارتفاع ۲۵۰ متری بالا می‌رود و مناظری باشکوه از دریای سیاه را به نمایش می‌گذارد. تله کابین باتومی هفت روز هفته در تمام طول سال از ساعت ۱۱ صبح تا نیمه شب باز است. ایستگاه پایین در اسکله و فاصله ۶۵۰ متری پارک معجزه قرار دارد. قیمت بلیط رفت و برگشت بین ۱۵ تا ۲۵ لاری برای هر نفر است.

 

از کلیسای سامبا باتومی دیدن کنید

مورد بعدی از جذاب‌ترین کارهای تفریحی و توریستی در باتومی بازدید از کلیسای سامبا است. از نظر بسیاری از گردشگران مناظر کلیسای سامبا باتومی حتی از تله‌کابین آرگو نیز می‌تواند بهتر باشد. به‌علاوه، بسیار ساکت‌تر بوده و بازدید از آن کاملا رایگان است. گرجستان به خاطر کلیساهای کوهستانی باشکوهش معروف است و کلیسای سامبا باتومی یکی از دیدنی‌ترین کلیساهای این کشور محسوب می‌شود. این کلیسا در بالای کوه ترینیتی قرار دارد. دیوارهای سنگی و گنبدهای درخشان آن از بندر قابل مشاهده هستند. بالا رفتن از تپه برای تماشای افق زیبای باتومی در هنگام غروب یکی از بهترین کارهایی است که در باتومی می‌توانید انجام دهید.

این کلیسا در تابستان از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر و در زمستان از ۱۰ صبح باز بوده و ساعت ۱۷ بسته می‌شود. برای دستیابی به آن می‌توانید مسیری زیبا را با شیب ملایم حدود ۲ ساعت پیاده‌روی کرده و یا از تاکسی استفاده کنید. دسترسی با تاکسی حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

 

همه چیز درباره سفر به باتومی

۱۸ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران