جذاب‌ترین جشنواره‌های دبی در سال ۲۰۲۲

جاذبه‌های گردشگری دبی
جذاب‌ترین جشنواره‌های دبی در سال ۲۰۲۲

اغلب افراد دبی را تنها با آسمان‌خراش‌های لاکچری آن می‌شناسند. در حالی که در تور دبی می‌توان از تفریحات متنوع و هیجان‌انگیز بسیاری لذت برد. یکی از این تفریحات شرکت در جشنواره‌های دبی می‌باشد که علاقه‌مندان باید از قبل از تاریخ دقیق برگزاری آن‌ها مطلع شده و تاریخ سفر خود را با آن‌ها هماهنگ کنند. جشنواره‌های دبی با هزاران شرکت کننده از خاورمیانه و کل جهان توانسته مکانی باشکوه برای خوشگذرانی گردشگران باشد. اگر شما نیز فکر می‌کنید که ایده شرکت در این فستیوال‌ها می‌تواند برای شما نیز جذاب باشد در این مقاله با ما باشید تا با جذاب‌ترین جشنواره‌های دبی برای شرکت در سال ۲۰۲۲ آشنا شوید.

 

جشنواره خرید دبی (Dubai Shopping Festival)

یکی از مهیج‌ترین جشنواره‌های دبی، جشنواره خرید دبی است! جشنواره خرید دبی یک جشنواره خرید سالانه است که اولین بار در سال ۱۹۹۶ پایه گذاری شد. از آن به بعد در سه ماهه اول سال (عمدتا از هفته اول ژانویه تا هفته اول فوریه) با استقبال گرم توریست‌ها و حتی بومیان دبی برگزار می‌شود. این جشنواره شامل تخفیف‌های باورنکردنی در فروشگاه‌ها و مراکز خرید است. مهم نیست که به دنبال چه برندی هستید. این جشنواره فرصت را برای داشتن خریدهای قیمت مناسب برای شما فراهم می‌کند.

حتی اگر اهل خرید کردن هم نباشید تخفیف‌های وسوسه انگیز برای جذب شما به خرید کردن کافی خواهد بود. البته در این جشنواره همه چیز منتهی به تخفیف‌های بالا و ترغیب به خرید نیست. بلکه می‌توانید در سطح شهر شاهد بسیاری از رویدادهای مختلف مرتبط با غذا، کنسرت‌ها، بازی‌ها، رژه‌های خیابانی، پیاده‌روی در سطح شهر و ... نیز باشید. همچنین در برخی از مراکز خرید آتشبازی‌های باشکوهی انجام می‌شوند که حس و حال بسیار جذابی به شهر می‌بخشند. هیچ جشنواره‌ای به این باشکوهی در دبی جشن گرفته نمی‌شود.

جشنواره هنر دبی (Art Dubai Festivals)

جشنواره هنر دبی اولین بار در سال ۲۰۰۷ با حمایت اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی برگزار شد. این فستیوال به عنوان یکی از متنوع‌ترین نمایشگاه‌های هنری در سطح جهانی شناخته می‌شود. معمولا تاریخ برگزاری آن سالانه در ماه مارس بوده و نه تنها هنرمندان نوظهور، بلکه هنرمندان پیشرو در این زمینه از سرتاسر دنیا در آن شرکت می‌کنند.

گفته می‌شود به طور میانگین بیش از ۲۸ هزار بازدید کننده از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. این گالری به سه بخش معاصر، مدرن و هنر بومیان دبی طبقه‌بندی می‌شود. همچنین مهم‌ترین کنفرانس هنری در خلیج فارس در این فستیوال برگزار می‌شود که به عنوان مجمع جهانی هنر شناخته می‌شود. همانطور که از نام آن پیدا است، این کنفرانس از هنرمندان، رهبران، متصدیان و نویسندگان از تمام نقاط جهان دعوت می‌کند.

 

چشم دبی، بزرگ‌ترین آبزرویشن ویل دنی

جشنواره بین المللی فیلم دبی (Dubai International Film Festival)

جشنواره بین المللی فیلم دبی یکی از بزرگترین جشنواره‌های فیلم در دبی و خاورمیانه است. این جشنواره از سال ۲۰۰۴ به صورت سالانه در ماه دسامبر برگزار می‌گردد. فیلم‌های این جشنواره از جهان عرب فراتر بوده و افراد بسیاری که در عرصه فیلم فعال هستند از سرتاسر دنیا در آن شرکت می‌کنند. این فستیوال در ۳ الی ۴ مکان شیک در سراسر شهر برگزار می‌شود و کارآموزان، داوطلبان، بینندگان و افراد مشهور بسیاری را به خود جذب می‌کند. همچنین میزبان کنفرانس‌ها، پرسش و پاسخ، سخنرانی‌ها و حضور افراد ویژه‌ای می‌باشد. این جشنواره با زرق و برق و شکوه فراوانی که دارد خود را از بسیاری جشنواره‌های فیلم متمایز کرده است. به طوری که به عنوان یکی از بهترین جشنواره‌های فیلم در جهان شناخته می‌شود.

جشنواره بین المللی جاز دبی (Dubai International Jazz Festival)

جشنواره جاز دبی یک جشنواره موسیقی سالانه است که در دبی برگزار می‌شود. اولین فستیوال بین المللی جاز دبی در ژانویه ۲۰۰۳ در آمفی تئاتر شهر دبی برگزار شد. در این مراسم تعدادی از هنرمندان مشهور جاز طی ۳ روز حضور داشتند. این جشنواره در طول سال‌ها رشد کرده و بیش از ۵۰۰ هزار نفر را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. این جشنواره در سراسر شهر دبی برگزار می‌شود و هنرمندان برنده جایزه، نوازندگان افسانه‌ای و برخی از گروه‌های موسیقی معاصر و جاز را در خود جای داده است. این مراسم تاریخ موسیقی بیش از ۵۰ ساله را پوشش می‌دهد.

 

معرفی ۱۱ غذاکده‌ خیابانی در دبی

جشنواره ماراتن دبی (The Dubai Marathon Festivals)

جشنواره ماراتن دبی یک رویداد ماراتن سالانه است که هزاران شرکت کننده را به خود جذب می‌کند. این مسابقات در سال ۲۰۰۰ آغاز شد. نکته جالب اینجاست که در سال ۲۰۰۸ به عنوان ثروتمندترین رویداد ماراتن جهان شناخته شد؛ زیرا یک میلیون دلار به هر کسی که رکورد جهانی را ثبت کند و ۲۵۰ هزار دلار برای برندگان مقام اول در رده مردان و زنان جایزه در نظر می‌گیرد. این بزرگترین رویداد جمعی خاورمیانه بوده و بیش از ۲۸ هزار شرکت کننده را از منطقه و سراسر جهان جذب می‌کند.

مسیر ماراتن تقریباً ۴۲.۲ کیلومتر است. مسابقه از ساعت ۶ صبح برای ورزشکاران حرفه‌ای و ساعت ۷ صبح برای ورزشکاران ویلچری آغاز می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت و تماشای این ماراتن باید از قبل ثبت نام کرده و هزینه‌ تعیین شده را پرداخت کنند.

جام جهانی دبی (Dubai World Cup)

از سال ۱۹۹۶، دبی هر ساله میزبان یکی از ثروتمندترین مسابقات اسب دوانی جهان بوده است که جایزه آن ۱۰ میلیون دلار می‌باشد. این مسابقه در میدان مسابقه ناد الشبا با حضور بهترین جوکی‌ها، مربیان و اسب‌های جهان برگزار می‌شود. این جشنواره امکانات پیشرفته و یک مسیر عالی، مکانی منحصر به فرد و شگفت انگیز را در بزرگترین رویداد اجتماعی شهر برای مسابقه دهندگان فراهم می‌کند. این رویداد هر ساله در آخرین شنبه ماه مارس برگزار می‌شود.

 

آشنایی با کتابخانه‌های محبوب دبی

جشنواره غذا دبی (Taste of Dubai Festivals)

بدون شک جشنواره غذای دبی یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های امارت است. این جشنواره که اولین بار در سال ۲۰۰۷ برگزار شد، توانست مهمانانی را از سرتاسر جهان جذب کند. در این فستیوال سرآشپزها دست پخت‌های خود را به رخ همدیگر کشیده و با یکدیگر مسابقه می‌دهند. هر سال، سرآشپزهای مشهور دنیا را می‌توانید در این مراسم ببینید. همچنین یک منطقه اختصاصی برای کودکان و همچنین مناطق خرید وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند خود را با این بخش‌ها نیز مشغول کنند. اگر عاشق غذاخوردن و تست کردن غذاهای خوشمزه هستید شرکت در جشنواره غذای دبی را از دست ندهید. برخی از بهترین رستوران‌های دبی غذاهای خاص خود را با حداقل قیمت در این مراسم سرو میکنند.

جشنواره بین المللی نمایش قایق دبی (Dubai International Boat Show Festivals)

از دیگر مواردی که می‌توان نام آن را در لیست جذاب‌ترین جشنواره‌های دبی قرار داد، جشنواره بین المللی نمایش قایق دبی است. نمایشگاه بین المللی قایق دبی یکی از کلاسیک ترین رویدادهای دبی می باشد که با جذابیت‌های فراوانی برای توریست‌های خارجی همراه است. هر سال قایق‌های تفریحی مجلل از سراسر جهان برای نمایش در این جشنواره حاضر می‌شوند. در این فستیوال که حالت نمایشگاهی دارد غرفه‌هایی از برندهای مطرح در دنیای قایق بادبانی به چشم می‌خورند. همچنین نمایشگاه گالری هنر مارینا برای افراد VIP حاضر در نمایشگاه قایق باز است.

این مجموعه قطعات برتر را از گالری‌های پیشرو در سراسر جهان انتخاب می‌کند. موسیقی زنده و سرگرمی در طول روز از سرگرمی‌های اصلی این مراسم است. بر خلاف دیگر نمایشگاه‌های قایق، نمایشگاه بین‌المللی قایق دبی حال و هوای خنکی دارد که از ساعت ۳ بعد از ظهر شروع شده و تا ساعت ۱۱ شب ادامه دارد. اگر به حوزه قایق‌ها علاقه داشته و یا قصد راه اندازی حرفه‌ای را در این خصوص دارید توصیه می‌کنیم این نمایشگاه بین‌المللی دبی را در عرصه قایق از دست ندهید.

جشنواره مسابقه داو (Dhow Race Festivals)

مسابقه Al Gaffal Dhow رویدادی سالانه است که با احترام به گذشته دبی برگزار می‌گردد و از فعالیت تجاری اصلی آن را که غواصی مروارید است، تجلیل می‌کند. داوها قایق‌های سنتی اماراتی هستند که در گذشته توسط ماهیگیران برای غواصی مروارید استفاده می‌شدند و به دبی به عنوان یک بندر تجاری پیشرو کمک می‌کردند. غرور ملی گرایانه در این رویداد کاملا قابل تشخیص است. زیرا همه خدمه کشتی Dhow باید اماراتی باشند و جمعیتی که برای تماشای کشتی آنها جمع می‌شوند نیز اکثرا اماراتی هستند.

 

هالووین ۲۰۲۱ در برترین مکان‌های دبی

جشنواره سویم د برج (Swim the Burj Festival)

برج العرب یکی از مهمترین سازه های جذابی است که در دبی فرصت تماشای آن را خواهید داشت. به وری که امروزه به یکی از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی دبی تبدیل شده است. این برج نمادین در اغلب عکس‌ها و فیلم‌های دبی جای گرفته و اهمیت بالایی برای بومیان و گردشگران دارد. Swim the Burj که هر ساله بیشتر در ماه مارس برگزار می شود، رویدادی است که به شرکت‌کنندگان این فرصت را می‌دهد تا برج العرب را از نزدیک ببینند.

این جشنواره در قالب شنا برگزار می‌شود. به این صورت که علاقه‌مندان و ورزشکاران در مسابقه شنا در اطراف برج العرب در رده‌های مسابقه ۱۶۰۰ متر یا ۸۰۰ متر شرکت می‌کنند. شرکت در این مسابقه برای افراد ۱۶ سال به بالا آزاد است. تمام عواید حاصل از این رویداد هر ساله به خیریه‌ها اهدا می‌شود.

۰۵ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران